Hacsak olyannak nem, akinek szintén csak 1 db sérült, vagy esetleg eltenné tartalékba... egy körkérdést vagy hirdetést szerintem megér a dolog, nem olyan egyszerü már ilyen felnit keríteni, ha szükség lenne rá.
Visszatérve a felvásárlási árhoz. Megkérdeztem, hogy az alufelnit mennyiért veszik. 280 - 300 Ft/kg. A Multiplán volt 15-ös 8 kg/db. Mivel az egyik eléggé megsérült, nem tudok mást kezdeni vele, le fogom adni a MÉH telepre. 3 db nem nagyon kell senkinek.
Ha meg onnan nézzük, ez a mondvacsinált vészhelyzet innentől kezdve már sosem lesz megszüntetve...az ugyanis nagyon kell, hogy legyen mire hivatkozva jogilag megalapozni a covid-fasiszta emberiségellenes intézkedéseket. Arra is utaltam, ez lesz az utolsó autóm, mert jelenleg semmiben és senkiben nem lehet bízni, hogy megálljanak vagy megforduljanak a jelenlegi folyamatok.
Ahoz keresni kell egy bontót, ahol ebbe belemennek. Olyanról is tudok, hogy elvitték tréleren a kocsit, a bontós lefotózta, fizettek és vitték is vissza a komplett autót.
Miközben az előző válaszomat írtam, rájöttem mit is írtál. Tehát ha jól kitudom árulni akkor még mindig jobban járok 30000. fizetni hogy bevegye a bontó ,és kitudom vonatni a forgalomból. Mert egyébiránt 20Ft/ kg. egyenlő a nullával.
Ha jól értelmezem a fennálló vészhelyzetet, akkor elvileg április végéig járhatok vele, mivel december végén járna le a műszaki és a vészhelyzet megszünését követő 120 napig érvényesek a lejárt okmányok.Jelen esetben 2022 január 01. van meghosszabbítva.
Az oké ,hogy kiárulom, de hogyan vonatom ki a forgalomból véglegesen?Ha mondjuk sikerül eladni a nagyját és csak a kasztni marad a cullangokkal akkor a jegyzett bontó beveszi még?
Én végigjártam. Két féle képpen lehet kivonatni, adás/vételivel, vagy bontási igazolással. A bontási igazolást csak regisztrált autó bontó adhat ki. NKH honlapján fenn vannak. Nálunk a bontós azt mondta, ha fődarabok benne vannak, akkor fizet 20 Ft/kg árat érte. Ha csak a héj van meg, akkor én fizetek 30000 Ft-ot.
Egy pindurkát irigyellek érte.Én már sajnos nem mondhatom el az enyémröl,hogy,sikeres vizsgát tesz,mert olyan csapnivaló állapotban van a hátulja (küszöbök, sárvédö íve,fenéklemez),hogy úgy döntöttem már nem költök rá.Lengökarokat is kellene cserélni,ABS is vacakol.Karácsonyig van müszakija, addig még gurul,aztán mi lesz a sorsa azt még nem tudom.Nagyon sajnálom,hiszen van benne egy tökéletesen müködö 155ezret futott motor,beltér is rendben,csak a kasztni nagyon vacak. Ha valami jó ötlet arra vonatkozóan hogyan lehet megszabadulni a legkissebb vérveszteséggel töle (hivatalos bontó állítólag fillérekért veszi át) A lényeg az, hogy ki lehessen vonatni véglegesen a forgalomból.
Hónap végefelé fogom forgalomba helyezni, még használom télig és kiderül a beülés kérdése. Télre meg szerintem le is rakom, mert a fagyos bőrre ráülni az keserves. :)
Mondjuk, még az ülésfűtésre rá se néztem, az az igazság. Most már mindkettőnknél lesz egy kombi meg egy szedán. Mind a négyet én hajtottam fel, mind svájci illetőségű. Hm, na szerintem ilyen hülye tuti nincs még egy. :D
Be fog ülni pár heti használat után, legalábbis ez az általános tapasztalat pl. ültetőrugóknál.
Műszakihoz gratula. Szépen alakul a családi gyűjtemény, szerintem az öcséddel együtt már szignifikáns részét birtokoljátok az Európában még forgalomban lévő öthengereseknek :)
Nem, de magas a hátulja. Az egyik hátsó rugón a ráhúzott gumicső alatt meghízott a rozsdától, így vettem újakat és az nagyon meglátszik, hogy fenntartja a seggét. Nem tetszik.
5,5 kg-mal több a 2.4 főtengely-lendkerék együttes tömege, mint a 2.0-é. Ebből a főtengelynél a kisebb diffi, csak 2 kg, a lendkeréknél meg 3,5. Közelebb lesz tehát a 2.4 főtengely - sima lendkerék kombó tömege az eredeti 2.0 felálláshoz, mint az eredeti 2.4 felálláshoz. Akkor mégiscsak a nagyobb balansztengelyt kell használni.
Meg fogom mérni pontosan mindkét lendkereket, hogy mennyi a különbség, valami számszerű legyen kindulásnak. Meg a 2.0 főtengelyét tudom még azon kívül, mert nem gondoltam erre, hogy beépítés előtt megmérjem a 2.4-et.
Nem a lendkereket kell ellensúlyozni, hanem a főtengelyt. Minél nagyobb tömeg forog, annál kiegyensúlyozottabb. Nyilván, annál nehezebb is lendületbe hozni. Ha elveszek a lendkerékből, hozzá kell adni a balanszhoz, csak nem tudom eldönteni, hogy nem-e lesz túl sok a másikkal.
Én az eredeti balansztengelyt raknám vissza, tekintve hogy hiába könnyebb mondjuk a sima lendkerék, de koncentrikus, ott nem kell semmilyen rezgést ellensúlyozni.
És itt jön a fogós kérdés. A felső a 2.4 és a 2.0 turbó tengelye, az alsó meg a sima 2.0.
Tekintve, hogy az előbbiek nagyobb forgattyús tömeggel működnek, kisebb tömegű balansztengelyt alkalmaztak.
Eddig sima ügy, ha csak ennyi lenne a különbség, akkor maradhatna az eredeti balansz. De a lendtömeg is beleszámít, tekintve hogy kettős tömegű lendkerék helyére sima fog kerülni, mégiscsak csökken a forgattyús tömeg, megfontolandó a nagyobb balansztömeg alkalmazása. Vélemény valakinek?
A motortér fékfolyadék tartálya alatt van egy nagy kerek vas valami a tűzfalon(hitelen nem jut eszembe a neve),attól balra. A lábtérnél a kuplungpedál tetejénél jön be.
Mondtam hogy lehet mechanikus probléma az alapjárati hiba forrása. Hát kíváncsi leszek a másik motorra. De ha már csak egy normális endoszkóppal bele tudsz nézni a hengerekbe (mindkettőnél), akkor tudsz hasznos következtetéseket levonni.
Sajnos gyanús, hogy az olajfogyasztás némi szelepzárási problémához vezetett, és ezért jött a kód, ez magyarázat lenne az egyenetlen alapjáratra is. Majd meglátjuk, mennyire gyorsan súlyosbodik a helyzet, lehet a végén kompletten átkerűl a másik motor, nem biztos hogy lesz idő átnézni, rendberakni.