Egy kérdés: létezik "Horse Classe" classic verseny, vagy csak 1.HC versenyek vannak?
Még egy kérdés: világbajnokságon vannak-e pénzdíjas részhajrák? Van-e esetleg külön hegyi pontverseny?
Azt tudom, hogy vannak olyan klassik, vagy world cup versenyek ahol a hegyi részhajrákat pontozzák, na de VB-n?
Igen, a CYM 2 a verseny részben mindenképpen jobb.
Nem véletlen, hogy inkább azzal játszok most is szívesebben.
Camenzind: - mindeközben változtattam álláspontomon, elkészítettem az adatbázis tervet a versenyek pontozására, pénzdíjazására.
Intergiro nem lesz ugyan, de legalább a különböző kategóriás versenyek és sprintek megfelelően lesznek értékelve.
Minden körversenyen lesz GC, pontverseny és hegyi verseny, valamint valszeg 25 év alattiak versenye.
Egy ilyen játékba ez szerintem elég.
Intergiro, combativity, fighting spirit, combination, stb. ez azért már egy kicsit túlzás.
Csak ne lenne enyyire könnyű. Ráadásul olyan egyértelmű a hiba oka, és szerintem simán javítható is lenne.
Nem lenne szükség arra, hogy a gép is relay-ket csináljon a többi csapatnak, csak arra lenne szükség, hogy a célnál a sprinterek használják a kontra-sprintet egymáson. Tehát, ahogy IRL Zabel szokott beállni a Fassa Bortolo sorának végére Petacchi mögé, úgy a játékban az AI által irányított kerekesek is megpróbálhatnának beállni az én sorom végére. Ugyanez vonatkozik a kontra-támadásokra is.
Pl. a múltkor az ardenneki verseny hajrájához közeledve előre küldtem az egész csapatot, amikor váratlanul Armstrong és Hamilton támadni kezdett az utolsó hegyen. Én az összes versenyzőmmel kontráztam Armstrongot, aki szépen fel is húzta a fiúkat, majdnem egészen a hegy tetejéig, illetve Vandenbroucke (climbing 69) fel is ért vele, és a hajrában (ha nehezen is) elment mellettte. A többiek pedig azonos idővel értek be, pedig pl. Museew nem igazán bírja a hegyeket...
Abban a rendszerben, amit terveztünk végülis megoldható lenne. De ehhez nagyon sok verseny kellene, az viszont hatalmas mennyiségű plusz munkával jár.
Minden versenyt, szakaszt részletesen leíró adatbázisra van szükség, amit nem kis meló lesz létrehozni.
Mire a progi kész lesz, örülök, ha a 3 GT meg a világkupa versenyek benne lesznek.
Valószínüleg rá fogunk kényszerülni arra, hogy a sprintekért, meg a hegyi hajrákért minden versenyen ugyanannyi jóváírás és pont jár majd, vagy valami hasonló.
Mi egyenlőre a jelenlegi rendszert, illetve ahhoz nagyon hasonlót szeretnénk, tehát pl.
A top 10 csapatot hívják meg automatikusan egy nagy versenyre (GT, T.HC, 1.1, 2.1), utána a top 6 DIV I. teamet, majd az aktuális UCI ranglista fentieken kívüli 2 legjobb csapatát, végül 2 szabadkártya, amire végülis jó ötlet, hogy a rendező ország 2 további csapata legyen.
Persze azért, hogy a kis csapatok is versenyezzenek néha a 1.3, 2.3 versenyekre nem lesz a Top 10 és a DIV I meghívva, de ez még alkul majd.
Időjárás lesz. Szél, eső, hideg, meleg.
Persze ez hatni is fog a bringások teljesítményére, pl.
- nagy eső: lassabb tempó, nagyobb bukásveszély
- kis eső: frissitő hatás (meleg időben)
- nagy meleg: fárasztó hatás
- nagy szél: lassabb tempó, fáradás
stb, stb...
Amúgy a resistance (ellenálló képesség) érték, ha magas, akkor csökkenti a negatív hatásokat.
Nos a terv ez. Versenyző specifikus dolgot nem tervezünk, kivéve a resistance képességet.
A felkészültség és erőállapot pedig mindenre hat, időjárástól függetlenül.
közbe eszembe jutott mégegy hatalmas cym3 hiba, a versenyszervező AI, hogy kiket hivnak meg...
olasz versenyekre több olasz csapatot, belgákra belgát...
bár azt mondják hogy jövőre vagy 2005-től az UCI rendszere is olyan lesz mint most a játékban, de hiszem ha látom
Hello everybody.
Az új, készülő játékhoz szerteném hozzáfűzni meglátásaim.
Nem tudom lesz-e ilyen, hogy időjárás? Esetleg a különböző időjárási körülményeket bizonyos esetekben egyes embereknek más-más féleképpen kellene tűrniük./Kifejezetten neki tetsző időjárásban +csalódást is okozhatna, míg a számára nem kedvező körülmények között eteleg bukhatná az egész versenyt(függhetne a felkészültségtől, erőállapottól)/.
Okés, ez eddig világos.
Lesznek elsődleges és másodlagos versenyek, amiket az AI beállít a versenyzők számára, plusz a szerepkörüket.
A gyengébb versenyzők pedig kiegészitik majd a rajtlistát.
Ez jól hangzik és kivitelezhető is.
Persze nem lesz olyan, mint a Cymben, hogy "non participating list", vagyis nem lehet garantálni, hogy Armstrong jóformán csak a Touron és a Vb-n induljon, de azt igen, hogy ezeken mindenképpen.
Kiindulásnak ez jó is, este neki is kezdek.
ha már igy a season ai-ba is belevágtunk, szerintem szezon elején ki kell válogatni az okosokat akiknek lesz valami céljuk az évben a vízhordáson kivül, és nekik pontosan meg kell tervezni hogy melyik versenyen indulnak milyen céllal, plusz azt is hogy hol ki a leader.
csak a leaderes nem elég mert abba nincs benne ha az okosok csak bemelegítésként mennek valahol, azt is pontosan kell megtervezni pedig a formaidőzítés miatt
Nos eddig világos.
Persze nem itt kell kezdeni.
Az első az, hogy milyen verseny következik, és a csapat arra kiket nevez.
Ez így nem is hangzik túl nehéznek. Hiszen sérültek, formán kívüliek, fáradtak alpból kiesnek. Tehát a mardékból kell választani. Így már az is látszódhat, hogy egyáltalán nevez-e a csapat az adott versenyre.
Ám lehet ezt még korábban kezdeni:
- kell-e egy "season planning" algoritmus, ami minden szezon elején eldönti, kik és melyik versenyen induljanak (terv), és mi legyen ott a szerepük? Érdemes-e ezt megcsinálni? Mik a buktatói a dolognak?
- Vagy elég csak azt meghatározni, melyik versenyen ki legyen a leader, így az edzésterve is erre épül, a többi csapattag pedig az aktuális állapot függvénye?
Melyik a jobb?
Én személy szerint a kizárólag leaderes verziót támogatom, de meg lehet ingatni az álláspontomat.
hát hogy milyen legeyn az ai azt elég nehéz pár mondatban összefoglalni, de hogy mik a legalapvetőbb gondok a cym3 ai-jával, ami szerintem tök egyértelmű:
- a kapitány nem csinál semmi munkát, amíg ott vannak a csapattársai (ez lehet sprinter, vagy az összetett kapitány vagy akárki, több ilyen is lehet persze)
- ha már minden pontot/jóváírást elvittek egy sprintnél akkor ott már nem sprintel senki
- ha emberem van elöl szökésben, nem vezetek hátul (erre is láttunk már ellenpéldát idén a Touron, amikor Beltran elöl volt, hátul mégis ment a USP)
Verseny előtt talán az lenne az első eldönteni hogy mi a cél az adott versenyen/szakaszon, és hogy ennek eléréséhez melyik bringásnak mi legyen a szerepe, kapitány, vízhordó, sprinter, szökő ember, hegyi segítő, a szakasztól függően, ez többé-kevésbé meghatározza majd hogy mit csináljanak (és mit ne) menet közben.
Nem kell nagy programozóí kunsztokra gondolni, amikor segítséget kérünk.
Mindössze ötletekre van szükségünk, mi legyen a játékban és hogyan.
Az már segítség, pl. ha valaki elmondja, hogy a CYM3-ban nem jól van megcsinálva az AI, mert....
Ebből már tudhatjuk, hogy erre különösen figyelni kell.
Tehát inkább arra vagyunk kiváncsiak, mit várnátok egy ilyen játéktól, ahol tényleg nem a graficka a lényeg, hanem a szimuláció mélysége.
Mi pedig megpróbáljuk megcsinálni.
Van saját koncepciónk, de az új és jó ötletekre meglehetősen nyitottak vagyunk.
És most speciel az AI van soron, hogyan vezéreljük a gépi managerek döntéseit verseny előtt, közben, és két verseny között.
Nem lesz ez olyan nagy durranás, mint amilyennek elsőre hallatszik.
Ha ismered az Eastside Hockey Managert, akkor nagyjából eltudod képzeni, mit tervezünk elkészíteni, kivéve, hogy 2d felülnézeti megvalósítást gondolunk a versenyekre.
Írtunk már NHL játékot is, de személyes okok miatt félbemaradt. A "meccs endzsin" még megvan, néha nosztalgiából lefuttatom, nagyon kafán megy az is. Az hozta meg nekünk az önbizalmat, hogy talán kerékpár versenyt is tudunk szimulálni.
Különösen, hogy én nagyon odavagyok érte.
Az AI-ról annyit, hogy a Cyanidosok biztosan jobban értenek ehhez a dologhoz, mint mi, de mi inkább versenyző és csapatspecifikus AI-t akarunk, semmint, hogy minden egyes verseny és játéktípusra különbözőt csináljunk.
Én most leginkább szituáció elemzésben gondolkodom. Vagyis előre tervezett stratégia alakítása a verseny "eventekkel" összefüggésben. Csak ezt rettenetesen optimalizálni kell majd, hogy a lehető leggyorsabb legyen.
hát az nem lesz egyszerü. a cym3-ban pl mindenre más ai-t használnak, külön hegyi, sík, klasszikus, egynapos, többnapos, karrier, mindennek külön van ai-ja...
aztán igyse az igazi...
szivesen beszállnék segiteni, csak én inkább az online részére koncentrálnék
meg szerintem hülyeség ebből nem meggazdagodni, dehát ti tudjátok...
Persze, ha az internetes játék része bejön és sok érdeklődő lesz, akkor muszáj leszünk szedni valami regisztrációs díjat (gondolom néhány Euró havonta), hogy kordában tartsuk a létszámot és csak a komoly játékosok maradjanak (BIG :>).
Szóval tök ingyenes, na.
Most fejeztük be a fizikai motor tesztelését, igéretes. A 2D nézőpont is alakul, bár sebességgondok lehetnek, az alkalmazott programnyelv miatt (de csak ezt ismerjük).
Most jön az AI (illetve MI) tesztkódolás.
Kemény dió!!!
Még mindíg áll, hogyha van kedve valakinek segíteni, és van ideje meg ötletei is, akkor dobjon nekem egy mailt, aztán egyeztetünk.
üdv mindenkinek!
remélhetőleg még a mai napon sikerül hozzájutnom a játék 3dik részéhez... remélem jó lesz, mindenesetre elég bonyolult így elsőre, de ha valami nem megy majd kérdezek! :)
Akkor ahogy ígértem, néhány szó a készülő játékról:
Features (hogy mondják ezt magyarul?):
- A profi országúti kerékpársport szimulációja minimum 40 (de lehet, hogy több) csapattal.
- Létező csapat választása, vagy egy új csapat létrehozása a semmiből.
- Szponzori, személyzeti és versenyzői szerződések, illetve új szponzor, személyzet és versenyző leigazolása az újonnan létrehozott csapathoz.
- Különböző specifikus vázak, kerekek és sisakok vásárlása és karbantartása.
- Részletes adatlap a versenyzőkről (képességek, tulajdonságok, egynémely természetesen rejtett).
- Orvosi csapat felállítása a csapat mellé.
- Edzés.
- Szerepelj eredményesen, vagy legalább a minimális elvárásoknak megfelelően, hogy megtartsd sztár versenyződ, vagy a tőkeerős szponzorod.
- Végtelen évig versenyezhetsz (ha meg nem unod).
- Diviziók, kiesés, feljutás, csőd.
- Versenynaptár a szükséges adatokkal.
- Versenyek alatt egy felülnézeti 2d nézőpont kis (de azért jól látható és megkülönböztethető) bigyókkal, amik a versenyzőket jelképezik. Ezek majd remélhetőleg aktuális sebességüknek és taktikájuknak megfelelően mozognak is.
- Verseny közben természetesen bármikor beavatkozhatsz a taktikába és utasításokat adhatsz ki.
- Bukások, sérülések, visszalépések (lásd mint: Cippolini :)), visszavonulások, új kezdők felbukkanása.
- A különböző megszokott ranglisták.
- Remélhetőleg kielégítő mesterséges intelligencia
(ez nem lesz könnyű).
Jelenlegi helyzet:
- Teszt kódokat írunk a fizikai dolgok szimulálására, mint sebesség, gyorsulás, hegymászás, leereszkedés, valamint az időjárás és egyéb tényezők ezekre való hatására.
- Teszteljük, illetve próbáljuk megtalálni (szintén teszt kódokkal) a 2d látványt, a kerékpárosok mozgatását.
Akinek van ideje és kedve, esetleg birtokában annak a tudásnak, amely segíthet nekünk abban, hogy még jobb legyen a game, az szóljon itt, vagy méginkább dobjon nekem egy mailt.
Minden segítséget (magát a kódolást kivéve) szívesen látunk.
Későbbiekben rengeteg adatbázist létre kell majd hozni (versenyzők, versenyek, szponzorok, stb...), esetleg ehhez is várunk majd jelentkezőket.
Most a hangsúly egyenlőre a fizikai dolgokon van. Amíg ezt nem csináltuk meg kielégítően, addig mással nem foglalkozunk.
Jól jár az agyad, ugyanis ilyen tervet is forgatunk a fejünkben. On-line, de tényleg amolyan hattrick jellegű dologgal.
Ettől függetlenül az egyjátékos részt is meg akarjuk csinálni.
Az AI megalkotásában amúgy az internetes tábor segítségét szeretnénk majd kérni, stratégiai és taktikai tanácsokkal, tippekkel, melyeket majd mi megprogramozunk. Azt nem állítom, hogy tökéletes real life lesz, de igyexünk majd ahhoz közelíteni.
De erről még korai beszélni, hétfőn már egy kicsit több részletet el tudok árulni. Még nagyon az elején tartunk.
ilyenen már én is gondolkodtam, bár szerintem inkább online-ban kéne megcsinálni csak multiplayeresen, akkor nem kell az ai-val tökölni, amit valoszinüleg lehetetlen normálisan megcsinálni, a cyanide-os srácok se egy hete próbálják...
- a profi kerékpársportot szimuláló manager játék van készülőben.
- tervezési fázisban vagyunk, sokat segítenétek elképzelésekkel, véleményekkel, mi és hogyan szerepelhetne a játékban.
- nem kell nagy dologra gondolni, visual basicben készül majd, majdnem teljesen szöveges lesz, de azért a versenyek alatt némi graficka elképzelhető majd. az mindenesetre látszik majd ki, hol, és hogyan helyezkedik el (ez a minimum).
- fő prioritás: kerékpárosok és csapataik verseny közbeni mesterséges intelligenciájának megprogramozása.
(tekintve, hogy a piacon lévő progik ebben gyengék).
Hamarosan külön topicot akarok nyitni, a részletekkel.
Addig is, ha bármi van: etelkozivata@freestart.hu