Ha jol emlekszem, 230 volt a klima szerelessel, ez volt az 'alap'. Aztan jottek a 'jarulekos' kiadasok: kb 3 liter olaj, majd 2 munkanap, mikor elszakadt a szij. Az olaj penzben nem tudom mennyi volt, az idegeskedes meg a ket munkanap az annal tobb volt. Aztan jott a masodik hiba, mikor ismet mozgaskeptelen lett az auto, ekkor tort a konzol, az automento kb 20E volt, a javitas meg meg kb 45E: uj konzol, szij, odavalo(!!) szijtarcsak, stb. Ekkor mar hozzaerto javitotta, nem vittem vissza ezekhez az amatorokhoz. Itt is rament min egy napom, meg nem keves telefon, ahol probaltam elmagyarazni a kedves Fonok Urnak ahonnan vettem az egeszet, h ez nem annyira oke dolog...
Szumma 300E korul/felett volt... Rossz ragondolni...
Es mikor ezt irtam, meg nem is sejtettem, h ezzel nincs vege a torpenetnek... Volt meg egy feszitorgorgo-konzol-toresem is. Kicsit sokba lett nekem az a klima, de ha jol emlekszem, azt is elmeseltem. Jopar elcseszesere derult meg feny, mikor ez miatt szet lett szedve es ossze lett rakva rendesen...
Persze ez csak egy kiragadott példa, egyik kocsit sem láttam, de talán érdemes megnézegetni a piacot, hogy ha rátesz a kocsijára mondjuk csak 200 eFt-ot, milyen kocsit kaphat.
Így még marad is pénze (mondjuk 100 eFt) az első hibákat kijavítgatni és gyári klímája lesz, olcsóbban, mint az utólagosan beszerelt, ha annak a költségét 350-400-ra tesszük.
Azért még nézz utána, az én szavam ne legyen döntő a bátyád kocsija tekintetében!
Az a gáz, hogy nem akar hitelbe ugrani a kocsi miatt. Ez már ki van fizetve, és asszem idén lesz 6 éves, viszont volna rá annyi pénze, hogy ezt így megcsináltassa. Nem érdemes a régit ezért eladni, mert 200.000 km-es autót nem tud jó árban eladni (ugyanis előzőleg is taxi volt, csak vissza lett fehérítve a rendszáma). Tényleg olyan gáz az utólag beszerelt klíma? Én még nem hallottam róla, pedig apám is taxis és náluk ezt sokan megcsinálták. Mindenesetre utánakérdezek? Köszi a figyelmet.
A különbség kb. 6 év biztonságtechnikai fejlesztés, fejlettebb futómű, nagyobb lábtér a hátul ülőknek, korszerűbb műszerfal, nagyobb gyártási pontosság (a Tour gyártósorai, présgépei kevésbé naprakészek), új, frissebb formaterv.
Sajnos így igaz ahogy ckerti kolléga írja. Jobban jár ha lecseréli az autót. Én még nem hallottam kifogástalanul müködő ,utolagos klimáról. Biztos van ,csak nem jó körökben forgok és ezért nem tudok ilyenről.:-)
Mindenki azt fogja javasolni, hogy adja el és vegyen egy gyárilag klímásat.
Vannak rossz tapasztalatok az utólag -nagy munkával és ezért drágán (kb. 350-400 eFt-ért)- beépített klímákkal.
A megbontás miatt nyöszörgő-zörgő burkolatok, nem mindig összeillő alkatrészek alkalmazása, pontatlan összeszerelés miatti üzemzavarok...
Ez is olyan, mint a gyerekszülés, attól, hogy a könyvekben a betegen született gyerekeket fotózzák, attól még (néha-néha) lehet az újszülött egészséges is.
Szlovákiában az olcsóbb rezsi óradíjak miatt olcsóbb a buli.
Nagyon új vagyok itt, de remélem tudtok segíteni. Bátyámnak van egy I-es Octaviája, és szeretne bele utólag klímát szereltetni, de nem tudjuk az mennyibe kerülne. Állítólag Szlovákiában olcsóbban megcsinálják, de erről nem sikerült még eddig infót szerezni. (Igazából taxinak akarja használni, de klíma nélkül nem érdemes egy 5 éves autóval belekezdeni) Ha valaki tud erről valamit, légyszi az e-mail-címemre írjon.
Pénteken vettem egy pest megyei skoda márkaszervizböl viszonylag nagy tételben pdtdi-hez és benzineshez is motorolajat, persze nem hivatalosan nagyon olcson.
Mindezt csak azért irom le,hogy lehet gondolkozni vajon milyen olaj kerülhet az autonkba garanciális szerviz idején?
Nem, a szervíz tényleg csak most lesz esedékes (1 éves múlt az autó) - 2 év vagy 30e km-es intervallumra van belőve. 1-2 hét és mehetek, asszem hétfőn megyek időpontot egyeztetni a szervízbe...