Ezzel azért vitáznék. Nekem nem a sártól kel megvédeni a motort arra jó a műanyag is, hanem felfekvéskor ne a motorra feküdjön hanem a lemezen keresztül az alvázra. Vagyis ha vékony lemezből kivágom akkor simán benyomódik, és akkor arról nem is beszéltem hogy esetleg nem egy sík lemez kel az aljára hanem egy domboritot.:-)
Én nem járok vadászni (azt az egy fácánt is a 21-es főúton ütüttem el :-/), jellemzően vigyázok a kocsira, mégis több helyen elrepedt a műanyag lemez a motor alatt.
Lehetséges fix intervallumonként (15 ekm vagy egy év) illetve rugalmasan (ilyenkor a fedélzeti számítógép szólít szervizbe, 30 ekm vagy két év elteltével).
A km vagy az idő közül az érvényes, amelyik hamarabb letelik.
A szervizfüzet első, belső oldalára felragasztott matricán leolvasható az adott kocsira gyárilag beállított intervallum.
A QG0 és a QG2 (azt hiszem) jelenti a 15 ekm-es, fix periódust, a QG1 a rugalmas, 30 ekm-t.
Ha tévedek, valaki majd kijavít, de a szervizkönyv elég jól leírja.
A kötelező szervizek elmulasztása elsősorban garanciavesztést okozhat.
Műszakilag nem ajánlott, de eltolható egy-egy szerviz időpontja.
Mondjuk az olajat, olajszűrőt, levegő- és pollenszűrőt időnként illik cserélni, a fékolajat két évente, az ékszíjat kilométertől függően, ki kell cserélni.
Van, aki nem viszi márkaszervizbe, mert k. drágán, általában nem kifogástalanul dolgoznak, van aki a garancia miatt viszi, de visz magával olajat, szűrőt, mert az a szervizben aranyáron van, és van, aki elviszi, ott vesz anyagot is, de ott áll a kocsi mellett (ha lehet) és ellenőrzi, hogy tényleg azt töltik-e bele, amit kell, tényleg megcsinálják-e a szervizfüzetben leírtakat, vagy sem.
A lényeg, hogy időnnként azért foglalkozni kell a kocsival és a garancia miatt jobb, ha van egy-két pecsét.
Na ez már nagyon régen volt, talán igaz sem volt.:-) Hogy szalad az idő. Valamikor én is berheltem ilyen agyrémeket, kétüteműt gázzal brrrrrrr. Még a gondolattól is futkos a hideg a hátamon.
Trabinál- karburátoros volt,-volt valami mádnes kapcsoló, benyomtam reggel 2-3szor,-szívattam, s tudtam gázzal is indítani.Igaz , azt mondták benyával indítsak, majd menetközben tegyem át gázra.
11kg pb =300km-re volt jó országúton.....(akkor 1ft=1 km , 1992 )
Emlékszem, szobi szörpös palack fejreállítva adta az olajzást a karbiba 1 fúvókán keresztül...(Arol 2T )
"miért nem akarják itthon felszerelni? a Kereskedő azt mondja hogy csak gyárilag lehet. Nem értem mi bonyolultság van 15-20 db csavar betekerésén."
Ahogy nezem, a hossztarto is mas. Azt irja az okossag hogy, megerositett, es a normal kivitelhez kepest extra behegesztett anyak vannak benne. Plusz van egy tavtarto ami ezekhez az anyakhoz csatlakozik, + a vedolemez. Szoval mas a kaszni eleje, faragni kellene. Ki az aki szetbarmol egy uj kasznit? Nem kizart hogy a dealernek van igaza...
Bar azt hozzatennem hogy meg soha sem lattam ilyet, csak rajz alapjan irtam amit irtam.
Tudtommal a kodiknál csak műszerrel lehet kiolvasni a frankót. Én a Rönyóról beszéltem amikor azt irtam hogy kilehet olvasni sima gombnyomkodással, sőt azt is csak a II-nél lehet. Az I-nél is csak műszerrel.
B@szhatom, ha nem árulják el, hogy is juthatok a rendes adatokhoz. :o) O II-nél hogy tudom lekérdezni? 2-3-5-10 év múlva esedékes lesz. :o) Ja, O I-re is érdekelne, mert 2-3-5-10 év múlva eladó lesz. :o)
Mivel ugye nem karbis, így inditani csak benzinnel lehet (vagyis ennek is van trükje ,de az vész üzem mód:-)) aztán automatán kapcsol át gázra. Sejtem a következő kérdésed.:-) Megprobálok előre válaszolni.:-) a 205ezerből kb. 150-et gázzal tettem meg.
Beleüljek valami bizonytalan előéletű, használt OII-be, amikor addigra, mire én legközelebb kocsit cserélek, már a Yeti II-őt is lehet majd kapni? :-)))
Használd csak nyugodtan, de azért még egyszer-kétszer megnézem, ha összejön egy tali. (A lottó ötösöd esetén ezt azért szivesen átveszem, hogy legyen helyed egy L&K OII-nek. :-), gondolom azt is feketében vennéd)
Anno a Fabiat ugy vettem, hogy elmentem a Skoda weboldalara, es megneztem a kereskedeseket a terkepen. Aztan kineztem a fonyodit, mert nagyobb helyeken is van a kozelben kereskedes(Siofok, Keszthely, Kaposvar), es gondoltam hogy a kicsik ugyis rugalmasabbak. Meg eppen februar eleje volt, gondoltam hogy az ev eleji uborkaszezonban kb. annyira megy a Balcsin a Skoda, mint macesz a Vatikanban...
Nemtudom.:-( Ha megélem én a Rönyómra leszek kiváncsi. Annak ha jól látom max. 3-assal kezdődhet a sor, a 4-et már nemtudja:-( Most 205 ezer van benne, vagyis van még pár évem míg kiderül hogy mitörténik. Azért majd szólok.:-)))))
"www.autoalkusz.hu Kiváncsi lennék, mit tudnak kihozni."
Orrmotor forum, 69872 hsz.
"GyöBzs: Az autoalkusz.hu nagyon gagyin működik, minden kereskedővel személyesen kell beszélgetnem... a 4 legjobb ajánlat a listaár 89-92%-a között van, szerintetek ebből még mennyit lehet kihozni?"
Ez olyan, mint mikor vettem a R.Megane-t, 1.5 dCi-100LE+Privilege felsz.+4-5 extra, s mondta valaki az ottani klubban,- hogy ez neki pont jó lesz 2-3 év múlva.
Mikor elakartam adni, akkor nem kellett, állt 1 évig, most hogy elkelt, vagy 8-10-en hívtak 1 hét alatt, hogy hozzák a pénz, a kép+szöveg alapján....
Ilyen az élet.....
Ha az Úr megsegít, ettől nem válok meg, csak ha a lotto 5-ös bejön, -de mivel nem lottózom, így ez a veszély nem leselkedik rám.
Láttam 1 seat buszt ilyen motorral 550.000 km-el. taxizott Hszoboszlón...
Ha nekem megteszi a 300e-t, (6-7 év) akkor megköszönöm Neki, s ha szervíz költségek még nem jelentkeznek, -durván, -akkor tuti nem váltok újra, mert most ennél jobbat, -amire kell-árban és felszereltségben nem ismerek. (Ja meg ami tetszik is :-))) )
Ma már a legtöbb (vagy mind?) tipuson ,hiába tekered vissza az órát a computerben megmarad és kilehet olvasni. Csak cserével lehet orvosolni annyit pedig már nem ér az egész.
Sőt van olyan tipus is aminek mindenféle műszer nélkül is meglehet tudni hogy mennyit is futot valojában.:-) Csak tudnikel hogy mit ,mikor kel nyomni, és hogy mimodon juttassa tudtunkra az autó a valós Km-et, igaz csak 10 ezres nagyságrendben.:-)