A Gates az jo, tuti hogy gyari beszallito. A tobbirol nem tudok nyilatkozni. Keresd wrcsiga topiktarsat az orrmotoron, biztos tud kedvezo ajanlatot adni. :)
OII 1.6mpi: 24e km van benne, most múlt 1 éves. Olaj gyakorlatilag nem fogyott, a fogyasztása (sok autópálya, kevés város) 6,5 alá nem ment nyáron sem, viszont télen se ment 8 fölé vegyes üzemben.
"Mi a velemenyetek az 1.6 MPI motorrol? Nagyon sok helyen olvastam, hogy ez egy regi fejlesztesu, oregebb motor...."
Az teny hogy eloszor a Golf3-ban jelent meg az 1.6 100lovas motor, ugyanazzal a furattal/lokettel mint a mostani Octaviakban. De ez szvsz nem baj, minden szerelo ismeri :)
Egyebkent egy jo motor, 1500-as fordulattol el lehet lavirozni varosban, es gond nelkul elforog 6000-ig.
Fogyasztasat regebben mertem, de most mar nem szamolgatok, elhiszem amit az MFA ir. 10ekm-re az atlag 9liter volt, nagypapasan orszaguton 6.5, varosban 9-10 korul fogyaszt. De azt meg hozzatennem hogy automataval, aminek a varosi fogyasztasa +1.5l gyari adatok szerint.
Az 1.4 75LE teljesitmenyben es nyomatekban is elmarad az 1.6 mogott. Szoval az 1.6 egy jo kompromisszum annak aki nem akar gyenge 1.4-est venni, de valami komolyabb motorra mar nincs penze. Orszaguton is tisztessegesen lehet vele elozgetni, ami ugye az 1.4-rol nem nagyon mondhato el. Az 1.4 mellett a fogyasztas szol, meg a kisebb kotelezo. De szvsz csak a kotelezo miatt nem erdemes a kisebbet venni.
Felmerult itt az olajfogyasztas, nekem is eszi, de nem veszes: 4 deci fogyott 10ekm-en.
Ha az AEE-s motorhoz 20e-ért tudsz gyári cuccot, akkor téged foglak megkeresni, ha esedékes lesz. :o) Ha van időm, megkeresem, mennyiért is ajánlottak cuccot nem drágán - messze nem ennyi volt.
Én az 1,6-ost céloztam meg alapból a vásárlásnál. Az ok : ha sokat futott az autó (60 EKM+), akkor KOMPLETT vezérlést, és szíjhajtást mindenképp cserélnék rajta.
Az 1,4- esetében a vezérlés vízpumpával együtt 80 + munakdíj, az 1,6-osnál ugyanez 20 (!!!) + munkadíj, gyári anyagokkal. És itt a lényeg nem a pénzzel való sz@rrágóskodáson van, hanem a motor EGYSZERŰ felépítésén. Ez nekem mindig bejött.
Röhej: a Golf IV: 1,4 '00 autó és mondjuk a Passat 1,6 '01 is ugyanez a szitu : a nagyszervíz kb 5-ször(!) drágább a kis 1,4-en...
Én egy 1.9 PD-s Altából ültem át az 1.6 MPI OII-be. Persze dizelnyomaték, stb. jobb a PD, de jóval drágább is. Lóerőre kb. ugyanennyi, nyomaték ég és föld. Nekem az 1.6 kellemes csalódás volt az az igazság rosszabbra számitottam. Fogyasztása kicsit sok - 8-9- liter körül, bár szinte csak város és autópálya. Nagyobb sebességnél kicsit zajosabb az 1.6 mint a dizel volt. Ahogy látom ez a motor gyak. elnyűhetetlen, igaz nem a legmodernebb.
Az aranyszínűre -ha kombi lenne- azonnal rámennék. Nagyon tetszik, de még konkrétan van 6-7 hetem a vásárlásra, csak e miatt várok.
Egyébként kösz a tippet, egyel több portál amit figyelhetek.
Közben kollégám kipróbálta a pécsi "40ezres" fehér gépet. Gumik mind kuka, tehát nem 40 van benne, bár erősen szakértő emberünk szerint is jó vétel a kialkudott 2100EFt, valahonnan 85-95 ezer körülről tekerhették vissza. A légkondi szíj spannolója ad kis hangot, amúgy csont gyári. Jó gép, de még várok.
A mai paksi autóról kb. 5perccel maradtam le, 2,2-be a 18ezret futott vas ajándék lett volna, plusz igazán jó háttérből vehettem volna meg.
Remélem hamarosan "bezöldül" az embléma előttem is...
Aki tud esetleg egy jó autókárpitost az kérem ossza meg velem az elérhetőségét, mert szeretett Octáviám bal első ülésének a bal szélén a kárpitozás foszlásnak indult :-( Nem is értem csak 4 és fél éves 53000 km-el és vigyázok ám rá nagyon.
Látom kaptálmár választ, és akkor csk arra reagálok hogy ellustulhat e. IGEN. Az enyém olyan lusta hogy csak na. Ehez mondjuk a DSG váltó ,kedves nelyem vezetési stilusa , és a rövid táv amit naponta használja nagyban hozzájárul.
Én sokáig azt mondtam hogy ilyen nincs hogy egy szerkezet ellustul. De van. Mentem golyó épével az ég és főld az én gépemhez képest ,pedig akkor nagyábol még a Km-is egyformán volt bennük.
Na meg amikor drága nelyem járt a Rönóval egy pár honapig és vissza kaptam ,szerelőhöz akartam vinni ,mert olyan volt mintha utánfútot vontattam volna. Aztán párszáz Km és megjavult.:-)
Igyekszem a kodrit is formában tartani, ha sikerül kirobbantanom nelyemet az autóból.:-)
De valami tömitést (gondolom az ablak körül a gumi) cseréltek. Először kacsáztak ,hogy ők ilyet még nem hallottak, aztán érdekes modon simánrendeltek hozzá anyagot anélkül hogy megnézték volna hogy pontosan hol is fütyül. Tuttommal tipus hiba és a kis fix ablak tömitése a ludas.
Nemrég hoztunk el egy új Octaviát (1.9 pdti) a szalonból. Arra szeretnék választ kapni hogyanis kéne bejáratni, mert hallotam már mindenfélét? Meddig lehet huzatni? Mekkora gázzal? Hány km-ig bejáratós? Ellustulhat e? stb..
Még valami, egy kicst hangos a gép,bejáratás után halkabb lehet? ezt lehet csak azért érzékelem mert még nem volt dizel autónk.
Sziasztok Rég jártam erre, és a hétvégi talira sem volt időm elmenni, mert sajna én úgy emlékeztem, hogy szombaton van, és így vasárnap nem tudtam sort, és időt keríteni rá. De nem ez a lényeg: A napokban volt szó arról, hogy kattog valamelyik fűtés állító motor és ezt cserélik. Illetve ha jól emlékszem, csere után is kattogott tovább. A helyzet az hogy sima gyújtás mellet, nem járó motor esetén, nekem is kattog. Már az első perctől kezdve de nem igazán foglakkoztam vele, mert én arra gondoltam, hogy a légkondi szivattyújának a hangja ez, ami szabályozza a hömérsékletett. A beírás után kezdte a fülemet, vagyis inkább az agyamat zavarni, a szinte nem is hallható hang, de a napokba találkoztam egy Audi A6-al amiben meglepetésemre ugyanez a hang volt. Ez a jármű 2002es gyártású Avant volt. Ha neki szabad kattognia, akkor a mienk is kattoghat, gondolom én bizakodva. De ha tudtok biztos megoldást, vagy újabb fejleményt, akkor azért szóljatok... :-)))))
A 40EKm et alapból nem hiszem el - az ár pedig 300 al lejjebb van, mint ahogy várni lehetne. A légzsák tényleg fura, a szervizkönyvre pedig rákérdezek (bár épp tegnap kínáltak a hirdetett jelenlegi autómhoz "eredeti szervizkönyvet" tetszőleges kilométerrel... :-( Kár hogy itt tartunk.
Egy autószerelő kollégám megnézi holnap (ő is pécsi, akárcsak az autó) és ha OK, akkor személyesen is lemegyek.
Addig is ma megnéztem helyben egy 2002/6, 257EKm 1.6-ost, nap mint nap láttuk közlekedni, végig szervizelt közeli barátomé a gép.
Csak a sok szám zavar a kilométerórában. Amúgy egy autokozmetika után nyugodtan 150-170 ezret letagadhatna, kívül/belül makulátlan, és 1,690EFT. Ha nagyon gáz a pécsi, ezzel érdemes még (ilyen profi karbantartás mellett) foglalkozni ilyen futással?
Egyébként pedig kösz a gyors válaszokat, várhatóan még zaklatom a kedves egybegyűlteket a vétel előtt...
Tuzi! Azért van az a hütő az autó alatt,mert: A PDTDI-nél a gázolaj több száz bár-os nyomását, a hengerfejben lévő PD elemek állitják elő. Üzemi hőmérsékleten(80-90C')a hengerfejben lévő gázolaj is felmelegszik ilyen hőmérsékletre. A tank felé visszafolyó ágat(résolaj)ezért kell lehütteni. Dióhéjban ennyi...
Úgy látom, a kontrasztot nagyon felvette a fotós (vagy ennyit tud a gépe) és ilyenkor baromira kijönnek a kontúrok. Szóval, lehet, hogy csak a kép hibás.