Nem akartam én leírni, mert bizonytalan vagyok benne, de nekem is ez rémlik a kettős tömegű lendkerékről.
Ez a generátor-önindító-lendkerék kombó létezik, van olyan hibrid autó (de ha megölsz sem tudom a típusát) amelyik ilyet használ és ezzel biztosítja a Start-Stop üzemet -amikor a lámpánál leállítja a benzinmotort- ill. a rövid hatótávolságú, tisztán elektromos üzemet.
Talán Honda? Ha igen, akkor azt hiszem az Insight, de lehet, hogy nem.
Most már valami rémlik ,de még csak olvastam ,vagy hallottam. Látni még nem láttam.:-( Talán valami olyan rémlik hogy nem egy darabból van a lendkerék hanem két egymáshoz képest elmozdulni tudó alkatrész. Valahogy a tömegek mozgása még kieggyensúlyozottabbá teszi a motor járását.
De ez csak halványan érmlik ,és mint lehetőség.
Olvastam én jópár éve a összetet lendkerékről amiben egybevan épitve az önindító, generátor, és lényegében ezek súlya nem pedig egy darab vas a lendkerék. Sőt mivel hely ,súly lehet nagyobb így annakidején azt tervezték hogy akár 220V -ot is termelhet, illetve 220-ról bikázható lesz az autó. Valahol elbukhatot a koncepció mert nem hallani azóta sem semmit. Vagy a kilincses váltó. Ahoz is nagy reményeket fűztek. Az is eltünt valahol.
De gondolom még ezer ilyen fejlesztés fut zátonyra.
Múltkor rekordot döntöttünk, még maradt hely a csomagtartóban 2 gyerek mellett (3,5 és 1,5 évesek). O1 sedan.
Egyik ismerősm vett családi autónak anno egy Daewoo Kalost. Kérdeztem hogy hogy oldja meg a pakolást? Aszonta h. van egy bazi nagy sporttáskája, ami abba belefér az jöhet, ami meg nem az otthon marad :) Igaz hogy két ált. iskolás korú fia van...
Még csak 60e km-nél tartok, úgy hogy a csere kb. még 4-5 év, de addigra az 5 ajtós Superb pont ki fogja nőni a "felnőtt-betegségeit ", s 1 kiforrott típust lehet abszolválni...
most még a cucca sok, ha elindulunk valahová: babakocsi, kiságy, kád, stb., stb. Ezért volt gond a Superb csomagtartója. Most az OII kombit is játszva telenyomjuk a cuccával.
az még egy komoly szempont volt nálam - mivel kisgyerek van - hogy a Superb csomagtartója jóval kisebb és nehezen pakolható mint az OII-é. Mikor komolyabb útra kelünk akkor az OII kombit is telenyomjuk cuccal. Persze ha nő a gyerek és jó hosszú lába lesz, akkor én is benevezek egy Superre:)
"Ha a Superb belseje kicsit modernebb, azt választom."
Én is éppen azt néztem a Superb belterében, hogy minden ismerős már valahonnan. Pl. az ablakok kapcsolói - Superb, Octavia, Passat, Golf4. Az OK hogy nagy LEGO az egész VW-csoport, de azért néha változtathatnának egy kicsit :)
Sajnos nekem sem az RS, sem a Superb nem alternatíva, az áruk miatt :( Ha a Superb úgy ejtené az árát mint az Ocatvia1, most lehet hogy az lenne...
Nézegettem 2002-es Superb-ket, bevallottan 150e km felett, 3.3 volt a legolcsóbb.
Nekem a két autó most alternatíva volt. Az 1.9 Style Superb-t plusz extrákkal és az RS dizel Octaviát közel azonos áron lehetett beszerezni. Ha a Superb belseje kicsit modernebb, azt választom.
De szvsz az Octavia és a Superb teljesen más kategória, nem látom sok értelmét hasonlítgatni. Nekem a Superb egy nagy nyugis autó, amivel nem rohan az ember. Egyáltalán nem fenyeget a veszély hogy vegyek egy Superbet, de ha mégis, az egészen biztosan benzines lenne. Mivel ezekből a használt jó árú benzines fehér holló, az újat meg nem tudom kifizetni, így maradok a jól bevált kis Octaviánál :)
Sőt, a használt jó árú diesel is fehér holló, egyszerűen nincs Superb 3 mill alatt. Ahhoz képest hogy volt idő amikor 5-ért árulták... Baromi jól tartják az árukat ezek a nagy dögök :)