Van retransmit. Hogy az UHF-et miért nem tették rá, nem tudom. Talán nem akarták, hogy a repülős szakembert zavarja a többi géppel való fónia és eltérítse feladata tökéletes végrehajtásától.
A többi kérdésed jogos, de a választ nem tudom rá.
egyre horrorisztikusabb a torteneted Nalatok nincs re-transmit? Miert nem ult be melled egy ures pultba egy kollegad aki csak evvel az egy geppel jatszott volna? Vagy eppen a baratok kozt ment a teveben es nem ert senki ra? El tudom kepzelni, hogy egy esetleges incidens utan mi lett volna a jelentesben. "nagy tapasztalatu, de katonai forgalom iranyitasara kepzetlen es ilyen jellegu feladatban gyakorlati tapasztalattal nem rendelkezo polgari legiforgalmi iranyito kulonbozo frekvenciakon, melyeken egyszerre adni es venni technikai okokbol nem tudott...mikozben az erre a feladatra kikepzett es allomanyba felvett honvedelmi szakember a pihenoben eppen szalonnas voroshagymas katonakat pakolt a szajaba"
Elméletileg, ha a vadászgép hangjának Mach kúpja áthalad az utasgépen, akkor kell lennie hangrobbanásnak. Az persze már más kérdés, hogy ez mennyire hallatszik be a gépbe.
Amúgy vélhetően ezzel a 29-essel függ össze, hogy valamelyik topicon néhány napja valaki megemlítette, hogy 2 hangrobbanást is halott a napokban.
egyebkent meg tok jo, hogy 96-ban az akkori FDket szivattak, hogy a az egyetlen iranyito kepzes CSAK a katonaknak szolt, mert ugye katonai iranyito kell a NATO csatlakozashoz, a katonakbol meg ugysem lesz civil iranyito, ugye, mert arra akkoriban nem is volt szukseg hiszen van beloluk boven (lasd APP). Most meg jon a katonai gep (raadasul vadasz) azt meg a civil lborli iranyitja. Ha valaki erti ugyan magyarazza mar el....
Gondolom azt nem kerdezted meg tole, hogy volt-e hangrobbanas. Erre a kerdesre mar regota probalok valaszt kapni. Egyszer egy BAW-ot kerdeztem amikor varhatoan 2000rel felette ment a volna a tizenhatos, de nem tudott valaszolni viszont a katona elfordult elotte. Azota sem tudok aludni....
Gyorsan mozgott. Szvsz, a lukhangya is csak a TCAS-on látta inkább, mert 10 NM-re repült tőle párhuzamosan és azért annyira nem nagygép a mig. Bár, ha most vissza gondolok a nap állása miatt éppen láthatta is.
TMCS-nél lehet(ne) megnézni, ők mindent rögzítenek.
De ha - hogy árnyaltan fogalmazzak - kevés a gyakorlatod, akkor jobb, ha nem próbálod meg egyedül, de mindenképp beszéld át egy oktatóval vagy más oda járó gyakorlott pilótával.
:-) Még azon is tűnődtem 1 pillanatra, hogy átküldöm a rományokhoz (kicsivel volt csak NARKA előtt), ott már 1 órával előbbre jár az idő, s hamarabb kajálhatnak, de aztán rájöttem, hogy az a naplementét nem befolyásolja.
Múlt nappalos szolgálatban alkonyat felé megkérdezte egy hazafelé tartó Emirates, hogy mikor van a körzetben napnyugta. Kikerestem a Misc ablakból a sunset-sunrise táblázatot és közöltem vele (a remélhetőleg jó hírt), 12 perc múlva felszolgálhatják a vacsorát.