Nagyon új vagyok itt, de remélem tudtok segíteni. Bátyámnak van egy I-es Octaviája, és szeretne bele utólag klímát szereltetni, de nem tudjuk az mennyibe kerülne. Állítólag Szlovákiában olcsóbban megcsinálják, de erről nem sikerült még eddig infót szerezni. (Igazából taxinak akarja használni, de klíma nélkül nem érdemes egy 5 éves autóval belekezdeni) Ha valaki tud erről valamit, légyszi az e-mail-címemre írjon.
Pénteken vettem egy pest megyei skoda márkaszervizböl viszonylag nagy tételben pdtdi-hez és benzineshez is motorolajat, persze nem hivatalosan nagyon olcson.
Mindezt csak azért irom le,hogy lehet gondolkozni vajon milyen olaj kerülhet az autonkba garanciális szerviz idején?
Nem, a szervíz tényleg csak most lesz esedékes (1 éves múlt az autó) - 2 év vagy 30e km-es intervallumra van belőve. 1-2 hét és mehetek, asszem hétfőn megyek időpontot egyeztetni a szervízbe...
Úgylátszik az OII-t is elérte elődje OI első stabilizátor kar gumiszilent nyikorgás betegsége. Nálam föleg 5C fok körül kezdett elviselhetetlenné válni a nyöszörgése. Az autóban 50 000 km van. Bementem a D.A.C-hoz és elmondtam a panaszom. Mivel az OII - nél a szilent rá van prészelve a stabilizátor karra, csak egyben lehet cserélni. Bizony ilyet még nem csináltak. Megrendelték a stabilizátort. A csere már nem volt ily egyszerü. Nekiláttak én ott álltam OII mellett és egyre sápadttabb lettem , mikor rájöttek arra ,hogy az egész első futómű tartószerkezetét egy kb 30x20 cm alu öntvényt ,ami tarja az egészet ,le kell venni. 3/4 órás bírkózásal sikerüült is szétbontani. Úgy 20 db csavar tartotta. Stabilizáror kifűz és a másik be. Majd vagy 1.5 óra mig sikerült rendesen összerakni az egészet . Én jobban izzadtam mint a szerelő srác. Pedig fullos szerelő, tapasztalatból mindom. És ezek után fütómű állítás . Számitógépes csoda szerkentyúvel. Most csendes!-:). De ha tudom mivel jár biztos hezitáltam volna a csere és a nyöszörgés hallgatása között.
Megjelent 28.800 km-nél a szervízjelzés (meg az is, hogy 28x nap lehet hátra). Kíváncsi vagyok, hogy ha mostantól számol futásteljesítményt, akkor a napok elkezdenek-e drasztikusan csökkenni?
hátha tud valamelyikőtök segíteni nekem. a céges octaviámon,ha kinytom távirányítóval az autót, már harmadszor járok úgy, hogy továbbra is villog a piros lámpa a veztőoldali ajtón.
a szervizben nem találtak semmilyen hibát, de én megőrülök tőle. nincs valami ötletetek?
Ne legyetek már ennyire pesszimisták! Szerintem ne hellgess rájuk! :o)
A gyorsulást legkönnyebben a súlycsökkentéssel tudod javítani, amit lehet pakolj ki (hátsóülés, pótkerék stb.) Keveset számít, de első gumikat engedd laposabbra, hátsókat fújd nagyon keményre és a csodabenzinek is segíthetnek.
A lényeg, hogy 150-160-at érj el a táv alatt. Gyorsulási futamokon negyedmérföldön az 1,6-os kategórába tartozó gépek olyan 150 környékére gyorsulnak, de többségük erre felkészített autó ehhez a sebességbez neked az Octival szerintem minimum 500 m kellhet.
Pakolj ki mindet sulyt a kocsibol (potkerék, stb) és tankolj drága benzint egy ideig (v-power és társai). A csata közben persze csak kevés legyen a tankba!
ha nem hibázik a gyertya szerintem nem sok értelme van hozzányúlni.. Légszűrőt vedd ki, és máris van egy szuper, ellenállás nélküli sport, szűrés nélküli szűrőd" Garantáltan kisebb az ellenállása, mint a sportszűrőnek :-)
Nekem azt mondta a srác, hogy 100-ig neki már harmadikba kell kapcsolni, én másodikba elérem. Hát nem tudom, elég vicces verseny lesz azért. :) 8 szelepes a motor, elég jól húz azért alacsony fordulatszámon is, én bízom a kocsiban, meg magamban is. :)
Gyertyát cseréljek, hátha segít valamit? :)
Kisebb trükköket, tanácsokat szívesen elfogadok a vérprofiktól, hiszen nemá hogy egy cliós lenyomjon egy octit. :)
Milyen táv lenne a nyerő? Olyan 300m? Vagy az nagyon kevés?