Nagyon sajnálom. Javítani??? Lehet de nem biztos hogy megéri. Ugyan úgy kikel szerelni ,sőt még ki is kel csontozni, majd heggeztés és vissza. Ha meg veszel egy váltót azt "csak" cserélni kel. Lehet hogy olcsób mint a heggeztés. Azért ez érdekes, mitől reped el egy váltóház?????
Én két dolgot tudok javasolni. Néz át a másik topikba ,ott sokkal több ember mozog ,hátha van valakinek ötlete. Illetve KoBé mestert tudom ajánlani ,egy telefont szerintem megér. Esetleg akad nála egy váltóház és akkor nem kel heggezgetni. KoBét inkább hívjad mert ritkán olvas.:-)))
Sziasztok. Rokkant nyugdíjjamból kuporgatva megvettem álmaim autóját egy 1,6 101 le 7 éves Oktaviat. Két hónap mulva elrepedt a váltó ház, és szivárog az olaj. Bontóban egy váltó 130-160 e Ft. Vegyem meg, vagy lehet javítani? Hova forduljak? Mi a legolcsob megoldás?
Szia! Nekem a 30 ezres változó intervallumos szervízen Castrol Longlife III került bele, ez 504 00 és 507 00 minősítéssel rendelkezik. Én a Formula3000-nél vettem 2950 Ft/l áron (teljesen korrektek voltak, futár hozta 2 napon belül). A szervízben is ugyanezt használják, csak háromszoros árat kérnek érte, pedig ők hordós kiszerelésben veszik.
Autósboltban 3900-ért volt ugyanez az olaj (kellett vennem még egy litert).
Nem tudom. Én is olvastam anno, hogy rugalmas szervizintervallum, stb. Mivel elég sokat járok vele, ennyit megérdemel, igy elvittem 15 után. Most ez megy az asszonynak, ott 5e sem lesz meg egy évben:) A jövő héten jön meg nekem a dizel RS, már elég kiváncsi vagyok rá.
Én is úgy olvastam a kézikönyvben, megnéztem a kódot a kocsi adattábláján és megvártam a komputer jelzését, nem törődtem azzal, hogy a kézikönyvbe 15 ezret írtak első szevíznek.
Már csak azt nem értem, hogy mi az ördögnek írnak követelményeket a leírásba, ha a szervíz sem tartja be?
Én nem találok 503 00 vagy 504 00 minősítésű olajat az általam leírtakon kívűl. Sem a Shell Helix ... sem a Castrol Longlife III nem rendelkezik ezekkel, vagy csak trehányak a gyártók, honlapszerkesztők ... és tesznek a pontos tájékoztatásra.
Én valahogy úgy vagyok ezekkel, hogy, ha egy laborban kiokumulálják komoly számítások után, hogy XY kell bele, akkor még egy igen alapos szaki, olajdoki vagy más sem igen kellene felülbírálja, mert nincsen azon vegyészi és fizikusi ismeretek birtokában, amelyekkel az adott paramétereket, követelményeket kiszámolták és tesztelték.
Közelszik a 30 ekm így olaj után kezdtem kutakodni. A Castrol és Shell márkáknál néztem az 503 00 -ás és 504 00 -ás olajokot. Ezeket írja a szervízkönyv Oct. II. 1.6 MPI.
A talált olajok: Castrol SLX Longlife II 0w/30 ésShell Helix Ultra X 0w/30.
Ezek rendben vannak? Ezek kellenek tényleg? Áruk 5-6 e Ft/l között mozog, amivel nincs problémám, csupán arra szeretnék figyelni, hogy tényleg jó olaj kerüljön bele, de feleslegesen nem akarok ágyúval verébre lődözni.