Úgylátszik az OII-t is elérte elődje OI első stabilizátor kar gumiszilent nyikorgás betegsége. Nálam föleg 5C fok körül kezdett elviselhetetlenné válni a nyöszörgése. Az autóban 50 000 km van. Bementem a D.A.C-hoz és elmondtam a panaszom. Mivel az OII - nél a szilent rá van prészelve a stabilizátor karra, csak egyben lehet cserélni. Bizony ilyet még nem csináltak. Megrendelték a stabilizátort. A csere már nem volt ily egyszerü. Nekiláttak én ott álltam OII mellett és egyre sápadttabb lettem , mikor rájöttek arra ,hogy az egész első futómű tartószerkezetét egy kb 30x20 cm alu öntvényt ,ami tarja az egészet ,le kell venni. 3/4 órás bírkózásal sikerüült is szétbontani. Úgy 20 db csavar tartotta. Stabilizáror kifűz és a másik be. Majd vagy 1.5 óra mig sikerült rendesen összerakni az egészet . Én jobban izzadtam mint a szerelő srác. Pedig fullos szerelő, tapasztalatból mindom. És ezek után fütómű állítás . Számitógépes csoda szerkentyúvel. Most csendes!-:). De ha tudom mivel jár biztos hezitáltam volna a csere és a nyöszörgés hallgatása között.
Megjelent 28.800 km-nél a szervízjelzés (meg az is, hogy 28x nap lehet hátra). Kíváncsi vagyok, hogy ha mostantól számol futásteljesítményt, akkor a napok elkezdenek-e drasztikusan csökkenni?
hátha tud valamelyikőtök segíteni nekem. a céges octaviámon,ha kinytom távirányítóval az autót, már harmadszor járok úgy, hogy továbbra is villog a piros lámpa a veztőoldali ajtón.
a szervizben nem találtak semmilyen hibát, de én megőrülök tőle. nincs valami ötletetek?
Ne legyetek már ennyire pesszimisták! Szerintem ne hellgess rájuk! :o)
A gyorsulást legkönnyebben a súlycsökkentéssel tudod javítani, amit lehet pakolj ki (hátsóülés, pótkerék stb.) Keveset számít, de első gumikat engedd laposabbra, hátsókat fújd nagyon keményre és a csodabenzinek is segíthetnek.
A lényeg, hogy 150-160-at érj el a táv alatt. Gyorsulási futamokon negyedmérföldön az 1,6-os kategórába tartozó gépek olyan 150 környékére gyorsulnak, de többségük erre felkészített autó ehhez a sebességbez neked az Octival szerintem minimum 500 m kellhet.
Pakolj ki mindet sulyt a kocsibol (potkerék, stb) és tankolj drága benzint egy ideig (v-power és társai). A csata közben persze csak kevés legyen a tankba!
ha nem hibázik a gyertya szerintem nem sok értelme van hozzányúlni.. Légszűrőt vedd ki, és máris van egy szuper, ellenállás nélküli sport, szűrés nélküli szűrőd" Garantáltan kisebb az ellenállása, mint a sportszűrőnek :-)
Nekem azt mondta a srác, hogy 100-ig neki már harmadikba kell kapcsolni, én másodikba elérem. Hát nem tudom, elég vicces verseny lesz azért. :) 8 szelepes a motor, elég jól húz azért alacsony fordulatszámon is, én bízom a kocsiban, meg magamban is. :)
Gyertyát cseréljek, hátha segít valamit? :)
Kisebb trükköket, tanácsokat szívesen elfogadok a vérprofiktól, hiszen nemá hogy egy cliós lenyomjon egy octit. :)
Milyen táv lenne a nyerő? Olyan 300m? Vagy az nagyon kevés?
Egyszer felhúzott egy háromajtós 16V szuzuki sofőrje az M5 kivezetőjén és úgy döntöttem nem hagyom magam és az elefánttel megleckéztetem a bolhát. 60-ig megalázó volt, amit kaptam tőle, 80-tól nem nőtt az előnye, 100-nál már közelítettem hozzá, 140-nél lehagytam, 150-nél gangoltam a negyediket... :o)
Nem tudom, hogy a szuzuki és a Clio paraméterei mennyire egyeznek meg, de a 16V szuzi 90 paci körül van és még a Clionál is könnyebb, így kb. hasonlóan gyorsulhatnak.
Csatlakozom drMinit-hez, ha legalább 150-160-ig fel tudsz gyorsulni a táv alatt, szerintem te leszel a nyerő.
Mivel használtam francé autót is és most OII 1.6 V8 at szerintem 0-60 ig a Clio a nyerő. ez szinte biztos. Utána 60-80 közt egyenlő, majd sehol se lesz.
Trükközd meg a versenyt... Számítsad ki, hogy te 140-150ig mekkora távolságon gyorsulsz fel, és akkora távolságon hívd ki a Cliót. Ha ügyi vagy , nyersz:-)))
Ja, és a kipörgés gátlót előtte nyomd ki, és a fékpedálhoz véletlen se érj, mert letiltja a gázpedált pár másodpercre...
Bizony ,szerintem sok az a 250 Kg.:-( Persze azért lehetsz nyerő. Gumik (tapadás), váltó osztása, Nyomatékot írtad , de nem mindegy hogy hol adja le. 8V-s vagy 16V-s mármint a tied? Mert ha a Okti 8-as és a Clio 16-s akkor esetleg valamit indulásnál hozhat a konyhára. Na és persze a reflekszek.:-)
Szvsz. a kipuff. meg a légszűrő csak javít az esélyeiden.:-) Hú mit kapok én ezért mindjárt.:-)
Igazából azon gondolkodom h elfogadjam-e a "kihívást". :) Az Octi 148 Nm-es, a Clio "csak" 127 Nm. Octi sajna 250 kilóval nehezebb, így azért már sok a +negyed tonna. :( Bár nemtom, egy próbát megér sztem. ha esetleg elkenném a száját, az csak öröm lenne, hiszen a cliósokat meg a leonosokat a modern kor zsigulisainak tartom, szal a vezetési kultúrájuk annyira nem lopta be magát a szívembe. :)
Az számit h haver clio-ján, sportkipuff és sportlégszűrő van? Vagy csak annyit ér, mint az aranyozott műfux? :)
Indok, nem ismerem a 1,6-os Oktit, ellenben a Cliotsem.:-) Nekem a napi autóm egy 1,6-os Megán ,de ez semmit sem jelent.:-)
Na akkor komolyan. Csak az adatok alapján. Az 1,6 Oktávia biztos egy súlyos egyéniség (gondolom) míg a Clió egy filigrán alkatt. Mivel a LE csak 6 a Okti javára így feltételezem hogy sokkal jobb a Clió LE/súly aránya. Vagyis ha más tényezőket nem veszünk számitásba, gondolok itt a gumi, vezető, váltó , stb.-re akkor az Clionak kel nyernie.:-)