Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Értem én, hogy gyakorlatilag egy a kettő, de a haonos cikkben az a busz KNL-245 retusa, a kecskeméti vasútállomás előtt, amint suhan Helvéciára, vagy Ballószögre!? Ergo újságíró kollégának nem jött össze az "átverés"... :D
Izsáki út 4 sávosítása leghamarabb jövőre szeptemberre készülhet el, az önkormi választások előttre... :) Ha akkor nem, akkor újabb 4 év.
A Cívis 18 gyakorlatilag Volvo 7700A, csak átnevezték.
A Széchenyi tér megszüntetése már évek óta téma, de szerintem nem fog megvalósulni. Erről a nagy közlekedési reformról is mindig csak a duma megy, mint az Izsáki út 4 sávosításáról, meg az Északi-elkerülő megépítéséről. Egyik sem fog megvalósulni a közeljövőben.
Már nem azért, de a haon-os újságíró kolléga sem látott Cívis 18-at... A kecskeméti vasútállomás előtt nem is tudom mit keresett volna valaha is... :D
Suexid kollégának:
Ha jól tudom, 2014-ig van szerződés a Volánnal... Addig szerintem se lesz sok változás...csak ugye 2012-ben dupla akkora kórházunk lesz egy helyen, emellett lesz egy elég nagy autógyárunk is...Szóval el kellene gondolkodni kicsit a városvezetésnek,de a Volánnak is...Amit pletyka szinten hallottam,hogy Mercedes asszonynak bántja a szemét a Széchenyi tér, ezért megszüntetné... Ha ez megvalósul, akkor alapjaiban kell újragondolni a tömegközlekedést... Talán nem kellene erőltetni tovább a sugaras vonalvezetést!?
Nem biztos, hogy ilyen téren követnünk kellene a debreceni mintát. Ott van troli, villamos, busz, szóval már az állítólag (!) nem kielégítő szolgáltatás is magasabb szinten volt, mint itt nálunk jelenleg. Kecskeméten is szükség lenne egy különálló, helyi közlekedésre szakosodó cégre, de én sokkal inkább a szegedi példát tudnám elképzelni ide.
Vagyis:
A jelenlegi, forgalmas közlekedési folyosókra (Irínyi út, Izsáki út, Akadémia körút) trolit és/vagy villamost kellene építeni, erre EU-s forrásokból lehetne támogatást szerezni, hiszen környezetbarát közlekedési forma. Ezeknek az üzemeltetésével egy teljesen új céget kellene megbízni. Ha ez megvan, akkor szépen, fokozatosan lehetne Volántól átvenni a helyi közlekedést, a fejesek nyilatkozataiból amúgy is az jött le idáig, hogy ez nekik csak egy felesleges teher, amolyan púp a bizonyos háton. Persze ez a hozzászólás megállná a helyét egy sci-fi topikban is, ugyanis én reális esélyt nem látok arra, hogy az elkövetkező 5-10 évben érdemi változás lenne Kecskemét helyi közlekedésében, hacsak a teljes leromlást és lassú megsemmisülést nem tekintjük érdemi változásnak.
Szeretnék már én is egyszer hasonló írást olvasni a Petőfiben...
Ilyet ne akarj.
És akkor most Debiben mi lesz? Térdjére csapott a DKV és társa, hogy "veszek 140 Volvo-t és a többit sitty-sutty eladom" vagy mi?
Debrecenben eddig a Hajdú Volán szolgáltatta a helyijárati buszközlekedést. Az nkormányzat, iylen olyan okkal felmondta a szerződést és új pályázatot írt ki. Két cég jelentkezett. A HAjdú Volán és a Cívisbuz Konzorcium amely a DKV ZRT-ből (a város cége) és az Inter Tan-Kert Zrt-ből áll. Mily meglepő a városi érdekeltségű konzorcium nyerte a pályázatot. A konzorcium 100 darab nullszériás Alfa szólót és 40 darab Volvo 7700A-t hoz.
Sajnos uniós pénzből nem sokat látott Kecskemét tömegközlekedése. Lehet nekünk is térdünkre kell csapni, hogy legyen egy KKV és jön a pénz? :D:D
Ebben egy fillér uniós pénz nincs. Elvileg a véáros nem is fizet semmit a cégnek majd. Elvileg...
Azt a 140 Volvot nem a DKV veszi, hanem a konzorcium másik tagja, akik majd alvállalkozóként adják a buszokat a buliba. Lehet, hogy Kecskeméten is ezt kéne...
Akkor még kb. 2 éves lehetett, szóval kissé érdekes lenne, ha már akkor hozzá kellett volna nyúlni... Ő ugye ex GDJ-212 és a 213 meg nemrég volt műhelyben, ezért kérdezem, hogy most dolgozik-e, vagy előreláthatólag megy-e műhelybe.
Én kimentem a rutinból, már nem biztos, hogy tudnék válaszolni :) A GPE759 ha jól emlékszem már egyszer kapott felújítást, ha jól tudom pont akkor amikor új rendszámot kapott.
-GPE-759 kapott már felújítást? Még nincs róla fotóm, ha jól tudom, akkor Gyöngyösre jár, júliusban átmennék érte... -KAZ-141-nek van olyan napja, amikor esetleg beforogna Kecskemétre szerelni? -KPY-628/629 merre dolgozik? Kecskemétiek, azt vágom, de a 609 is állandóan távol van a megyeszékhelytől (legutóbb egy nap alatt nem találkoztam vele egyszer sem), remélem ezek jobban befoghatók... -EVV-459-et Félegyházán és környékén kell keresni?
És ha esetleg a kalocsai kolléga is olvassa ezt, annyit kérdeznék tőle, hogy ADV-660 él-e még? A kereső szerint már nem érvényes a zöldkártya, volt-e azóta frissítve, vagy sem...
amiben benne foglaltatott a honosítás, fényezés, vizsgáztatás, és 3 év szervízelés is.
... mintegy csekély 30 millió Forintért. (Merthogy - a használt Volvókkal szinte teljesen megegyező paraméterekkel rendelkező - Van Hoolokért darabonként 20 milliót fizet a BKV...)
OFF Nem hiszem hogy le kellene nézni az Autosan buszokat, nem a külső dönti el hogy jó-e az a busz vagy sem. a Szabolcs Volánnál A1012-esek (nagy számban), a Hajdú Volánnál pedig A1012-essek és Trampok is közlekednek, megbízható és kényelmes buszok, műhelyben pedig nem sűrűn látni őket. ON
Tom! igaza van Bencének, inkább arról ne is beszéljünk, egyébként egy vajszínű kis nyomorék busz. Az én szubjektív véleményem szerint egy nagy rakás sz..
"Úgy gondolom, egy 5-6 éves csuklós buszért 80 millát elkérni pofátlanság."
Egyszerűen ez fizikai képtelenség, nem akarom elhinni, hogy ennyit kérnének egy 5-6 éves használt volvoért. Kérdem én, mit tud az a gép, hogy ennyibe kerül?! Egyébként megsúgom neked az új csuklós volvo kerül 80 millába.