Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pacs_425 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 1686
"megyek megküldöm a gépet, és lemérem ;-)"

0-100?
Ora vagy Climatronic szerint? ;)

--
pacs_425

Előzmény: drMinit (1685)
drMinit Creative Commons License 2007.02.27 0 0 1685
megyek megküldöm a gépet, és lemérem ;-)

ha nem hibázik a gyertya szerintem nem sok értelme van hozzányúlni..
Légszűrőt vedd ki, és máris van egy szuper, ellenállás nélküli sport, szűrés nélküli szűrőd"
Garantáltan kisebb az ellenállása, mint a sportszűrőnek :-)
Előzmény: ApolloBSG (1684)
ApolloBSG Creative Commons License 2007.02.27 0 0 1684

Nekem azt mondta a srác, hogy 100-ig neki már harmadikba kell kapcsolni, én másodikba elérem. Hát nem tudom,  elég vicces verseny lesz azért. :) 8 szelepes a motor, elég jól húz azért alacsony fordulatszámon is, én bízom a kocsiban, meg magamban is. :)

Gyertyát cseréljek, hátha segít valamit? :)

 

Kisebb trükköket, tanácsokat szívesen elfogadok a vérprofiktól, hiszen nemá hogy egy cliós lenyomjon egy octit. :)

 

Milyen táv lenne a nyerő? Olyan 300m? Vagy az nagyon kevés?

Előzmény: drMinit (1681)
bano1 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 1683

De 100-120 fölött sehol sem lesz a Clio.

Egyszer felhúzott egy háromajtós 16V szuzuki sofőrje az M5 kivezetőjén és úgy döntöttem nem hagyom magam és az elefánttel megleckéztetem a bolhát. 60-ig megalázó volt, amit kaptam tőle, 80-tól nem nőtt az előnye, 100-nál már közelítettem hozzá, 140-nél lehagytam, 150-nél gangoltam a negyediket... :o)

 

Nem tudom, hogy a szuzuki és a Clio paraméterei mennyire egyeznek meg, de a 16V szuzi 90 paci körül van és még a Clionál is könnyebb, így kb. hasonlóan gyorsulhatnak.

 

Csatlakozom drMinit-hez, ha legalább 150-160-ig fel tudsz gyorsulni a táv alatt, szerintem te leszel a nyerő.

Előzmény: pacs_425 (1682)
pacs_425 Creative Commons License 2007.02.27 0 0 1682
Clio: Gyorsulás (0-100 km/h): 10,5 s
O1 1.6: Gyorsulás (0-100 km/h): 11,8 s
O2 1.6: Gyorsulás (0-100 km/h): 12,3 s

--
pacs_425
drMinit Creative Commons License 2007.02.27 0 0 1681
Mivel használtam francé autót is és most OII 1.6 V8 at szerintem
0-60 ig a Clio a nyerő. ez szinte biztos.
Utána 60-80 közt egyenlő, majd sehol se lesz.

Trükközd meg a versenyt...
Számítsad ki, hogy te 140-150ig mekkora távolságon gyorsulsz fel, és akkora távolságon hívd ki a Cliót.
Ha ügyi vagy , nyersz:-)))

Ja, és a kipörgés gátlót előtte nyomd ki, és a fékpedálhoz véletlen se érj, mert letiltja a gázpedált pár másodpercre...
Előzmény: ApolloBSG (1679)
TUZI Creative Commons License 2007.02.27 0 0 1680
'reggelt!

Bizony ,szerintem sok az a 250 Kg.:-(
Persze azért lehetsz nyerő. Gumik (tapadás), váltó osztása, Nyomatékot írtad , de nem mindegy hogy hol adja le. 8V-s vagy 16V-s mármint a tied? Mert ha a Okti 8-as és a Clio 16-s akkor esetleg valamit indulásnál hozhat a konyhára. Na és persze a reflekszek.:-)

Szvsz. a kipuff. meg a légszűrő csak javít az esélyeiden.:-) Hú mit kapok én ezért mindjárt.:-)
Előzmény: ApolloBSG (1679)
ApolloBSG Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1679
Igazából azon gondolkodom h elfogadjam-e a "kihívást". :)
Az Octi 148 Nm-es, a Clio "csak" 127 Nm. Octi sajna 250 kilóval nehezebb, így azért már sok a +negyed tonna. :(
Bár nemtom, egy próbát megér sztem. ha esetleg elkenném a száját, az csak öröm lenne, hiszen a cliósokat meg a leonosokat a modern kor zsigulisainak tartom, szal a vezetési kultúrájuk annyira nem lopta be magát a szívembe. :)

Az számit h haver clio-ján, sportkipuff és sportlégszűrő van? Vagy csak annyit ér, mint az aranyozott műfux? :)
Előzmény: ricsi07 (1678)
ricsi07 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1678

Szia!

Talán fogadtál valakivel,és most megerősités kell,hogy a te "lovad"e a nyerő???

Előzmény: ApolloBSG (1675)
pacs_425 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1677
Az Octavia regi vagy uj?
Az autok tomege hogy alakul?

Szvsz igy latatlanba a Clio a nyero...

--
pacs_425
Előzmény: ApolloBSG (1675)
TUZI Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1676
Szerintem a Clió a nyerő.

Indok, nem ismerem a 1,6-os Oktit, ellenben a Cliotsem.:-)
Nekem a napi autóm egy 1,6-os Megán ,de ez semmit sem jelent.:-)

Na akkor komolyan.
Csak az adatok alapján. Az 1,6 Oktávia biztos egy súlyos egyéniség (gondolom) míg a Clió egy filigrán alkatt. Mivel a LE csak 6 a Okti javára így feltételezem hogy sokkal jobb a Clió LE/súly aránya. Vagyis ha más tényezőket nem veszünk számitásba, gondolok itt a gumi, vezető, váltó , stb.-re akkor az Clionak kel nyernie.:-)
Előzmény: ApolloBSG (1675)
ApolloBSG Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1675
Tudom kicsit fura kérdés, de gyorsulásban ha fogadnotok kéne, melyikre tennétek?
1.6 Octavia (105LE) v 1.4 Clio (99LE) ?

Ha valaki jobban ért ezekhez a típusokhoz az kicsi indokot is dobhatna. Köszi
ac07 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1674
Az a tuti, amikor már a hátsó ülésen is szól majd, amikor érzékeli, hogy ül ott valaki :)
Előzmény: drMinit (1672)
ckerti Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1673
Ebben mondjuk igazad van.
Előzmény: drMinit (1672)
drMinit Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1672
Jó szerintem is hogy harangozik az öv.
Minket is rászoktatott a használatára, annak ellenére hogy az előző OFF autómban is volt légzsák, és ott ennek ellenére is, csak hosszabb utakon kapcsoltam be.
Itt viszont szinte mindig.
Az már más kérdés, hogy már a gyújtás feladásakor elkezd harangozni, és ez viszont zavar.
Szerintem, elég lenne, ha csak indulás után kezdene harangozni.
Zeusz1 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1671
Csak apropó volt. -:)))
Előzmény: ckerti (1670)
ckerti Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1670

Asszonykám is ilyen helyzetekre akarja kiiktatni az övet, hasonló megoldást tervezget.

Nekem csak az a bajom ezzel, hogy akár a következő sarkon is belémszállhat valaki, hiába van csak 500 m-re a bolt, a másik, hogy bennehagyná, mert kiszállásnál nem kell vele foglalkozni.

Ha utána beül, akkor a beülni-övért nyúlni-bennthagyott csatba ütközni-övet elengedni-csatot kivenni-elrakni-övért nyúlni-övet csatolni már hosszabb műveletsor, mint a beülni-övért nyúlni-bennthagyott csatba ütközni-övet elengedni.

Maradna tehát a bekötetlen sofőr, csendes autó verzió, ami nem egy életbiztosítás.

 

Éppen ezért nem vagyok hajlandó beszerezni neki egy levágott csatot.

Előzmény: Serpa (1664)
ckerti Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1669

Ez most csak véletlenül szólt nekem, igaz? :-)

 

Én mindig kötöm magam, a gyerekkel pedig 1 m-t sem megyek, ha nincs bekötve.

A nejemet még győzködni kell néha, de szerencsére ő is kezdi megszokni az övet.

 

Kb. 5-6 éve törtük össze a Feliciánkat, amikor összetoltunk 4 autót az M3 kivezetőn, mert a híd tulsó felén álltak meg egy koccanás miatt. Én meg nem előre figyeltem.

Akkor nagyon jó volt az öv mindkettőnknek, mert a kb. 70-es tempónál bekövetkező csattból enyhe mellkasi fájdalommal (ahol az öv megnyomott) szálltunk ki.

 

Ha akkor nincs öv, most nem tuti, hogy irogatnék ide...

 

Ha nem köt övet, mindig ezt említem meg neki, és akkor becsatolja ő is.

Előzmény: Zeusz1 (1668)
Zeusz1 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1668
Nem akarok kioktatni senkit az őv használatáró, de inkább hasznos mint haszontalan szerkentyű. Föleg légzsákos autókban.  Sajnos én már  2 éve tapasztaltam milyen előnyös egy biztonsági öv. Csak a kezem tört el , de élek és nejem is megúszta a csattot.Én bátran ajánlom a használatát. OII- nél már alig veszed észre ,hogy rajtad van. Skodás Üdvözlettel :Zeusz
Előzmény: ckerti (1663)
MZ/Y Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1667
Ilyenkor mindig elgondolkodok, van-e feleége, gyereke(i), szülei, akikre nem gondol, mit érezhetnek, ha egyszer nem megy haza???
Előzmény: pacs_425 (1666)
pacs_425 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1666
OII-nel ennyire eroszakos ez a kolompolas?

Egyik kollagam (aki nem hasznal ovet) egyszeruen megoldotta: a j. elso ules ovet kattintja be a vezeto oldalara.

A sok szep EuroNCAP csillagnak ara van :DDD

--
pacs_425
ckerti Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1665
Na, a felesleges betűket tessék kivenni és becserélni olyanokra, amik hiányoznak. :-/
Előzmény: ckerti (1663)
Serpa Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1664

Nem volt szándékomban egy "kell-e a biztonsági öv" vitát indítani. Én magam is mindig bekapcsolom, sőt nem is szeretek nélküle utazni, de van pár kivétel, amikor bosszant:

- zuhogó esőben elmegyek az 500 m-re lévő boltig max 30-al.

- beállok a garázsba, vagy manőverezek a környéken és éppen csak átlépem a 15 km/h-t

- most nem jut több eszembe.

 

Tényleg kell az öv, mese nincs, de ezt túlzásnak tartom a szabályokat betartó, csak picit "huncutkodó" vezetőkkel szemben.

 

Én egy levágott öv csatjával fogom ezeket a kritikus helyzeteket áthidalni, azt hiszem.

ckerti Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1663

Nem vagy hüly (vagy ha igen, akkor én is), szeriuntem is jó, hogy kolompol, bár az igaz, hogy volt már, amikor felébresztette a gyereket pl. egy kiszállásnál.

 

Asszonykám se nagyon kapcsolgatja az övet, de sokkal ritkábban hagyja ki a csatolást, mióta ez a kocsi nem nagyon hagyja abba 20 m után a kolompolást.

A Fabia csak párat harangozott, de az OII mereven ragaszkodik az övhöz, sokszor elmondja a magáét (joemaszter szerint pontosan 99x, és újra kezdi, ha visszalassulsz ~30alá :-))

Előzmény: ac07 (1660)
TUZI Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1662
Igen igazad van, csak rossz példával élve, a Megánomban "csak" egy lámpa jelzi nekem az pont elég. Tévedésbe ne essünk, szinte mindig bekapcsolom az ővet, mondom szinte. Na arra a pár esetre kellene elnémitani amikor nem. Én már gondoltam a legegyszerűbb megoldásra, kikötni a zőmmögőtt, de más esetben hiányozna mondjuk a nemorizálásnál. De báldául szivesen felcserélném az irányelző klattyogásával, mert azt pedig halknak tartom.
Előzmény: ac07 (1660)
robi25 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1661

Nekem már volt szerencsém élvezni a légzsák nyilását. Egy oldalirányú szalagkorlátnak vágódásnál az oldalsó függönylégzsákok óvtak meg attól, hogy lefejeljem az ablakot. Be is voltam kötve, igy megúsztam egy karcolás nélkül, pedig 100-120 között volt a "felszállási" sebességem. Szóval hasznosak ezek a dolgok... (VW autó volt, de nem Octavia, béke poraira)

ac07 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1660
Lehet, hogy hülye vagyok, de úgy gondolom, hogy az autó aktív (és passzív) biztonsági rendszere összehangolva lett kitalálva, ezért ha úgy van megtervezve, hogy jelezzen, akkor én szeretném, ha jelezne :)
Előzmény: Serpa (1647)
ac07 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1659
Köszi a tippet, majd megnézem.
Előzmény: pacs_425 (1646)
Rupiax Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1658
Sziasztok!

Szerintem a két védelmi rendszer teljesen független egymástól és ez igy van jól! Nem lehet a biztonsági öv bekapcsoltsága függvénye a légzsák indításának. Amúgy a légzsák 30 msec alatt felfújódik, ennyi idő alatt nem tud a tested jelentősen eltávolodni az üléstől. Az igaz, hogy a pofádba robban ha nem kapcsolod be az övet, mert nincs ami befeszítsen az ülésbe (pirotechnikai övfeszítő). Szerencsére még nem volt élő tapasztalatom az ügyben, de szeritem bekapcsolt öv mellett is nagy pofont tud adni.
TUZI Creative Commons License 2007.02.25 0 0 1657
Más a logikánk.:-)

Én azt gondolnám ,hogy ha már a balga, esetleg én, :-) nem kapcsoltambe az ővett akkor legalább ne tetézze a bajt. Vagyis letiltanám a lufit.
Előzmény: pacs_425 (1656)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!