Keresés

Részletes keresés

S6tech Creative Commons License 2020.06.13 0 2 11652

Igazán kezdhetnének valamit már a Balmazújvárosi út tömegközlekedésével is.

marky-511 Creative Commons License 2020.06.12 0 0 11651

Leginkább ott. És ha a sínre terelik a forgalmat, az katasztrófa is. Vannak városok, ahol működik (Nagyvárad, Arad), de ahol kanyarodás közben nem tűnik fel sok autósnak egy villamos, ott elképzelhetetlen következményei lennének a közös szakasznak.

Arról nem is beszélve, hogy villamossal "kicsit" nehezebb elindulni és megállni, mint busszal. Előre is félek a sok ráfutásos balesettől.

Előzmény: Econell99 (11650)
Econell99 Creative Commons License 2020.06.12 0 0 11650

Ja meg a Széchenyi utca az István út és a buszállomás között. Ott is nehezen beilleszthető egy villamos.

Előzmény: Econell99 (11649)
Econell99 Creative Commons License 2020.06.12 0 0 11649

Vagy közös villamos és autós sáv, mint Szegeden. Csak akkor szart nem fog érni az egész. 

 

A legproblémásabb a Széchenyi utca lenne az Antall József és a Piac utca között. Ott közös autós és villamos sáv kellene, vagy autók kitiltása. A többi részen a közös busz és villamos sáv megoldható.

Előzmény: marky-511 (11648)
marky-511 Creative Commons License 2020.06.12 0 0 11648

Sajnos erre nagy az esély. De homályos az is, hogy fog közlekedni a Széchenyi - Kossuth utcákon, ha már ennyit költöttek az egyirányúsításra. Két sávot mindenképpen el fog foglalni, így vagy a buszsáv szűnik meg, vagy az átmenő forgalom. 

Előzmény: ziutrolifan (11647)
ziutrolifan Creative Commons License 2020.06.12 0 1 11647

Nagyon úgy tűnik, hogy a 3-as villamos vonallal az utolsó szöget is beverték a trolibuszközlekedés jövöjébe... Ráadásul ha valóban megépítik a vonalat, kötve hiszem hogy párhuzamosan közlekedtetnék a 3-as és 4-es trolival, pláne hogy utóbbi nyomvonalának kb a 90%-át lefedné...

marky-511 Creative Commons License 2020.06.12 -1 2 11646

Nem vagyok a beruházások ellen, de ha már ilyen sok a forrás, előbb az égetőbb gondokkal kellene foglalkozni, például a Kishegyesi út állapotával, hogy ne is menjek messze.

 

Érdemes egyébként meghallgatni a polgármester beszámolóját is.

http://dehir.hu/debrecen/tiz-even-belul-ket-uj-villamosvonal-is-szolgalja-majd-a-debrecenieket/2020/06/11/

Ez a "tíz éven belül két új villamosvonal" szöveg, és a leendő 3-as útvonala nagyon nem illik össze. Remélem, nem arra készülnek, hogy csak egy viszonylat járja körbe a Tócit, mert akkor nagyon kicsesznek az ott élőkkel. Én eddig úgy értettem, hogy két, ellentétes irányú vonal épül, de az elhangzottak alapján nem. A kis hurkokkal (pont amilyet az 1-es vagy a 2-es tesz) nincs gond, na de az egész Tócóskertet nem lehet egy hurokkal letudni. Ha valaki eddig a Csokonai Színháztól a Tócóskert térig ment, simán felült a 41/41Y-re, de ezentúl a Széchenyi utca - István út - Kishegyesi út - Derék utca - Vincellér utca hurkot végig kell utazza. Ez így nem megoldás.

 

Ellenben rengeteg buszjáratot ki lehet onnan paterolni, így nyilván lenne haszna is.

Előzmény: Econell99 (11645)
Econell99 Creative Commons License 2020.06.11 0 0 11645

Azért is írtam azt, hogy amint a reptér forgalma indokolni fogja. Én egy olyat el tudnék képzelni, hogy a posta felőli résznél kicsit dózerolnak, ott átvezetnék a nagyvasút felé a 106-os vonal nyomvonalát felhasználva. Igazából sok gazos, használaton kívüli vágány van a Déli sor felé, és így egy kisebb felüljáróval is megoldható a nagy vasút keresztezése

Előzmény: marky-511 (11644)
marky-511 Creative Commons License 2020.06.11 0 0 11644

Egyelőre még a busz is sok oda. Meg arra is kíváncsi lennék, hogy akarják a Nagyállomás alatt / fölött elvinni a pályát, mert a térkép szerint a Piac utca vonalában halad tovább.

Előzmény: Econell99 (11643)
Econell99 Creative Commons License 2020.06.11 -3 0 11643

A reptéri "4-es villamos" helyett meg inkább az 1-es és a 2-es villamost vinném ki (nem minden járatot), amint indokolja a repülőtér forgalma:

 

1Y: Repülőtér - Nagyállomás - Egyetem

 

2Y: Repülőtér - Nagyállomás - Doberdó utca

 

Sőt, később akár az összes járat is kijárhatna 1-es és 2-es jelzéssel, amint a reptér forgalma indokolja.

Előzmény: Econell99 (11641)
Econell99 Creative Commons License 2020.06.11 -1 1 11642

Ez is rohadt sokba kerülne, tudnának vele villogni az illetékesek, de ez legalább még hasznos is lenne.

Előzmény: Econell99 (11641)
Econell99 Creative Commons License 2020.06.11 -3 1 11641

Szerintem egy lehetséges troli bővítés így is kinézhetne:

(45-ös helyett az István útra)

3: Vincellér utca – István út – Kishegyesi út – Segner tér – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Burgundia utca – Csapó utca – Árpád tér – Kassai út – Benczúr Gyula utca – Köztemető

 

(45-ös helyett az István útra)

3A: Vincellér utca – István út – Kishegyesi út – Segner tér – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Burgundia utca – Csapó utca – Árpád tér – Kassai út

 

(45-ös helyett az István útra, 21-es a Nyíl utcára, 23-as helyett a Hadházi útra)

3Y: Vincellér utca – István út – Kishegyesi út – Segner tér – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Burgundia utca – Csapó utca – Nyíl utca – Hadházi út, vizsgaközpont

 

(15-ös helyett a Böszörményi útra, 19-es helyett a Sámsoni út felé)

4: Doberdó utca – Böszörményi út – Pesti utca – Segner tér – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Faraktár utca – Hajnal utca – Munkácsy Mihály utca – Víztorony utca – Ótemető utca – Huszár Gál utca – Kincseshegy utca – Mátyás király utca – Sámsoni út (forduló)

 

(28-as újratöltve)

4A: Doberdó utca – Böszörményi út – Pesti utca – Segner tér – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Faraktár utca – Hajnal utca – Munkácsy Mihály utca – Víztorony utca – Ótemető utca – Rakovszky Dániel utca – Benedek Elek tér – Hajnal utca – Faraktár utca – Kossuth utca – Széchenyi utca – Nyugati utca – Segner tér – Pesti utca – Böszörményi út – Doberdó utca


(19-es pótló a Derék utcára)

4Y: Vincellér utca – Derék utca – Kishegyesi út – Segner tér – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Faraktár utca – Rakovszky Dániel utca – Munkácsy Mihály utca – Víztorony utca – Ótemető utca – Huszár Gál utca – Kincseshegy utca – Mátyás király utca – Sámsoni út (forduló)

 

(46-os csoport és 5-ös összevonás)

5: Inter Tan Ker Zrt. – Kígyóhagyma utca – Richter Gedeon utca – Határ út – Kishegyesi út – Segner tér – Nyugati utca – Külsővásártér – Erzsébet utca – Nagyállomás – Wesselényi utca – Hajnal utca – Munkácsy Mihály utca – Víztorony utca – Ótemető utca – Rakovszky Dániel utca - Árpád tér – Kassai út – Benczúr Gyula utca – Köztemető

 

(46-os csoport és 5-ös összevonás)

5A: Inter Tan Ker Zrt. – Kígyóhagyma utca – Richter Gedeon utca – Határ út – Kishegyesi út – Segner tér – Nyugati utca – Külsővásártér – Erzsébet utca – Nagyállomás – Wesselényi utca – Hajnal utca – Munkácsy Mihály utca – Víztorony utca – Ótemető utca – Rakovszky Dániel utca - Árpád tér – Kassai út

 

(25-ös a'la troli)

6: Vincellér utca – Derék utca – Kishegyesi út – Segner tér – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Faraktár utca – Vámospércsi út – Veres Péter utca – Acsádi út – Sámsoni út – Budai Nagy Antal utca – Vámospércsi út – Faraktár utca – Kossuth utca – Széchenyi utca – Nyugati utca – Segner tér – Kishegyesi út – Derék utca – Vincellér utca

 

(25Y a'la troli)

6Y: Vincellér utca – Derék utca – Kishegyesi út – Segner tér – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Faraktár utca – Vámospércsi út – Budai Nagy Antal utca – Sámsoni út – Acsádi út – Veres Péter utca – Vámospércsi út – Faraktár utca – Kossuth utca – Széchenyi utca – Nyugati utca – Segner tér – Kishegyesi út – Derék utca – Vincellér utca

 

(24-es a'la troli)

7: Vincellér utca – Derék utca – Kishegyesi út – Pesti utca – Mester utca – Hunyadi utca – Rákóczi utca – Csapó utca – Árpád tér – Kassai út – Benczúr Gyula utca – Köztemető – Ady Endre út – Nagyerdei körút – Egyetem tér – Dóczy József utca – Kartács utca – Doberdó utca – Böszörményi út – Pesti utca – Kishegyesi út – Derék utca – Vincellér utca

 

(22-es a'la troli)

7Y: Vincellér utca – Derék utca – Kishegyesi út – Pesti utca – Böszörményi út – Doberdó utca – Kartács utca – Dóczy József utca – Egyetem tér – Nagyerdei körút – Ady Endre út – Köztemető – Benczúr Gyula utca – Kassai út – Árpád tér – Csapó utca – Rákóczi utca – Hunyadi utca – Mester utca – Pesti utca – Kishegyesi út – Derék utca – Vincellér utca

 

(41-es a'la troli)

8: Vincellér utca – István út – Széchenyi utca – Kossuth utca – Faraktár utca – Vámospércsi út – Létai út – Külső Létai út

 

(41Y a'la troli)

8Y: Vincellér utca – István út – Széchenyi utca – Kossuth utca – Faraktár utca – Vámospércsi út – Létai út – Lahner utca – Diószegi út – Barackos utca (új forduló)

 

(Egy új vonal, ami részben a 16-os helyett is közlekedne és összeköti a Dobozit a teljes Egyetemvárossal)

9: Doberdó utca – Kartács utca – Móricz Zsigmond út – Pallagi út – TEVA Gyógyszergyár – Pallagi út – Nagyerdei körút – Hadházi út – Zákány utca – Kassai út – Árpád tér – Rakovszky Dániel utca – Ótemető utca – Víztorony utca – Munkácsy Mihály utca – Arad utca – Faraktár utca – Hajnal utca – Wesselényi utca – Nagyállomás

Előzmény: marky-511 (11639)
Econell99 Creative Commons License 2020.06.11 0 0 11640

Most az egyszer azt mondom, hogy remélem ez a szar csak egy ígéret marad. Ezerszer inkább troli. Annak se vagyok feltétlenül a híve, de ennél a villamosnál még az is sokkal jobb megoldás. Illetve a villamos árából nem vsak Tócit lehetne bevezetékelni.

Előzmény: marky-511 (11639)
marky-511 Creative Commons License 2020.06.11 0 1 11639

Ezt a nyomvonalat szerintem nem, sőt, olyan, mintha gyorsan ki kellett volna találni valamit. A 2-es  legalább konkrét elképzelés volt, amit 14 év alatt sikerült kivitelezni. A cikk szerint viszont jövőre kezdik a főpályaudvar és a villamos építését is. Ehhez képest idén januárban azt írták, hogy a főpályaudvar finanszírozási okokból lekerül a napirendről. Azt is írták, hogy a forrás már mindkettőre megvan, de a Kishegyesi utat nem sikerült még felújítani, amire valóban megvan a pénz, és idén februárban kellett volna átadni.

Előzmény: torqmatic (11638)
torqmatic Creative Commons License 2020.06.10 0 0 11638

15-20 éve ígérik már, szerintem hideg vizet egyelőre még azért nem kell rá inni... Engem inkább az zavar, hogy a nyilvánosság felé már megint alig kommunikálnak valamit, most ezt így eldöntötték magukban, ki tudja mi alapján, aztán örülj paraszt...

Előzmény: marky-511 (11637)
marky-511 Creative Commons License 2020.06.10 0 0 11637

Lenne egy sor kérdésem / kifogásom a leendő (?) viszonylathoz.

- Két viszonylat indul? (ellenirányú is kéne)

- Hol lesz a végállomás? A hídon?

- A Széchenyi utca kétsávos részén a forgalom a villamossínen fog menni, vagy ki lesz tiltva az egyéb forgalom?

- A Széchenyi - Kossuth utca egyirányú részén feloldják az egyirányúsítást?

- Hol lesz a kocsiszín? A jelenlegit aligha használhatják.

 

Nagy ígérés, de át lett ez egyáltalán gondolva?

marky-511 Creative Commons License 2020.06.10 0 0 11636
Előzmény: torqmatic (11635)
torqmatic Creative Commons License 2020.06.10 0 0 11635

Van erről valami részletes(ebb) terv valahol?

Előzmény: vanyi94 (11634)
vanyi94 Creative Commons License 2020.06.10 0 0 11634

Most nézem a 3-as villamos ötletét. Ötletes, hogy a Tócóskertet a villamossal szolgálják ki, de a Segner térig közlekedő trolikat is lehetne addig tovább vinni akár. De ha villamos kell, akkor az legyen. Viszont a keleti végén tovább vinném legalább a Komáromi Csipkés György térig, s nem csak a 100-as vasúti vonalig, ahogy a térképen látszik. Mert akkor ugyanúgy kellenek a keleti vonalak a Belvárosig. Míg ha a villamos a Komáromi Csipkés György térig járna, akkor ott lehetne egy átszálló központot létesíteni.

torqmatic Creative Commons License 2020.06.10 0 0 11633

Eleve az is fura, hogy 4x1 db, teljesen más kategóriájú buszt vesznek, ráadásul 3 db elővárosi buszt egy olyan cég, aminek csak trolijai és villamosai vannak...

Előzmény: paca664 (11632)
paca664 Creative Commons License 2020.06.10 0 0 11632

Eltérő kategóriákban az azonos gyártónak üzemeltetésileg csak mérsékelt lehet a jelentősége. Típusazonosság esetleg, de az meg ugye az eltérő kategóriákkal nem jön össze. Mindegy, ha egyszer kihirdették akkor azt jelenti hogy átment a KH-n.

Előzmény: torqmatic (11631)
torqmatic Creative Commons License 2020.06.10 0 0 11631

Színjáték... Azonos gyártótól kell származni mind a négy busznak, szerintem ennek a Mercedesen (ITK) kívül más nem is felelne meg. Így akkor találnak gazdát az RFM-501-nek is...

Előzmény: paca664 (11629)
paca664 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 11630
Előzmény: ilyen ez a Volán-szakma (11628)
paca664 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 11629

Érdekes az értékelési szempontrendszer.

Előzmény: Volan-te (11624)
ilyen ez a Volán-szakma Creative Commons License 2020.06.05 0 0 11628

Köszi! A Köhém rendeletben van előírva?

Előzmény: Snake-Mojzi (11627)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2020.06.05 0 1 11627

M3/B: 5 tonna össztömeg feletti, min. gkv+9 fő, max. gkv+22 fő kapacitású, csak ülő utasok szállítására kialakított jármű

Előzmény: ilyen ez a Volán-szakma (11626)
ilyen ez a Volán-szakma Creative Commons License 2020.06.05 0 0 11626

Az M3/B osztály mit akar jelenteni?

Előzmény: Volan-te (11624)
Econell99 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 11625

Inkább a 106-ost kéne visszaépíteni Nagyváradra 

Előzmény: Volan-te (11624)
Volan-te Creative Commons License 2020.06.05 0 3 11624

A DKV Debrecen-Nagyvárad között is járni fog:

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:263011-2020:TEXT:HU:HTML&src=0

 

"Adásvételi szerződés, négy darab autóbusz beszerzése a ROHU-390 azonosítószámú, „A közösségi közlekedés fejlesztése Nagyvárad és Debrecen szintű határokon átnyúló városi pólusok mentén” pályázat keretében.

Mennyiség:

— egy darab M3/B osztályú kéttengelyes, normál belépésű, elővárosi midibusz kizárólag ülőhelyekkel,

— egy darab M3/II osztályú, kéttengelyes, emelt komfortú elővárosi autóbusz ülő- és állóhelyekkel, valamint raktérrel,

— egy darab M3/A osztályú kéttengelyes, alacsony belépésű, városi midibusz ülő- és állóhelyekkel,

— egy darab M3/II osztályú kéttengelyes, alacsony belépésű, elővárosi autóbusz ülő- és állóhelyekkel.

Az ajánlatkérő kizárólag új, azaz első alkalommal forgalomba helyezett, azonos gyártótól származó autóbuszok megajánlását, és szállítását fogadja el.

Az Ajánlatkérő az egységes üzemeltetési feltételek biztosítása érdekében az URH berendezést, a járműkövető rendszer fedélzeti egységét, a GSM-LTE;EDR;WIFI;GPS, URH diszpécser rádió antennaszettet, valamint a jegyérvényesítő készülékeket a beszállítóján keresztül biztosítja az ajánlati dokumentációban meghatározottak szerint.

Az eszközök árait az Ajánlattevő által megajánlott ajánlati árnak tartalmaznia kell.

Ajánlatkérő hangsúlyozza, hogy ahol a dokumentációban gyártóra és/vagy típusra való hivatkozás található, ez csak a tárgy jellegének egyértelmű meghatározása érdekében történt. Ajánlattevő ajánlatában helyettesítheti, műszakilag egyenértékű, vagy az előírtnál jobb (minden egyes teljesítmény paraméterében egyenértékű, vagy jobb) anyaggal/termékkel/eszközzel, amely az adott funkciónak megfelel.

Részletes szakmai követelményeket a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák."

Econell99 Creative Commons License 2020.06.03 0 1 11623

Lehetséges amúgy, hogy csak kísérlet lesz ez, és nem "ideiglenes" mint mondjuk a Nyírvidéki Kisvasút leállítása 

Előzmény: ckg471 (11622)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!