Keresés

Részletes keresés

lobbanórotor Creative Commons License 2020.07.15 -2 3 280563

Teljesült sokak kívánsága, itt van újra a MÁVAUT, már mától. 

 

https://index.hu/gazdasag/2020/07/15/mav_volan_osszeolvadas/ 

lobbanórotor Creative Commons License 2020.07.14 -1 7 280562

https://index.hu/kultur/2020/07/14/manhattan_etterem_gyongyos/ 

 

Én Bozzal voltam itt először, azóta pedig meg se merem számolni, hány embert hoztam el ide, anyámtól kezdve egyik-másik topiktárson és a német Ikarus-tulaj ismerősömön át egészen az oroszokig. Nem mertem volna rá megesküdni, hogy a járvány kellős közepén nyitva találom őket, de végül a kiadóablakon keresztül kaptam tortillát, az pedig dramaturgiailag nagyon kellett, mielőtt felültem volna az FKS-991-re az út másik oldalán, hogy elzötyögjek Gyöngyössolymosra megvásárolni a mátrást. (Éhgyomorral sose írj alá adásvételi szerződést. Épp ma 3 hónapja, hogy repül az idő.) 

A Manhattan Burger minden mércével kurvajó, na. 

lobbanórotor Creative Commons License 2020.07.14 -1 3 280561

A mátrás megjavult, hétfő reggel átvettem (már pénteken elkészült, de dolgoztam, nem tudtam érte menni). Majdnem száz rongyba került a műtét, de nagyjából erre számítottam. Nagy nehezen kerítettek bele bontott gyújtáskapcsolót, összetanították a rendszerrel, és minden működik, leszámítva, hogy kulcsos nyitáshoz/záráshoz továbbra is a régi kulcs nyelvét kell majd használnom (de erre remélhetőleg nem fog sor kerülni). És ha már amúgy is szabadnapos voltam, mi más tettem volna gépátvétel után, mint hogy meghajtottam, elvégre ez egy hobbiautó. Észre sem veszed, és elszaladnak a mókusok, én pedig döbbenten nézek, hogy miért megyünk ilyen gyorsan, amikor nem is akartam ilyen gyorsan menni, de ha már ilyen gyorsan megyünk, hát menjünk csak gyorsan. :D Guruló szanatórium bármikor, amikor nem épp a szokásos napi 16 órás műszakot tolom - és most már be is indul pöccre. 

Előzmény: lobbanórotor (280559)
D 20 Creative Commons License 2020.07.08 0 0 280560

Valaki keres kék, faplatós IFA-t?

Eladó Pécs alatt a BPV-701...

lobbanórotor Creative Commons License 2020.07.07 -1 8 280559

Leadtam reggel javításra a mátrást, aztán Kőbánya-Kispest fele vettem az irányt, hátha látok bármi érdekeset a vonatpótlón (spoiler: nem láttam semmi érdekeset). Jöttek az oroszok, odaadtam nekik a védelmi pénzt, aztán kimentünk gengszterkedni Vecsésre - ha nincs fekete autó, lehet menni busszal is, nem kell mindig feltűnősködni. Sajnos a leszámolás elmaradt, úgyhogy kibattyogtunk Vecsés-Kertekaljára, és vártuk a 14.50-es vonatot. A távolban, a kanyarban feltűnt az IC Cegléd mellől, elhaladt mellettünk, és az egyik kerék olyan lángcsóvát húzott maga után a peronon, hogy azzal a lendülettel nagyon hangosan mondtam nagyon csúnyákat. Nézzük, hogy ez így mi volt, majd látjuk, hogy a távolban lángol a zajvédő fal, meg úgy körülötte minden. Elnézünk Pest irányába, amerre elzúzott a vonat, ott is száll a füst. Az oroszok tárcsázták a százötöt, majd kiváló magyarsággal elmagyarázták, hogy Vecsés-Kertekaljánál ég a pálya mente, mert lángot vetett a vonat. (Persze mindent azért az oroszok se tudnak, legalábbis a segélyhívás során feltett, nem túl relevánsan hangzó kérdésre, miszerint mi az irányítószám, nem érkezett helyes válasz a részükről. Én találomra bemondtam volna egy 2225-öt, aztán lehet, hogy az Üllő, de valami hasonló, az biztos.) 

Amire a segélyhívás lezajlott, az én telefonom is megcsördült: hívtak a hegyről, hogy kicsit komolyabb a probléma, mint gondolták, és nemcsak a betétet kell kicserélni, hanem az egész gyújtáskapcsolót, abból viszont most nincs bontott, de majd holnap megint megpróbálnak szerezni. Azt mondja az ember, nem lehet beindítani a kocsit. Oké, ezt eddig is tudtam, bár mégiscsak odavittem valahogy reggel, lábon. (A titok: jellemzően akkor indítom be a mátrást, amikor a mátrásnak van kedve beindulni. És mit ad Isten, valahogy mindig eltalálom, hogy mikor van kedve.) 

 

Egyébként időben megjött a vonat. Aztán Vecsés fele kihaladva a nyitott ablaknál röhögtünk az oroszokkal, hogy ég az árokpart. Az IC meg is lett állítva Vecsésen, vakarták is a fejüket az időközben eliminált tűzfészeknél a vasutas tibik - aztán később láttuk a vonatról a Vecsés irányába száguldó tűzoltóautót, meg a szintén szirénázó mávos esetkocsit is. 

Hogy egy klasszikust idézzek: "Akár az egész lakótelep leéghetett volna!" (Szigorúan Raksányi Gellért hangján.) :D 

Spaceliner Creative Commons License 2020.07.06 0 2 280558

Van még elfekvő D10-es a pincében? Az Alfa tuti belerakná. 💩

Előzmény: boz-021 (280556)
Spaceliner Creative Commons License 2020.07.06 0 0 280557

49+49+50 van már csak 😀

Előzmény: D 20 (280555)
boz-021 Creative Commons License 2020.07.06 0 0 280556

....pont jókor olvastam bele a topicba. Hát én konkrétan nyerítettem a röhögéstől, eme "remek" szakmai ötlettől. :D

 

Előzmény: Spaceliner (280550)
D 20 Creative Commons License 2020.07.06 0 0 280555

723 még volt is az 50+50+50 Vovo között, de PONt az lett átrendgányolva...

Előzmény: Spaceliner (280550)
Ygor Creative Commons License 2020.07.06 0 1 280554

Ez még bennem volt, Lengyelbe is felüdülés átérni. A Délkeleti, meg az Északkeleti csücske jó, ami közte van, az viszont kevésbé.

 

Pár ember meg is csinálta most a 12 órás rallyt.

Előzmény: Dr.V.ker. (279791)
Ygor Creative Commons License 2020.07.06 0 1 280553

Elmagyarázni? Bármit? Azoknak a humortalan táliboknak? :D

Nem érek én arra rá.

 

Múltkor finoman megkérdeztem, hogy mennyi időre terveznek a csuklós Modulokkal, de nem vitte át az ingerküszöböt.

Bánom, hogy annak idején nem másoltam ki az egyik régebbi PKD tender kiírását. Még Dél-Pesten akartak építeni az MDD-721-ből 75 darabot, vagy mennyit.

10 éves élettartamot vártak el.

Namost, ha a 10+11 Modulo csuklós kihúzza addig, az már jó, a 33-ason el lehetne gurigázni velük, legfeljebb a Lehánytka utcai felüljárót, meg a Tóth József utcai gödröt tartom neccesnek.

 

A Volvonál, meg úgy bárminél hihetetlen, de drótot nem tudnak gyártani, azt abból lesz az elektronikai hiba.

Előzmény: Spaceliner (280552)
Spaceliner Creative Commons License 2020.07.06 0 2 280552

Ezt magyarázd el a nyársban a sok okosnak 😀 Nekik semmi se jó. 

Előzmény: Ygor (280551)
Ygor Creative Commons License 2020.07.06 0 3 280551

Figyeeelj, nekem a finnek a D-s tanfolyamon azt mondták, hogyha váltó van, akkor minden van.

Motort bármikor lehet cserélni, csak a nyomatékváltó legyen jó állapotban, mert az a legdrágább alkaatrész.

Előzmény: Spaceliner (280550)
Spaceliner Creative Commons License 2020.07.06 0 7 280550

Azért az eszem megáll. Komolyan motorcserét akarnak a Fku/FJX/FLR-es Volvokban. A BKV megtalálta a következő Ik 200-as szériát. Még min 20 év van bennük plusz öt felújítás.

 

#17-23

D 20 Creative Commons License 2020.07.05 0 0 280549

Valami ilyen halványan felderengett a csontgolyómban is. Mintha bobaltológián a minap lett volna fotóka ilyen kocsikról...

Előzmény: Irisbus (280548)
Irisbus Creative Commons License 2020.07.05 0 1 280548

Azok az infinitoursos Audi műszakváltós kocsik szerintem, de tud magyarul a kijelzőjük. 

Előzmény: D 20 (280547)
D 20 Creative Commons License 2020.07.05 0 1 280547

Ma pojén volt a két ző'd csuklós MAN a győri állatkert felé vezető úton lévő tudomisén milyen sportbuzerációs ojjektum parkolójában. Három számjegyű járaCCám rajtuk, meg németes(osztrákos) írás a kijelzőkön.

Már bánom, hogy nem rinyáltam, ájjon meg a gépjárművezető, tuttam volna fotókázódni... :)

Spaceliner Creative Commons License 2020.07.03 0 1 280546

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/felujitas-nyugati-bevezeto-szakaszan-modosul-menetrend

 

Vasúti menetjegyek, bérletek és vasúti utazási igazolványok elfogadása a BKK meghatározott viszonylatain és járatain

A Nyugati pályaudvar tetőfelújításához kapcsolódó vágányzári munkálatok ideje alatt (2020.06.19-én 20:00 órától - 2020.08.31-én 08:00-ig) a BKK vasúti jegy- és bérlet elfogadást biztosít.

  • munkanapokon: (hétfőtől - péntekig) este 20:00 óra – reggel 08:00 között
  • hétvégén: (szombat - vasárnap) egész nap

Érintett BKK-járatok

Nappali járatok (Kőbánya-Kispest M megállóhely és Nyugati pályaudvar M megállóhely között):

  • Az M3-as pótló autóbuszjárat illetve M3-as metróvonal (hétvégén végig M3-as pótló, hétköznap Nagyvárad tér M megállóhelyig M3-as pótló, onnan M3-as metró)
  • Zugló vasútállomás megállóhely és Blaha Lujza tér M megállóhely között a Thököly úti viszonylatokon (5, 7, 7E, 8E, 108E, 110, 112, 133E)

Éjszakai járatok:

  • Kőbánya-Kispest P+R (befelé)/Kőbánya Kispest M (kifelé) megállóhely és Nyugati pályaudvar M megállóhely között (200E és 914, 914A, 950, 950A átszállási lehetőség a 200E és a 900-as éjszakai járatok között: Nagyvárad tér M, Népliget M és Határ út M megállóhelyeknél lehetséges, ajánlott átszállóhely legrövidebb át gyaloglás (kifelé irányban) , illetve közös peronos átszállás okán (befelé irányban) a Népliget M megállóhelyeken.)
  • Zugló vasútállomás megállóhely és Blaha Lujza tér M megállóhely között a Thököly úti viszonylatokon (907, 973)

 

S annyi eszük nincs, hogy van közvetlen Zugló - Nyugati troli???? :D Csomagokkal az sokkal egyszerűbb, mint szopni a 7-es busszal. 

 

BENczúr utca Creative Commons License 2020.07.01 0 0 280545

Akkor vagy valamelyik megdöglött és cserekocsi lett, vagy alapból is 3 volt, csak az egészvonalas pótláson sem láttam.

Előzmény: Spaceliner (280544)
Spaceliner Creative Commons License 2020.07.01 -1 0 280544

De van egy 301 is. Ma láttam. Akkor hármat hoztak szabolcsból?

A Credot mindig beszopom, uh 💩💩💩💩

Előzmény: BENczúr utca (280543)
BENczúr utca Creative Commons License 2020.07.01 0 0 280543

Debrecenből LUU-376, 377 voltak/vannak. Szabolcsból meg NWX-310, 399.

A jászkunos Credo is itt van még elvileg.

Előzmény: Spaceliner (280542)
Spaceliner Creative Commons License 2020.07.01 0 0 280542

Debrecenit irtak, az meg a LUU-377.

Meg vmi nwx-399 is volt most. 

Előzmény: BENczúr utca (280541)
BENczúr utca Creative Commons License 2020.07.01 0 0 280541

És miskolci/barcikai igen? :D

Előzmény: Spaceliner (280540)
Spaceliner Creative Commons License 2020.07.01 0 0 280540

Egy felsorolásban sem volt megemlétve, hogy kecskeméti kocsi is van 😀

Előzmény: BENczúr utca (280539)
BENczúr utca Creative Commons License 2020.07.01 0 0 280539

Szerintem az maradt Kunságos.

Előzmény: Spaceliner (280538)
Spaceliner Creative Commons License 2020.07.01 0 0 280538

Jó, nekem azért tűnt újnak, mert a fejemben ez még kecskeméti kocsiként él. Most Borsodos?

 

Amúgy most faxa kijárni, kb 50-50% a Mos vs. vidéki arány. 

Előzmény: BENczúr utca (280537)
BENczúr utca Creative Commons License 2020.07.01 0 0 280537

Igen.

Előzmény: Spaceliner (280536)
Spaceliner Creative Commons License 2020.07.01 0 0 280536

Knl-245 is az eleje óta fenn van a pótlón? 

lobbanórotor Creative Commons License 2020.06.30 -1 3 280535

Nekem sem rémlik, pedig mennyi szart láttam/lőttem akkoriban. 

Viszont ma letudtam az idei jócselekedetet némi Ikarusozás formájában, ugyanis felszálltam egy utolsó szériás, kisalföldes 260-asra (JXW-453), amivel egy egészen kiválót utaztam Győr közigazgatási határain belül, az ipari parktól az Árkádig. A Győr - Esztergom viszonylat már korántsem volt ennyire ingergazdag (NZM-411), de a célnak megfelelt a kedró is. :D 

Előzmény: BENczúr utca (280534)
BENczúr utca Creative Commons License 2020.06.28 0 0 280534

Pécsen vonatpótlózott egyszer, vasutas ismerős küldött róla képet, hogy ez az Ikarus még neki is tetszik. :D

Előzmény: D 20 (280533)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!