Ez kicsit nehezebb, mert elmondás után egyértelmű a helyzet: ráhúzta, félrerántotta, stb. Csak ezt bizonyitani kellene. A rendőrségnek ez az egyszerűbb eset. A szabálytalan - nevezzük akkor továbbra is igy - persze hajtogatta, hogy ő nem hibázott. Felvetettem, hogy akkor nem kéne ráirni a betétlapra, hogy a felelősséget elismerem...
Mi az hogy "Most jöttem a rendőrségről ahol a szabálytalan hajlandó volt kitölteni egy betétlapot... ".
A rendőrségnek ilyen esetben először is 72 órára bekéne csukni a pácienst, mert segítségnyujtás nélkül tovább ment. Aztán feljelenteném ,szándékos károkozásért, majd bevonnám a jogsiját örökre ,mert alkoholos befolyásoltság, + kábiszószer hatása alatt vezettet.
Persze mit gondolok én kis naív, ma Magyarországon??? Hülye vagyok.
Most olvastam az újságban ,talán Lajosmizsén a kigyúrt egybenyakú delikvens , a mercédeszével száguldot nekiment egy Opelnek, két halott az Opelben. Mint kiderült taj részegvolt az ipse. A tárgyaláson az ügyvédje mivel védekezett? Hogy amikor ütköztek ,és beszorult az autóba ,míg várta a segítséget addig ivot meg egy 2 dl, konyakot. Ja igen és a vérmintálya valahogy elkeveredet. Kapot talán 3 évet, de nem jogerősen ,és természetesen szabad lábon védekezhet.
Ma lerongyolták az OII kombinkat:( röviden a történet: békésen parkolászott a kétsávos út mentén, a leállósávban, azon a környéken ahol lakunk. Egyik autó szabálytalanul sávot vált, másik félreránt, fék, csitt-csatt neki a miénknek. Szabálytalan persze nem áll meg. Rendőrség ki, én már számolgatom az önrészt - mint megtudtam ilyenkor én bajom, hogy ott álltam - mikor jött egy srác aki felirta a szabálytalan rendszámát. Most jöttem a rendőrségről ahol a szabálytalan hajlandó volt kitölteni egy betétlapot... Végülis happyend csak az autónk vesztett az értékéből. Viszont egy jó része volt: aki nekünk jött - régi amerikai ford - sokkal jobban tört, mint a miénk hátulja. Megnyugtató a gyerek szempontjából, még ha kicsi is a lábtér.:)
Nem akartam én leírni, mert bizonytalan vagyok benne, de nekem is ez rémlik a kettős tömegű lendkerékről.
Ez a generátor-önindító-lendkerék kombó létezik, van olyan hibrid autó (de ha megölsz sem tudom a típusát) amelyik ilyet használ és ezzel biztosítja a Start-Stop üzemet -amikor a lámpánál leállítja a benzinmotort- ill. a rövid hatótávolságú, tisztán elektromos üzemet.
Talán Honda? Ha igen, akkor azt hiszem az Insight, de lehet, hogy nem.
Most már valami rémlik ,de még csak olvastam ,vagy hallottam. Látni még nem láttam.:-( Talán valami olyan rémlik hogy nem egy darabból van a lendkerék hanem két egymáshoz képest elmozdulni tudó alkatrész. Valahogy a tömegek mozgása még kieggyensúlyozottabbá teszi a motor járását.
De ez csak halványan érmlik ,és mint lehetőség.
Olvastam én jópár éve a összetet lendkerékről amiben egybevan épitve az önindító, generátor, és lényegében ezek súlya nem pedig egy darab vas a lendkerék. Sőt mivel hely ,súly lehet nagyobb így annakidején azt tervezték hogy akár 220V -ot is termelhet, illetve 220-ról bikázható lesz az autó. Valahol elbukhatot a koncepció mert nem hallani azóta sem semmit. Vagy a kilincses váltó. Ahoz is nagy reményeket fűztek. Az is eltünt valahol.
De gondolom még ezer ilyen fejlesztés fut zátonyra.
Múltkor rekordot döntöttünk, még maradt hely a csomagtartóban 2 gyerek mellett (3,5 és 1,5 évesek). O1 sedan.
Egyik ismerősm vett családi autónak anno egy Daewoo Kalost. Kérdeztem hogy hogy oldja meg a pakolást? Aszonta h. van egy bazi nagy sporttáskája, ami abba belefér az jöhet, ami meg nem az otthon marad :) Igaz hogy két ált. iskolás korú fia van...
Még csak 60e km-nél tartok, úgy hogy a csere kb. még 4-5 év, de addigra az 5 ajtós Superb pont ki fogja nőni a "felnőtt-betegségeit ", s 1 kiforrott típust lehet abszolválni...
most még a cucca sok, ha elindulunk valahová: babakocsi, kiságy, kád, stb., stb. Ezért volt gond a Superb csomagtartója. Most az OII kombit is játszva telenyomjuk a cuccával.
az még egy komoly szempont volt nálam - mivel kisgyerek van - hogy a Superb csomagtartója jóval kisebb és nehezen pakolható mint az OII-é. Mikor komolyabb útra kelünk akkor az OII kombit is telenyomjuk cuccal. Persze ha nő a gyerek és jó hosszú lába lesz, akkor én is benevezek egy Superre:)
"Ha a Superb belseje kicsit modernebb, azt választom."
Én is éppen azt néztem a Superb belterében, hogy minden ismerős már valahonnan. Pl. az ablakok kapcsolói - Superb, Octavia, Passat, Golf4. Az OK hogy nagy LEGO az egész VW-csoport, de azért néha változtathatnának egy kicsit :)
Sajnos nekem sem az RS, sem a Superb nem alternatíva, az áruk miatt :( Ha a Superb úgy ejtené az árát mint az Ocatvia1, most lehet hogy az lenne...
Nézegettem 2002-es Superb-ket, bevallottan 150e km felett, 3.3 volt a legolcsóbb.
Nekem a két autó most alternatíva volt. Az 1.9 Style Superb-t plusz extrákkal és az RS dizel Octaviát közel azonos áron lehetett beszerezni. Ha a Superb belseje kicsit modernebb, azt választom.
De szvsz az Octavia és a Superb teljesen más kategória, nem látom sok értelmét hasonlítgatni. Nekem a Superb egy nagy nyugis autó, amivel nem rohan az ember. Egyáltalán nem fenyeget a veszély hogy vegyek egy Superbet, de ha mégis, az egészen biztosan benzines lenne. Mivel ezekből a használt jó árú benzines fehér holló, az újat meg nem tudom kifizetni, így maradok a jól bevált kis Octaviánál :)
Sőt, a használt jó árú diesel is fehér holló, egyszerűen nincs Superb 3 mill alatt. Ahhoz képest hogy volt idő amikor 5-ért árulták... Baromi jól tartják az árukat ezek a nagy dögök :)