"es itt jon a nagy kerdes, hogy milyen motorral??"
Hany km-t mesz egy evben? Foleg hol? (varos, palya...) Benzinesben _en_ 1.6-ost vagy nagyobbat vennek. Ha nem vagy idegbeteg alkat, vagy sokat mesz varosban, az 1.4 is tokeletes lesz. Csak ne AMD legyen a motorkod.
"az 1.8as csak 2001ben gyartottak - sajnos"
Szerintem elejetol fogva minden modellevben volt 1.8.
"a modelvaltas (2004) csak kulso elemekben nyilvanult meg?"
Nem. Az elozo Octavia alapja a Golf4, az ujabbake a Golf5. Pl. az uj Octavia alatt komolyabb futomu van hatul.
De ha 2mill kornyeken gondolkodsz, akkor ugyis csak a regebbi johet szoba.
Ennyir nem egyszerű a dolog. A csavarok felett van (legalábbis a Golfnál IV-nél volt) egy ledugózott lyuk. Azon keresztül lehet a külső zárbetétet kiszedni. Amig az a helyén van, nem tudod kivenni a zárszerkezetet sem. A torx csavarok eltávolítása előtt ezt szedd ki. A kilincs bovbenét is ki kell akasztani. sok sikert. Rupiax
Köszi mindenkinek a választ. Levettem a kárpitot, aztán elborzadtam (ahogy írtad nem egyszerű szülés kiszedni) ha vanni akarok egy másikat (komplet kütyüt az ajtóba) merre nézzek szét? Mi lehet az ára? Ja hogy megyek át a "nagytopikkba"?
Erdekel, hogy valakinek sikerult-e egy 2002es Octavia radiojahoz csatlakoztatni -3.5mm-es jacken - kulso mp3 lejatszot. A keszulek gyarilag nem rendelkezik ilyen aljzattal es elso nekifutasbol, a radio hatlapjan sem talalok ilyen lehetoseget/labkiosztast. Szoval, van ra megoldas? Tudom hogy cigigyujtosvegu FM modulator kutyuvel atviheto a kulso lejatszo jele, de engem most kivetelesen a kabeles osszekotes erdekelne. Kosz.
Elhalálozott a zárban a mikrokapcsoló, nem érzékeli a zárást. Azt hiszem, hogy valaki csinálja ezt, gyere át a nagytopikba. A nagyobb gond vele az, hogy baromi macerás kibontani a zárat az ajtóból...
Nekem Golf IV-nél volt hasonló, csak az menet közben is nyitotta zárta az ajtókat. Szervizben zárcserét javasoltak N x 10eFt-ért. Meg lehet javítan csak türelem kell hozzá. Nekem a zárszerkezeten belül lévő NyÁK lemezre forrasztott csatlakozó egyik érintkezője lett kontakt hibás. Megforrasztottam, utána jó lett. Javaslom, mielőtt szétszeded a zárat, asztalon fényképezd le mert rendeteg ilyen-olyan rugó van rajta.
Sziasztok. Új vagyok nálatok. Sikerült szert tennem egy 99-es 1.6 SLX octavia kombira amihez semmi papírom nincsen (kivéve a forgalmi meg mismik) Tudna valaki ajánlani valami kezelési vagy üzemeltetési leírást valahol? Ja meg egy kérdésem lenne... a vezető oldalról nem zár a centrálzár (csak azt az ajtót zárja). Jobbról tökéletesen zár mindent. Ha a bal első kárpiton lévő zárógombbal zárom akkor bekattan de röktön utána vissza is kattan. Mi a túró lehet vele? Ja Salgótarjáni vagyok, alufelniket nem tud valaki itt a környéken? Még egyszer előre is köszi a segítséget: Csaba
Tudomásom szerint létezik 2.0 motor kézi váltóval és az 6 fokozatú. Bár lehet ,hogy tévedek, és csak DSG van. Hmmm,hmmmm. Az 1.9-es kézi ötfokozatúm 150-nél forog 3000-et. Eddig csak azt nem tudtuk,hogy a 2.0 ilyen tempónál mit forog DSG-s, vagy kézi váltóval.
Állj! 130 paci, én az én 105 lovasomról beszéltem.:-) De nincs jelentősége hogy hány lovas, lényeg a jól illesztett váltó áttételek. A dízel amúgy is szereti a több fokozatott a kevés nyomaték szélesség miatt. A lényeg meg kel találni az egyensúlyt. Szerintem a 1,9-es OII-nél eltalálták.:-)
"jo a hosszu válto csak erö kell hozzá." Ebben pedig 100%-ig igazad van.
Érdekesség, egyszer olvastam egy cíkket egy kétkerekű motorról, egy elme háborodot bele préselt egy V8-as blokkot. Na mivel súly nyema ,erő doszta, nem is rakott váltót rá, nem volt üres ,csak kiemelt kuplunk, és góóó. :-)))))