98-as ostaviam van,rövid idön belül meghalt mind a 2 hátsó elektromos ablak. A motort hallom müködni de az ablak nem mozog csak leesik ezért kiékeltem.Volt már valakinek hasonlo problémája? Javithato estleg valami apro alkatrész cserével vagy kell az egész emelőszerkezetet cserélni? Komplett szerkezetet láttam 35000-ért ,de valami olcsóbb megoldás érdekelne?
Gyorsan leszögezem hogy nem vagyok autószerelő, vagyis nem kel nekem mindent elhinni.:-) :-)
A kézi váltok úgy működnek hogy van bennük egy olyan szerkezet amit szinkron gyűrűnek hívnak. Ennek a szerkezetnek (gyűrűknek ) az a szerepe hogy a két fogas kereket közel egyforma fordulatra redugálja. Azért hogy Te kényelmesen tud áthúzni egyik sebességből a másikba. Persze vannak még trükkök (ferdefogazás), de most ez nem lényeg. Szóval amikor elkezded húzni a seb.váltó kart egy sebesség felé akkor először ezeket a gyűrűket tólod össze és csak utána magát a fogaskerekeket. Ha tehát lógatod ,pihenteted a kezed a váltókaron akkor akaratlanul is de mozgatod , ráadásul ugye a kuplung sincs oldva így hol az egyik oldalon hol a másikon, de egy picit hozzá nyomod a gyűrűket az ellen darabjukhoz és ezzel koptatod a szerkezetett. Na naggyából ennyi, de majd jön egy hozzáértő és elmagyarázza érthetőbben. :-)
Új vagyok az indexen, igazából nem vagyok index olvasó, viszont most adódott az életemben egy helyzet, amit talán ki kellene használnom és lázasan kezdtem kutatni információért. Ezért regisztráltam. Szóval: Bátyám évekig Csehországban és Németországban dolgozott, tönkrement a cége és máshová megy dolgozni. Előző munkahelyén felajánlották megvételre szolgálati autóját, amit korábban kizárólag ő használt. Az autó 16 hónapos új Octávia 1.9 diesel, fehér, aut DMG (?) váltóval. 55 ezer km van benne, nagyrészt autópályán ment. Bratyó felajánlotta, hogy vegyem át, mivel az új helyén másikat tolnak alá. Úgy számolja, hogy 3,4-3,6 millióból jön ki, mire magyar rendszám kerül rá. Nekem 1.6 benzines Golf IV-em van, nem idegen a Skoda. Sose volt dieselem, automatám. Úgy érzem jó vétel lehet. Bratyóról tudni kell, hogy ott ahol 130-cal lehet menni, ott 110-zel megy. hihi. Ja: az autó korábban törött volt, ráfutásos balesetben az eleje kevésbé a hátulja jobban törött. Van egy számla prágai márkaszervíztől 68000 korona volt a rendbehozatala, bratyó egy büdös szót nem ért persze belőle. Jövő vasárnap hazaugrik, de csak pár órára. Mit csináljak?
A kocsi Elegance felszereltségű. Aut klima, ESP, stb.
Nemtudlak meggyőzni én sem. Talán ha látnál szétszedve egy váltót és látnád hogy mi is történik akkor megértenéd.:-)
Viszont én nem mondtam hogy a off autómban én 10-2-nél markolom a kormányt. Bizony sokszor kényelmesen lógatom a kezem a könyöklőn (ezért is szereltem be utólag) ,DE nem a váltón.:-)
17? Talán.:-) Kedden megkérdezem ,és ha már úgymond forgalomban van akkor le is fényképezem.
Ez a fóliázás. Ha jól emlékszem a lámpa nem üveg hanem plekszi, de a ködlámpában már nem vagyok biztos. Vagyis a lámpát felesleges foliázni, ködlámpát esetleg ,ha üveg akkor engem is érdekelne a dolog ,sőt egy betörés védő szintelen fólia érdekelne az ablakokra is.
Sokat olvastam róla, hogy nem jó, de nem vagyok meggyőzve. Ráadásul mivel céges és 3 év alatt kiveszik alólam, így annyira nem is izgatom magam :)
A saját kocsiaim automaták (voltak), de ha váltósom lett volna, szerintem akkor is ezt teszem.
Nekem meg a váltóról felemelni a kezem és 10-2 óránál tartani erőszakkal egy sávállításhoz, az nagyon balesetveszélyes. Így a könyöklőn van a kezem és vagy a váltón, vagy a kormány alsó felén nyugszik.
Az ülésfűtéssel igazad van. Eddig nem hiányzott, a jövő évtől meg remélem, hogy leginkább garázstól garázsig mozgok. :)
KoBe mestre mutatot egy hűtő tóldást vagy mi a fenét
TUZI. Nem emlékszel véletlenűl hogy ez milyen árban volt?
A küszöb kérdésnél én egy védőfóliára gondoltam, és ugyanezt szeretném a ködlámpára és a lámpára is kővédelem miatt. Van fóliás partnerem, és szerinte megoldható.
Én még nem vettem észre ,igaz viszonylag keveset is használom, mint az ülésfűtést ,mint az autót.:-(
Tudom nem ez volt a kérdés ,de csak megjegyzem ,hogy a könyv szerint ha csökken az aku feszültsége ,akkor nem kapcsolbe ,pár extra. Pl. az ülésfűtés, lábbtér világitás a tükörben. Ezt már tapasztaltam , mivel nagyon rövid távokra van használva az autó és volt már hogy pár nap felfigyeltem hogy nem világít a tükör amikor kinyitom az autót. Majd amikor beindult a motor kigyulladt. Gondoltam ,biztos "kicsi" fiam buzerálta a beállításokat. Majd pár nap mulva nem inditot reggel a gép. Vagyis már jelezte hogy kevés a delej.:-)))))
Hamár az ülésfűtés szóba került, szerintetek miért van az (Vagy csak nekem) hogy ha rajtahagyom az ülésfűtést, meg a tükörfűtést, akkor van hogy nem kapcsol vissza a következő indításnál. pölö: ha este ülésfűtéssel állítom le a kocsit, és reggel csak behajolok beindítani, nem kapcsol vissza. Le kell kapcsoljam és újra bekapcsolni. Legalábbis így vettem észre.
Igazad van. Nem is reagáltam volna, DE irod hogy a válton lógatod a kezed. Azt ugye tudod hogy ezzel nem igazán használsz a váltónak, hosszútávon?
Na de ha már reagálok akkor ki fejtem az én véleményem is. Bár még csak párnapja van ,és nem is nagyon mentem azóta hogy beüzemeltük (drága nejemet nem tudom kirobbantani az üllésből:-)), de nekem valahogy nem jön be a lenyúlás a rádióhoz. Pedig hozzáteszem hogy én is szoktam lógatni a kezem a váltón (automata így ebben az esetben nincs káros mellék hatás:-)) és az eddig hajtott autók közül a kodri kartámasza a legjobb, de mégis valahogy lusta vagyok.:-) Már hallottam mástól is hogy nem jól vannak elhejezve a gombok, na majd kiderül.
Ülésfűtés az tényleg király, TÉLEN, de hol van a tél?:-))))
Ez a kormánytávrángató baromi érdekes dolog. Az előző kocsimon volt s nagyon szerettem, hogy nem kell lenyúlkálni a rádióhoz. Ezért rendeltem a skodriba is. Elég sokba fájt. Gyakorlatilag meg nem használom, mert a fél kezem általában a váltón lóg, de ha nem is, a tekerentyűt kezelni sokkal könyebb, mint a kormányon lévő gombokat. A kormány ergonómiája gyakorlatilag 0. A gobok nem kezelhetők kényelmesen. A tekerentyűt meg 1 mozdulattal elérem és egy csavarintással bármit állítok. A többi gomb sincs jó helyen nekem a kormányon. Az egyetlen értelmes dolog a hanghívásos gomb, ami a BT-s kihangolóhoz van. Na azt nagyon megszerettem. De nekem így elég lenne 1 gomb is.
Szóval én nagyon megbántam. Inkább ülésfűtést kértem volna.
De hát izlések és pofonok.
Ezt a rossz választásomat leszámítva viszont imádom a kis dögöt.
Tudja valaki hogyan kell 1.6 oktávián termosztátot cserélni? 0 fok körül csak fél óra alatt megy fel a víz üzemire, és nem is tartja meg túl sokáig, gondolom ez termosztát hiba lehet...
Bizony a köszöb már kicsit karcos volt.:-( Már régen terveztem ,csak tudod az idő ,(na meg a pénz) meg valahogy ha képen látom akkor nem biztos hogy lecsapok a dologra, így hogy oda lehetett próbálni rögtön megtetszet.:-)
Majd kedden ha megkapja a dupla krómozot kipuf. végeket.:-)))) Azt is rá próbáltuk ,dögös.
Audi az is autó? Kel a francnak. De tényleg. KoBe mestre mutatot egy hűtő tóldást vagy mi a fenét amit a hűtőrács alá lehet felfogatni ,na azzal már igen csak Passatos vagy Audis lenne az orra. Nem is hozott lázba.:-)))
Abból az elektromos vezérléssel ellátot földre néző kormányból hol lehet beszerezni.
Az enyémen keresztűl, -az még hagyományos !!- csak a "ronda " műszerfal látszik, bíz a tiéden keresztűl még a föld is látszik. Csak nincs benne valamilyan web kamera? :-)))