Az a legfontosabb hogy semmit ne irj ala amig tuzetesen vegig nem nezted az autot! Termeszetesen vilagosban tortenjen a dolog, ne este sotetedeskor. Szanj ra nyugodtan egy fel ora-orat, mindent alaposan nezzel vegig. Ne siess, te vagy a vevo :) Minden elekromos biszbasz mukodik-e (ablakok, lampak, tukrok, stb.)? Merjel korbe festekvastagsagot (ahogy TUZI is irta). Kell hogy legyen muszeruk. Egyeztesd a szamokat, nehogy mas autojat hozd el ;)
Csak miutan mindent rendben talaltal, utana ird ala hogy zsir allapotban vetted at az autot.
Olvass at minden papirt mielott alairod. Vegig, az aprobetut is! En ezzel ugy +fel orat rahuztam, a kereskedo meg mar kinjaban nem tudta mit csinaljon :)
Ha a biztositasokat is helyben kotod, akkor szinten elejetol vegeig olvasd at a szerzodest, az abban emlitett mellekleteket is kerd szamon! Fontos lehet kesobb, azokban van javareszt a lenyeg. Ez sem rovid ido, de inkabb toltson el az ember egy fel oracskat olvasassal, mint kesobb tobb napot szopassal.
Mire, mindenre. Mindent probálj ki, vigyél festék vastagságmérőt ,illetve kérj ,ha nem tudnak adni az már lehet gyanús. Ne akard rögtön elhozni ,ha valami kiderül ,nem működik ,inkább várj mint hogy utána sokat bukj a dolgon. Majd a többiek kiokosítanak, tőllem kb. annyira tellik.:-)
Hoppácska, természetesen a tied az árban majd megeggyezünk:-))))) Csak időt kérek. Egyeztetnünk kéne egy helyet időpontot. Szerintem ezt ne itt ,inkább Mail, vagy telefon. Írj egy Mailt a nicckem alattira, aztán megbeszéljük.
Szóval elmentem KoBé mesterhez. Mint kísérleti nyúl az OII kartervédő szerelésben, azt mondta, hogy az OI-re max. 30 perc szokott lenni ezt még nem tudja. Begurulástól, kigurulásig szerintem nem volt több mint 30-40 perc és ebben benne volt már a kipufogóvég cseréje is. Szóval KoBé meglátása szerint is a következő lazán belefér 20 percbe, és ez már kis ráhagyással van számolva. Tényleg nem őrdöngőség feltenni, nem kel semmit fúrni, faragni, a hozzá adott felfogató elemekkel simán csavarozható. Nem tudom mennyire hisztek nekem, de KoBét csak ajánlani tudom mindenkinek. Amikor felszerelték a fiuk, megnézte ,azt mondja hogy szerinte nem a legszerencsésebb az a szerelő ablak az elején, mert be akadhatnak a csavarjai. Azt mondja Ő inkább fel popszegecselné. Mondom, igazad van oké. Megcsinálta, sőt utána hogy ne maradjon a két luk olyan csúnyán (nem mint ha valaki látná alul) kereset bele valami vakdugót. Ja és ha már ott matatott, akkor még itt-ott kis filc hogy nehogy zörögjön, vagy dörzsölődjön, bár szerintem nem volt feltétlen szükséges. Viszont ezek azok az apróságok, ami nálam sokat nyomnak a latba.
A kipufogóról elfelejtettem képet készíteni, majd holnap, bocsika.
A képek sajnos nem a legjobb minőségűek, de a készülékem sem az igazi, és a műhely is jól van megvilágítva, szerelés szempontjából, de nem fényképezéshez. Két oldalról ömlik be a fény.
Tudja valaki hogyan kell 1.6 oktávián termosztátot cserélni? 0 fok körül csak fél óra alatt megy fel a víz üzemire, és nem is tartja meg túl sokáig, gondolom ez termosztát hiba lehet...
Oké. Közben kicsit én is gondolgodtam ,és rájöttem dolgokra vagyis igazad van ,lehet hogy én még sokat kapcsolgattam és szereltem sima váltot inkább az maradt meg bennem. Akkor ez egy rossz beidegződés de én akkor sem tartom a válton a kezem ,és az Asszonyt és a két gyermekemet is így tanitottam. Elfogadom hogy lehet hogy nem különössebbben árt a váltónak, de nekem még az a kis holtjáték is számit.:-) Mentségem re nincs mit felhoznom ,talán annyit hogy hál' istennek mostanában már nem igen szerelek váltót, bennem még a régi dolgok vannak. Talán még annyit hogy ha mostanában váltóval van dolgom az legalább 20 éves ,de inkább 30 vagy még több.:-)
Így leírva ,átgondolva igazat adok neked nektek, csak valahogy én már nem akarok megváltozni, max. ezentúl nem tanácsolok el senkit a váltókaron pihizéstől. Kivétel erősiti a szabályt, családban ez már csak így marad addig míg az én autóimmal közlekednek.:-)
Köszönöm a felvilágosítást, kicsit elkellet volna ezen már évekkel ezelőtt gondolkodnom, de lusta dög vagyok.:-)
nos ez nem teljesen igy müködik.a ferde fogazásnak semmi köze a szinkronhoz.azt ezért találták ki mert az ilyen fogazással ellátott kerekek csendesebb müködést eredményeznek mint az egyenes fogazatuak. amikor a váltó kart valamelyik fokozat kapcsolása felé mozgatod akkor valóban az a feladata a sz.gyürünek hogy lefékezze a magasabb fordulaton forgó kereket,de nem a kerekeket kapcsolod össze, hanem a sz.gyürü segitségével egy sz.dobot kapcsolsz a kiválasztott fokozat kerekéhez,ezzel rögzited az amugy szabadon futó kereket a tengelyhez.az egyes fokozatok kerék párjai mindig kapcsolatban vannak egymással,és az a kerék a szabadon futó amit a sz.kapcsolóval rögzitel a tengelyhez.a párja az mindig fixen van a másik tengelyen.tehát egy szinkron váltóban sohasem mozgatol fogaskereket(kivétel ez alól a hátramenet kapcsolása,mert ott egy kereket kapcsolsz össze az elsö fokozat kerekeivel hogy a forgás irányát megváltoztasd,de ez a fokozat nem is szinkronizált)amiről te beszélsz az az asszinkron váltó ahol egy kulissza és a hozzá kapcsolódó léptető villák segítségével valóban a fogaskerekeket mozgatod.ha rajta van a kezed a váltón az csak annyira terheli meg a váltó müvet hogy a szinkrondob és a kapcsoló villa terhelődhet egy kicsit.az eredmény hosszu távon legfeljebb holtjáték növekedést okozhat a váltó karon.
Mint írtam nem vagyok autószerelő, csak kicsit konyítok a dologhoz. Csak szétszedem és összerakom.:-) Én nam azt írtam hogy ha mozog a váltó ,hanem azt hogy ha mozgatod a VÁLTÓKART akkor bizony szerintem kopik a szinkron. Te azt állítod hogy nem káros a váltókaron nyugvó kéz. Ezt viszont nem igazán értem. Mint írtam én csak szétszedem ,szedtem pár váltot, nekem azokból az jöt le hogy bizony nem használ ha akaratlanul is de mozgatod a kart. De szívesen venném ha áldoznál rám, ránk egy kis időt és elmagyaráznád.
Vannak ilyen dolgok a váltóban, de nem így működik, mármint ha mozog a váltó a szinrongyűrű nem hol ide hol oda ér! Az fixen váltásig nem megy sehova. Szóval a kéz ebből a szempontból nyugodtan pihenhet a váltó karon. :-)
A működés egyébként hellyel közzel így megy, de még néhány alkatrész szerepet vállal. Most nem untatok ezzel senkit.
98-as ostaviam van,rövid idön belül meghalt mind a 2 hátsó elektromos ablak. A motort hallom müködni de az ablak nem mozog csak leesik ezért kiékeltem.Volt már valakinek hasonlo problémája? Javithato estleg valami apro alkatrész cserével vagy kell az egész emelőszerkezetet cserélni? Komplett szerkezetet láttam 35000-ért ,de valami olcsóbb megoldás érdekelne?
Gyorsan leszögezem hogy nem vagyok autószerelő, vagyis nem kel nekem mindent elhinni.:-) :-)
A kézi váltok úgy működnek hogy van bennük egy olyan szerkezet amit szinkron gyűrűnek hívnak. Ennek a szerkezetnek (gyűrűknek ) az a szerepe hogy a két fogas kereket közel egyforma fordulatra redugálja. Azért hogy Te kényelmesen tud áthúzni egyik sebességből a másikba. Persze vannak még trükkök (ferdefogazás), de most ez nem lényeg. Szóval amikor elkezded húzni a seb.váltó kart egy sebesség felé akkor először ezeket a gyűrűket tólod össze és csak utána magát a fogaskerekeket. Ha tehát lógatod ,pihenteted a kezed a váltókaron akkor akaratlanul is de mozgatod , ráadásul ugye a kuplung sincs oldva így hol az egyik oldalon hol a másikon, de egy picit hozzá nyomod a gyűrűket az ellen darabjukhoz és ezzel koptatod a szerkezetett. Na naggyából ennyi, de majd jön egy hozzáértő és elmagyarázza érthetőbben. :-)
Új vagyok az indexen, igazából nem vagyok index olvasó, viszont most adódott az életemben egy helyzet, amit talán ki kellene használnom és lázasan kezdtem kutatni információért. Ezért regisztráltam. Szóval: Bátyám évekig Csehországban és Németországban dolgozott, tönkrement a cége és máshová megy dolgozni. Előző munkahelyén felajánlották megvételre szolgálati autóját, amit korábban kizárólag ő használt. Az autó 16 hónapos új Octávia 1.9 diesel, fehér, aut DMG (?) váltóval. 55 ezer km van benne, nagyrészt autópályán ment. Bratyó felajánlotta, hogy vegyem át, mivel az új helyén másikat tolnak alá. Úgy számolja, hogy 3,4-3,6 millióból jön ki, mire magyar rendszám kerül rá. Nekem 1.6 benzines Golf IV-em van, nem idegen a Skoda. Sose volt dieselem, automatám. Úgy érzem jó vétel lehet. Bratyóról tudni kell, hogy ott ahol 130-cal lehet menni, ott 110-zel megy. hihi. Ja: az autó korábban törött volt, ráfutásos balesetben az eleje kevésbé a hátulja jobban törött. Van egy számla prágai márkaszervíztől 68000 korona volt a rendbehozatala, bratyó egy büdös szót nem ért persze belőle. Jövő vasárnap hazaugrik, de csak pár órára. Mit csináljak?
A kocsi Elegance felszereltségű. Aut klima, ESP, stb.
Nemtudlak meggyőzni én sem. Talán ha látnál szétszedve egy váltót és látnád hogy mi is történik akkor megértenéd.:-)
Viszont én nem mondtam hogy a off autómban én 10-2-nél markolom a kormányt. Bizony sokszor kényelmesen lógatom a kezem a könyöklőn (ezért is szereltem be utólag) ,DE nem a váltón.:-)