Én egy 1.9 PD-s Altából ültem át az 1.6 MPI OII-be. Persze dizelnyomaték, stb. jobb a PD, de jóval drágább is. Lóerőre kb. ugyanennyi, nyomaték ég és föld. Nekem az 1.6 kellemes csalódás volt az az igazság rosszabbra számitottam. Fogyasztása kicsit sok - 8-9- liter körül, bár szinte csak város és autópálya. Nagyobb sebességnél kicsit zajosabb az 1.6 mint a dizel volt. Ahogy látom ez a motor gyak. elnyűhetetlen, igaz nem a legmodernebb.
Az aranyszínűre -ha kombi lenne- azonnal rámennék. Nagyon tetszik, de még konkrétan van 6-7 hetem a vásárlásra, csak e miatt várok.
Egyébként kösz a tippet, egyel több portál amit figyelhetek.
Közben kollégám kipróbálta a pécsi "40ezres" fehér gépet. Gumik mind kuka, tehát nem 40 van benne, bár erősen szakértő emberünk szerint is jó vétel a kialkudott 2100EFt, valahonnan 85-95 ezer körülről tekerhették vissza. A légkondi szíj spannolója ad kis hangot, amúgy csont gyári. Jó gép, de még várok.
A mai paksi autóról kb. 5perccel maradtam le, 2,2-be a 18ezret futott vas ajándék lett volna, plusz igazán jó háttérből vehettem volna meg.
Remélem hamarosan "bezöldül" az embléma előttem is...
Aki tud esetleg egy jó autókárpitost az kérem ossza meg velem az elérhetőségét, mert szeretett Octáviám bal első ülésének a bal szélén a kárpitozás foszlásnak indult :-( Nem is értem csak 4 és fél éves 53000 km-el és vigyázok ám rá nagyon.
Látom kaptálmár választ, és akkor csk arra reagálok hogy ellustulhat e. IGEN. Az enyém olyan lusta hogy csak na. Ehez mondjuk a DSG váltó ,kedves nelyem vezetési stilusa , és a rövid táv amit naponta használja nagyban hozzájárul.
Én sokáig azt mondtam hogy ilyen nincs hogy egy szerkezet ellustul. De van. Mentem golyó épével az ég és főld az én gépemhez képest ,pedig akkor nagyábol még a Km-is egyformán volt bennük.
Na meg amikor drága nelyem járt a Rönóval egy pár honapig és vissza kaptam ,szerelőhöz akartam vinni ,mert olyan volt mintha utánfútot vontattam volna. Aztán párszáz Km és megjavult.:-)
Igyekszem a kodrit is formában tartani, ha sikerül kirobbantanom nelyemet az autóból.:-)
De valami tömitést (gondolom az ablak körül a gumi) cseréltek. Először kacsáztak ,hogy ők ilyet még nem hallottak, aztán érdekes modon simánrendeltek hozzá anyagot anélkül hogy megnézték volna hogy pontosan hol is fütyül. Tuttommal tipus hiba és a kis fix ablak tömitése a ludas.
Nemrég hoztunk el egy új Octaviát (1.9 pdti) a szalonból. Arra szeretnék választ kapni hogyanis kéne bejáratni, mert hallotam már mindenfélét? Meddig lehet huzatni? Mekkora gázzal? Hány km-ig bejáratós? Ellustulhat e? stb..
Még valami, egy kicst hangos a gép,bejáratás után halkabb lehet? ezt lehet csak azért érzékelem mert még nem volt dizel autónk.
Sziasztok Rég jártam erre, és a hétvégi talira sem volt időm elmenni, mert sajna én úgy emlékeztem, hogy szombaton van, és így vasárnap nem tudtam sort, és időt keríteni rá. De nem ez a lényeg: A napokban volt szó arról, hogy kattog valamelyik fűtés állító motor és ezt cserélik. Illetve ha jól emlékszem, csere után is kattogott tovább. A helyzet az hogy sima gyújtás mellet, nem járó motor esetén, nekem is kattog. Már az első perctől kezdve de nem igazán foglakkoztam vele, mert én arra gondoltam, hogy a légkondi szivattyújának a hangja ez, ami szabályozza a hömérsékletett. A beírás után kezdte a fülemet, vagyis inkább az agyamat zavarni, a szinte nem is hallható hang, de a napokba találkoztam egy Audi A6-al amiben meglepetésemre ugyanez a hang volt. Ez a jármű 2002es gyártású Avant volt. Ha neki szabad kattognia, akkor a mienk is kattoghat, gondolom én bizakodva. De ha tudtok biztos megoldást, vagy újabb fejleményt, akkor azért szóljatok... :-)))))
A 40EKm et alapból nem hiszem el - az ár pedig 300 al lejjebb van, mint ahogy várni lehetne. A légzsák tényleg fura, a szervizkönyvre pedig rákérdezek (bár épp tegnap kínáltak a hirdetett jelenlegi autómhoz "eredeti szervizkönyvet" tetszőleges kilométerrel... :-( Kár hogy itt tartunk.
Egy autószerelő kollégám megnézi holnap (ő is pécsi, akárcsak az autó) és ha OK, akkor személyesen is lemegyek.
Addig is ma megnéztem helyben egy 2002/6, 257EKm 1.6-ost, nap mint nap láttuk közlekedni, végig szervizelt közeli barátomé a gép.
Csak a sok szám zavar a kilométerórában. Amúgy egy autokozmetika után nyugodtan 150-170 ezret letagadhatna, kívül/belül makulátlan, és 1,690EFT. Ha nagyon gáz a pécsi, ezzel érdemes még (ilyen profi karbantartás mellett) foglalkozni ilyen futással?
Egyébként pedig kösz a gyors válaszokat, várhatóan még zaklatom a kedves egybegyűlteket a vétel előtt...
Tuzi! Azért van az a hütő az autó alatt,mert: A PDTDI-nél a gázolaj több száz bár-os nyomását, a hengerfejben lévő PD elemek állitják elő. Üzemi hőmérsékleten(80-90C')a hengerfejben lévő gázolaj is felmelegszik ilyen hőmérsékletre. A tank felé visszafolyó ágat(résolaj)ezért kell lehütteni. Dióhéjban ennyi...
Úgy látom, a kontrasztot nagyon felvette a fotós (vagy ennyit tud a gépe) és ilyenkor baromira kijönnek a kontúrok. Szóval, lehet, hogy csak a kép hibás.
Nezzel szet a www.weltauto.hu oldalon, ott keves kilometeres, akar garancialis autok kozul valogathatsz.
Amit linkeltel az _szvsz_ valamiert olcso ahhoz kepest hogy kombi, es keveset futott.. Nagyjabol ugy erdemes szamolni, hogy ha megnezel egy hasznaltautos oldalt, akkor a legolcsobb es a legdragabb kozott feluton van valahol egy normalis allapotu peldany.
_Szerintem_ egy Octavia kombinak ennyi kilometerrel, ilyen evjaratban es motorral valahol 2.4 korul kellene lennie. Tavasszal nezegettem egy 1.4-es nem kombi 2003-as Octaviat 60ekm-rel, azt tartottak 2.3-ra. Azota persze csak lefele mentek az arak, de egy 2004-es kombi akkor sem 2.2... Persze ne vegyel merget ra, nem vagyok nepper :)
Hosszú teherautós/furgonos időszak után most személyautót, konkrétan 1,4-1,6 benzines Octaviát keresek.
Hosszú távra lesz, szóval 150 EKm felettiek/öregek eleve kilőve, nem 1-2 évre szeretném venni. Tudtok ajánlani autót, ill. tudnátok véleményezni a legfrissebb
Skoda Találatomat , eddig ez volt a legszimpatikusabb, még ha nincs is közel...
Hát a gázolajat hűti. Mert igaz hogy jó az injektornak a meleg ,de nem a nagyon meleg. Biztos hogy fűti is valahol , de itt inkább a hűtésre tippelek, és nekem azt mondták.:-)
Hát izé, menet közben már tényleg nincs, de az aut. váltós topicban írta valaki, hogy elinduláskor márpedig van.
Én leginkább 2-esben visszalassítva szoktam észrevenni, figyeljétek csak meg: amíg csak lehet, nem kapcsol vissza 1-esbe, inkább "belekuplungol" (hogy ne rántson), gázadásra meg csúsztatja kicsit.
Álló helyzetből elindulásnál is előbb megugrik a fordulat picit, és onnan kezd felkapaszkodni.