Most 10W-40 félszintis van benne, igazából semmi problémám vele. Mintha az itteni Olajdoki írásai között olvastam a 0/5W-40 szintetikust. De akkor marad a 10W-40.
Gyertya és motorolaj kérdésem lenne hozzátok, bevallom ezekhez sajnos nem értek. :) NGK gyertya mehet bele? Végülis ez gyári. Illetve mi a véleményetek a Castrol Magnatec 5W-40 szintetikus olajról? Vagy menjen bele inkább Shell Helix?
Az 1.4 O2-vel 100 kilométert mentem még 0-ra feküdt mutatóval a Horvát autópályán mert nulla kút van náluk. Végül még saját erőből bejutottunk Zágrábba ahol végre volt tankolási lehetőség.
Nemrég volt szó a Totalcar-on ilyen kütyükről és ott írták, hogy van olyan lehetőség, hogy akkor is riasztást kap a központ, ha megszakad a kapcsolat. Szóval nem válik azért értelmetlenné a dolog.
Jó lenne, csak itthon ugye vastagabban fog a ceruza. Apám Golfjához kellett egy alkatrész, ami kint márkaszerviszben 10 euró. Itthon érdekes módon 4kHUF volt. A PoHu igen vastagon számolja az eurót :( Szóval ez a 15 itthon lehet akár 6kHUF is...
"Azért körül szimatolok hogy ilyen olajról hallot e már valaki."
Egy telefon árát megéri szvsz, hogy mennyit van pofájuk elkérni márkaszervizben. De ha azt nézzük hogy az autó 5-6 mill, egy DSG-váltó meg több mint 6000 euró, nem pénz a gyári váltóolajért 40eFt.... Kilométerenként 1.5Ft, ezt egy TD lazán visszatermeli ;)
15 euro? Az még jó is lenne. Komáromban valami 8700 ft/l jött ki amit ők tennének bele. Na mindegy szerintem mire az én gépem cseréslesz, addigra KoBé mester már rutinszerűen cseréli, és emélem lesz elfogadhatüó áron olaja is hozzá.
Azért körül szimatolok hogy ilyen olajról hallot e már valaki.
Mindegy is :) Közben találtam DSG-rajzot, van olajpumpa.
Meg ezt is írják: "The oil pump is also located on the side away from the engine; it is driven at engine speed by a shaft running through the inner drive shaft."
A lényeg annyi, hogy a motorfordulatszámmal megy a pumpa hajtása. Tehát ha nem jár a motor, akkor a pumpa sem. Szvsz.
Az olajra is rákerestem, a cikkszáma G 052 182 A2, és külföldi fórumokon mindenki panaszkodik hogy horror árban van, és keresik hogy mit lehetne helyette használni. Választ nem találtam. Az teljes olajtöltet 7.2 liter, kint 15 euro korul van literje.
Itt egy link, ami bemutatja az olajcserét: http://pics.tdiclub.com/data/517/DSG_40K_Service.pdf
Ebben van ár is:
"The cost for all of these parts (excluding the VAS6262) is in the $120-$150 range. Several online vendors (ECS Tuning, WorldImpex, etc) do sell the complete kit, which does not include the VAS tool, for a price similar to the aforementioned one.
The VAS 6262 is available at specialized stores and resellers of OEM maintenance parts. This site offers it for just under $95: http://www.samstagsales.com/vwaudi.htm"
A VAS6262-es eszköz nélül 120-150 dollár. Azzal együtt legyen mondjuk 250. Az durván 45kHUF, + munkadíj.
Egy másik helyen 180 fontot írtak az egészre, az durván 65kHUF.
A vontatásra is találtam valamit, azt írják hogy nem jó a váltónak. Csak elkutyultam a nagy keresés közben a linket, és nem találok vissza :(
Igen eddig szép az elmélett, DE. A válton nem kívánom most megkeresni.:-) Szervízkönyv? Valahol megvan ,de most talán azt sem tudom előkeriteni.:-( Csomagtér, na ez a legegyszerűbb, meg is találtam, le is fényképeztem, vagyis probáltam de nem olvasható. Nem akarok nagyort mondani, de azt hiszem 6x6-os csoportban vannak a számok. Nincs hangulatom kimásolni. :-)
Este megkeresem a szervízfűzetett. Holnap felteszem. Azt hogy van e benne olajpumpa az is érdekel, de jobban hogy milyen olajat kel belerakni? Mert az okosok csak annyit mondank hogy VW xxxxx, DSG oil. Kapjákbe. A szervízben egy vagyonba kerül. Na mindegy míg elérem a 60ezret addig biztos sikerül kideritenem.:-)
Igen ,igazad van tényleg azt írja a könyv, hogy Max. 50Km-er, mert károsodhat a váltó ,mert nem kap kenést.
A gondom csak az hogy ezt álltalánosan az autómata váltóra írja nem pedig a DSG-re.
Kicsit üti is saját magát a követkző bekezdésben. Szó szerint idézek. "Ha a járművet vontatóautóval vontatják, akkor azt csak megemelt első kerekekkel szabad végezni. A hátul megemelt járműnél az autómata sebességváltó károsodhat! Nem vonatkozik a DSG automata sebességváltóra."
A világért sem szeretném kiprobálni, de lehetséges hogy a DSG-t simán lehet húzni hosszabb távon is mert mint mondtam ez egy sima egyszerű (nem is egy :-)) fogaskerekes váltó. Persze ettől függetlenül lehetséges hogy külön olajozása van ami vontatáskor nem üzemel, és így mégis igaz hogy nem szabad vontatni.
Passz.
Sokáig azt sem sikerült egyértelműen kideriteni (bár logikusnak tünt) hogy mi hűti a kuplungokat. Mindenhol csak azt írták hogy folyadék hűtésű. Viszont egyértelműen sehol nem írták hogy víz, vagy olaj.:-)
Koszonom. Mas kerdes: veletlenul nem tud valaki egy olyan linket ahol angolul, magyarul, vagy akar nemetul leszedheto a music system 411 octavia radio kezikonyve?
foleg az erdekelne, hgoy mivel nullazom a nemethonban rogzitett adokat es milyen gomb-kombinacioval tudok elengedni egy sav-szkenelest - esetleg ugy, hogy automatikusan el is mentse a talalt adokat. Erdekel, hogy az RDS funkcio kikapcsolhato e? elore is koszonom.
"Apropo, ha egy automata sebvaltos benya nelku marad, ha jol tudom a huzatas -hosszu tavon - kerulendo. Igy van?"
A könyv szerint max. 50 kilométert szabad vontatni, max. 50km/h sebességgel. Az a probléma, hogy ha áll a motor, nincsen kenése a váltónak, mert nem megy az olajszivattyú.
Nekem a DSG-re ha jólemlékszem azt írja a könyv hogy lehet húzatni ,csak ésszel (nem emlékszem mitt ír max. sebességnek) és talán 50 Km-ként cigi szünet. Nem tartom észben mert remélem nem lesz szükségem soha erre az infóra. Könyv az autóban, mejd akkor elolvasom ,ha kel.
Amúgy a DSG-t állómotornál, valami trükkel lehet csak kivenni P állásból, ezt is írja a könyv csak nem tudom hogy pontosan hogy.:-)