Napi szinten rövid távok lennének munkahelyre, kb. 20 km. Éves szinten 15.000 km az, amit biztosan meg szoktam tenni és mivel nagy változásokat nem terveztem, ez sokáig így is marad. Családi autót szeretnénk 2 gyermek mellé, ami megbízhatóan teszi dolgát. Eladásban nem is gondolkodok, ha stabilan működik, nálam bármeddig maradhat, mivel sokkal szebbet úgysem lehet venni, a kopó alkatrészek nem zavarnak, csak az olyan hibáktól félek, amik szinte megoldhatatlanok, sajnos ilyenből más márkákkal van tapasztalat. A 159 1.8 szívó benzines változatáról szinte csak külföldi fórumokon írnak, de részletes tapasztalatot nem találtam, annyit írnak, hogy ez a legegyszerűbb változat, a váltója is stabilabb, mint az 1.9 vagy 2.2 Jts benzinesé. Gondolatom szerint, ha ez a motor Opel származék, akkor előjöhet itt is a vezérlésmódosító kerék hibája/olajfogyasztás/motorvezérlő hibák. Konkrétan ilyen hibákról sehol sem találtam írást az Alfa esetében, csak én agyaltam rajta.
Ha erre cserélik le a MiTo-t én erősen fogok tapsolni, főleg ha ennek a mérete is ahhoz igazodik majd. És mivel az 500x alapjaira épül így nem lesz nagydarab, szóval nem tudom mire alapozod a tankot. :P
Sziasztok! Szeretnék a téli időszakra vásárolni a Giuliettámra (1.4 TB 120LE) acélfelniket. Azzal a problémával találkoztam, hogy a gumis szerint a gyárilag R17-es nyári kerékkel szerelt változatra nem lehet R16-os acélfelnit tenni (én pedig azt szeretnék)... Az autó gyári ajánlása is R17-es kereket ajánl télire. Ugyanakkor ez az autó (ugyanez a felszereltség és kivitel) kapható R16-os kerekekkel is... Van valakinek erről gyakorlati tapasztalata?
A tanácsotokat szeretném kérni, mivel Alfa 159 vásárlásán töröm a fejem. Az általános információkat tudom, hogy Jtd motorral az igazi, viszont én mindenképpen benzinest szeretnék, egyrészt, mert benzines párti vagyok, másrészt pedig nálam semmi sem indokolja a dízel használatát, félek is a magasabb szokásos dízeles kiadásoktól. Családi autónak gondoltam az 1.8 mpi kombit, ami elvileg sima szívó benzin (azt is tudom, hogy az Opelekkel rokon a motor). Mindenhol csak azt olvasom, hogy kevés bele, nehéz az autó, viszont konkrét tapasztalatokat nehéz találni. Beválhat ez családi autónak rizikómentesen? Tudom, hogy az alkatrészek nem Swift árban lesznek, de erősítsetek meg, hogy családi autónak napi használatra beválhat.
Sziasztok, egy fiatos társfórumból ugrottam át, hátha valaki épp féktuningban gondolkodna. Van egy pár 4 dugós Fiat Coupe 20v turbo Brembo féknyergem, amit eladnék, betétekkel, stiftekkel és rugókkal. A betétek gyakorlatilag újak (ld a képeket). 28x305-ös tárcsa passzol hozzá, amiből létezik 4x98-as verzió is. A rögzítés lyukainak távolsága 130mm. Ha valakit érdekel írjon/kérdezzen bátran, mindenre szívesen válaszolok.
Az en Fiat916-om meg ebben a honapban gurul muszakizni, valoszinuleg lemosom elotte. Hala az egnek kb ennyi tennivalom van vele, hálás jószág. Mondjuk a 145 sem hagyott meg ott sehol, pedig az aztan ridegtartasban van.
Szivesen irnék részletesebben, de picurka telefonról pötyörészni a betűket.......nem igazán az én világom.....így is tele vannak elütésekkel a hozzászolásaim....
Gunk néven tudsz rákeresni, az egyik, általam említett adalékra. Ebből a Gunkból, az injektor tisztítót , ajánlottam volna neked..... időnként érdemes a teljes üzemanyag rendszert " átmosni "...
A spuriból, a piros színű való a dízel gépkocsikba, a kék pedig a benzinpusztítókba. Ha csak és kizárólag , 2-3 km-es utamra, használod a gépkocsit, jéghideg motorral, akkor igazából, egyik adaléknak sincs különösebb értelme...
Ne bántásként vagy kioktatásként vedd, a fentieket, nem ez a szándék... egyszerű felhasználó vagyok... tapasztalatokat osztanék meg....segítő szándék..semmi más. Ha éppen nem vagyok beteg, a fél életemet , különböző kocsikban töltöm.... kb(. a robogótól a 4tengrlyes billencsig )
Ha már félig meghaltak a JTS befecsik, akkor már nem tudott volna az adalék segíteni. Ott kellett / lehetett volna bevoni az injektor.hu csapatát. Szerintem .
A Xadonak is vannak jó gyártmányai...
Seléniát én hanyagolnám a helyedben, amióta fémdobozról váltottak műanyagra......nos , nem javult a beltartslom sem. Próbálok finoman fogalmazni....
Mi mostanság , a szgk-k egy jó nagy részében, Motult használunk. Vagy Fusch-t. Vigyázn i kell, a hamißítvánxokkal..Selenia racing 10w60, például hullámzó minőség.... félúton az átlagos és a nem ajánlott között.
lehet ma megyek Szekszárdra meg nézem mit adnak és honnan származik. Mi ez a Spuri meg gunko ? Nem is merem ezeket gondolom valami adalék lehet. Sosem használtam őket félek az ilyen dolgoktól mivel olvastam több ilyen és olyan véleményt. Amikor be úszott ez az injektor probléma na akkor tettem bele injektor tisztítót hátha jön a nátha na az jött is. Cserébe viszont maradt a probléma. A spuriról hallottam,de ez a gunko nem is hallottam róla mire jó elméletileg? Erről a Xadóról olvastam,de arról is megosztó véleményeket. Valamelyik Alfás csoportban olvastam,hogy valaki ilyen motor olajjal használja az autót elájulásig dicsérte. nem tudom szerintem nem véletlenül adja meg a gyár a Seléniát nem tudom lehet leragadtam valahol ezekkel az olajokkal.
OMV logisztika: átlagos (=ideális?) esetben, a Duna vonalától nyugatra, a schwehati finomítóból viszik a prémium termékeket. Ha esetleg, slovnaft vagy szhbatta a forrás, akkor is gondos a minőségellenőrzés. Ergo , hs nincs valami dzrva trükközés, a Dunántúlon nyugodt szívvel tankolhatsz az OMV-nél. Ettől keletre, logisztikai és kereskedelmi okok miatt.... adalékolt, mol v. lukoil bázisuzemanyagot találsz jó eséllyel, különböző márkanevek alatt, forgalmazva.
Benzinhez,ha tudsz, keverj , vagy spurit vagy gunkot....2-3 teli tank után érzed majd a különbséget....
TOvábbá, vezetési stílus függő....a JTS nyűgök egy része.... illik fotgatni néha... tartós alacsony fordulatok, nem igazán használnak neki....
1et értek veled. Még 156 gta koromban probálkoztam, néhányszor a Mol premium benzinjével. Evo100 vagy hasonlo volt a folyadék megnevezése.... Simán sz@r volt. Shell ugyanaz tökben. Semmit nem ért
OMV 100, hexántól (százhalombatta) a versenybenzin is birt jó lenni...
dE allandóan nyafogtak , ha utcai autóba tankoltad..
LEgjobbnak az Elf107 hordós tűnt, de qrva drága volt....
Na én pont a Mol nál nem veszek még,ha ingyen adják sem kell,pedig van 25 ft/l kedvezményem. Amikor ott tankoltam mindig dobott hibát a rendszer. Vissza tértem a Shell 100 ra azóta nincs ilyen jellegű hiba. Sajnos OMV nincs a környéken ill. Szekszárdon van,de gondolom oda a távolság miatt nem Oszrákból viszik a benyát. Túl nagy választás nincs.
Én is azt szoktam tankolni. De a MOL kénmentes 100-asa sem rossz talán. Shellhez nem az üzemanyag (vélt) rossz minősége miatt nem megyek már vagy 20 éve, hanem mert mindig mindenáron rá akartak valamit sózni az emberre. Egy időben az ÖMV is elkezdte ezt, de szerencsére hamar abbahagyták.
De most visszaraktam a garázsba, holnaptól megint bicikli... Télen meg majd autópótló Suzuki, ha a fiam visszahozza Pestről. (Téli gumigarnitúrám már nincs is az Alfához. Illetve van, de használhatatlan. Még azzal vettem. Keményebb, mint a beton...)
Én OMV 100-al járok, érzésre, ez tűnik a legkevésbé sz@rnak. Ha nincs más, mol-nál tankolok minimálisat, amíg el nem jutok, egy nyugat mo-i omv tankstellé-hez. Shell kritikán aluli, bosszantóan pocsék, amit az utóbbi 2 vésztankolás alkalmával sikerült rám sózniuk..... Majdnem azt írtam, hogy ,, otthon ''...., de hála az égnek, még nem így van....tehát: kint Aralnál szoktam nyálat vásárolni.... Aral102. Eddig nem volt vele gond...
Ez - ha jól emlékszem - 4000-et forog 5.-ben, amikor valamivel 140 felett megyek a pályán (még trafi-határon belül). Ott kellemesen elmormicol.
Fogyasztásról mostanában nincs adatom, mert amikor megyek vele, általában bicikliket is viszek - pontosabban akkor veszem elő, amikor több biciklit kell vinni, mert ehhez van keresztrudam. Olyankor szoktunk szórakozni, hogy kiteszem a pillanatyni fogyasztást a kijelzőre, és röhögünk rajta.
Másik oldalról viszont prémium benyával tankolom, mert ritkán járok vele, tehát ritkán is tankolok, az meg kevésbé punnyad bele.
Váltóáttéteelek környékén lehet valami. Próbáltam másik JTS-t, más volt. Ez a mostani , óra szerint, 4.ben alig forog 200 fölé, és akkor sem éri el az 5000es fordulatot.....
PErsze ,ilyenkor a fedélzeti hazugsággenerátor 18 literes fogyasztást jelez.
Nagy általánosságban...... régen volt.... a gta 8 és 18 közĺött bírt fogyasztani. 5 év átlaga valami 11 liter volt.....ha jól emléXem..... nem egy vállalhatatlan valami.
Igen, te vittél ki Szamosiékhoz a 75-ért, köszi.(Amit vétel után mindjárt ott is hagytam, hogy cseréljék ki rajta a cserélnivalókat.)
A 156-ot szinte egyáltalán nem használom városban. Van két örökölt Suzuki a kapu előtt... Fél telken lakom, a garázsból annyira macerás kiállni, hogy annyi idő alatt beérek a munkahelyre biciklivel. Hát akkor inkább eleve biciklivel megyek... Szóval a garázskirálynőt csak alaposan indokolt esetben hozom elő. Ilyen meg az utóbbi években nem nagyon volt, ezért van a 16 éves autóban 875xx km.
Csak az évnek ebben a szakában szoktam motoros esernyőnek használni, pontosabban motoros pollenszűrőnek. Eddig még kihúztam bringával, de tegnap már olyan szarul voltam az allerhógiától, hogy a jövő héten asszem, kénytelen leszek elővenni...