Az utobbi idöben beszereztem több (fajta) media playert, amivel le lehet játszani a studioban elkészült filmecskéket, még mielött azok DVD-re kerülnek.
Hát igen összevissza mennek a gépek (4 darab van).
A legtöbbjükön pontosan a vizszintes mozgás okozza a legtöbb balhét (pl. a feliratok beusztatása, trükkök átmenete, néha a svenkek stb.). Ha ugyanazt az anyagot kiirom DVD-re - hibátlanul megy bármelyik TV-n vagy monitoron (mint ahogy a szerkesztögépen sincs semilyen láthato hiba).
(Az anyag még a legjobb DVD minöségben van egyenesen a szerkesztö komputerröl).
Aztán az is kiderült, hogy nem mindegy, hogy NTSF vagy FAT a hordozo formátuma - más más hiba keletkezik (de sajnos egyik sem hibátlan).
A használt hordozok eddig USB pendrivek (a jobbak közül 4-16GB) ill. hordozhato kis winchester.
Ugyanazokrol a hordozokrol a szerkesztö gépen minden gond nélkül mennek az anyagok.
Nem tudom, hogyan játszod le, de szvsz elöfordulhat, hogy más környezetben ezt nem teszi.....
Fényképezőgéppel készítek egy videofelvételt. Amikor vízszintesen svenkelek (függőleges tengely körül elfordulok), akkor ugráló, szaggatott felvételt kapok. Képstabilizátorok kikapcsolva.
A felvételt valoszinüleg klasszikus fényképezögépekkel csinálták, egy sereg természetesen jo objektivvel és közelröl - ez már abbol is láthato, hogy egy sereg darukezelö szerepel a munkatársak között... Mindenképpen profi munka!
A fotózásban Tilt-Shift obikkal tudnak ilyen hatást elérni, vagy PS utómunkával. A videó is gondolom ilyen obival készülhetett (vagy utólag alakították ilyenre).
De ha rákerestek: makett-hatás, akkor is találtok róla anyagot, meg képeket.
megdöbbentő a mélységélesség. vagyis a kicsi mélységélesség. kb a 13. másodpercnél a fókuszban levő autó éles, a vele párhuzamos sorban levő hozzánk közelebbi már homályos, a távolabbi sorban levő VW minibusz kezd homályos lenni. és a film végig ilyen -- ami soxor azt a hatást kelti, mintha makettek lennének. esetleg azok?
a látószögből és a párhuzamosságokból úgy tűnik, a kamera nem volt nagyon messze, tehát nem 1000 mm fókuszú, 400 mm objektívátmérőjű kamerával készült a felvétel, de a kis mélységélesség így is lenyűgöző.
Érdeklődnék, hogy az átalakító nélkül mit jelent? Így olvastam egy bolt honlapján, a class 6-nál már nem volt ilyen megjegyzés. Sony HDR-CX115-be venném.
KINGSTON SD memória kártya 16GB (SDHC Class 4) Foglalat : SDHC (Secure D. High-Capacity) Egyéb : Átalakító nélkül
Így van. Már nem egyszer láttam, hogy vesz vki egy alap kamerát, és utána feleslegesen vesz hozzá egy fullos memókártyát. Mondjuk mindenkinek szíve joga, de ahogy írtad szinte 2 kártya különbségével egy kicsit jobb kamerát is vehetett volna.
hát én a sony kamerámhoz ennyi pénzért inkább csak 8GB-os Memory Stick Pro kártyát kapok... ha valaki vesz a kamerájához két 16 GB-os memóriakártyát, az árkülönbözet lehet 12-15 ezer == ennyivel jobb SD kártyás kamerát vásárolhat (vagy legalábbis drágábbat).
Nem tudom milyen kamerád van. Általában a leírásban megtalálod, hogy mi a minimum kártya osztály, amivel használhatod. Nekem egy SD60-as van. Ehhez a gyártó minimum class 6-os ajánl. Nekem ennek ellenére ilyen van benne, és tökéletesen működik.
a memory stick pro duo és az SDHC között alapvetően az a különbség, hogy az előbbi a Sony formátuma, az utóbbi pedig kvázi ipari szabvány. a sony ericsson telefonok legújabb generációjában már feladták a sony specifikus M2 kártyaformátumot és micro SD-t lehet belerakni, kameráknál nem tudom hol tartanak.
Ezen átmegy a jel, kazi nélkül..:S Lehet hogy ez mázli kérdése is. Így a halptt szalagos rész helyett a SONY egyrészt Digitális kamera a Memory-Stickjére, webkamera USB-n keresztül (vagy ha kell gagyibb studiókamera) + ezexerint digitalizáló is... A hibakódja miatt a szervíz 20 körülit mondott, hát azért tán mégse... Így viszont megéri megtartanom ebben az állapotában.
Hogy ontopik maradjak: csak a forgó-mozgó nélkülinek van jövője, ez tény.
(A régebbieknél ugyanaz a gond mint a DSLR gépeknél, ha zárhiba: van képük néha többet elkérni a javításért mint amennyiért használtan egy másikat lehet kapni. :( )
Akkor ezzel még malacom volt, kikerülte az EU-szabványt..:)
Nem kell hpzzá szalag, ha kéne meg is szívnám, mert C:28-akat villog meg ilyenek ha kazit kap.
Play-módban használom, most megy a tesztüzem épp. A korához képest akksival teli nyomta a Data-kazettát a veterán gép, most megy a digizés a másikon keresztül. MovieMaker AVI-ban cagy wmv-ben át is teszi.
Igaz, közben villog rendesen a felirat: "nincs szalag a kamerában" de egyelőre 30 percnél járnak ezek így együtt, és még veszi...
1. Igen, de azért vannak DV kamerák amin van AV bemenet (drágábbak)
2. Nem kell, általában látják a bemeneti jelet (át kell kapcsolni AV recordba). Ami miatt némelyiken a fel kell venni, az azért van, mert állo szalagnál (pause) a kamera bizonyos idö multán kikapcsol.
A másik buktató az lehet, hogy pl az én sony TRV-900-am nem adja ki direktbe az a analóg bemenete jelét a digitális kimenetre, hanem csak a szalagra tud rögzíteni az analóg bemenetről (amit aztán külön menetben lehet beírni a szgépbe).
Bár elvileg ez szoftveresen módosítható lenne, de leírtam, hogy ne szaladj bele ilyen problémába.