Úgy látom, a kontrasztot nagyon felvette a fotós (vagy ennyit tud a gépe) és ilyenkor baromira kijönnek a kontúrok. Szóval, lehet, hogy csak a kép hibás.
Nezzel szet a www.weltauto.hu oldalon, ott keves kilometeres, akar garancialis autok kozul valogathatsz.
Amit linkeltel az _szvsz_ valamiert olcso ahhoz kepest hogy kombi, es keveset futott.. Nagyjabol ugy erdemes szamolni, hogy ha megnezel egy hasznaltautos oldalt, akkor a legolcsobb es a legdragabb kozott feluton van valahol egy normalis allapotu peldany.
_Szerintem_ egy Octavia kombinak ennyi kilometerrel, ilyen evjaratban es motorral valahol 2.4 korul kellene lennie. Tavasszal nezegettem egy 1.4-es nem kombi 2003-as Octaviat 60ekm-rel, azt tartottak 2.3-ra. Azota persze csak lefele mentek az arak, de egy 2004-es kombi akkor sem 2.2... Persze ne vegyel merget ra, nem vagyok nepper :)
Hosszú teherautós/furgonos időszak után most személyautót, konkrétan 1,4-1,6 benzines Octaviát keresek.
Hosszú távra lesz, szóval 150 EKm felettiek/öregek eleve kilőve, nem 1-2 évre szeretném venni. Tudtok ajánlani autót, ill. tudnátok véleményezni a legfrissebb
Skoda Találatomat , eddig ez volt a legszimpatikusabb, még ha nincs is közel...
Hát a gázolajat hűti. Mert igaz hogy jó az injektornak a meleg ,de nem a nagyon meleg. Biztos hogy fűti is valahol , de itt inkább a hűtésre tippelek, és nekem azt mondták.:-)
Hát izé, menet közben már tényleg nincs, de az aut. váltós topicban írta valaki, hogy elinduláskor márpedig van.
Én leginkább 2-esben visszalassítva szoktam észrevenni, figyeljétek csak meg: amíg csak lehet, nem kapcsol vissza 1-esbe, inkább "belekuplungol" (hogy ne rántson), gázadásra meg csúsztatja kicsit.
Álló helyzetből elindulásnál is előbb megugrik a fordulat picit, és onnan kezd felkapaszkodni.
És vajon tudják a szervizek, hogy kell cserélni benne az olajat? Unokatesóm automata váltós Fabia-jában elb@szták az olajcserét... Meg ne kérdezd, hogysmint, mert nem emlékszem. :o)
Igen most működik a dudu (na meg azota van egy légkürt is fent külön kapcsolóval:-)) ennyi a különbség ,itt rögtön megtudták oldani hogy a duda ezzel a kormánnyal is működjön.:-)
Most bogaratt tettél a fülembe . Légszűrő? Nekem nem cseréltek. Gyorsan megnéztem ,nem is írja elő, csak ,kapaszkodjatok, 90 ezernél vagy 4 év után. Ezek hülyék. Veszek valahol és kicserélem én.
Nagyon skubizom hogy milyen olajat ír a DSG-be de sehol nem írja. Egy helyen annyit hogy valami TLF.
Persze annak azért örülök, hogy léptél egyet előre.
Dudálni tudsz?
Mert mintha multkor még az sem ment volna a csere után.
A szervizintervallumra nem tudok mit mondani, de a szervizdíj csak kb. 3 eFt-tal volt kevesebb, mint nekem itthon, Győrben a márkaszervizben. Igaz, abban nem volt kormánycsere és mindent, de mindent én vittem. (olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő).
A DSG olajcserét én is olvastam már a szervizfüzetben a 60 ezres szerviznél.
A szervizciklus átváltozása érdekes, arról nem olvastam sehol ilyet.
Nemtudom ,nekem ilyen nincs írva, és két évre ugrott. Nekem azt hiszem olyan van irva a kezelésibe ,hogy csak nullázni tudom ,de a cíklust csak szervíz tudja átállitani.
Nem tudom hogy O2-re all-e, de ugy szokott lenni hogy ha a muszeregysegrol nullazza az ember, akkor visszaall 15ekm/1ev fix intervallumra. Mintha a kezelesiben olvastam volna ezt, de nincs most a kozelemben az iras...
A tisszetesség úgy kívánja ,hogy ezt is leírjam.:-(
Kicsit ,nagyon beteg voltam a napokban ,nem is ültem autóba. Ma mentem először az autóval a csötörtöki szervízota. Most gondolotam megnézem ha már ilyen drága olajat tettetem bele mit mutat a szervízintervallum jelző mikor esedékes a következő szervíz. Az az igazság hogy néztem én csütörtökön ,de akkor csak visszintes vonalakat mutatot ,gondoltam ,biztos kel pár Km-er hogy beálljon, vagyis mérni, számolni tudja a hátralevő Km-eket.
Meglepetés most is csak visszintes vonalak vannak. Hívom a szervízt ,elsőre azt tanácsolják hogy ugorjakbe . Na mondom ez azért nem így működik, kérdezem mivan ha én vissza állitom ,ahogy a nagy könyv leírja. Azt mondja a pók hogy probáljam meg. Megprobáltam ,vissza állt ,DE két év, és ezrről indul. A guta megüt. A 15 ezer az ráadásul szerintem nem is változóintervallumos. Hívom őket hogy akkor most mivan, hát ha jövök legközelebb akkor beállitják a pontos értékre. Kérdezem betudja állitani 24578-ra is azt mondja hogy igen. Majd kiváncsi leszek. Persze így is elbuktam a mérést mert ugye ők csak az eddig eltelt Km-et nézik nem pedig a ténylegesen használatot. Mindegy , a lényeg , mielőtt kisesik az ember a szervizből, mindent de tényleg mindent ellenőrizzen. Álmomban sem gondoltam volna hogy egy ilyen bonyolult dolgot elbasznak. Ha legközelebb belővik (hacsak nem tudom a haver műszerével vissza lőni) akkor többet ŐK nem fogják nullázni. A könyv utmutatása alapján kb. 1/2 perc, majd én lenullázom ezentúl.
:( Nekem az elvezetnek csak az egyik felet adja az automata kapcsolas, a masikat meg a hagyomanyos bolygomuves automata "csuszasa". De nem baj, egyelore nem fenyeget a veszely hogy DSG-s autot vegyek :)
Kozben talaltam egy abrat hogy hogy is nez ki ez belulrol, most mar tiszta a dolog.
"Hoppácska, DSG. Tisztelt DSG-s társaim ,tudtátok hogy 60 ezernél olajcserés a váltó?"
Erdekes ez az olajcsere. Az O1-nel se a szervizfuzet, se a Haynes-fele manual nem ir elo olajcseret. Ami az erdekessege a dolognak, hogy ha megnez az ember egy Golf3 aut. valtot, a "bele" nagy resze cikkszamra egyezik az Octavia1 valtojaval. Es a Golf3-nal is 60ekm az eloiras olajcserere...
Kerdes: Ez DSG egy hagyomanyos valto ket kuplunggal es automata kapcsolassal? A lenyege a kerdesnek hogy van-e slip, vagy csak kapcsolgat?
Szóval Csötörtökön megejtettem a szervízt Komárnóban. Kezdem a negativumokkal, nem is többes szám ,csak annyi hogy nem használtak ülés, kormány, sárvédő takarót. Talán esetleg még annyi hogy a végén nem is merült fel bennük egy mosás takaritás kérdése. Máshol ez természetes. Bocsánat ,nem feltétlen kodára gondolok.
Ennyit a negatív benyomásokról. Jöjjön a jó része a dolognak. Végszámla, 16850 FT kártyáról fizetve. Olajat én vittem ,jobb is mert arany árban mérik. Én 3000 pénzért vettem literjét itthon, náluk olyan 6700 lett volna és még szerintük ez is egy nagyon jó ár. Én nem így gondolom.:-)
Pardon ebben a végösszegben szerepel a kormány csere díja is ,már nem tudom pontosan 2-3 Ft között ,ha jól emlékszem.
Szóval én egyenlőre csak ajánlani tudom mindenkinek. 7,30 voltam beírva (elvileg ekkor nyitnak), én már kb. 7,26-kor betoltam az arcom. Azonnal kedvesen fogadtak. Eggyeztettünk ,majd rögtön ment az autó az emelőre. A villanyszerelő gyerek hozta be tiszta overál ,kéz, vagyis nem hiányzott a védő. A kormánnyal kapcsolatban arra jutottunk hogy ismerik a problémám ,már probálkoztak ilyen műtéttel, de a vége az lett hogy igen is kel a kormány elektronika csere. Kb. 50ezer Ft.:-( Felrakták a kormányt és abba maradtunk hogy jövőre vissza térünk a témára. Azért jövőre, nem miattuk, nekem nincs időm már az idén ezzel foglalkozni. Szóval ,én valószinűleg megrendelem ezt az elektronikát , viszont ha cserélik akkor nekem lesz egy plussz, elektronikám amit semmire nem tudok használni. Beszélgettünk és arra jutottunk ,hogy olyan emberrel lenne jó szövetkeznem aki utolag akar tempomattot, és nem jó az elektronikája. Neki megfelelne az én elektronikám ,és ugye tőlem lényegesen olcsobban be tudná szerezni mint a gyárból.
Kartervédő.
Utána néztek (tünk) 8 az az nyolc fajta létezik az OII-höz.J Sajnos ők csak cikk számot látnak ,abbol még az sem derül ki hogy alu, vas, műanyak vagy mifene. Szóval kellene egy gyári acél kartervédős , autó alvázszáma, ja és részemről még DSG-nek is kelle ne hogy legyen.
Hoppácska, DSG.
Tisztelt DSG-s társaim ,tudtátok hogy 60 ezernél olajcserés a váltó? És a legszebb hogy kb. 5-5,5l olaj megy bele ,ami náluk kb. 10 ezer Ft-be kerül literenként. Én azt hiszem felfogok deriteni valami olcsóbb beszerzési forrást.
Na ez kicsit hosszulett ,de szerintem közérdeklődésre tart számot így bocsika.
Ja igen kifelé már én álltam az autóval. És még annyit hogy nem vagyok egy könnyű eset ,végig asszisztáltam a szerelést ,és a szervízvezetővel is elégszépen beszélgettem ,és jól türték. Nagyon kézdégesen ,kielégitő modon válaszoltak ,utána néztek, ajállatot adtak. Szóval ,én biztos legközelebb is hozzájuk viszem a kodrit. Mért nem lehet így hozzá állni az itthoni szervizeknek, is?
Na még egy apróság. Most hogy jön a tél ,figyelmeztettem a tisztelt OII tulajokat (talán csak a dízel?) hogy a kocsi jobb küszöbe alatt van egy hűtő (érdemes alánézni) na azt nem illik felütni még egy jég buckára sem.:-)