Jó lenne, csak itthon ugye vastagabban fog a ceruza. Apám Golfjához kellett egy alkatrész, ami kint márkaszerviszben 10 euró. Itthon érdekes módon 4kHUF volt. A PoHu igen vastagon számolja az eurót :( Szóval ez a 15 itthon lehet akár 6kHUF is...
"Azért körül szimatolok hogy ilyen olajról hallot e már valaki."
Egy telefon árát megéri szvsz, hogy mennyit van pofájuk elkérni márkaszervizben. De ha azt nézzük hogy az autó 5-6 mill, egy DSG-váltó meg több mint 6000 euró, nem pénz a gyári váltóolajért 40eFt.... Kilométerenként 1.5Ft, ezt egy TD lazán visszatermeli ;)
15 euro? Az még jó is lenne. Komáromban valami 8700 ft/l jött ki amit ők tennének bele. Na mindegy szerintem mire az én gépem cseréslesz, addigra KoBé mester már rutinszerűen cseréli, és emélem lesz elfogadhatüó áron olaja is hozzá.
Azért körül szimatolok hogy ilyen olajról hallot e már valaki.
Mindegy is :) Közben találtam DSG-rajzot, van olajpumpa.
Meg ezt is írják: "The oil pump is also located on the side away from the engine; it is driven at engine speed by a shaft running through the inner drive shaft."
A lényeg annyi, hogy a motorfordulatszámmal megy a pumpa hajtása. Tehát ha nem jár a motor, akkor a pumpa sem. Szvsz.
Az olajra is rákerestem, a cikkszáma G 052 182 A2, és külföldi fórumokon mindenki panaszkodik hogy horror árban van, és keresik hogy mit lehetne helyette használni. Választ nem találtam. Az teljes olajtöltet 7.2 liter, kint 15 euro korul van literje.
Itt egy link, ami bemutatja az olajcserét: http://pics.tdiclub.com/data/517/DSG_40K_Service.pdf
Ebben van ár is:
"The cost for all of these parts (excluding the VAS6262) is in the $120-$150 range. Several online vendors (ECS Tuning, WorldImpex, etc) do sell the complete kit, which does not include the VAS tool, for a price similar to the aforementioned one.
The VAS 6262 is available at specialized stores and resellers of OEM maintenance parts. This site offers it for just under $95: http://www.samstagsales.com/vwaudi.htm"
A VAS6262-es eszköz nélül 120-150 dollár. Azzal együtt legyen mondjuk 250. Az durván 45kHUF, + munkadíj.
Egy másik helyen 180 fontot írtak az egészre, az durván 65kHUF.
A vontatásra is találtam valamit, azt írják hogy nem jó a váltónak. Csak elkutyultam a nagy keresés közben a linket, és nem találok vissza :(
Igen eddig szép az elmélett, DE. A válton nem kívánom most megkeresni.:-) Szervízkönyv? Valahol megvan ,de most talán azt sem tudom előkeriteni.:-( Csomagtér, na ez a legegyszerűbb, meg is találtam, le is fényképeztem, vagyis probáltam de nem olvasható. Nem akarok nagyort mondani, de azt hiszem 6x6-os csoportban vannak a számok. Nincs hangulatom kimásolni. :-)
Este megkeresem a szervízfűzetett. Holnap felteszem. Azt hogy van e benne olajpumpa az is érdekel, de jobban hogy milyen olajat kel belerakni? Mert az okosok csak annyit mondank hogy VW xxxxx, DSG oil. Kapjákbe. A szervízben egy vagyonba kerül. Na mindegy míg elérem a 60ezret addig biztos sikerül kideritenem.:-)
Igen ,igazad van tényleg azt írja a könyv, hogy Max. 50Km-er, mert károsodhat a váltó ,mert nem kap kenést.
A gondom csak az hogy ezt álltalánosan az autómata váltóra írja nem pedig a DSG-re.
Kicsit üti is saját magát a követkző bekezdésben. Szó szerint idézek. "Ha a járművet vontatóautóval vontatják, akkor azt csak megemelt első kerekekkel szabad végezni. A hátul megemelt járműnél az autómata sebességváltó károsodhat! Nem vonatkozik a DSG automata sebességváltóra."
A világért sem szeretném kiprobálni, de lehetséges hogy a DSG-t simán lehet húzni hosszabb távon is mert mint mondtam ez egy sima egyszerű (nem is egy :-)) fogaskerekes váltó. Persze ettől függetlenül lehetséges hogy külön olajozása van ami vontatáskor nem üzemel, és így mégis igaz hogy nem szabad vontatni.
Passz.
Sokáig azt sem sikerült egyértelműen kideriteni (bár logikusnak tünt) hogy mi hűti a kuplungokat. Mindenhol csak azt írták hogy folyadék hűtésű. Viszont egyértelműen sehol nem írták hogy víz, vagy olaj.:-)
Koszonom. Mas kerdes: veletlenul nem tud valaki egy olyan linket ahol angolul, magyarul, vagy akar nemetul leszedheto a music system 411 octavia radio kezikonyve?
foleg az erdekelne, hgoy mivel nullazom a nemethonban rogzitett adokat es milyen gomb-kombinacioval tudok elengedni egy sav-szkenelest - esetleg ugy, hogy automatikusan el is mentse a talalt adokat. Erdekel, hogy az RDS funkcio kikapcsolhato e? elore is koszonom.
"Apropo, ha egy automata sebvaltos benya nelku marad, ha jol tudom a huzatas -hosszu tavon - kerulendo. Igy van?"
A könyv szerint max. 50 kilométert szabad vontatni, max. 50km/h sebességgel. Az a probléma, hogy ha áll a motor, nincsen kenése a váltónak, mert nem megy az olajszivattyú.
Nekem a DSG-re ha jólemlékszem azt írja a könyv hogy lehet húzatni ,csak ésszel (nem emlékszem mitt ír max. sebességnek) és talán 50 Km-ként cigi szünet. Nem tartom észben mert remélem nem lesz szükségem soha erre az infóra. Könyv az autóban, mejd akkor elolvasom ,ha kel.
Amúgy a DSG-t állómotornál, valami trükkel lehet csak kivenni P állásból, ezt is írja a könyv csak nem tudom hogy pontosan hogy.:-)
OFFFFFF Szervusz Druszam A kerdeseddel kapcsolatosan nem igazan tudom mit mondjak neked. Mi eleg nagyot szivtunk Buziason. Egy 230 fos konferenciat szerveztunk es ehhez hulyere rosszul valasztottuk meg a helyszint, Talan 80-100ra eleg lett volna, de ennyi embernek nem volt jo. Foleg azert , mert az ott levo -es mukodo- hotelek majdnem osszes szobait lefoglaltuk, csak arrol nem szolt senki, hogy feljavitas alatt all az egesz es idore nem tudjak befejezni. ezert atszerveztek a sok embert - kb 30 szobanyit - ossze vissza, es volt aki felbukott, volt akit beraktak egy szar 2* akarmibe ahol elso ejjel meg a melegites sem mukodott rendesen. Sokan elegedetlenkedtek, joggal. Kepzeld, elozo nap sult ki, hogy a muvelodesi haz 400 ferohelyes nagyterme NEM futheto. A plenaris eloadasok alatt ott didergett mindenki, a vegen tobben voltunk kint a napon, mint a teremben. Nagyon tele volt a hocipom Buziasfurdovel.
Ha csak ugy edes kettesben mentek lehet jo hely, de meg ugy sem ajanlom. mert nem igazan van mit megnezni. Mint furdo = 0. 1 00eve nagyon jo hely lehetett, de most egy roncs az egesz. Amugy az utak jarhatoak, a feljavitott hotelresz ok, de ennyi. Felixfurdo sem hudemilyen izgalmas hely, de ez annak a kozelebe se er. Talan egy ev mulva ha kesz a felujitas erdemes lesz elmenni. udv
ON en az Octaviaval voltam es leven szamomra "uj" verda, meg nem ismertem elegge a muszerfali visszajelzesek pontossagat. Ezert voltam olyan kozel a jo nagy szivashoz. Apropo, ha egy automata sebvaltos benya nelku marad, ha jol tudom a huzatas -hosszu tavon - kerulendo. Igy van?
Tyíha, szép helyen jártál druszám! Évek óta terveztük asszonykámmal, hogy egyszer elmegyünk arra a vidékre, de eddig sajnos nem jött össze. Milyen az infrastuktúra arrafelé?
"Én nem szoktam ennyire kiszárítani a tankot." En sem szoktam ennyire kiszaritani a tankot.
"Egyrészt a benzinszivattyú sem szereti ha nem kap benzint, " ahogy mondod
"ásrészt meg 10 kilométerenként legalább két benzinkút van, nem kell erőltetni ezt a meddig megy dolgot."
1. ahol en jartam a hetvegen, nem 10, de 15-20 km-en belul nem volt kut. Azaz volt ott, ahova megerkeztem es ahol remenyeim szerint kellett volan tankolnom, de a helyszinem sult ki, hogy nem muxk a kut, illetve, ha muxott volna, akkor se ajanlottak a helybeliek. (amugy Buziasfurdorol van szo - romania, banat, temesvartol 40km). 2. a helybeliek ugy magyaraztak, hogy "nem tavol, max 6-10km-re van egy kut" ami amint elindultam sult ki, hogy joval tavolabb van. Hogy erthetobb legyek: nem kiserleti szandekkal autokaztam az ures tankkal.
Én nem szoktam ennyire kiszárítani a tankot. Egyrészt a benzinszivattyú sem szereti ha nem kap benzint, másrészt meg 10 kilométerenként legalább két benzinkút van, nem kell erőltetni ezt a meddig megy dolgot.
Ha jelez, akkor én tankolok. Hiszen azért jelez :)
haaaat, ilyen benyatlan allapotban 50km-t meg a kilosommal se tudok megtenni, pedig annak a merokeje nem egy svajciora. Amugy elotte a "meg 20km-e eleg, majd a meg 10-km-re illetva 5-kmre eleg" figyelmeztetesek felelmetesen pontosan, idoben erkeztek. Ezert is gondoltam, hogy a "0km" felvillanasa utan nehany meteren belul lesatuzza az auto onmagat, de ugy latszik tevedtem, mert meg sikerult begurulnom a kuthoz. egyszovel ezek a mai merokutyuk is igen jocskan tevednek. ez esetben a szandekaimnak megfeleloen:)
Amikor kiírja ,hogy 0 km, onnantól nekem egyszer sikerült elgurulnom még 50 km-t. 1.6-os benzines Octi volt. És még nem én toltam be a kútra. Az is igaz ,hogy úgy mentem mintha tojás lett volna a gázpedál alatt.::)))))))
Tudja valaki, hogy kb ? km-t lehet leautokazni, akkor amikor az osszes visszajelzo 0liter, 0km-nyi benzinrol regel? Az tuti, hogy min. 6-8 (talan 10re is meg eleg).