Igen ,igazad van tényleg azt írja a könyv, hogy Max. 50Km-er, mert károsodhat a váltó ,mert nem kap kenést.
A gondom csak az hogy ezt álltalánosan az autómata váltóra írja nem pedig a DSG-re.
Kicsit üti is saját magát a követkző bekezdésben. Szó szerint idézek. "Ha a járművet vontatóautóval vontatják, akkor azt csak megemelt első kerekekkel szabad végezni. A hátul megemelt járműnél az autómata sebességváltó károsodhat! Nem vonatkozik a DSG automata sebességváltóra."
A világért sem szeretném kiprobálni, de lehetséges hogy a DSG-t simán lehet húzni hosszabb távon is mert mint mondtam ez egy sima egyszerű (nem is egy :-)) fogaskerekes váltó. Persze ettől függetlenül lehetséges hogy külön olajozása van ami vontatáskor nem üzemel, és így mégis igaz hogy nem szabad vontatni.
Passz.
Sokáig azt sem sikerült egyértelműen kideriteni (bár logikusnak tünt) hogy mi hűti a kuplungokat. Mindenhol csak azt írták hogy folyadék hűtésű. Viszont egyértelműen sehol nem írták hogy víz, vagy olaj.:-)
Koszonom. Mas kerdes: veletlenul nem tud valaki egy olyan linket ahol angolul, magyarul, vagy akar nemetul leszedheto a music system 411 octavia radio kezikonyve?
foleg az erdekelne, hgoy mivel nullazom a nemethonban rogzitett adokat es milyen gomb-kombinacioval tudok elengedni egy sav-szkenelest - esetleg ugy, hogy automatikusan el is mentse a talalt adokat. Erdekel, hogy az RDS funkcio kikapcsolhato e? elore is koszonom.
"Apropo, ha egy automata sebvaltos benya nelku marad, ha jol tudom a huzatas -hosszu tavon - kerulendo. Igy van?"
A könyv szerint max. 50 kilométert szabad vontatni, max. 50km/h sebességgel. Az a probléma, hogy ha áll a motor, nincsen kenése a váltónak, mert nem megy az olajszivattyú.
Nekem a DSG-re ha jólemlékszem azt írja a könyv hogy lehet húzatni ,csak ésszel (nem emlékszem mitt ír max. sebességnek) és talán 50 Km-ként cigi szünet. Nem tartom észben mert remélem nem lesz szükségem soha erre az infóra. Könyv az autóban, mejd akkor elolvasom ,ha kel.
Amúgy a DSG-t állómotornál, valami trükkel lehet csak kivenni P állásból, ezt is írja a könyv csak nem tudom hogy pontosan hogy.:-)
OFFFFFF Szervusz Druszam A kerdeseddel kapcsolatosan nem igazan tudom mit mondjak neked. Mi eleg nagyot szivtunk Buziason. Egy 230 fos konferenciat szerveztunk es ehhez hulyere rosszul valasztottuk meg a helyszint, Talan 80-100ra eleg lett volna, de ennyi embernek nem volt jo. Foleg azert , mert az ott levo -es mukodo- hotelek majdnem osszes szobait lefoglaltuk, csak arrol nem szolt senki, hogy feljavitas alatt all az egesz es idore nem tudjak befejezni. ezert atszerveztek a sok embert - kb 30 szobanyit - ossze vissza, es volt aki felbukott, volt akit beraktak egy szar 2* akarmibe ahol elso ejjel meg a melegites sem mukodott rendesen. Sokan elegedetlenkedtek, joggal. Kepzeld, elozo nap sult ki, hogy a muvelodesi haz 400 ferohelyes nagyterme NEM futheto. A plenaris eloadasok alatt ott didergett mindenki, a vegen tobben voltunk kint a napon, mint a teremben. Nagyon tele volt a hocipom Buziasfurdovel.
Ha csak ugy edes kettesben mentek lehet jo hely, de meg ugy sem ajanlom. mert nem igazan van mit megnezni. Mint furdo = 0. 1 00eve nagyon jo hely lehetett, de most egy roncs az egesz. Amugy az utak jarhatoak, a feljavitott hotelresz ok, de ennyi. Felixfurdo sem hudemilyen izgalmas hely, de ez annak a kozelebe se er. Talan egy ev mulva ha kesz a felujitas erdemes lesz elmenni. udv
ON en az Octaviaval voltam es leven szamomra "uj" verda, meg nem ismertem elegge a muszerfali visszajelzesek pontossagat. Ezert voltam olyan kozel a jo nagy szivashoz. Apropo, ha egy automata sebvaltos benya nelku marad, ha jol tudom a huzatas -hosszu tavon - kerulendo. Igy van?
Tyíha, szép helyen jártál druszám! Évek óta terveztük asszonykámmal, hogy egyszer elmegyünk arra a vidékre, de eddig sajnos nem jött össze. Milyen az infrastuktúra arrafelé?
"Én nem szoktam ennyire kiszárítani a tankot." En sem szoktam ennyire kiszaritani a tankot.
"Egyrészt a benzinszivattyú sem szereti ha nem kap benzint, " ahogy mondod
"ásrészt meg 10 kilométerenként legalább két benzinkút van, nem kell erőltetni ezt a meddig megy dolgot."
1. ahol en jartam a hetvegen, nem 10, de 15-20 km-en belul nem volt kut. Azaz volt ott, ahova megerkeztem es ahol remenyeim szerint kellett volan tankolnom, de a helyszinem sult ki, hogy nem muxk a kut, illetve, ha muxott volna, akkor se ajanlottak a helybeliek. (amugy Buziasfurdorol van szo - romania, banat, temesvartol 40km). 2. a helybeliek ugy magyaraztak, hogy "nem tavol, max 6-10km-re van egy kut" ami amint elindultam sult ki, hogy joval tavolabb van. Hogy erthetobb legyek: nem kiserleti szandekkal autokaztam az ures tankkal.
Én nem szoktam ennyire kiszárítani a tankot. Egyrészt a benzinszivattyú sem szereti ha nem kap benzint, másrészt meg 10 kilométerenként legalább két benzinkút van, nem kell erőltetni ezt a meddig megy dolgot.
Ha jelez, akkor én tankolok. Hiszen azért jelez :)
haaaat, ilyen benyatlan allapotban 50km-t meg a kilosommal se tudok megtenni, pedig annak a merokeje nem egy svajciora. Amugy elotte a "meg 20km-e eleg, majd a meg 10-km-re illetva 5-kmre eleg" figyelmeztetesek felelmetesen pontosan, idoben erkeztek. Ezert is gondoltam, hogy a "0km" felvillanasa utan nehany meteren belul lesatuzza az auto onmagat, de ugy latszik tevedtem, mert meg sikerult begurulnom a kuthoz. egyszovel ezek a mai merokutyuk is igen jocskan tevednek. ez esetben a szandekaimnak megfeleloen:)
Amikor kiírja ,hogy 0 km, onnantól nekem egyszer sikerült elgurulnom még 50 km-t. 1.6-os benzines Octi volt. És még nem én toltam be a kútra. Az is igaz ,hogy úgy mentem mintha tojás lett volna a gázpedál alatt.::)))))))
Tudja valaki, hogy kb ? km-t lehet leautokazni, akkor amikor az osszes visszajelzo 0liter, 0km-nyi benzinrol regel? Az tuti, hogy min. 6-8 (talan 10re is meg eleg).
Szerintem meg lesz az a bowden, ha az előző tulaj ki nem vette. Talán lecsúszott valahova a szivacsba, az ülés belsejébe...
A méretekkel egy gond van, a távolság: én Belgiumban vagyok, nyár előtt nem is megyek haza. Lemérném szívesen, csak mm pontosan kellene, az meg nem biztos, hogy itt menni fog... A másikat nem tervezem eladni, tartaléknak csináltattam! :-))
De van egy másik ülésed is, könnyű kiszedni :-))
Ha másképp nem megy, szólj, és lemérem olyan pontosan, ahogy tudom!
A fájlokat (épp most olvastam), feltölti újra valaki, a Skoda, orrmotor fórumon írta. Ha gyorsabban kell, én is felrakhatom. (kb 30 MB)
Köszi a segítséget. A baj, hogy nincs meg a régi bovden. Én is azt hittem, hogy elszakadt, de mikor szétszedtem, nem találtam sehol. Meg van még az új bovdened? Eladásán nem gondolkodtál még?:-) Esetleg lemérnéd, hátha a méretek alapján is tudnak gyártani. A franszia útmutató is érdekelne, hol tudom letölteni?
A helyszín a Duna Autócentrum, vagyis a Skoda márkakereskedés, tartalmas program, értékes nyeremények, tesztvezetés, fény, pompa és jó társaság vár ott Önre!
Jöjjön el!
Érezze jól magát!
Csak itt!
Csak most!
Csak Önnek!
És mindez féláron!
Ja, nem.
Kicsit elragadott a hév (vagy a HÉV? :-))
Jó kedvem lett na!
Most hívott a szervizes, hogy lefényezték a kocsit, holnap összerakják, felszerelik a bőrkormányt, leszedték a régi fényszóró szemöldököt, azt is lefújják és megy vissza a helyére, tehát ha minden igaz, holnap délután mehetek érte.
Mintha magamat olvasnám vissza, az ősszel vett 1.6-os OI-hez én is gerinctámasz bowdent kerestem (meg kézikönyvet).
A bowdent a bowdenszervíznél csináltattam, postán elküldtem, kb. 1 hét alatt "kijavították" a régit és csináltak egy újat is 2-3e Ft volt postaköltésggel együtt!