Én Bozzal voltam itt először, azóta pedig meg se merem számolni, hány embert hoztam el ide, anyámtól kezdve egyik-másik topiktárson és a német Ikarus-tulaj ismerősömön át egészen az oroszokig. Nem mertem volna rá megesküdni, hogy a járvány kellős közepén nyitva találom őket, de végül a kiadóablakon keresztül kaptam tortillát, az pedig dramaturgiailag nagyon kellett, mielőtt felültem volna az FKS-991-re az út másik oldalán, hogy elzötyögjek Gyöngyössolymosra megvásárolni a mátrást. (Éhgyomorral sose írj alá adásvételi szerződést. Épp ma 3 hónapja, hogy repül az idő.)
A mátrás megjavult, hétfő reggel átvettem (már pénteken elkészült, de dolgoztam, nem tudtam érte menni). Majdnem száz rongyba került a műtét, de nagyjából erre számítottam. Nagy nehezen kerítettek bele bontott gyújtáskapcsolót, összetanították a rendszerrel, és minden működik, leszámítva, hogy kulcsos nyitáshoz/záráshoz továbbra is a régi kulcs nyelvét kell majd használnom (de erre remélhetőleg nem fog sor kerülni). És ha már amúgy is szabadnapos voltam, mi más tettem volna gépátvétel után, mint hogy meghajtottam, elvégre ez egy hobbiautó. Észre sem veszed, és elszaladnak a mókusok, én pedig döbbenten nézek, hogy miért megyünk ilyen gyorsan, amikor nem is akartam ilyen gyorsan menni, de ha már ilyen gyorsan megyünk, hát menjünk csak gyorsan. :D Guruló szanatórium bármikor, amikor nem épp a szokásos napi 16 órás műszakot tolom - és most már be is indul pöccre.
Leadtam reggel javításra a mátrást, aztán Kőbánya-Kispest fele vettem az irányt, hátha látok bármi érdekeset a vonatpótlón (spoiler: nem láttam semmi érdekeset). Jöttek az oroszok, odaadtam nekik a védelmi pénzt, aztán kimentünk gengszterkedni Vecsésre - ha nincs fekete autó, lehet menni busszal is, nem kell mindig feltűnősködni. Sajnos a leszámolás elmaradt, úgyhogy kibattyogtunk Vecsés-Kertekaljára, és vártuk a 14.50-es vonatot. A távolban, a kanyarban feltűnt az IC Cegléd mellől, elhaladt mellettünk, és az egyik kerék olyan lángcsóvát húzott maga után a peronon, hogy azzal a lendülettel nagyon hangosan mondtam nagyon csúnyákat. Nézzük, hogy ez így mi volt, majd látjuk, hogy a távolban lángol a zajvédő fal, meg úgy körülötte minden. Elnézünk Pest irányába, amerre elzúzott a vonat, ott is száll a füst. Az oroszok tárcsázták a százötöt, majd kiváló magyarsággal elmagyarázták, hogy Vecsés-Kertekaljánál ég a pálya mente, mert lángot vetett a vonat. (Persze mindent azért az oroszok se tudnak, legalábbis a segélyhívás során feltett, nem túl relevánsan hangzó kérdésre, miszerint mi az irányítószám, nem érkezett helyes válasz a részükről. Én találomra bemondtam volna egy 2225-öt, aztán lehet, hogy az Üllő, de valami hasonló, az biztos.)
Amire a segélyhívás lezajlott, az én telefonom is megcsördült: hívtak a hegyről, hogy kicsit komolyabb a probléma, mint gondolták, és nemcsak a betétet kell kicserélni, hanem az egész gyújtáskapcsolót, abból viszont most nincs bontott, de majd holnap megint megpróbálnak szerezni. Azt mondja az ember, nem lehet beindítani a kocsit. Oké, ezt eddig is tudtam, bár mégiscsak odavittem valahogy reggel, lábon. (A titok: jellemzően akkor indítom be a mátrást, amikor a mátrásnak van kedve beindulni. És mit ad Isten, valahogy mindig eltalálom, hogy mikor van kedve.)
Egyébként időben megjött a vonat. Aztán Vecsés fele kihaladva a nyitott ablaknál röhögtünk az oroszokkal, hogy ég az árokpart. Az IC meg is lett állítva Vecsésen, vakarták is a fejüket az időközben eliminált tűzfészeknél a vasutas tibik - aztán később láttuk a vonatról a Vecsés irányába száguldó tűzoltóautót, meg a szintén szirénázó mávos esetkocsit is.
Hogy egy klasszikust idézzek: "Akár az egész lakótelep leéghetett volna!" (Szigorúan Raksányi Gellért hangján.) :D
Elmagyarázni? Bármit? Azoknak a humortalan táliboknak? :D
Nem érek én arra rá.
Múltkor finoman megkérdeztem, hogy mennyi időre terveznek a csuklós Modulokkal, de nem vitte át az ingerküszöböt.
Bánom, hogy annak idején nem másoltam ki az egyik régebbi PKD tender kiírását. Még Dél-Pesten akartak építeni az MDD-721-ből 75 darabot, vagy mennyit.
10 éves élettartamot vártak el.
Namost, ha a 10+11 Modulo csuklós kihúzza addig, az már jó, a 33-ason el lehetne gurigázni velük, legfeljebb a Lehánytka utcai felüljárót, meg a Tóth József utcai gödröt tartom neccesnek.
A Volvonál, meg úgy bárminél hihetetlen, de drótot nem tudnak gyártani, azt abból lesz az elektronikai hiba.
Azért az eszem megáll. Komolyan motorcserét akarnak a Fku/FJX/FLR-es Volvokban. A BKV megtalálta a következő Ik 200-as szériát. Még min 20 év van bennük plusz öt felújítás.
Ma pojén volt a két ző'd csuklós MAN a győri állatkert felé vezető úton lévő tudomisén milyen sportbuzerációs ojjektum parkolójában. Három számjegyű járaCCám rajtuk, meg németes(osztrákos) írás a kijelzőkön.
Már bánom, hogy nem rinyáltam, ájjon meg a gépjárművezető, tuttam volna fotókázódni... :)
A Nyugati pályaudvar tetőfelújításához kapcsolódó vágányzári munkálatok ideje alatt (2020.06.19-én 20:00 órától - 2020.08.31-én 08:00-ig) a BKK vasúti jegy- és bérlet elfogadást biztosít.
munkanapokon: (hétfőtől - péntekig) este 20:00 óra – reggel 08:00 között
hétvégén: (szombat - vasárnap) egész nap
Érintett BKK-járatok
Nappali járatok (Kőbánya-Kispest M megállóhely és Nyugati pályaudvar M megállóhely között):
Az M3-as pótló autóbuszjárat illetve M3-as metróvonal (hétvégén végig M3-as pótló, hétköznap Nagyvárad tér M megállóhelyig M3-as pótló, onnan M3-as metró)
Zugló vasútállomás megállóhely és Blaha Lujza tér M megállóhely között a Thököly úti viszonylatokon (5, 7, 7E, 8E, 108E, 110, 112, 133E)
Éjszakai járatok:
Kőbánya-Kispest P+R (befelé)/Kőbánya Kispest M (kifelé) megállóhely és Nyugati pályaudvar M megállóhely között (200E és 914, 914A, 950, 950A átszállási lehetőség a 200E és a 900-as éjszakai járatok között: Nagyvárad tér M, Népliget M és Határ út M megállóhelyeknél lehetséges, ajánlott átszállóhely legrövidebb át gyaloglás (kifelé irányban) , illetve közös peronos átszállás okán (befelé irányban) a Népliget M megállóhelyeken.)
Zugló vasútállomás megállóhely és Blaha Lujza tér M megállóhely között a Thököly úti viszonylatokon (907, 973)
S annyi eszük nincs, hogy van közvetlen Zugló - Nyugati troli???? :D Csomagokkal az sokkal egyszerűbb, mint szopni a 7-es busszal.
Nekem sem rémlik, pedig mennyi szart láttam/lőttem akkoriban.
Viszont ma letudtam az idei jócselekedetet némi Ikarusozás formájában, ugyanis felszálltam egy utolsó szériás, kisalföldes 260-asra (JXW-453), amivel egy egészen kiválót utaztam Győr közigazgatási határain belül, az ipari parktól az Árkádig. A Győr - Esztergom viszonylat már korántsem volt ennyire ingergazdag (NZM-411), de a célnak megfelelt a kedró is. :D