Sajna nem fekete, " szüke elegancia ", mert koszos, s csak alkalmakkor mosom le.
Állandóan mosni, macera+idő+pénz+kopás. Láttam 1 új kocsit a cégnél, -fekete- valszeg mosoban mosták többször, mert hátul szárazon látszott a kör-körös nyoma a kefének. Hát én erre nem vagyok vevő !
Inkáb legye koszos, ha meg tényleg fekete kell hogy legyen, van nem müag. kefés mosó is, és kézi is, de néha ha "lecsapatom " meleg vízzel a lándzsával, az is hozza "tiszta érzést ".
Üdv Oktavia-sok.Uj vagyok itt nállatok és rögtön egy kérdéssel bombáználak beneteket.2006 01 havi 1.6 Tour-m van.A hangtechnika Cd-s Symphoni rádió.Na ehez keresnék magyar nyelvü kezelési leirást ha lehet letölthető bármilyen formátumban.
Ma beszereltettem utólag az OI-be a tempómat kapcsolót. A kapcsolót én vittem így volt 16e Ft és kb 1.5 óra alatt volt kész! Plusz kértem a srácot, hogy kapcsolja be azt a funkciót amely indulás után 15km/h-nál a központi zárat zárja. Plusz ha már olyan új a gépe nézze meg az eredeti km óra állást is! Szerencsére nekem minden stimmelt! Ő 29e Ft ért hirdeti magát mind a régi fajtát és az új fajta OII-be valót betudja szerezni ill. szerelni!
Most lehet hogy nagy ökörséget mondok, DE egy másik márkánál ez úgy müködik hogy a dízelnél van belső boritó (gondolom zajcsillapitás a fő szerepe) míg a benzinesnél nincs. Szerintem minden kölönössebb probléma nélkül felszerelhető ,és biztos rendelhető is. Ha nem sürgős ,és gondolod januárba rá tudok kérdezni Komárnóban neked hogy mibe fáj ez a dolog.
Az 1,4- esetében a vezérlés vízpumpával együtt 80 + munakdíj, az 1,6-osnál ugyanez 20 (!!!) + munkadíj, gyári anyagokkal. - Igen, én is CSAK a vezérlést említettem.
Ha az 1,4 klímáshoz hasonló a megoldása a nagynak is, akkor az is kb. 15-20 körül lehet. Ha jól emléxem egy rugós konzollal ellátott görgőből, és kb. 1500-1600-as szíjból áll.
Az AEE-s KOMPLETT vezérlése (Gates szíj, SKF görgők egy készletben) motorszámtól függően 12-13 EFT , a vízpumpa német Dolz-ban 8 körül van. Bármikor szívesen segítek benne.
A Gates az jo, tuti hogy gyari beszallito. A tobbirol nem tudok nyilatkozni. Keresd wrcsiga topiktarsat az orrmotoron, biztos tud kedvezo ajanlatot adni. :)
OII 1.6mpi: 24e km van benne, most múlt 1 éves. Olaj gyakorlatilag nem fogyott, a fogyasztása (sok autópálya, kevés város) 6,5 alá nem ment nyáron sem, viszont télen se ment 8 fölé vegyes üzemben.
"Mi a velemenyetek az 1.6 MPI motorrol? Nagyon sok helyen olvastam, hogy ez egy regi fejlesztesu, oregebb motor...."
Az teny hogy eloszor a Golf3-ban jelent meg az 1.6 100lovas motor, ugyanazzal a furattal/lokettel mint a mostani Octaviakban. De ez szvsz nem baj, minden szerelo ismeri :)
Egyebkent egy jo motor, 1500-as fordulattol el lehet lavirozni varosban, es gond nelkul elforog 6000-ig.
Fogyasztasat regebben mertem, de most mar nem szamolgatok, elhiszem amit az MFA ir. 10ekm-re az atlag 9liter volt, nagypapasan orszaguton 6.5, varosban 9-10 korul fogyaszt. De azt meg hozzatennem hogy automataval, aminek a varosi fogyasztasa +1.5l gyari adatok szerint.
Az 1.4 75LE teljesitmenyben es nyomatekban is elmarad az 1.6 mogott. Szoval az 1.6 egy jo kompromisszum annak aki nem akar gyenge 1.4-est venni, de valami komolyabb motorra mar nincs penze. Orszaguton is tisztessegesen lehet vele elozgetni, ami ugye az 1.4-rol nem nagyon mondhato el. Az 1.4 mellett a fogyasztas szol, meg a kisebb kotelezo. De szvsz csak a kotelezo miatt nem erdemes a kisebbet venni.
Felmerult itt az olajfogyasztas, nekem is eszi, de nem veszes: 4 deci fogyott 10ekm-en.
Ha az AEE-s motorhoz 20e-ért tudsz gyári cuccot, akkor téged foglak megkeresni, ha esedékes lesz. :o) Ha van időm, megkeresem, mennyiért is ajánlottak cuccot nem drágán - messze nem ennyi volt.
Én az 1,6-ost céloztam meg alapból a vásárlásnál. Az ok : ha sokat futott az autó (60 EKM+), akkor KOMPLETT vezérlést, és szíjhajtást mindenképp cserélnék rajta.
Az 1,4- esetében a vezérlés vízpumpával együtt 80 + munakdíj, az 1,6-osnál ugyanez 20 (!!!) + munkadíj, gyári anyagokkal. És itt a lényeg nem a pénzzel való sz@rrágóskodáson van, hanem a motor EGYSZERŰ felépítésén. Ez nekem mindig bejött.
Röhej: a Golf IV: 1,4 '00 autó és mondjuk a Passat 1,6 '01 is ugyanez a szitu : a nagyszervíz kb 5-ször(!) drágább a kis 1,4-en...
Én egy 1.9 PD-s Altából ültem át az 1.6 MPI OII-be. Persze dizelnyomaték, stb. jobb a PD, de jóval drágább is. Lóerőre kb. ugyanennyi, nyomaték ég és föld. Nekem az 1.6 kellemes csalódás volt az az igazság rosszabbra számitottam. Fogyasztása kicsit sok - 8-9- liter körül, bár szinte csak város és autópálya. Nagyobb sebességnél kicsit zajosabb az 1.6 mint a dizel volt. Ahogy látom ez a motor gyak. elnyűhetetlen, igaz nem a legmodernebb.
Az aranyszínűre -ha kombi lenne- azonnal rámennék. Nagyon tetszik, de még konkrétan van 6-7 hetem a vásárlásra, csak e miatt várok.
Egyébként kösz a tippet, egyel több portál amit figyelhetek.
Közben kollégám kipróbálta a pécsi "40ezres" fehér gépet. Gumik mind kuka, tehát nem 40 van benne, bár erősen szakértő emberünk szerint is jó vétel a kialkudott 2100EFt, valahonnan 85-95 ezer körülről tekerhették vissza. A légkondi szíj spannolója ad kis hangot, amúgy csont gyári. Jó gép, de még várok.
A mai paksi autóról kb. 5perccel maradtam le, 2,2-be a 18ezret futott vas ajándék lett volna, plusz igazán jó háttérből vehettem volna meg.
Remélem hamarosan "bezöldül" az embléma előttem is...