Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MZ/Y Creative Commons License 2007.01.19 0 0 1526
Újként rendelve nem túl drága, de nem rendelhettük (akciós gép, már gyártásban volt - konkrétan azt jelentette, hogy kb. 1 hónap múlva gyártják, de már nem lehet módosítani rajta....).
Én már lemondtam róla, majd az O II-n lesz. :o)
Előzmény: ckerti (1525)
ckerti Creative Commons License 2007.01.19 0 0 1525

Az üvegcsere nem lehet probléma egy átlagos autóüvegezőnek sem, elvégre a technológia adott és azonos a szélvédőcserével.

Azért nem árt, ha látod, mit csinálnak, mert rájuk szólhatsz, ha igénytelenül dolgoznak és mondjuk összekenik a ragasztóval a kárpitot.

 

Gondot okozhat még az ablaktörlőmotor elhelyezése, a kábelezés és persze kormánykapcsolót is kell cserélni.

Szóval macerás, de a kasztni formájából adódóan 60 alatt -tipikusan városban, ahol pedig jó lenne hátra is kilátni- megmarad a víz a hátsó szélvédőn.

 

Nekünk az 5 ajtós, hátsó ablaktörlős Felicia után kifejezetten hiányzott a Fabia Sedanban, az Octinál -bár piszokság ezért külön pénzt kérni, de- nem volt kérdés, hogy kell-e, mert kellett.

Előzmény: MZ/Y (1524)
MZ/Y Creative Commons License 2007.01.19 0 0 1524
O I-be nagyon macerás. Mi akartunk utólag (mert rendelni nem lehetett), de egyrészt önmagában is horror volt az ár, ráadásul nem vállalnak felelősséget az üveg fúrásáért. Ha elreped az üveg, akkor már tényleg brutál az ár...
Most így eszembe jutott, hogy bontóból esetleg lehet szerezni. Mennyire tudják gyári-közeli módon berakni a kicserélt üveget?
Előzmény: ApolloBSG (1520)
Make Creative Commons License 2007.01.19 0 0 1523
OFF
Légyszi áruljátok már el, hogy szúrtok be, - egy- hozzászólást
ON
Előzmény: pacs_425 (1522)
pacs_425 Creative Commons License 2007.01.19 0 0 1522

Ezt is olvasd el, a parhuzamos topikban eppen tema :)

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=63352461&t=9015819

 

 

--

pacs_425

Előzmény: Rupiax (1521)
Rupiax Creative Commons License 2007.01.18 0 0 1521
Sziasztok!

Köszi a tanácsokat! Valamelyik topicban olvastam, hogy létezik egy adatlap, amivel szállítják a kocsit. Ezen rajt van minden ami szállítás közben történt. Láttatok már ilyent?
Előzmény: pacs_425 (1518)
ApolloBSG Creative Commons License 2007.01.18 0 0 1520
Szerintetek van értelme utólag hátsó ablaktörlőt beoperálni Octavia-ba? Ha igen, akkor hol lehetne ezt kiviteleztetni?
TUZI Creative Commons License 2007.01.18 0 0 1519
Hy.

Itt a kipufom.:-)

pacs_425 Creative Commons License 2007.01.18 0 0 1518
Az a legfontosabb hogy semmit ne irj ala amig tuzetesen vegig nem nezted az autot!
Termeszetesen vilagosban tortenjen a dolog, ne este sotetedeskor.
Szanj ra nyugodtan egy fel ora-orat, mindent alaposan nezzel vegig. Ne siess, te vagy a vevo :)
Minden elekromos biszbasz mukodik-e (ablakok, lampak, tukrok, stb.)?
Merjel korbe festekvastagsagot (ahogy TUZI is irta). Kell hogy legyen muszeruk.
Egyeztesd a szamokat, nehogy mas autojat hozd el ;)

Csak miutan mindent rendben talaltal, utana ird ala hogy zsir allapotban vetted at az autot.

Olvass at minden papirt mielott alairod. Vegig, az aprobetut is!
En ezzel ugy +fel orat rahuztam, a kereskedo meg mar kinjaban nem tudta mit csinaljon :)

Ha a biztositasokat is helyben kotod, akkor szinten elejetol vegeig olvasd at a szerzodest, az abban emlitett mellekleteket is kerd szamon! Fontos lehet kesobb, azokban van javareszt a lenyeg.
Ez sem rovid ido, de inkabb toltson el az ember egy fel oracskat olvasassal, mint kesobb tobb napot szopassal.


--
pacs_425
Előzmény: Rupiax (1514)
golyo13 Creative Commons License 2007.01.18 0 0 1517

Nehogy Octavia Tourt vegyél át ! :-))))

 

Mindent próbálj ki, nézd körbe, kérd el a kocsi szállítólevelét.....

Nézd meg olyan motorral jöt-é , amivel rendelted....

Előzmény: Rupiax (1514)
TUZI Creative Commons License 2007.01.17 0 0 1516
annyira=ennyire :-)
Előzmény: TUZI (1515)
TUZI Creative Commons License 2007.01.17 0 0 1515
Szia!

Mire, mindenre. Mindent probálj ki, vigyél festék vastagságmérőt ,illetve kérj ,ha nem tudnak adni az már lehet gyanús. Ne akard rögtön elhozni ,ha valami kiderül ,nem működik ,inkább várj mint hogy utána sokat bukj a dolgon. Majd a többiek kiokosítanak, tőllem kb. annyira tellik.:-)
Előzmény: Rupiax (1514)
Rupiax Creative Commons License 2007.01.17 0 0 1514
Sziasztok!

Szeretnék beköszönni. Ma rendeltem meg az új Octavia Giftemet. Kérném a segítségetek, mire figyeljek az átvételnél?

Üdv
Rupiax
TUZI Creative Commons License 2007.01.17 0 0 1513
Hoppácska, természetesen a tied az árban majd megeggyezünk:-))))) Csak időt kérek. Egyeztetnünk kéne egy helyet időpontot. Szerintem ezt ne itt ,inkább Mail, vagy telefon. Írj egy Mailt a nicckem alattira, aztán megbeszéljük.
Előzmény: ckerti (1511)
TUZI Creative Commons License 2007.01.17 0 0 1512
Hy.

Ígéret szép szó……………..

Szóval elmentem KoBé mesterhez. Mint kísérleti nyúl az OII kartervédő szerelésben, azt mondta, hogy az OI-re max. 30 perc szokott lenni ezt még nem tudja. Begurulástól, kigurulásig szerintem nem volt több mint 30-40 perc és ebben benne volt már a kipufogóvég cseréje is. Szóval KoBé meglátása szerint is a következő lazán belefér 20 percbe, és ez már kis ráhagyással van számolva. Tényleg nem őrdöngőség feltenni, nem kel semmit fúrni, faragni, a hozzá adott felfogató elemekkel simán csavarozható. Nem tudom mennyire hisztek nekem, de KoBét csak ajánlani tudom mindenkinek. Amikor felszerelték a fiuk, megnézte ,azt mondja hogy szerinte nem a legszerencsésebb az a szerelő ablak az elején, mert be akadhatnak a csavarjai. Azt mondja Ő inkább fel popszegecselné. Mondom, igazad van oké. Megcsinálta, sőt utána hogy ne maradjon a két luk olyan csúnyán (nem mint ha valaki látná alul) kereset bele valami vakdugót. Ja és ha már ott matatott, akkor még itt-ott kis filc hogy nehogy zörögjön, vagy dörzsölődjön, bár szerintem nem volt feltétlen szükséges. Viszont ezek azok az apróságok, ami nálam sokat nyomnak a latba.

A kipufogóról elfelejtettem képet készíteni, majd holnap, bocsika.

A képek sajnos nem a legjobb minőségűek, de a készülékem sem az igazi, és a műhely is jól van megvilágítva, szerelés szempontjából, de nem fényképezéshez. Két oldalról ömlik be a fény.

Alap




Majd ezt





Levele





Meztelen





Valahogy így





Majdnem kész





Nem jó ez így





KoBé





Kipuf. vágás


Előzmény: ckerti (1511)
ckerti Creative Commons License 2007.01.17 0 0 1511

Holnap van!

 

(Szereztem étcsokit! Lesz business?)

Előzmény: TUZI (1510)
TUZI Creative Commons License 2007.01.16 0 0 1510
Hy.

Bocsika ,de most értem haza.:-)
Kartervédő felszerelve, kipuf. vég cserélve. Képek holnap.:-(

Ma csak erre fut az erőmből. Erről a hűtőmaszkról beszéltem a multkor. Kép egy prospektusból.:-)

Fabrik Creative Commons License 2007.01.16 0 0 1509
:D
Előzmény: ckerti (1498)
pacs_425 Creative Commons License 2007.01.16 0 0 1508
Előzmény: rgedeon777 (1507)
rgedeon777 Creative Commons License 2007.01.16 0 0 1507

Sziasztok

Tudja valaki hogyan kell 1.6 oktávián termosztátot cserélni? 0 fok körül csak fél óra alatt megy fel a víz üzemire, és nem is tartja meg túl sokáig, gondolom ez termosztát hiba lehet...

ac07 Creative Commons License 2007.01.16 0 0 1506
Szia!
Ez a gyöngyösi Sándor Autóház (Bp-től ~80 km, időben csak 40 perc az M3-on).
Nekem eddig mind az eladásban, mind a szervízben korrektek voltak.
Előzmény: drMinit (1504)
foxxx Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1505
Kösz az infot, letelefonáltam pár ezerböl meglesz!
Előzmény: ckerti (1500)
drMinit Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1504

a működést elmagyarázták, a kormány és az ülés le volt fóliázva, átadáskor vették le előttem

Szerintem ez megfelelő hozzáállás. Még egyszer: márkaszervíz

Ac07.

Ez melyik szerviz volt?
A jót nyugodtan ki lehet irni..szvsz.

Előzmény: ac07 (1451)
TUZI Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1503
Oké. Közben kicsit én is gondolgodtam ,és rájöttem dolgokra vagyis igazad van ,lehet hogy én még sokat kapcsolgattam és szereltem sima váltot inkább az maradt meg bennem. Akkor ez egy rossz beidegződés de én akkor sem tartom a válton a kezem ,és az Asszonyt és a két gyermekemet is így tanitottam. Elfogadom hogy lehet hogy nem különössebbben árt a váltónak, de nekem még az a kis holtjáték is számit.:-) Mentségem re nincs mit felhoznom ,talán annyit hogy hál' istennek mostanában már nem igen szerelek váltót, bennem még a régi dolgok vannak. Talán még annyit hogy ha mostanában váltóval van dolgom az legalább 20 éves ,de inkább 30 vagy még több.:-)

Így leírva ,átgondolva igazat adok neked nektek, csak valahogy én már nem akarok megváltozni, max. ezentúl nem tanácsolok el senkit a váltókaron pihizéstől. Kivétel erősiti a szabályt, családban ez már csak így marad addig míg az én autóimmal közlekednek.:-)

Köszönöm a felvilágosítást, kicsit elkellet volna ezen már évekkel ezelőtt gondolkodnom, de lusta dög vagyok.:-)
Előzmény: bovoar (1502)
bovoar Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1502
nos ez nem teljesen igy müködik.a ferde fogazásnak semmi köze a szinkronhoz.azt ezért találták ki mert az ilyen fogazással ellátott kerekek csendesebb müködést eredményeznek mint az egyenes fogazatuak.
amikor a váltó kart valamelyik fokozat kapcsolása felé mozgatod akkor valóban az a feladata a sz.gyürünek hogy lefékezze a magasabb fordulaton forgó kereket,de nem a kerekeket kapcsolod össze, hanem a sz.gyürü segitségével egy sz.dobot kapcsolsz a kiválasztott fokozat kerekéhez,ezzel rögzited az amugy szabadon futó kereket a tengelyhez.az egyes fokozatok kerék párjai mindig kapcsolatban vannak egymással,és az a kerék a szabadon futó amit a sz.kapcsolóval rögzitel a tengelyhez.a párja az mindig fixen van a másik tengelyen.tehát egy szinkron váltóban sohasem mozgatol fogaskereket(kivétel ez alól a hátramenet kapcsolása,mert ott egy kereket kapcsolsz össze az elsö fokozat kerekeivel hogy a forgás irányát megváltoztasd,de ez a fokozat nem is szinkronizált)amiről te beszélsz az az asszinkron váltó ahol egy kulissza és a hozzá kapcsolódó léptető villák segítségével valóban a fogaskerekeket mozgatod.ha rajta van a kezed a váltón az csak annyira terheli meg a váltó müvet hogy a szinkrondob és a kapcsoló villa terhelődhet egy kicsit.az eredmény hosszu távon legfeljebb holtjáték növekedést okozhat a váltó karon.
Előzmény: TUZI (1496)
TUZI Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1501
Mint írtam nem vagyok autószerelő, csak kicsit konyítok a dologhoz. Csak szétszedem és összerakom.:-) Én nam azt írtam hogy ha mozog a váltó ,hanem azt hogy ha mozgatod a VÁLTÓKART akkor bizony szerintem kopik a szinkron. Te azt állítod hogy nem káros a váltókaron nyugvó kéz. Ezt viszont nem igazán értem. Mint írtam én csak szétszedem ,szedtem pár váltot, nekem azokból az jöt le hogy bizony nem használ ha akaratlanul is de mozgatod a kart. De szívesen venném ha áldoznál rám, ránk egy kis időt és elmagyaráznád.

Köszönöm TUZI
Előzmény: Ákos 72 (1499)
ckerti Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1500

AZ Indexen a Skoda orrmotor topikban többször leírták a megoldást, egy apró műanyag pöcök fémmel való pótlása megoldja a gondodat.

Ha ott rákeresel az ablakemelő szóra, tuti kiadja a megfelelő hsz.-t, amiben még a pöcköt árusító bolt neve is szerepel.

Előzmény: foxxx (1497)
Ákos 72 Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1499

Szia!

 

Vannak ilyen dolgok a váltóban, de nem így működik, mármint ha mozog a váltó a szinrongyűrű nem hol ide hol oda ér! Az fixen váltásig nem megy sehova. Szóval a kéz ebből a szempontból nyugodtan pihenhet a váltó karon. :-)

A működés egyébként hellyel közzel így megy, de még néhány alkatrész szerepet vállal. Most nem untatok ezzel senkit.

 

Ákos

Előzmény: TUZI (1496)
ckerti Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1498

Már éppen akartam írni, hogy cseréljünk kormányt (kormánykereket!), mire elolvastam, hogy céges a kocsid :-(

Adtam volna érte egy nem multis kormányt és egy gombot pluszban :-)))

Előzmény: Fabrik (1482)
foxxx Creative Commons License 2007.01.15 0 0 1497

Sziasztok !

98-as ostaviam van,rövid idön belül meghalt mind a 2 hátsó elektromos ablak. A motort hallom müködni de az ablak nem mozog csak leesik ezért kiékeltem.Volt már valakinek hasonlo problémája? Javithato estleg valami apro alkatrész cserével vagy kell az egész emelőszerkezetet cserélni? Komplett szerkezetet láttam 35000-ért ,de valami olcsóbb megoldás érdekelne?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!