Ezzel azért vitáznék. Nekem nem a sártól kel megvédeni a motort arra jó a műanyag is, hanem felfekvéskor ne a motorra feküdjön hanem a lemezen keresztül az alvázra. Vagyis ha vékony lemezből kivágom akkor simán benyomódik, és akkor arról nem is beszéltem hogy esetleg nem egy sík lemez kel az aljára hanem egy domboritot.:-)
Én nem járok vadászni (azt az egy fácánt is a 21-es főúton ütüttem el :-/), jellemzően vigyázok a kocsira, mégis több helyen elrepedt a műanyag lemez a motor alatt.
Lehetséges fix intervallumonként (15 ekm vagy egy év) illetve rugalmasan (ilyenkor a fedélzeti számítógép szólít szervizbe, 30 ekm vagy két év elteltével).
A km vagy az idő közül az érvényes, amelyik hamarabb letelik.
A szervizfüzet első, belső oldalára felragasztott matricán leolvasható az adott kocsira gyárilag beállított intervallum.
A QG0 és a QG2 (azt hiszem) jelenti a 15 ekm-es, fix periódust, a QG1 a rugalmas, 30 ekm-t.
Ha tévedek, valaki majd kijavít, de a szervizkönyv elég jól leírja.
A kötelező szervizek elmulasztása elsősorban garanciavesztést okozhat.
Műszakilag nem ajánlott, de eltolható egy-egy szerviz időpontja.
Mondjuk az olajat, olajszűrőt, levegő- és pollenszűrőt időnként illik cserélni, a fékolajat két évente, az ékszíjat kilométertől függően, ki kell cserélni.
Van, aki nem viszi márkaszervizbe, mert k. drágán, általában nem kifogástalanul dolgoznak, van aki a garancia miatt viszi, de visz magával olajat, szűrőt, mert az a szervizben aranyáron van, és van, aki elviszi, ott vesz anyagot is, de ott áll a kocsi mellett (ha lehet) és ellenőrzi, hogy tényleg azt töltik-e bele, amit kell, tényleg megcsinálják-e a szervizfüzetben leírtakat, vagy sem.
A lényeg, hogy időnnként azért foglalkozni kell a kocsival és a garancia miatt jobb, ha van egy-két pecsét.
Na ez már nagyon régen volt, talán igaz sem volt.:-) Hogy szalad az idő. Valamikor én is berheltem ilyen agyrémeket, kétüteműt gázzal brrrrrrr. Még a gondolattól is futkos a hideg a hátamon.
Trabinál- karburátoros volt,-volt valami mádnes kapcsoló, benyomtam reggel 2-3szor,-szívattam, s tudtam gázzal is indítani.Igaz , azt mondták benyával indítsak, majd menetközben tegyem át gázra.
11kg pb =300km-re volt jó országúton.....(akkor 1ft=1 km , 1992 )
Emlékszem, szobi szörpös palack fejreállítva adta az olajzást a karbiba 1 fúvókán keresztül...(Arol 2T )
"miért nem akarják itthon felszerelni? a Kereskedő azt mondja hogy csak gyárilag lehet. Nem értem mi bonyolultság van 15-20 db csavar betekerésén."
Ahogy nezem, a hossztarto is mas. Azt irja az okossag hogy, megerositett, es a normal kivitelhez kepest extra behegesztett anyak vannak benne. Plusz van egy tavtarto ami ezekhez az anyakhoz csatlakozik, + a vedolemez. Szoval mas a kaszni eleje, faragni kellene. Ki az aki szetbarmol egy uj kasznit? Nem kizart hogy a dealernek van igaza...
Bar azt hozzatennem hogy meg soha sem lattam ilyet, csak rajz alapjan irtam amit irtam.
Tudtommal a kodiknál csak műszerrel lehet kiolvasni a frankót. Én a Rönyóról beszéltem amikor azt irtam hogy kilehet olvasni sima gombnyomkodással, sőt azt is csak a II-nél lehet. Az I-nél is csak műszerrel.
B@szhatom, ha nem árulják el, hogy is juthatok a rendes adatokhoz. :o) O II-nél hogy tudom lekérdezni? 2-3-5-10 év múlva esedékes lesz. :o) Ja, O I-re is érdekelne, mert 2-3-5-10 év múlva eladó lesz. :o)
Mivel ugye nem karbis, így inditani csak benzinnel lehet (vagyis ennek is van trükje ,de az vész üzem mód:-)) aztán automatán kapcsol át gázra. Sejtem a következő kérdésed.:-) Megprobálok előre válaszolni.:-) a 205ezerből kb. 150-et gázzal tettem meg.
Beleüljek valami bizonytalan előéletű, használt OII-be, amikor addigra, mire én legközelebb kocsit cserélek, már a Yeti II-őt is lehet majd kapni? :-)))
Használd csak nyugodtan, de azért még egyszer-kétszer megnézem, ha összejön egy tali. (A lottó ötösöd esetén ezt azért szivesen átveszem, hogy legyen helyed egy L&K OII-nek. :-), gondolom azt is feketében vennéd)
Anno a Fabiat ugy vettem, hogy elmentem a Skoda weboldalara, es megneztem a kereskedeseket a terkepen. Aztan kineztem a fonyodit, mert nagyobb helyeken is van a kozelben kereskedes(Siofok, Keszthely, Kaposvar), es gondoltam hogy a kicsik ugyis rugalmasabbak. Meg eppen februar eleje volt, gondoltam hogy az ev eleji uborkaszezonban kb. annyira megy a Balcsin a Skoda, mint macesz a Vatikanban...
Nemtudom.:-( Ha megélem én a Rönyómra leszek kiváncsi. Annak ha jól látom max. 3-assal kezdődhet a sor, a 4-et már nemtudja:-( Most 205 ezer van benne, vagyis van még pár évem míg kiderül hogy mitörténik. Azért majd szólok.:-)))))
"www.autoalkusz.hu Kiváncsi lennék, mit tudnak kihozni."
Orrmotor forum, 69872 hsz.
"GyöBzs: Az autoalkusz.hu nagyon gagyin működik, minden kereskedővel személyesen kell beszélgetnem... a 4 legjobb ajánlat a listaár 89-92%-a között van, szerintetek ebből még mennyit lehet kihozni?"
Ez olyan, mint mikor vettem a R.Megane-t, 1.5 dCi-100LE+Privilege felsz.+4-5 extra, s mondta valaki az ottani klubban,- hogy ez neki pont jó lesz 2-3 év múlva.
Mikor elakartam adni, akkor nem kellett, állt 1 évig, most hogy elkelt, vagy 8-10-en hívtak 1 hét alatt, hogy hozzák a pénz, a kép+szöveg alapján....
Ilyen az élet.....
Ha az Úr megsegít, ettől nem válok meg, csak ha a lotto 5-ös bejön, -de mivel nem lottózom, így ez a veszély nem leselkedik rám.
Láttam 1 seat buszt ilyen motorral 550.000 km-el. taxizott Hszoboszlón...
Ha nekem megteszi a 300e-t, (6-7 év) akkor megköszönöm Neki, s ha szervíz költségek még nem jelentkeznek, -durván, -akkor tuti nem váltok újra, mert most ennél jobbat, -amire kell-árban és felszereltségben nem ismerek. (Ja meg ami tetszik is :-))) )