Az olaj hofok/szint jeladojat mennyire bonyulult mutatvany belevarazsolni egy olyan AEH motoros Octaviaba amiben gyarilag nincs?
Addig OK hogy olyan olajteknot veszek amibe lehet jeladot tenni, de az elektronikaja elo van ugy keszitve mint pl. egy tempomatnal hogy eleg csak aktivalni a funkciot?
sajnos sok. :-( Tavaly v. tavaly előtt, egy ügyfelem az Új Passátjára akart utólag V. horgot. Nem volt akkor még magyarhonban sok ilyen autó. A horgot 98e-ért, a Bus-os kábelt 75. ért, és a szerelést 20.e ért kapta.
Maga a vonóhorog, aha jól tudom már csak leszerelhető fejel kerűlhet forgalomba és az sem a legolcsóbb. Egy "normál" autóéhoz képest a bekötése is drága. Ugyanis az új típusú CAN-BUS rendszerű gépkocsiknál az elektromos bekötés a hátsó lámpánál már nem oldható meg, egy kiegészítő elektrónika szükséges melyneknek ára relatív drága. De ha tévedek valaki kisegít.
Hasonló dilemmával küzdöttem én is nemrégiben. Újat vagy használtat. Volt már több új autóm is. Megvan annak is az előnye, illetve varázsa. De most úgy döntöttem, bukja más az első 10-20%-ot mikor kihozza a szalonból. :-) Így megvettem egy 1,5 éves 1,6 MPI OII-öt Elegance felszereltséggel fűthető üléssel két zónás digit klímával, teljes elektr.menetsabil.programmal, 15e km rel. Eredetileg egy OI-et szerettem volna venni 1.9pdtdi motorral, de épp egy topiktársunk autójának védelmét szereltem, mikor Ö szóbahozta, hogy miért nem az új modellt választom. Körbenéztem, és hallgattam rá.. Most 21500 van benne, hibátlan és nem bántam meg.
"a 2 évesnél régebbi autóhoz a fentiek miatt kicsit bizalmatlan vagyok."
En februarban vettem egy 2001-es Elegance Octaviat 123 ekm-rel. Azota belecsavartam 15ekm-t, a "hibalista": - 4 db. nyari gumit kellett venni rogton az elejen, mert teli gumikkal vettem - hatso fekbetek csere - 10kHUF
Ki kell meg cserelni a stab. szilenteket - ez lesz vagy 10kHUF, es sajnos valami barom megszakitotta az olajleereszto csavart, igy olajtekno csere is lesz. Ez anyagban ~25kHUF.
Ha FAPAD ujat vettem volna, akkor a gumit nem szamitva (mert akkor telit kellet volna venni ) csak az elso sacc/kb. 3 havi kulonbseg a torlesztoreszletben felemesztett volna ennyit. Helyette most ulok a borulesben, nyomkodom a Climatronicot, es elvezem az automata valtot....
De annyi penzert amit irtal, tele ven a Weltauto fiatal kocsikkal, kozvetlenul kereskedoszam/azonosito alapjan is ra tudsz keresni autokra.
Egy kicsit korulneztem, (kereskedoszam/azonosito): 49040/1333 911/1779 308/280 308/316
Joszerevel nagyon keresgetni sem kellett, 4 milla alatt eleg nagy a valasztek premium garancias autokbol...
köszi midenkinek a tanácsokat, most már teljesen elbizonytalanodtam most egy 2002 -es Fabia -m van és a 3. év végén jöttek egymás után elő a kisebb-nagyobb hibái (hőgomba csere , ajtózár csere , befecskendező szelep csere) most érdekes módon állapotfelmérésen klimamotor cserét mondtak mert állítólag van mikor meleg levegőt fúj be (tényleg a klima motorján meddig van szav.idő?) ,bár ezt eddig nem tapasztaltam. Szóval a 2 évesnél régebbi autóhoz a fentiek miatt kicsit bizalmatlan vagyok. Bár tudom, hogy ki lehet ott is jót fogni.
ckerti, egy-két helyen már rákérdeztem hátha tudják überelni a 3.95 mHUF-t , de eddig sehol nem ment.
"Én biztos nem veszek még egyszer új autót. Egyszer elég volt:-( ... Szerintem vegyél egy fiatal, jól felszerelt, komolyabb motorral rendelkező használtat."
En nem akartam mondani, mert az lesz a vege hogy mindig csak ugyanazt mondom :)
Elolvasgattam a linkeket (jó volt őket újra látni), de vitába szállnék.
A saját OII-ön nincs erősített alsó burkolat és megnövelt hasmagasság, de a következő rendelésnél elgondolkoznék legalább az alsó védelmen.
Én vigyázok a kocsira, nem nagyon állok járdára, nagyon ritkán járok földúton, ahol leérne az alja, de ennek ellenére a műanyag burkolat a motortér alatt már több helyen elrepedt.
Ha jól látom a Skoda Magyarország honlapján, az alsó burkolat 8.400,- Ft.
Annyit megér, tuti beikszelném, mert a műanyag pótlása (nem garanciális csere) 14 eFt, utólag a gyári, fém burkolatot -a szerviz szerint- egy pótlólagos merevítő hiányában nem lehet felszerelni, pedig csak 3 eFt-al drágább.
A megemelt hasmagasság akkor lehet fontos, ha sokat jársz földúton, hóban, vagy parkolsz járdára.
Valaki írta máshol, hogy ezzel rendelte és nem érezni stabilitásvesztést.
Ha van is, akkor csak magas sebességnél jelentkezik a labilisabb viselkedés.
Nem kell száguldozni 160 felett és kész.
Mondjuk az 1,4-es motorral nem is nagyon fogsz. Tudni tud, de nem szeret szerintem annyival menni.
Mellesleg én úgy tudom, az emelés 20mm az alapállapothoz képest.
A kedvezmények nem hangzanak rosszul, de az alufelni nyári gumival a Gift tartozéka, az nem ajándék.
Ha jól számol a Skoda Magyarország honlapján a konfigurátor, akkor a felszerelve 4.13 MFt árú kocsit adnák Neked 3,95 MFt-ért (alapár 3,9!).
Ennél azért lehet jobbat elérni, ha elküldöd ezt az ajánlatot egy kör e-mailben.
Kiváncsi volnék a véleményetekre, érdemes-e emelt kasznival(megerősített futóművel) rendelni az autót (OII GIFT)? Hol találok leírást, hogy ez az emelés mennyit is jelent eddig a 16 mm - 40 mm hangzottak el adatok a kereskedőknél.
mennyit változhat(változhat-e?) az autó ára (ha most megrendelem) ahhoz képest ami a mostani de az átadás időpontja év vége vagy jövő év eleje.
Nálam is OII GIFT 1.4 van kilátásba sikerült eddig belealkudni 3.95 mHUF-ba - 8 hangsz. - alufelni nyári gumival, - metálfény - vonóhorog - gumiszőnyeg
"más márkák is adnak jó és kényelmes autót ennyiért (bár nekem most egy komolyan vehető, ötajtós, ekkora lábtérrel rendelkező, megbízható sem jut eszembe)"
Szvsz eloszor jol meg kell gondolni h mire kell az auto. Egy szemellyel munkaba jarni nem kell sem 5 ajto, sem nagy hatso labter. Van par 4 ajtos (sedan) ebben az arfekvesben, sot meg kombi is.
"A másik topikban már megkaptam (nem szó szerint), hogy az is bolond, aki új autót vesz és még jól el is adósodik érte. :-)"
Nem bolond, csak gazdag :DDD
"Nyugodtan válasszál távoli kereskedésből autót, elvégre csak megvenni kell odamenni egyszer"
Igy igaz. En is mentem a Fabiamert vagy 200 kilometert, de amig itt Pesten szonyeggarnitura es hasonlok volt a legtobb amit tudtam alkudni, addig videken "extraban", (+ arengedmenyben es uzembehelyezesben) 200eFt-ot sikerult letornaszni az arbol. Igy elso hallasra nem sok, de ez akkor az auto ertekenek majd a 10%-a volt.
Pár tanács, ha már védtelen vagy és beleugathatok :-)))
Szerintem válasszad az 1,6-ost. Nem kerül sokkal többe és menetdinamikában -szerintem- megéri.
Amennyivel többe kerül, azt kifizeted, de alkudd bele a kétzónás klímát, annak is megvan a haszna.
A tekergetős ülésbeállítás szerintem nem nagy gond, hacsak nem két, eltérő testalkatú sofőr vezeti a kocsit felváltva. Nálunk a párom 165 cm, és 192 cm vagyok, nekünk megért volna az elektromos ülés, de tényleg csak az Elegance-hoz rendelhető (ott sem széria) és az már túl drága volt.
Arra figyelj, hogy a deréktámasz ezekhez az ülésekhez fontos, de nem jár, csak, ha megrendeled az ülésfűtést is. Sokat segít a kényelmen az állítható deréktámasz (bár az is plusz egy tekerő :-)), mert valljuk be az ülés nem a legjobb része a kocsinak.
Mindenképpen a Giftből kell kiindulni, az egy jó ajánlat, kb. annyit is ér most egy Octi, az eredeti alapár egy kicsit magas.
pacs-nak igaza van, hogy más márkák is adnak jó és kényelmes autót ennyiért (bár nekem most egy komolyan vehető, ötajtós, ekkora lábtérrel rendelkező, megbízható sem jut eszembe), sőt használtban jobbat is ki lehet fogni (leginkább Octit), de ez messzire vezet. A másik topikban már megkaptam (nem szó szerint), hogy az is bolond, aki új autót vesz és még jól el is adósodik érte. :-)
Szerintem add hozzá az 1,6-os Gifthez a dupla klímát, ülésfűtést, deréktámaszt, jelöld meg a választható extrák közül a téli gumi+alufelnit és küldd szét ajánlatkérésre sok-sok márkakereskedőhöz e-mailben.
Tuti vannak ilyenek raktáron, ez egy népszerű kombináció.
Kérdezz rá a színre (metált alkudd bele), esetleg említsed meg, hogy hitelre vennéd és van egy beszámítandó Suzukid (megadhatod a mások által mondott Eurotax árat is).
A beérkezett ajánlatokat összehasonlíthatod, a legjobbaknak elküldheted a legjobb ajánlatot, hátha alámennek.
Nyugodtan válasszál távoli kereskedésből autót, elvégre csak megvenni kell odamenni egyszer, nem muszáj ugyanott szervizeltetni, és legalább édeskettesben töltitek el az első pár kilométert, meglesz a bejáratás egy része is , mire hazaérsz.
Pár tízezer (százezer) Ft kedvéért szerintem megéri egyszer buszozni.
Ha tenyleg egy arban van ugyanakkora motorral, akkor O2. Mar csak az eladhatosag es a hatso labter/futomu miatt is. (De akkor is O1 rulez :)
Mennyi a Gift most? 4 mill korul? Mondjuk lehet hogy ennyiert mar mas autot neznek...
De ha most rendelsz, akkor ugy allapodjatok meg a kereskedovel hogy januarban vedd at, mindenkeppen 2007 legyen a forgalmiban az uzembe helyezes idopontjanal.
Sot, lehet hogy meg tobbet is kivarnek, mert most hogy kezd bedogleni az uj autok eladasa, egesz jo kis akciok bukkannak fel. Mindenkeppen megvarnam a januari holtszezont + akciokat.
Nekem ez van, főleg praktikus okokból. Nagyon jó autó, bár az 1.4-es motorral együtt jár az is, hogy kicsit lassan gyorsul, ezért főleg előzéskor kell odafigyelni. Magas tartományban azért pörög az autó (nekem volt 1.6-os régebben, ugyanilyen teljesítménnyel (75LE), az lényegesen nyomatékosabb volt). Utazója, végsebessége alig alacsonyabb, de igazán jól 110-120 km/h-ig fogyaszt, de inkább 100 körül. Így 5 liter körüli fogyasztást is ki lehet hozni belőle. Nekem nagyátlagban 6.5-7 között van, újabban rendszeres rövid, városi utak. Nem hajtom nagyon, persze.
Komolyan: van, amelyik részletében az O I a nyerő nálam, van, amiben az O II. Kombiban pl. az O I fényévekkel az O II előtt van. A hátsó lábtér viszont mindenképp az O II felé billentene nálam.
Ja, én most is az OII-t venném, bár én is elgondolkodtam az OI-en, de győzött a nagyobb lábtér, korszerűbb technika (pl. futómű, biztonság, utasvédelem...) és a jobb használtkori érték.
Gondolj bele, 5 év múlva az OII-t éppen váltja az OIII, de az OI már évek óta nem lesz gyártásban.
Másik, hogy gyártják még az OI-et, csak nem fordítanak annyit a szerszám- és présgépekre, emiatt lehet nagyobb a tűrés, és pontatlanabb a gyártás.
Ez nem az én gondolatom, egy jól informált -sokakkal közös- ismerősünk mesélte ezt egy másik topikban.
Ja és szerintem is szebb az OII, bár egy sima búrás, új műszerfalas OI sem néz ki rosszul, bár nem sokkal olcsóbb azonos felszereltséggel, mint az OII. :-)
Jó kifejezést használtá lés robi25 jó tanácsot is adott. Szerintem.
A néhány kilométeres, tudatosan -sokszor hidegen- meghajtott tesztautók többet kapnak az első pár ezer kilométer alatt, mint egy normál használatos kocsi az első évben. Az értékesítők ezzekkel járnak boltba, szervizbe, alkatrészért, haza...
A bemutató vagy szalon autó azt a kocsit jelenti, amelyik a szalonban áll pár hetet, hónapot. Közben persze nyitogatják az ajtaját, beleülnek de legalább a motor, futómű nem kopik.
Azt meg lehet venni, tetemes árengedmény mellett.
Mellesleg üdvözlök mindenkit a fórumon, bár pár embert már ismerek más topikból vagy élőben.
Ide csak ma reggel találtam el, délelőtt nemis nagyon dolgoztam elvégre majd ezer hsz.-t kellett sürgősen átolvasni. :-))
Magamról csak annyit, hogy egy egyedi, nekem gyártott szaharabézs Octavia II. limuzin, 1,6 MPI RS "Ckerti EDITION" boldog tulajdonosa vagyok a születésnapja óta, ami idestova 1,5 éve volt (hogy repül az idő a jó társaságban).
Valami miatt képet most nem tudok beszúrni, de a SOF honlapon (www.sof.hu) a tagok között 17-es sorszámmal megtaláltok.