Sajnos így igaz ahogy ckerti kolléga írja. Jobban jár ha lecseréli az autót. Én még nem hallottam kifogástalanul müködő ,utolagos klimáról. Biztos van ,csak nem jó körökben forgok és ezért nem tudok ilyenről.:-)
Mindenki azt fogja javasolni, hogy adja el és vegyen egy gyárilag klímásat.
Vannak rossz tapasztalatok az utólag -nagy munkával és ezért drágán (kb. 350-400 eFt-ért)- beépített klímákkal.
A megbontás miatt nyöszörgő-zörgő burkolatok, nem mindig összeillő alkatrészek alkalmazása, pontatlan összeszerelés miatti üzemzavarok...
Ez is olyan, mint a gyerekszülés, attól, hogy a könyvekben a betegen született gyerekeket fotózzák, attól még (néha-néha) lehet az újszülött egészséges is.
Szlovákiában az olcsóbb rezsi óradíjak miatt olcsóbb a buli.
Nagyon új vagyok itt, de remélem tudtok segíteni. Bátyámnak van egy I-es Octaviája, és szeretne bele utólag klímát szereltetni, de nem tudjuk az mennyibe kerülne. Állítólag Szlovákiában olcsóbban megcsinálják, de erről nem sikerült még eddig infót szerezni. (Igazából taxinak akarja használni, de klíma nélkül nem érdemes egy 5 éves autóval belekezdeni) Ha valaki tud erről valamit, légyszi az e-mail-címemre írjon.
Pénteken vettem egy pest megyei skoda márkaszervizböl viszonylag nagy tételben pdtdi-hez és benzineshez is motorolajat, persze nem hivatalosan nagyon olcson.
Mindezt csak azért irom le,hogy lehet gondolkozni vajon milyen olaj kerülhet az autonkba garanciális szerviz idején?
Nem, a szervíz tényleg csak most lesz esedékes (1 éves múlt az autó) - 2 év vagy 30e km-es intervallumra van belőve. 1-2 hét és mehetek, asszem hétfőn megyek időpontot egyeztetni a szervízbe...
Úgylátszik az OII-t is elérte elődje OI első stabilizátor kar gumiszilent nyikorgás betegsége. Nálam föleg 5C fok körül kezdett elviselhetetlenné válni a nyöszörgése. Az autóban 50 000 km van. Bementem a D.A.C-hoz és elmondtam a panaszom. Mivel az OII - nél a szilent rá van prészelve a stabilizátor karra, csak egyben lehet cserélni. Bizony ilyet még nem csináltak. Megrendelték a stabilizátort. A csere már nem volt ily egyszerü. Nekiláttak én ott álltam OII mellett és egyre sápadttabb lettem , mikor rájöttek arra ,hogy az egész első futómű tartószerkezetét egy kb 30x20 cm alu öntvényt ,ami tarja az egészet ,le kell venni. 3/4 órás bírkózásal sikerüült is szétbontani. Úgy 20 db csavar tartotta. Stabilizáror kifűz és a másik be. Majd vagy 1.5 óra mig sikerült rendesen összerakni az egészet . Én jobban izzadtam mint a szerelő srác. Pedig fullos szerelő, tapasztalatból mindom. És ezek után fütómű állítás . Számitógépes csoda szerkentyúvel. Most csendes!-:). De ha tudom mivel jár biztos hezitáltam volna a csere és a nyöszörgés hallgatása között.
Megjelent 28.800 km-nél a szervízjelzés (meg az is, hogy 28x nap lehet hátra). Kíváncsi vagyok, hogy ha mostantól számol futásteljesítményt, akkor a napok elkezdenek-e drasztikusan csökkenni?
hátha tud valamelyikőtök segíteni nekem. a céges octaviámon,ha kinytom távirányítóval az autót, már harmadszor járok úgy, hogy továbbra is villog a piros lámpa a veztőoldali ajtón.
a szervizben nem találtak semmilyen hibát, de én megőrülök tőle. nincs valami ötletetek?
Ne legyetek már ennyire pesszimisták! Szerintem ne hellgess rájuk! :o)
A gyorsulást legkönnyebben a súlycsökkentéssel tudod javítani, amit lehet pakolj ki (hátsóülés, pótkerék stb.) Keveset számít, de első gumikat engedd laposabbra, hátsókat fújd nagyon keményre és a csodabenzinek is segíthetnek.
A lényeg, hogy 150-160-at érj el a táv alatt. Gyorsulási futamokon negyedmérföldön az 1,6-os kategórába tartozó gépek olyan 150 környékére gyorsulnak, de többségük erre felkészített autó ehhez a sebességbez neked az Octival szerintem minimum 500 m kellhet.
Pakolj ki mindet sulyt a kocsibol (potkerék, stb) és tankolj drága benzint egy ideig (v-power és társai). A csata közben persze csak kevés legyen a tankba!