Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Leginkább ott. És ha a sínre terelik a forgalmat, az katasztrófa is. Vannak városok, ahol működik (Nagyvárad, Arad), de ahol kanyarodás közben nem tűnik fel sok autósnak egy villamos, ott elképzelhetetlen következményei lennének a közös szakasznak.
Arról nem is beszélve, hogy villamossal "kicsit" nehezebb elindulni és megállni, mint busszal. Előre is félek a sok ráfutásos balesettől.
Vagy közös villamos és autós sáv, mint Szegeden. Csak akkor szart nem fog érni az egész.
A legproblémásabb a Széchenyi utca lenne az Antall József és a Piac utca között. Ott közös autós és villamos sáv kellene, vagy autók kitiltása. A többi részen a közös busz és villamos sáv megoldható.
Sajnos erre nagy az esély. De homályos az is, hogy fog közlekedni a Széchenyi - Kossuth utcákon, ha már ennyit költöttek az egyirányúsításra. Két sávot mindenképpen el fog foglalni, így vagy a buszsáv szűnik meg, vagy az átmenő forgalom.
Nagyon úgy tűnik, hogy a 3-as villamos vonallal az utolsó szöget is beverték a trolibuszközlekedés jövöjébe... Ráadásul ha valóban megépítik a vonalat, kötve hiszem hogy párhuzamosan közlekedtetnék a 3-as és 4-es trolival, pláne hogy utóbbi nyomvonalának kb a 90%-át lefedné...
Nem vagyok a beruházások ellen, de ha már ilyen sok a forrás, előbb az égetőbb gondokkal kellene foglalkozni, például a Kishegyesi út állapotával, hogy ne is menjek messze.
Érdemes egyébként meghallgatni a polgármester beszámolóját is.
Ez a "tíz éven belül két új villamosvonal" szöveg, és a leendő 3-as útvonala nagyon nem illik össze. Remélem, nem arra készülnek, hogy csak egy viszonylat járja körbe a Tócit, mert akkor nagyon kicsesznek az ott élőkkel. Én eddig úgy értettem, hogy két, ellentétes irányú vonal épül, de az elhangzottak alapján nem. A kis hurkokkal (pont amilyet az 1-es vagy a 2-es tesz) nincs gond, na de az egész Tócóskertet nem lehet egy hurokkal letudni. Ha valaki eddig a Csokonai Színháztól a Tócóskert térig ment, simán felült a 41/41Y-re, de ezentúl a Széchenyi utca - István út - Kishegyesi út - Derék utca - Vincellér utca hurkot végig kell utazza. Ez így nem megoldás.
Ellenben rengeteg buszjáratot ki lehet onnan paterolni, így nyilván lenne haszna is.
Azért is írtam azt, hogy amint a reptér forgalma indokolni fogja. Én egy olyat el tudnék képzelni, hogy a posta felőli résznél kicsit dózerolnak, ott átvezetnék a nagyvasút felé a 106-os vonal nyomvonalát felhasználva. Igazából sok gazos, használaton kívüli vágány van a Déli sor felé, és így egy kisebb felüljáróval is megoldható a nagy vasút keresztezése
Egyelőre még a busz is sok oda. Meg arra is kíváncsi lennék, hogy akarják a Nagyállomás alatt / fölött elvinni a pályát, mert a térkép szerint a Piac utca vonalában halad tovább.
Szerintem egy lehetséges troli bővítés így is kinézhetne:
(45-ös helyett az István útra)
3:Vincellér utca – István út – Kishegyesi út – Segner tér – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Burgundia utca – Csapó utca – Árpád tér – Kassai út – Benczúr Gyula utca – Köztemető
(45-ös helyett az István útra)
3A:Vincellér utca – István út – Kishegyesi út – Segner tér – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Burgundia utca – Csapó utca – Árpád tér – Kassai út
(45-ös helyett az István útra, 21-es a Nyíl utcára, 23-as helyett a Hadházi útra)
3Y:Vincellér utca – István út – Kishegyesi út – Segner tér – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Burgundia utca – Csapó utca – Nyíl utca – Hadházi út, vizsgaközpont
(15-ös helyett a Böszörményi útra, 19-es helyett a Sámsoni út felé)
4:Doberdó utca – Böszörményi út – Pesti utca – Segner tér – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Faraktár utca – Hajnal utca – Munkácsy Mihály utca – Víztorony utca – Ótemető utca – Huszár Gál utca – Kincseshegy utca – Mátyás király utca – Sámsoni út (forduló)
(28-as újratöltve)
4A:Doberdó utca – Böszörményi út – Pesti utca – Segner tér – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Faraktár utca – Hajnal utca – Munkácsy Mihály utca – Víztorony utca – Ótemető utca – Rakovszky Dániel utca – Benedek Elek tér – Hajnal utca – Faraktár utca – Kossuth utca – Széchenyi utca – Nyugati utca – Segner tér – Pesti utca – Böszörményi út – Doberdó utca
(19-es pótló a Derék utcára)
4Y: Vincellér utca – Derék utca – Kishegyesi út – Segner tér – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Faraktár utca – Rakovszky Dániel utca – Munkácsy Mihály utca – Víztorony utca – Ótemető utca – Huszár Gál utca – Kincseshegy utca – Mátyás király utca – Sámsoni út (forduló)
(46-os csoport és 5-ös összevonás)
5:Inter Tan Ker Zrt. – Kígyóhagyma utca – Richter Gedeon utca – Határ út – Kishegyesi út – Segner tér – Nyugati utca – Külsővásártér – Erzsébet utca – Nagyállomás – Wesselényi utca – Hajnal utca – Munkácsy Mihály utca – Víztorony utca – Ótemető utca – Rakovszky Dániel utca - Árpád tér – Kassai út – Benczúr Gyula utca – Köztemető
(46-os csoport és 5-ös összevonás)
5A:Inter Tan Ker Zrt. – Kígyóhagyma utca – Richter Gedeon utca – Határ út – Kishegyesi út – Segner tér – Nyugati utca – Külsővásártér – Erzsébet utca – Nagyállomás – Wesselényi utca – Hajnal utca – Munkácsy Mihály utca – Víztorony utca – Ótemető utca – Rakovszky Dániel utca - Árpád tér – Kassai út
(25-ös a'la troli)
6:Vincellér utca – Derék utca – Kishegyesi út – Segner tér – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Faraktár utca – Vámospércsi út – Veres Péter utca – Acsádi út – Sámsoni út – Budai Nagy Antal utca – Vámospércsi út – Faraktár utca – Kossuth utca – Széchenyi utca – Nyugati utca – Segner tér – Kishegyesi út – Derék utca – Vincellér utca
(25Y a'la troli)
6Y:Vincellér utca – Derék utca – Kishegyesi út – Segner tér – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Faraktár utca – Vámospércsi út – Budai Nagy Antal utca – Sámsoni út – Acsádi út – Veres Péter utca – Vámospércsi út – Faraktár utca – Kossuth utca – Széchenyi utca – Nyugati utca – Segner tér – Kishegyesi út – Derék utca – Vincellér utca
(24-es a'la troli)
7:Vincellér utca – Derék utca – Kishegyesi út – Pesti utca – Mester utca – Hunyadi utca – Rákóczi utca – Csapó utca – Árpád tér – Kassai út – Benczúr Gyula utca – Köztemető – Ady Endre út – Nagyerdei körút – Egyetem tér – Dóczy József utca – Kartács utca – Doberdó utca – Böszörményi út – Pesti utca – Kishegyesi út – Derék utca – Vincellér utca
(22-es a'la troli)
7Y:Vincellér utca – Derék utca – Kishegyesi út – Pesti utca – Böszörményi út – Doberdó utca – Kartács utca – Dóczy József utca – Egyetem tér – Nagyerdei körút – Ady Endre út – Köztemető – Benczúr Gyula utca – Kassai út – Árpád tér – Csapó utca – Rákóczi utca – Hunyadi utca – Mester utca – Pesti utca – Kishegyesi út – Derék utca – Vincellér utca
(41-es a'la troli)
8:Vincellér utca – István út – Széchenyi utca – Kossuth utca – Faraktár utca – Vámospércsi út – Létai út – Külső Létai út
(41Y a'la troli)
8Y:Vincellér utca – István út – Széchenyi utca – Kossuth utca – Faraktár utca – Vámospércsi út – Létai út – Lahner utca – Diószegi út – Barackos utca (új forduló)
(Egy új vonal, ami részben a 16-os helyett is közlekedne és összeköti a Dobozit a teljes Egyetemvárossal)
9: Doberdó utca – Kartács utca – Móricz Zsigmond út – Pallagi út – TEVA Gyógyszergyár – Pallagi út – Nagyerdei körút – Hadházi út – Zákány utca – Kassai út – Árpád tér – Rakovszky Dániel utca – Ótemető utca – Víztorony utca – Munkácsy Mihály utca – Arad utca – Faraktár utca – Hajnal utca – Wesselényi utca – Nagyállomás
Most az egyszer azt mondom, hogy remélem ez a szar csak egy ígéret marad. Ezerszer inkább troli. Annak se vagyok feltétlenül a híve, de ennél a villamosnál még az is sokkal jobb megoldás. Illetve a villamos árából nem vsak Tócit lehetne bevezetékelni.
Ezt a nyomvonalat szerintem nem, sőt, olyan, mintha gyorsan ki kellett volna találni valamit. A 2-es legalább konkrét elképzelés volt, amit 14 év alatt sikerült kivitelezni. A cikk szerint viszont jövőre kezdik a főpályaudvar és a villamos építését is. Ehhez képest idén januárban azt írták, hogy a főpályaudvar finanszírozási okokból lekerül a napirendről. Azt is írták, hogy a forrás már mindkettőre megvan, de a Kishegyesi utat nem sikerült még felújítani, amire valóban megvan a pénz, és idén februárban kellett volna átadni.
15-20 éve ígérik már, szerintem hideg vizet egyelőre még azért nem kell rá inni... Engem inkább az zavar, hogy a nyilvánosság felé már megint alig kommunikálnak valamit, most ezt így eldöntötték magukban, ki tudja mi alapján, aztán örülj paraszt...
Most nézem a 3-as villamos ötletét. Ötletes, hogy a Tócóskertet a villamossal szolgálják ki, de a Segner térig közlekedő trolikat is lehetne addig tovább vinni akár. De ha villamos kell, akkor az legyen. Viszont a keleti végén tovább vinném legalább a Komáromi Csipkés György térig, s nem csak a 100-as vasúti vonalig, ahogy a térképen látszik. Mert akkor ugyanúgy kellenek a keleti vonalak a Belvárosig. Míg ha a villamos a Komáromi Csipkés György térig járna, akkor ott lehetne egy átszálló központot létesíteni.
Eleve az is fura, hogy 4x1 db, teljesen más kategóriájú buszt vesznek, ráadásul 3 db elővárosi buszt egy olyan cég, aminek csak trolijai és villamosai vannak...
Eltérő kategóriákban az azonos gyártónak üzemeltetésileg csak mérsékelt lehet a jelentősége. Típusazonosság esetleg, de az meg ugye az eltérő kategóriákkal nem jön össze. Mindegy, ha egyszer kihirdették akkor azt jelenti hogy átment a KH-n.
Színjáték... Azonos gyártótól kell származni mind a négy busznak, szerintem ennek a Mercedesen (ITK) kívül más nem is felelne meg. Így akkor találnak gazdát az RFM-501-nek is...
"Adásvételi szerződés, négy darab autóbusz beszerzése a ROHU-390 azonosítószámú, „A közösségi közlekedés fejlesztése Nagyvárad és Debrecen szintű határokon átnyúló városi pólusok mentén” pályázat keretében.
Mennyiség:
— egy darab M3/B osztályú kéttengelyes, normál belépésű, elővárosi midibusz kizárólag ülőhelyekkel,
— egy darab M3/II osztályú, kéttengelyes, emelt komfortú elővárosi autóbusz ülő- és állóhelyekkel, valamint raktérrel,
— egy darab M3/A osztályú kéttengelyes, alacsony belépésű, városi midibusz ülő- és állóhelyekkel,
— egy darab M3/II osztályú kéttengelyes, alacsony belépésű, elővárosi autóbusz ülő- és állóhelyekkel.
Az ajánlatkérő kizárólag új, azaz első alkalommal forgalomba helyezett, azonos gyártótól származó autóbuszok megajánlását, és szállítását fogadja el.
Az Ajánlatkérő az egységes üzemeltetési feltételek biztosítása érdekében az URH berendezést, a járműkövető rendszer fedélzeti egységét, a GSM-LTE;EDR;WIFI;GPS, URH diszpécser rádió antennaszettet, valamint a jegyérvényesítő készülékeket a beszállítóján keresztül biztosítja az ajánlati dokumentációban meghatározottak szerint.
Az eszközök árait az Ajánlattevő által megajánlott ajánlati árnak tartalmaznia kell.
Ajánlatkérő hangsúlyozza, hogy ahol a dokumentációban gyártóra és/vagy típusra való hivatkozás található, ez csak a tárgy jellegének egyértelmű meghatározása érdekében történt. Ajánlattevő ajánlatában helyettesítheti, műszakilag egyenértékű, vagy az előírtnál jobb (minden egyes teljesítmény paraméterében egyenértékű, vagy jobb) anyaggal/termékkel/eszközzel, amely az adott funkciónak megfelel.
Részletes szakmai követelményeket a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák."