Tud valaki szombaton áramfejlesztőt hozni? Fabigeza nem tud jönni a találkozóra, így hacsak nem jön Nyíregyháza felől valaki a talira, akkor nem tud jönni az agregátor sem :(
Ha tőlem kérdezed és nem Flacsitól, akkor náluk még nem próbáltam, de van boltos haverom, akivel végignézegettük a karosszériagyártó cégeket (Klokkerholm, NOR, stb...), de mindenhol azt láttuk, hogy már nem gyártják.
Az a "probléma", hogy nekem kupém van és annak a sárvédői gyárilag szélesítettek, a 4-5 ajtóséi meg nem. Persze azokhoz egy csomó elemet gyártanak még ma is. :(
Sajnos sikerült összetörnöm a Mazda3-asomat (5 ajtós), a jobb hátsó ajtót és a jobb hátsó sárvédőt. Ajtót már sikerült vennem egy bontóban, viszont sárvédőt nem találok sehol, már hívtam a Lángot, Bárdit, UNIXot, meg persze a Mazda kereskedéstt, ahol van 94ezerért gyári.
Kérdésem, h ti tudtok-e segíteni, h hol kapok esetleg utángyártottat vagy bontottat?
Mivel a hibás én voltam, a cehhet is én állom, ezért is próbálok spórolni, ha lehet.
Ithon, beszámitatták egy AUDIRA én meg idejében megtaláltam. Átnéztük törés és lelakás mentes! Szerencsémre. Ahoz képest hogy 6 éves! Elég ritka a piacon.
Sziasztok! Szintén Premacy. Most vettem egyet de csak Holland gépkönyvem van hozzá. Nincs valakinek egy felesleges magyar nyelvű? Igazábol a szerviz intervalumok érdekelnének és a cserélendő dolgok x kilométerenként.
a premacyról érdeklődnék, mert magyar oldalakon elég kevés infót találni. típushibák, mit érdemes megnézni rajta...stb... ill. a másik kérdésem, hogy szerintetek a magyar premacy kínálatot érdemes megnézni (kb 18 db van a használtautón), vagy inkább külhonból érdemesebb behozni egyet...
Sziasztok urak.A segítségeteket kérném, van egy xedos 1,6-os motorral.A gyujtással van baj,meghalt két trafó közűl az eggyik, a csere után a tűnet megmaradt. Tudja-e valaki.hogy kapja a jelet a trafó és hol van megosztva a két trafó közt.Van-e valakinek a gyujtásról kapcsolási rajza? Létezik ilyen?Köszi
Ma CriticalMass. Ha lehet, tekerjetek ma ti is, mert az jóóó! Fentről minden más. A vásárlást én is holnapra halasztottam, ha már ma van az autómentes nap - amit külföldön SOKKAL komolyabban vesznek, és félelmetes látvány egy hemzsegő nagyvárosban üres utakat látni, tele kocabiciklisekkel :-) Itthon erre még várni kell.
Na meg azt is hallottam, hogy nem mindegy, hogy milyen minőségű anyagból készül, ebből eredően mennyire egyenletesen vezeti a hőt, és hogy pont ezért a gyári nem véletlenül annyi, amennyi. Lehet spórolni az anyagminőségen, csak hajlamosabb a felmelegedésre, meg könnyebben megvetemedik.
Még valamit hozzátennék a dologhoz. Az sem mindegy, hogy az a tárcsa esztergálással készül, vagy köszörüléssel, mert ha esztergálják, akkor képesek selejtet gyártani, ami üt, mint barom és emiatt is nyikoroghat. Ha köszörülik, akkor viszont tutira jó, főleg ha nevesebb gyártótól van.
Történt egyszer:
Ugye mindenki ismeri a Brembo-t. Régebben abszolút világmárka volt, kítűnő minőséggel (köszörült tárcsák), korlátozott típusszámmal, nehezen elérhető árakon, főként versenyzőknek.
Egy ideje viszont elkezdték gyártani a tucatautókhoz való, olcsó féktárcsákat is és bizony előfordult, hogy nem köszörült tárcsára akadt a kedves vevő a dobozban.
"Sebaj, hiszen ez Brembo!" - gondolta és feltetette. Volt is nagy öröm egészen addig, amíg el nem indult vele haza. Akkor derült csak ki, hogy a tárcsa két szemben lévő él-szakasza nem egyforma vastagságú, !!3-4mm!! különbséggel.
Namost természetesen ment vissza az áru a forgalmazóhoz, aki meg nem volt hajlandó garanciába visszavenni, mert nem ismerte el, hogy az a tárcsa, ami 3-4mm-t üt, az hibás. (Bárdi)
Nem velem történt az eset, de azóta a boltos haverom lebeszélt a Brembo-ról, mert nem tudta garantálni, hogy olyan minőséget szállítanak, amit elvárnánk tőlük.
Nyáron vettem hátsó tárcsát, köszörültet, most meg nem mondom hirtelen, hogy milyen gyártmány, még időm sem volt felrakni, de majd kiderül, hogy mennyire válik be.
Sajnos a fékbetét és a tárcsa párosítása teljesen lutri. Mind a kettő anyagától, minőségétől függ a végeredmény. Én már kínomban pl. gyári fékbetétet vettem, hogy az talán jó lesz, de olyan hulladék a féktárcsám, hogy azzal is csikorog, és most itt álltam meg a féktémával, mert a következő lépés a gyári tárcsa lenne, 30ezer/db.. A gyári gyárival mindig jó, a többi meg szerencse kérdése, ezt már több szerelőtől hallottam.
Mondjuk ami az én tapasztalatom, hogy Lockheed (újabban Delphi) betét még nem csikorgott sose, 3 fajta Mazdában próbáltam eddig, gyári meg utángyártott tárcsa is volt, de ez sem jelent semmit valószínűleg. Valaki hallott már rosszat róla? A gyári előtt gondolkodtam ezen is, de már nem mertem mégegy utángyártottal próbálkozni. Aztán így jártam :))
Nekem is tönkre volt a kézifék-része, konkrétan a tűgörgős csapágynak nyoma sem volt a rozsda alatt, de csak az egyik oldalon.
Japkernél ötezerért vettem hátsó féknyerget, kívülről rozsdás volt, meg fékolajos, de a belseje, mintha a gyárból jött volna ki. Lehomokfújtam, vettem hozzá felújítót (gumi alkatrészek) és olyan, mint az új. :)
Lemaradt: mindez a kézifék becsatlakozója miatt van, az kopott ki. Valami tűgörgős nyavaja van ott, nekem a tűgörgők közül néhány eltörött. De hogy mitűl? A kézifékhúzkodás ennyire megviseli?
Nekem 1 hónapja áll a GV a garázsban, mert nem csináltam még meg a féket. 35 ropi az utángyártott féknyereg, inkább majd barkácsolok rá valamit, de most nincs időm rá. Nézd meg, hogy nem csöpög-e el a fékfolyadékod. Nem tudom, hogy a GE-nél is elő szokott-e jönni ez a hiba, amennyiben tárcsafék van hátul. Ha csak a betéteket kell cserélned, akkor olcsón megúszod.
Ha netán cserélni kell, a Nipparts-féle betéteket tudom nyugodtan ajánlani, mert úgy néz ki, hogy jó minőségűek (japán), legalábbis nem nyikorognak és fognak rendesen, nemúgy, mint pl a Jurid, ami szintén utángyártott, de a gyári minőségtől valahol nagyon messze van. Olyat semmiképpen ne tegyél rá!
Ja és a Nippartsnál 1 tengelynyit (4db) megkapsz 10e alatt, ha jól emlékszem.