Keresés

Részletes keresés

XRive Creative Commons License 2015.07.01 0 0 3486

Kérnék akkor valami linket általános energiatárolásra vagy hálózati kiegyenlítésre kereskedelmi alapon... Mer' ami nekem volt, az már nem él, ugye, ahogy írtam.

 

 

Nem, ólomakku helyett használt nem OK. Olyan se, ahol csak árulják, tervezik, estébé.

Előzmény: Platon (3485)
Platon Creative Commons License 2015.07.01 0 0 3485

Nem tudom miről tudsz, de az USA-ban pl. széleskörűen használnak ilyen rendszereket.

 

Sikeres kereskedelmi termék.

Előzmény: XRive (3484)
XRive Creative Commons License 2015.07.01 0 0 3484

De, amiről én tudok, - talán New York? - bedőlt.

 

Kis méreteken vagy speciális célú használaton túl ez is életképtelennek bizonyult. Már lejátszott meccs.

Előzmény: Platon (3483)
Platon Creative Commons License 2015.07.01 0 0 3483

Dehogy dőltek.

 

Nézd csak:

 

http://www.eurelectric.org/media/50444/andre.pdf

 

 

Előzmény: XRive (3482)
XRive Creative Commons License 2015.07.01 0 0 3482

Volt próbálkozás ipari/kereskedelmi alapon, energiatárolásra és hálózati kiegyenlítésre - néhány éve dőltek be, ha jól emlékszem.

 

Azóta ez komoly formában nem került elő.

Előzmény: naox (3481)
naox Creative Commons License 2015.07.01 0 0 3481

a nagy "áttörést" a kompozit rotorok hozták. Két hatalmas előnyük van: könnyűek és erősek, ezért nagyobb energiasűrűség érhető el velük, másrészt ha robbannak, akkor azonnal "porrá" mennek, és nem keletkeznek sokgrammos, hangsebesség felett repülő repeszek, mint a fémből, így nem kell betonfallal körbevenni a kütyüket.

És nemcsak a ciklusszámuk a durva, hanem az alacsony "önkisülésük". A moderneké csak pár százalék/nap. HEtekre lehet velük energiát tárolni.

https://en.wikipedia.org/wiki/Flywheel_energy_storage

Előzmény: Platon (3480)
Platon Creative Commons License 2015.06.30 0 0 3480

Valószínűleg igen.

 

Az erős vakum és a mágneses levitáció miatt az energia veszteség elég alacsony, igen jól használhatóak napi ingadozás kiegyenlítésére (napelem pl.) viszont mivel drágák ezért manapság elsősorban nem akkumulátor helyett használják őket, hanem olyan feladatkörökben ahova az akku nem jó, pl amikor nagyon nagy áramot kell rövid ideig leadni. 

 

De ahogy megy le az áruk ez változni fog. Régi kiforrott technológia, és környezetbarát. Inkább ilyet a házba mint akkumulátort. 

 

 

Előzmény: mmormota (3479)
mmormota Creative Commons License 2015.06.30 0 0 3479

Ezeknél az korlát amit szétszakadás nélkül kibír a kerék?

Előzmény: Platon (3476)
Platon Creative Commons License 2015.06.30 0 0 3478

Az ötvenes években még ilyen is volt:

 

 

A megállókban felpörgették a lendkereket, és az fejlesztette az áramot a következő megálló eléréséig.

 

 

Előzmény: ShaReRe (3472)
kiggyo Creative Commons License 2015.06.30 0 2 3477

Dikkmá, MTZ lendkerekünk van, lada generáttor is, máncsak vákumot köll szerözni :-)

Előzmény: Platon (3476)
Platon Creative Commons License 2015.06.30 0 0 3476

Vakumban forognak mágneses csapágyazáson. Én láttam már ilyet élőben is.

Ez ma is létező kereskedelmi termék. Megveheted, csak nagyon drága.

 

Pl:

http://www.power-thru.com/documents/POWERTHRU.pdf

 

De vannak próbálkozások olcsóbbá tenni.

 

Pl:

 

http://www.velkess.com/products/

Előzmény: ShaReRe (3472)
kiggyo Creative Commons License 2015.06.30 0 0 3475

Láttam ilyet anno szerverpark UPS-ként. Iszonyatos fordulaton forgott mágneses csapágyazáson, és soha sem vesznek belőle ki annyit hogy megálljon. Ha jól emlékszem védőgázban vagy vákuumban volt a légellenállás csökkentése miatt. 30évekről beszéltek élettartam ügyileg.

Nagy gépezet volt de ötletes.

Előzmény: mmormota (3474)
mmormota Creative Commons License 2015.06.30 0 0 3474

A csapágy az érdekes, mert ez sok milliárd fordulat. A többiből (tekercsek, elektronika) kinézem hogy tartós lehet. Gondolom valami érintésmentes felfüggesztés lehet csak.

Előzmény: ShaReRe (3472)
XANTIi Creative Commons License 2015.06.30 0 0 3473

1C körüli vagy feletti kisütésnél is lehet szükség rá. Lúgosnál. Van ahol külön kis motor kergeti egy kis radiátoron át. Citroen Berlingóban és társaiban van ilyen tudtommal.

Előzmény: naox (3471)
ShaReRe Creative Commons License 2015.06.30 0 0 3472

Lendkerék? Tehát mechanikus. 10 a 7-en ciklusszám, az ugye 10 milliós nagyságrend. Ez nálam a "hiszem ha látom" kategória.

Előzmény: Platon (3465)
naox Creative Commons License 2015.06.30 0 0 3471

????

Mindegyik ma használt akku esetén ismert a hőmérséklet hatása egy csomó fontos paraméterre, pl. a ciklusszámra is. Ennek ismeretében nem meglepő, hogy a kommersz alkalmazásoknál ritkán alkalmaznak hűtést, hisz _tudjuk_, hogy nincs értelme.

A hűtés leginkább a gyorstöltés miatt fontos, nem tudom a házi pakkokban lesz-e, ahol ugye nincs ilyen elvárás. (Más se tudja, még nem közölték.) Sok értelmét nem látom, C/10 körüli töltésnél nem sokat segít.

Amúgy úgy 80 éve sok Edison-akksinak volt hűtése (van a Ni-hidroxidnak egy fázisátalakulása 40 fok körül, ami szétcseszi az akksit), szóval szó sincs róla, hogy ez valami forradalmi dolog volna. Ha szükséges, használják.

 

Eleve, a "napelemes akupakk" fogalom eléggé újkeletű. Talán fél éves. Talán 2 kommerciális modell van, ami még nem is kapható. Szóval nem tudom, hogy mire is gondoltál...

Előzmény: Törölt nick (3469)
szocske_ Creative Commons License 2015.06.30 0 0 3470

és még így is 24 éves megtérülést hoz ki, számomra ez már a nem érdemes foglalkozni vele kategória.

 

Előzmény: Krinyo (3468)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.30 0 0 3469

Aham, a folyadékhűtés az tök kommersz az akkucsomagokban ... Ja, nem is ;)

Előzmény: naox (3461)
Krinyo Creative Commons License 2015.06.30 0 0 3468

Ja, de azért vegyük bele azt is, hogy a nyári túltermelést még nehezebb eltárolni a téli szűkös időkre, mint az áramnál. Utóbbinál legalább el tudom használni hűtésre, mosásra, a sok meleg vízzel meg nem nagyon lehet mit kezdeni. Egyszerűen nem praktikus ennyi melegvizet termelni, hacsak nem úszómedencét fűtesz. :)

Előzmény: szocske_ (3467)
szocske_ Creative Commons License 2015.06.29 0 0 3467

nem rossz cikk, bár a 3kWp - 1,75M ár kissé túlzó, így ha vki napelem telepítésen gondolkodik, őt eléggé félrevezetik a 14 éves megtérülési idővel...

cserébe legalább pozitív csalódás lesz neki, ha már 10-12 évnél nullán lesz :)

Előzmény: mzsombi (3462)
naox Creative Commons License 2015.06.29 0 0 3466

Az igazi nagy előnye az, hogy -szemben az akkuval- már fel van találva, és csak a finomítás van hátra. Itt teljesen reális az az elképzelés, hogy pár év intenzív mérnöki munka után megbízhatóan, stabilan működő termékeket kapunk, aminek az árát (ismét szemben az akkuval) a tömeggyártás érdemben tudja majd csökkenteni.

Előzmény: Platon (3465)
Platon Creative Commons License 2015.06.29 0 0 3465

Raktam be pár napja egy linket egy lendkerék megoldásról, ami hamarosan - remélhetőleg - kapható lesz és árban is versenyképes.

 

A lendkerekes megoldások energia sűrűsége 100–130 Wh/kg és 105-10ciklust bírnak.

 

És teljesen környezetbarát.

 

Az egy probléma a magas ár.

 

Előzmény: W_B (3464)
W_B Creative Commons License 2015.06.29 0 0 3464

"Lendkeréknek hívják. 

 Környezetbarát, nagy kapacitású, magas ciklus számú lehetőség energia tárolásra."

 

Mekkora lendkerék kellene, milyen fordulatszámon, hogy egy átlagos háztartás egy napi energiaszükségletét fedezze ?

 

Előzmény: Platon (3463)
Platon Creative Commons License 2015.06.29 0 0 3463

Technikailag az Atom jóval környezet barátabb.

 

Igen tudok jobbat otthonra csak egyenlőre még drága. 

Lendkeréknek hívják. 

 

Környezetbarát, nagy kapacitású, magas ciklus számú lehetőség energia tárolásra.

 

 

Előzmény: XANTIi (3460)
mzsombi Creative Commons License 2015.06.29 0 0 3462

Nem tudom, láttátok-e már ezt a cikket, többször feljött már a téma, napelem vs napkollektor összehasonlítás:

 

http://e-gepesz.hu/?action=show&id=16115

naox Creative Commons License 2015.06.28 0 0 3461

Önmagában az akksi nem volna környezetszennyező, ha eléggé magas lenne a ciklusszáma. Sajnos az akksiknál korántsincs olyan ütemű fejlődés, mint  az informatikában: a ciklusszám-problémát 100+ éve nem tudjuk megoldani. A tesla/merci akksi is csak egy tök kommersz Li-ion akksi, tök kommersz ciklusszámmal.

Szóval a dolgok mélyére kéne nézni, és abbahagyni a fejlődés-fetisizmust. A problémákra nem álmokkal, hanem megvalósítható tervekkel válaszolni. És akkor lesz valódi fejlődés.

Előzmény: Platon (3459)
XANTIi Creative Commons License 2015.06.27 0 0 3460

Környezetbarát mint az atom meg a lignit erőmű.

Ha tudsz jobbat, akkor halljuk. De égetni nem ér, tájat átépíteni nem ér. Talajt repeszteni nem ér.

Au Audi féle metán/metil/benzin előállításos technika még késik.

Talán eljut az emberiség oda még ebben az évszázadban, hogy egy nyamvadt LiIon cellát is tudjanak újra hasznosítani.

Előzmény: Platon (3459)
Platon Creative Commons License 2015.06.26 0 0 3459

A notebook akkukból már amúgy is hegyek épültek. Nem kell több akkumulátor. Környezet barát megoldásokra van szükség. Az akkumulátor éppen az ellenkezője. 

Előzmény: XANTIi (3457)
Platon Creative Commons License 2015.06.26 0 0 3458

Az is veszélyes hulladék ugyanúgy.

Előzmény: XANTIi (3457)
XANTIi Creative Commons License 2015.06.26 0 0 3457

Mi a borzasztó környezetszennyező? 7-10 kWó Li aksi? Ha abban tárolom a napelemek fel nem használt energiáját? Egy normál villanyautóban ennek min. 2-3 szorosa van. Egy jó Teslában 85 kWó.

Előzmény: Platon (3456)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!