Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

foxxx Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1505
Kösz az infot, letelefonáltam pár ezerböl meglesz!
Előzmény: ckerti (1500)
drMinit Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1504

a működést elmagyarázták, a kormány és az ülés le volt fóliázva, átadáskor vették le előttem

Szerintem ez megfelelő hozzáállás. Még egyszer: márkaszervíz

Ac07.

Ez melyik szerviz volt?
A jót nyugodtan ki lehet irni..szvsz.

Előzmény: ac07 (1451)
TUZI Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1503
Oké. Közben kicsit én is gondolgodtam ,és rájöttem dolgokra vagyis igazad van ,lehet hogy én még sokat kapcsolgattam és szereltem sima váltot inkább az maradt meg bennem. Akkor ez egy rossz beidegződés de én akkor sem tartom a válton a kezem ,és az Asszonyt és a két gyermekemet is így tanitottam. Elfogadom hogy lehet hogy nem különössebbben árt a váltónak, de nekem még az a kis holtjáték is számit.:-) Mentségem re nincs mit felhoznom ,talán annyit hogy hál' istennek mostanában már nem igen szerelek váltót, bennem még a régi dolgok vannak. Talán még annyit hogy ha mostanában váltóval van dolgom az legalább 20 éves ,de inkább 30 vagy még több.:-)

Így leírva ,átgondolva igazat adok neked nektek, csak valahogy én már nem akarok megváltozni, max. ezentúl nem tanácsolok el senkit a váltókaron pihizéstől. Kivétel erősiti a szabályt, családban ez már csak így marad addig míg az én autóimmal közlekednek.:-)

Köszönöm a felvilágosítást, kicsit elkellet volna ezen már évekkel ezelőtt gondolkodnom, de lusta dög vagyok.:-)
Előzmény: bovoar (1502)
bovoar Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1502
nos ez nem teljesen igy müködik.a ferde fogazásnak semmi köze a szinkronhoz.azt ezért találták ki mert az ilyen fogazással ellátott kerekek csendesebb müködést eredményeznek mint az egyenes fogazatuak.
amikor a váltó kart valamelyik fokozat kapcsolása felé mozgatod akkor valóban az a feladata a sz.gyürünek hogy lefékezze a magasabb fordulaton forgó kereket,de nem a kerekeket kapcsolod össze, hanem a sz.gyürü segitségével egy sz.dobot kapcsolsz a kiválasztott fokozat kerekéhez,ezzel rögzited az amugy szabadon futó kereket a tengelyhez.az egyes fokozatok kerék párjai mindig kapcsolatban vannak egymással,és az a kerék a szabadon futó amit a sz.kapcsolóval rögzitel a tengelyhez.a párja az mindig fixen van a másik tengelyen.tehát egy szinkron váltóban sohasem mozgatol fogaskereket(kivétel ez alól a hátramenet kapcsolása,mert ott egy kereket kapcsolsz össze az elsö fokozat kerekeivel hogy a forgás irányát megváltoztasd,de ez a fokozat nem is szinkronizált)amiről te beszélsz az az asszinkron váltó ahol egy kulissza és a hozzá kapcsolódó léptető villák segítségével valóban a fogaskerekeket mozgatod.ha rajta van a kezed a váltón az csak annyira terheli meg a váltó müvet hogy a szinkrondob és a kapcsoló villa terhelődhet egy kicsit.az eredmény hosszu távon legfeljebb holtjáték növekedést okozhat a váltó karon.
Előzmény: TUZI (1496)
TUZI Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1501
Mint írtam nem vagyok autószerelő, csak kicsit konyítok a dologhoz. Csak szétszedem és összerakom.:-) Én nam azt írtam hogy ha mozog a váltó ,hanem azt hogy ha mozgatod a VÁLTÓKART akkor bizony szerintem kopik a szinkron. Te azt állítod hogy nem káros a váltókaron nyugvó kéz. Ezt viszont nem igazán értem. Mint írtam én csak szétszedem ,szedtem pár váltot, nekem azokból az jöt le hogy bizony nem használ ha akaratlanul is de mozgatod a kart. De szívesen venném ha áldoznál rám, ránk egy kis időt és elmagyaráznád.

Köszönöm TUZI
Előzmény: Ákos 72 (1499)
ckerti Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1500

AZ Indexen a Skoda orrmotor topikban többször leírták a megoldást, egy apró műanyag pöcök fémmel való pótlása megoldja a gondodat.

Ha ott rákeresel az ablakemelő szóra, tuti kiadja a megfelelő hsz.-t, amiben még a pöcköt árusító bolt neve is szerepel.

Előzmény: foxxx (1497)
Ákos 72 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1499

Szia!

 

Vannak ilyen dolgok a váltóban, de nem így működik, mármint ha mozog a váltó a szinrongyűrű nem hol ide hol oda ér! Az fixen váltásig nem megy sehova. Szóval a kéz ebből a szempontból nyugodtan pihenhet a váltó karon. :-)

A működés egyébként hellyel közzel így megy, de még néhány alkatrész szerepet vállal. Most nem untatok ezzel senkit.

 

Ákos

Előzmény: TUZI (1496)
ckerti Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1498

Már éppen akartam írni, hogy cseréljünk kormányt (kormánykereket!), mire elolvastam, hogy céges a kocsid :-(

Adtam volna érte egy nem multis kormányt és egy gombot pluszban :-)))

Előzmény: Fabrik (1482)
foxxx Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1497

Sziasztok !

98-as ostaviam van,rövid idön belül meghalt mind a 2 hátsó elektromos ablak. A motort hallom müködni de az ablak nem mozog csak leesik ezért kiékeltem.Volt már valakinek hasonlo problémája? Javithato estleg valami apro alkatrész cserével vagy kell az egész emelőszerkezetet cserélni? Komplett szerkezetet láttam 35000-ért ,de valami olcsóbb megoldás érdekelne?

TUZI Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1496
Gyorsan leszögezem hogy nem vagyok autószerelő, vagyis nem kel nekem mindent elhinni.:-) :-)

A kézi váltok úgy működnek hogy van bennük egy olyan szerkezet amit szinkron gyűrűnek hívnak. Ennek a szerkezetnek (gyűrűknek ) az a szerepe hogy a két fogas kereket közel egyforma fordulatra redugálja. Azért hogy Te kényelmesen tud áthúzni egyik sebességből a másikba. Persze vannak még trükkök (ferdefogazás), de most ez nem lényeg. Szóval amikor elkezded húzni a seb.váltó kart egy sebesség felé akkor először ezeket a gyűrűket tólod össze és csak utána magát a fogaskerekeket. Ha tehát lógatod ,pihenteted a kezed a váltókaron akkor akaratlanul is de mozgatod , ráadásul ugye a kuplung sincs oldva így hol az egyik oldalon hol a másikon, de egy picit hozzá nyomod a gyűrűket az ellen darabjukhoz és ezzel koptatod a szerkezetett. Na naggyából ennyi, de majd jön egy hozzáértő és elmagyarázza érthetőbben. :-)
Előzmény: ApolloBSG (1495)
ApolloBSG Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1495
Miért baj ha a váltón pihen az ember keze vezetés közben? :)
De most komolyan kérdezem.
TUZI Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1494
Válaszoltam a másik topicban is ,de itt is megirom.:-) Szóval nézkörül az itthoni árak után ,aztán neked kel eldönteni hogy megéri e.:-)
Előzmény: lasgabesz (1493)
lasgabesz Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1493
Kedves Skodások!

Látom van Octavia II topic ezért itt is beteszem:


Új vagyok az indexen, igazából nem vagyok index olvasó, viszont most adódott az életemben egy helyzet, amit talán ki kellene használnom és lázasan kezdtem kutatni információért. Ezért regisztráltam.
Szóval:
Bátyám évekig Csehországban és Németországban dolgozott, tönkrement a cége és máshová megy dolgozni.
Előző munkahelyén felajánlották megvételre szolgálati autóját, amit korábban kizárólag ő használt.
Az autó 16 hónapos új Octávia 1.9 diesel, fehér, aut DMG (?) váltóval. 55 ezer km van benne, nagyrészt autópályán ment. Bratyó felajánlotta, hogy vegyem át, mivel az új helyén másikat tolnak alá. Úgy számolja, hogy 3,4-3,6 millióból jön ki, mire magyar rendszám kerül rá.
Nekem 1.6 benzines Golf IV-em van, nem idegen a Skoda. Sose volt dieselem, automatám. Úgy érzem jó vétel lehet. Bratyóról tudni kell, hogy ott ahol 130-cal lehet menni, ott 110-zel megy. hihi.
Ja: az autó korábban törött volt, ráfutásos balesetben az eleje kevésbé a hátulja jobban törött. Van egy számla prágai márkaszervíztől 68000 korona volt a rendbehozatala, bratyó egy büdös szót nem ért persze belőle.
Jövő vasárnap hazaugrik, de csak pár órára.
Mit csináljak?

A kocsi Elegance felszereltségű. Aut klima, ESP, stb.
TUZI Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1492
:-)
Előzmény: Fabrik (1491)
Fabrik Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1491
Lehet, hogy nekem a váltóra kellene a távrágató :)
Előzmény: TUZI (1490)
TUZI Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1490
Nemtudlak meggyőzni én sem. Talán ha látnál szétszedve egy váltót és látnád hogy mi is történik akkor megértenéd.:-)

Viszont én nem mondtam hogy a off autómban én 10-2-nél markolom a kormányt. Bizony sokszor kényelmesen lógatom a kezem a könyöklőn (ezért is szereltem be utólag) ,DE nem a váltón.:-)
Előzmény: Fabrik (1488)
TUZI Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1489
17? Talán.:-) Kedden megkérdezem ,és ha már úgymond forgalomban van akkor le is fényképezem.

Ez a fóliázás. Ha jól emlékszem a lámpa nem üveg hanem plekszi, de a ködlámpában már nem vagyok biztos. Vagyis a lámpát felesleges foliázni, ködlámpát esetleg ,ha üveg akkor engem is érdekelne a dolog ,sőt egy betörés védő szintelen fólia érdekelne az ablakokra is.

A küszöbb foliázása jó gondolat.:-)
Előzmény: drMinit (1487)
Fabrik Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1488

Sokat olvastam róla, hogy nem jó, de nem vagyok meggyőzve. Ráadásul mivel céges és 3 év alatt kiveszik alólam, így annyira nem is izgatom magam :)

 

A saját kocsiaim automaták (voltak), de ha váltósom lett volna, szerintem akkor is ezt teszem.

 

Nekem meg a váltóról felemelni a kezem és 10-2 óránál tartani erőszakkal egy sávállításhoz, az nagyon balesetveszélyes. Így a könyöklőn van a kezem és vagy a váltón, vagy a kormány alsó felén nyugszik.

 

Az ülésfűtéssel igazad van. Eddig nem hiányzott, a jövő évtől meg remélem, hogy leginkább garázstól garázsig mozgok. :)

Előzmény: TUZI (1483)
drMinit Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1487
KoBe mestre mutatot egy hűtő tóldást vagy mi a fenét

TUZI.
Nem emlékszel véletlenűl hogy ez milyen árban volt?

A küszöb kérdésnél én egy védőfóliára gondoltam, és ugyanezt szeretném a ködlámpára és a lámpára is kővédelem miatt.
Van fóliás partnerem, és szerinte megoldható.
Előzmény: TUZI (1476)
drMinit Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1486
Nálam napi használatban van.
Igaz, sok a fogyasztóm..
A tükröm világit. De igazad van. Rámérek
Előzmény: TUZI (1485)
TUZI Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1485
Passz!

Én még nem vettem észre ,igaz viszonylag keveset is használom, mint az ülésfűtést ,mint az autót.:-(

Tudom nem ez volt a kérdés ,de csak megjegyzem ,hogy a könyv szerint ha csökken az aku feszültsége ,akkor nem kapcsolbe ,pár extra. Pl. az ülésfűtés, lábbtér világitás a tükörben. Ezt már tapasztaltam , mivel nagyon rövid távokra van használva az autó és volt már hogy pár nap felfigyeltem hogy nem világít a tükör amikor kinyitom az autót. Majd amikor beindult a motor kigyulladt. Gondoltam ,biztos "kicsi" fiam buzerálta a beállításokat. Majd pár nap mulva nem inditot reggel a gép. Vagyis már jelezte hogy kevés a delej.:-)))))
Előzmény: drMinit (1484)
drMinit Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1484
Hamár az ülésfűtés szóba került, szerintetek miért van az (Vagy csak nekem) hogy ha rajtahagyom az ülésfűtést, meg a tükörfűtést, akkor van hogy nem kapcsol vissza a következő indításnál.
pölö: ha este ülésfűtéssel állítom le a kocsit, és reggel csak behajolok beindítani, nem kapcsol vissza. Le kell kapcsoljam és újra bekapcsolni.
Legalábbis így vettem észre.
Előzmény: TUZI (1483)
TUZI Creative Commons License 2007.01.13 0 0 1483
Hy.

Igazad van. Nem is reagáltam volna, DE irod hogy a válton lógatod a kezed. Azt ugye tudod hogy ezzel nem igazán használsz a váltónak, hosszútávon?

Na de ha már reagálok akkor ki fejtem az én véleményem is. Bár még csak párnapja van ,és nem is nagyon mentem azóta hogy beüzemeltük (drága nejemet nem tudom kirobbantani az üllésből:-)), de nekem valahogy nem jön be a lenyúlás a rádióhoz. Pedig hozzáteszem hogy én is szoktam lógatni a kezem a váltón (automata így ebben az esetben nincs káros mellék hatás:-)) és az eddig hajtott autók közül a Škodri kartámasza a legjobb, de mégis valahogy lusta vagyok.:-) Már hallottam mástól is hogy nem jól vannak elhejezve a gombok, na majd kiderül.

Ülésfűtés az tényleg király, TÉLEN, de hol van a tél?:-))))
Előzmény: Fabrik (1482)
Fabrik Creative Commons License 2007.01.13 0 0 1482

Ez a kormánytávrángató baromi érdekes dolog. Az előző kocsimon volt s nagyon szerettem, hogy nem kell lenyúlkálni a rádióhoz. Ezért rendeltem a skodriba is. Elég sokba fájt. Gyakorlatilag meg nem használom, mert a fél kezem általában a váltón lóg, de ha nem is, a tekerentyűt kezelni sokkal könyebb, mint a kormányon lévő gombokat. A kormány ergonómiája gyakorlatilag 0. A gobok nem kezelhetők kényelmesen. A tekerentyűt meg 1 mozdulattal elérem és egy csavarintással bármit állítok. A többi gomb sincs jó helyen nekem a kormányon. Az egyetlen értelmes dolog a hanghívásos gomb, ami a BT-s kihangolóhoz van. Na azt nagyon megszerettem. De nekem így elég lenne 1 gomb is.

 

Szóval én nagyon megbántam. Inkább ülésfűtést kértem volna.

 

De hát izlések és pofonok.

 

Ezt a rossz választásomat leszámítva viszont imádom a kis dögöt.

rgedeon777 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 1481

 

Sziasztok

Tudja valaki hogyan kell 1.6 oktávián termosztátot cserélni? 0 fok körül csak fél óra alatt megy fel a víz üzemire, és nem is tartja meg túl sokáig, gondolom ez termosztát hiba lehet...

pacs_425 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 1480
"Vagy be kell mennem egy Skoda szervízbe, vagy szerzek valakit akinek van ilyen kábele..."

Itt probald meg:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9099426


--
pacs_425
Előzmény: peppino (1477)
golyo13 Creative Commons License 2007.01.13 0 0 1479

Azt láttam én is 1 kereskedői kocsin, de csak az önmagában nem dögös.....

ÉS ez már akkor a dominó elv: ezt+mégezt+ és így tovább és sosem lesz vége.....

 

Egy sűrű szövésű fémhálót viszont beteszek a hűtő elé, mert láttam már ott "szárított madarat", mely "csökkenti a hűtő és a motor élettartamát".

 

Annyi bogár van a hűtőn, hogy ha még+ 1-2 kitinpáncélos is beesik, még baj lehet belőle.

Előzmény: TUZI (1476)
ZAG Creative Commons License 2007.01.13 0 0 1478
Ha Kecskemét felé járnál, tudnék segíteni.....
Előzmény: peppino (1477)
peppino Creative Commons License 2007.01.13 0 0 1477

Köszönöm a segítséget, bár így is elkövettem egy kezdő hibát.

 

Kiszedtem a kesztyűtartót, és lehúztam a légzsák kikapcsolójáról a csatit. Most persze világít a légzsákvisszajelző...

 

Gondoltam bakfitty, majd kiütöm VAG_COM-mal...

 

És akkor jött a hidegzuhany... Az Octavia II már CAN buszos, és emiatt az új CAN-kábel kell ehhez, ami 250 USD.

 

Vagy be kell mennem egy Skoda szervízbe, vagy szerzek valakit akinek van ilyen kábele...


Tényleg nincs valakinek? Egy üveg jófajta Villányim lenne rá...

Előzmény: ZAG (1456)
TUZI Creative Commons License 2007.01.12 0 0 1476
Bizony a köszöb már kicsit karcos volt.:-( Már régen terveztem ,csak tudod az idő ,(na meg a pénz) meg valahogy ha képen látom akkor nem biztos hogy lecsapok a dologra, így hogy oda lehetett próbálni rögtön megtetszet.:-)

Majd kedden ha megkapja a dupla krómozot kipuf. végeket.:-)))) Azt is rá próbáltuk ,dögös.

Audi az is autó? Kel a francnak. De tényleg. KoBe mestre mutatot egy hűtő tóldást vagy mi a fenét amit a hűtőrács alá lehet felfogatni ,na azzal már igen csak Passatos vagy Audis lenne az orra. Nem is hozott lázba.:-)))
Előzmény: golyo13 (1475)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!