Hali! Ha valakinek van ismerőse Skoda márkaszervízben, kérnék egy kis segítséget. Próbálnám kitalálni, hogy az 1J0 609 617B gyári kódjelzésű fékdob Octavia mellett mely típusokon használatos még. Esetleg tudna valaki segíteni?
Kormolás? Nemtudom ,igen ritkán megyek saját autóm után, azért előfordul.:-) Majd meglátjuk. Én bízok és remélek hogy nem kormolja össze.:-)))
Nyomkodnám ha drága nejemet kitudnám turni az üllésből:-)) ,tényleg ritkán használom a Škodrit ,de nekem tetszik. Az tény hogy lehetnének jobban is elhelyezve a gombok, de így is használható. Na és persze az éjszakai fények:-)))) Üder fasza.:-)))))
Arra, hogy meglegyen minden, úgy ahogy te akartad. Amennyiben nincs, komoly kárpótlás préselhető ki. Ez ügyben vannak tapasztalataim, ha visszaolvasol. Azóta vártam epekedve Tuzi pionír (úttörőt mégsem írhattam :-))) kormánnyal kapcsolatos megpróbáltatásainak eredményét.
A kormolás itt hogy alakul, nem fog rárakódni a fényes felületre is?
Naés mi van a kormánnyal, kolléga?
Nyomkodod? :)
Én egyébként csatlakozom azon táborhoz, akik a Skoda megoldását nem tartják praktikusnak. Nem esik kézre, a gombok sem a legjobb kialakításúak. Egyedül az éjszakai világítása tetszik.
Újként rendelve nem túl drága, de nem rendelhettük (akciós gép, már gyártásban volt - konkrétan azt jelentette, hogy kb. 1 hónap múlva gyártják, de már nem lehet módosítani rajta....). Én már lemondtam róla, majd az O II-n lesz. :o)
Az üvegcsere nem lehet probléma egy átlagos autóüvegezőnek sem, elvégre a technológia adott és azonos a szélvédőcserével.
Azért nem árt, ha látod, mit csinálnak, mert rájuk szólhatsz, ha igénytelenül dolgoznak és mondjuk összekenik a ragasztóval a kárpitot.
Gondot okozhat még az ablaktörlőmotor elhelyezése, a kábelezés és persze kormánykapcsolót is kell cserélni.
Szóval macerás, de a kasztni formájából adódóan 60 alatt -tipikusan városban, ahol pedig jó lenne hátra is kilátni- megmarad a víz a hátsó szélvédőn.
Nekünk az 5 ajtós, hátsó ablaktörlős Felicia után kifejezetten hiányzott a Fabia Sedanban, az Octinál -bár piszokság ezért külön pénzt kérni, de- nem volt kérdés, hogy kell-e, mert kellett.
O I-be nagyon macerás. Mi akartunk utólag (mert rendelni nem lehetett), de egyrészt önmagában is horror volt az ár, ráadásul nem vállalnak felelősséget az üveg fúrásáért. Ha elreped az üveg, akkor már tényleg brutál az ár... Most így eszembe jutott, hogy bontóból esetleg lehet szerezni. Mennyire tudják gyári-közeli módon berakni a kicserélt üveget?
Köszi a tanácsokat! Valamelyik topicban olvastam, hogy létezik egy adatlap, amivel szállítják a kocsit. Ezen rajt van minden ami szállítás közben történt. Láttatok már ilyent?
Az a legfontosabb hogy semmit ne irj ala amig tuzetesen vegig nem nezted az autot! Termeszetesen vilagosban tortenjen a dolog, ne este sotetedeskor. Szanj ra nyugodtan egy fel ora-orat, mindent alaposan nezzel vegig. Ne siess, te vagy a vevo :) Minden elekromos biszbasz mukodik-e (ablakok, lampak, tukrok, stb.)? Merjel korbe festekvastagsagot (ahogy TUZI is irta). Kell hogy legyen muszeruk. Egyeztesd a szamokat, nehogy mas autojat hozd el ;)
Csak miutan mindent rendben talaltal, utana ird ala hogy zsir allapotban vetted at az autot.
Olvass at minden papirt mielott alairod. Vegig, az aprobetut is! En ezzel ugy +fel orat rahuztam, a kereskedo meg mar kinjaban nem tudta mit csinaljon :)
Ha a biztositasokat is helyben kotod, akkor szinten elejetol vegeig olvasd at a szerzodest, az abban emlitett mellekleteket is kerd szamon! Fontos lehet kesobb, azokban van javareszt a lenyeg. Ez sem rovid ido, de inkabb toltson el az ember egy fel oracskat olvasassal, mint kesobb tobb napot szopassal.
Mire, mindenre. Mindent probálj ki, vigyél festék vastagságmérőt ,illetve kérj ,ha nem tudnak adni az már lehet gyanús. Ne akard rögtön elhozni ,ha valami kiderül ,nem működik ,inkább várj mint hogy utána sokat bukj a dolgon. Majd a többiek kiokosítanak, tőllem kb. annyira tellik.:-)
Hoppácska, természetesen a tied az árban majd megeggyezünk:-))))) Csak időt kérek. Egyeztetnünk kéne egy helyet időpontot. Szerintem ezt ne itt ,inkább Mail, vagy telefon. Írj egy Mailt a nicckem alattira, aztán megbeszéljük.
Szóval elmentem KoBé mesterhez. Mint kísérleti nyúl az OII kartervédő szerelésben, azt mondta, hogy az OI-re max. 30 perc szokott lenni ezt még nem tudja. Begurulástól, kigurulásig szerintem nem volt több mint 30-40 perc és ebben benne volt már a kipufogóvég cseréje is. Szóval KoBé meglátása szerint is a következő lazán belefér 20 percbe, és ez már kis ráhagyással van számolva. Tényleg nem őrdöngőség feltenni, nem kel semmit fúrni, faragni, a hozzá adott felfogató elemekkel simán csavarozható. Nem tudom mennyire hisztek nekem, de KoBét csak ajánlani tudom mindenkinek. Amikor felszerelték a fiuk, megnézte ,azt mondja hogy szerinte nem a legszerencsésebb az a szerelő ablak az elején, mert be akadhatnak a csavarjai. Azt mondja Ő inkább fel popszegecselné. Mondom, igazad van oké. Megcsinálta, sőt utána hogy ne maradjon a két luk olyan csúnyán (nem mint ha valaki látná alul) kereset bele valami vakdugót. Ja és ha már ott matatott, akkor még itt-ott kis filc hogy nehogy zörögjön, vagy dörzsölődjön, bár szerintem nem volt feltétlen szükséges. Viszont ezek azok az apróságok, ami nálam sokat nyomnak a latba.
A kipufogóról elfelejtettem képet készíteni, majd holnap, bocsika.
A képek sajnos nem a legjobb minőségűek, de a készülékem sem az igazi, és a műhely is jól van megvilágítva, szerelés szempontjából, de nem fényképezéshez. Két oldalról ömlik be a fény.
Tudja valaki hogyan kell 1.6 oktávián termosztátot cserélni? 0 fok körül csak fél óra alatt megy fel a víz üzemire, és nem is tartja meg túl sokáig, gondolom ez termosztát hiba lehet...
Oké. Közben kicsit én is gondolgodtam ,és rájöttem dolgokra vagyis igazad van ,lehet hogy én még sokat kapcsolgattam és szereltem sima váltot inkább az maradt meg bennem. Akkor ez egy rossz beidegződés de én akkor sem tartom a válton a kezem ,és az Asszonyt és a két gyermekemet is így tanitottam. Elfogadom hogy lehet hogy nem különössebbben árt a váltónak, de nekem még az a kis holtjáték is számit.:-) Mentségem re nincs mit felhoznom ,talán annyit hogy hál' istennek mostanában már nem igen szerelek váltót, bennem még a régi dolgok vannak. Talán még annyit hogy ha mostanában váltóval van dolgom az legalább 20 éves ,de inkább 30 vagy még több.:-)
Így leírva ,átgondolva igazat adok neked nektek, csak valahogy én már nem akarok megváltozni, max. ezentúl nem tanácsolok el senkit a váltókaron pihizéstől. Kivétel erősiti a szabályt, családban ez már csak így marad addig míg az én autóimmal közlekednek.:-)
Köszönöm a felvilágosítást, kicsit elkellet volna ezen már évekkel ezelőtt gondolkodnom, de lusta dög vagyok.:-)