Az Octik között az enyém most az egyetlen OII. Ebben most 55 000km van. A 300 000km egy 1.6SR motorosban van, ez volt az előző autóm csak nem lett eladva hanem tovább használják az irodisták. 250 000km környékiekből pedig egy db 1.9-es 90 Le-s a többiek az 1.9-es 110 Le-sek. Egyébként nem egyszerre fut nálunk ennyi autó, hanem 1999 óta használ ilyeneket a cég és ezek cserélődnek , illetve 1-2 új kollégával ha bővül a cég Ők kapnak újakat.Most elvileg május környékén jön 2db 1.9 PDTDI. Azt csak érdekességként mondom,hogy a cég svéd tulajdonú és a svédek döntöttek az Octavia mellett.
Az ilyenek miért nem vesznek fakerekű biciklit. :) Valamiért az ismeretségi körömben még soha nem hallottam ilyen rossz autóról.(Most nem csak kodáról beszélek). Valóban vannak problémásabb masinák na de,hogy ennyire az szerintem túlzás. Ha ennyire rosszak akkor miért van,hogy a cégnél lévő "tizenvalahány" Octávia közül még egy sem produkált ennyi hibát. Hozzá teszem,hogy 250 000 és 300 000 km között cserélik őket. Na jó most nem akarom ennyire védeni a cseheket. :)))))) ---de ezek az ökör írások feldühítettek.
Az kellemetlen ha nem azt kaptad amit kértél. Próbálj érvényt szerezni követelésednek, mert ha azt rendelted / fizetted ki, akkor ami jár az jár, de cseppet se bánkódj hogy nincs benne. A gyári dolgok sajna nem sokat érnek. Ez ugyanúgy igaz a riasztóra, mint a gyári inditásgátlóra is. Egy- két utólagos dolog sokkal többet ér.!!! Minit
OZ F1 EVO 5×100/114,3 7,5×16 ET35 tipusú dupla lyukosztású alufelni eladó (Skoda Octávián volt, de sok más márkára is megfelelő). Minden gyári tartozékkal, egy nyarat futott, szinte új, néhány használati nyommal. Ajándékba adok 4 db kerékőrt (B65 14×1,5), illetve 4 db "kopottas" GOOD YEAR Hydra Grip 205/55 R 16" abroncsot (az abroncsok nincsenek a felnire szerelve). e-meil nyilvános, telcsi: 06-30-941-6382
Még egy kérdés! A Stream rádióhoz kapott valaki kódot, vagy a "Komfort lopás elleni kódolás"-ra hívatkozva nem adnak? Amúgy lehet hozzá magyar nyelvű kezelési útmutatót kapni, csak kérni kell, mert alapból nem adják. Bár ez is elég szegényes, mert pl. az MP3 funkciókkal nem foglalkozik. Ha kell valakinek, szívesen bescannelem.
Én is így olvastam a gépkönyvben, de nekem nincs ott mind a két kapcsoló, csak az egyik (belső mozgás érzékelő tiltás). Ezek szerint nem az a riasztó került a gépbe mint amit megvettem. Mehetek reklamálni :-(
Nekem belső védelmes emelésellenes gyári risztóm van. A két funkciónak van két külön kapcsolója megfelelő piktogrammal a középső oszlop alján. Magyarul a vezető fenekénél bal oldalon.
"Szerencsére" gázolajszűrő nincs benne, merthogy benzines. Ha ugyanebben az ütemben megy az autóba a km, akkor jövő nyáron, ősz elején lesz esedékes a következő szervíz. Külön nem hiszem, hogy lecseréltetem a fékfolyadékot.
Szóval a bátyámnak ugye 2 gyerek + szarul kereső feleség + lakáshitel mellett muszáj meggondolnia mindent alaposan, azért még egy hitel sok lenne a bizonytalanra. Ha tutira tudná, hogy taxiból lesz annyi bevétele, hogy minden költségét kifizesse az autónak és még maradjon is, akkor biztos nem gondolkodna, hogy újat vegyen-e vagy nem. Konkrétan a Főtaxihoz akar menni (mert oda valószínüleg felvenné; a City-hez kihalásos alapon lehet bejutni, a Zóna szar, a többi meg nem annyira ismert), és ott jól megnézik, hogy hány éves a kocsi és milyen állapotú. Nem tudom, mondtam-e, de előtte apámé volt, és ő is a Főtaxinál dolgozott vele, csak mikor bátyám átvette, vissza lett fehérítve a rendszám, és megszűnt taxiként létezni. Ha ez nem lett volna, akkor most egyértelmű, hogy dolgozhatna vele, de még így is kell bele a klíma, mert különben sok címet fel sem vehetne, ami egy kezdőnek egyenlő az éhenhalással. Maszek taxisként nehéz jól megélni; ahhoz komoly kapcsolatok kellenek, még sok éjszakai meló. Szerintem. (Faternak nem jött be anno)
"kerdes az, h vezetesi elmenyben mekkora az a 25LE. erzi az ember vagy nem?"
Szerintem az 1.4-1.6 viszonylatban nem beszelhetunk vezetesi elmenyrol. Egyszer mentem 2.7-es biturbo Audival, na az vezetesi elmeny :)
A 75-100LE kozott kulonbseget lehet erezni, foleg elozesnel. De arra hogy tartos 130-at menjel a palyan, es utan elvergodsz valahova varosban, szvsz az 1.4 is megfelelo. Ha komolyabb tempoban szeretnel autopalyazni, ahhoz nem.
De eppen azt neztem, hogy az 1.8T-t azert lehet talalni az altalad emlitett 2-2.5Mft kozott.
Sziasztok! Ma vettem át a gépet. Látszólag minden meg van rajta, de nem vagyok biztos, hogy emelés érzékelős riasztót kaptam-e bele, vagy csak simát. Tudnátok segíteni abban, hogy miből lehet ezt megtudni?
Én is ma voltam a 60e-n. Csak olajat vittem.(4L 8eFt, Cast Long II )+38e szűrő és mdíj. Tehát 45000-ből megúsztam. Legközelebb, már nem lesz "márkaszervíz" és minden szűrőt viszek,mert ezek kb.15e körűl voltak (3db)
Szóval tanulság: szlovákia még mindig olcsóbb és gyorsabb........
Sziasztok! Megvolt a 30 ezres szervízem, összesen 50 ezerbe került (OII, longlife). Olajat (Castrol GTX LongLife III, 5l), szűrőket (olaj, levegő, pollen) én vettem, Formula3000-ből, ez volt 27000. A szervíz munkadíj 23000 volt, de ebben benne volt fékhatás (1800) és lengéscsillapító mérés (2400) is, ill. a mobilitás garancia meghoszabbítása.
A szervízben elsőre 55-60 ezret mondtak. Megcsinálták a bizt. öv visszajelzőt, meg a jobbhátsó ablak susogását.
Stevie-vel kisveseztuk ezt a multkor a masik topikon. Igaz hogy az ertekvesztese %-ban kisebb a dieselnek, de ugye dragabb is, ezert ha forintra nezzuk, kb. ua. az ertekvesztes.
"ha jol tudom ugy 25ekm-nel KELL elgondolkodni a dizel gondolatan."
Azt szoktak mondani hogy 30-nal, de szvsz erdeklodni kell es szamolni. Tul sok minden bejatszik hogy azt lehessen mondani hogy x km/ev-nel vegyel egyiket vagy masikat. Aki meg a TD-t szereti, az ugyis tojik minden szamitasra, es olyat vesz.
"hmm... nem keves (igy suzukis szemmel, de nyilvan ez teljesen mas kategoria:o))"
Nezd, 1200-1300 kilot +utasok +csomag meg kell mozditani valahogy, csodak pedig nincsenek :)
Ha esetleg a Fabia is erdekel, ott van 1.2-es motor is. Nekem volt ilyen, az igen kellemesen fogyasztott.
1.4-rol csak gyari adataim vannak: varos: 9.1 orszagut: 5.4 atlag: 6.8 De majd egy 1.4 tulaj jol megmondja a tutit :)
"tehat napi 50km megyek, ebbol 60% palya, 40 varos."
Heti 5 munkanappal szamolva az 13ekm/ev. +meg az egyeb utak, legyen 15ekm. Ekkora futasteljesitmeny mellett a diesel belathato idon belul nem hozza be az arat, en benzinest vennek. Szerintem a 150-et az 1.4 nem nagyon szereti, mindenkeppen min. 1.6-ost neznek. Ebbol volt 75 es 100(102) loeros, autopalyazashoz az erosebb jobb. ---------------------------
igen, 5 munkanap es emelett elofordult mar egy budapest-barcelona-budapest ut is es ugy altalaban europaban (autopalya) minden nyaron van par ut. szoval en inkabb 20e km-rel szamolnek. az realis.
ha jol tudom ugy 25ekm-nel KELL elgondolkodni a dizel gondolatan.
"mi a gond az AMD kodu motorokkal?"
1.4 60LE talalkozasa 1.2 tonnaval szerintem nem szerencses :) -------------------------------
igen. ez torokszorito tortenet :o)
"az 1.6os milyen fogyasztast tud magaenak?"
Az enyemet tudom mondani, 1.6 100LE: varos: 9-10 kozott valahol (gyari adat 11.5) orszagut: a rekord 6.5, a labam nehezsegetol fuggoen 7-8 (gyari adat 6.3) palya: normalisan 8-9 kozott, hatar a csillagos eg :) Ezekbol vegyel le 1-1.5 litert, mert az enyem automata. A nagyatlag 9 (gyari 8.3). De en fokeppen varosban hasznalom. ----------------------------------------------------------------
hmm... nem keves (igy suzukis szemmel, de nyilvan ez teljesen mas kategoria:o))
hallottam 1.4 es 75LE 6-7 literes fogyasztasrol. ez mendemonda?
"ezzel nem ertek nagyon egyet, mert a hasznaltautokon mar 2003-2004es modellek vannak"
Regebbi alatt az Octavia1-et ertem. Szvsz az uj kasznisbol nincsen 2mill korul semmi.
"tehat napi 50km megyek, ebbol 60% palya, 40 varos."
Heti 5 munkanappal szamolva az 13ekm/ev. +meg az egyeb utak, legyen 15ekm. Ekkora futasteljesitmeny mellett a diesel belathato idon belul nem hozza be az arat, en benzinest vennek. Szerintem a 150-et az 1.4 nem nagyon szereti, mindenkeppen min. 1.6-ost neznek. Ebbol volt 75 es 100(102) loeros, autopalyazashoz az erosebb jobb.
"mi a gond az AMD kodu motorokkal?"
1.4 60LE talalkozasa 1.2 tonnaval szerintem nem szerencses :)
"az 1.6os milyen fogyasztast tud magaenak?"
Az enyemet tudom mondani, 1.6 100LE: varos: 9-10 kozott valahol (gyari adat 11.5) orszagut: a rekord 6.5, a labam nehezsegetol fuggoen 7-8 (gyari adat 6.3) palya: normalisan 8-9 kozott, hatar a csillagos eg :) Ezekbol vegyel le 1-1.5 litert, mert az enyem automata. A nagyatlag 9 (gyari 8.3). De en fokeppen varosban hasznalom.
"jogos, 1.8T-re gobndoltam:o)"
1.8T 150 lovas mar 1997-ben is volt. 180LE-s meg 2001-es modellevtol ha jol tudom.
"ezzel nem ertek nagyon egyet, mert a hasznaltautokon mar 2003-2004es modellek vannak"
Regebbi alatt az Octavia1-et ertem. Szvsz az uj kasznisbol nincsen 2mill korul semmi.
"es itt jon a nagy kerdes, hogy milyen motorral??"
Hany km-t mesz egy evben? Foleg hol? (varos, palya...) Benzinesben _en_ 1.6-ost vagy nagyobbat vennek. Ha nem vagy idegbeteg alkat, vagy sokat mesz varosban, az 1.4 is tokeletes lesz. Csak ne AMD legyen a motorkod.
jogos a kerdes, ez teljesen kimaradt.
tehat napi 50km megyek, ebbol 60% palya, 40 varos.
mi a gond az AMD kodu motorokkal?
az 1.6os milyen fogyasztast tud magaenak?
"normalis" vezetes soran (ertem ez alatt autopalya 120-150, varos 50-70, nem parketta gazon)
"az 1.8as csak 2001ben gyartottak - sajnos"
Szerintem elejetol fogva minden modellevben volt 1.8.
jogos, 1.8T-re gobndoltam:o)
"a modelvaltas (2004) csak kulso elemekben nyilvanult meg?"
Nem. Az elozo Octavia alapja a Golf4, az ujabbake a Golf5. Pl. az uj Octavia alatt komolyabb futomu van hatul.
aham.
De ha 2mill kornyeken gondolkodsz, akkor ugyis csak a regebbi johet szoba.
ezzel nem ertek nagyon egyet, mert a hasznaltautokon mar 2003-2004es modellek vannak 2M+/-0.2 korul. (alairo, javareszt 1.4esek, neha 1-2 1.6os)