Keresés

Részletes keresés

jbaal Creative Commons License 2024.12.10 -1 5 696

Mérnökök meg informatikusok között is van rengeteg agyhalott idióta, aki halálig tud sértődni, ha valaki kritizálja a "munkáját", és felhasználóként nem elégedett azzal a szarral, amit eléhánynak. Ilyenkor jön elő mindig az a patkány fennkölt informatikus stílus, hogy mindig a "júzer" a hülye, Jóska bácsi tessen megtanulni, hogy ez már nem gőzmozdony, ez már a fenenagy 21. századi okoslószar, ahol 23 pixeles kamera van, mert az sokkal trendibb, mint az ósdi szabadszemmel való tekingetés. Haladni kéne a korral. Igaz, hogy szar, de legalább "modern", aztán kuss van.

Előzmény: segélyvonókészülék (695)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.12.09 0 0 695

Hát, nem, vagy nem így.

Előzmény: Panzerbear (694)
Panzerbear Creative Commons License 2024.12.09 -1 1 694

Olcsón is lehetne jó, praktikus...

Előzmény: segélyvonókészülék (693)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.12.08 -1 1 693

Úgy, hogy a pénzügyes tervezte, nem a mérnök.

Előzmény: Panzerbear (692)
Panzerbear Creative Commons License 2024.12.07 -2 4 692

Minden másra ott az ajtó...tegnap volt utoljára hogy az oldalfalon elakadtam a kiálló kezelőszervekbe, amit talán 100-ból ha egy mozdonyvezető használ és fékeztem egy nagyot a váltókörzetben, kiinduló állomásból kijárva. Egy 1950 tonnás vonattal, szakadó esőben, jó csúszós síneken, mert ugye ki akartam még egyet hallgatózni, nincs e valami rendellenesség...

Ilyenkor minden Vectron tervezésért felelős nagyon csuklik...

Nem értem, hogy lehetett ennyire nagyon rossz vezetöállást kreálni, minden szempontból egy totális katasztrófa.

Előzmény: segélyvonókészülék (691)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.12.07 0 1 691

Igen, kábé erre alkalmas.

Előzmény: Panzerbear (688)
Panzerbear Creative Commons License 2024.12.07 -2 2 690

Én olyat láttam ahol a peron végén, ahol megáll a vonat, van nagy tükör, amin látja a mozdonyvezető a peront, söt újabban hatalmas kijelzők vannak, amik több kamerával mutatják neki a vonatát. Mondjuk itt pont olyan vonat jár aminek van ablaka és sok öreg mozdonyvezető megszokásból továbbra is ablakon kinézve figyeli az utascserét.

Aztán távolsági vonatokon van olyan, hogy a kalauz zárja az ajtókat, majd küld jelzést telefonon a mozdonyvezetőnek, hogy az ajtókat reteszelheti, és indulhat tőle

Előzmény: tom sawyer (687)
Panzerbear Creative Commons License 2024.12.07 -2 1 689

Régi kaputelefonok...egy tök egyszerű tükör sokkal többet ér...

Előzmény: Soldato (685)
Panzerbear Creative Commons License 2024.12.07 -2 1 688

Igen, abban a szerencsés estben ha éppen müködik, ugyanis az egyik legismertebb gyári hibája hogy hol egyik oldal nem müködik, hol az oldalt nem lehet váltani. Aztán van amikor müködik, csak éppen minek, mert nem látod benn a vonatot, vagy sötétben csak hangyákat látsz, vagy vagy vagy...Egy dologra szoktam csak használni, nézem mikor ér előre az ember a fékpróba során, hogy aztán nyitott ajtó mellett tárgyaljak vele amikor hozzám ért...

Előzmény: kacagógerle (681)
tom sawyer Creative Commons License 2024.12.07 0 1 687

Én arra lennék kíváncsi, hogy miben más azoknak a vasutaknak az utasításrendszere ami egyáltalán lehetővé teszi a tükör és oldalablak nélküliséget? Mert régen is voltak ilyen mozdonyok szépszámmal. A régi Szlovák mozdonyokon pl. tükör egyáltalán nincs, de több járművön még olyan oldalablak sem ami egyáltalán értelmessé teszi  a meglétét. 

 

De még az olyan lehúzható ablak is viszonylag ritka sok gépnél ami lehetővé teszi kihajolva a mozdony kezelését mint nálunk, amit megjegyem, hogy egy rendkívül hasznos dolog, akár egy tolatási mozgásnál a jelzések megfigyelése okán, vagy egy zsúfolt peronon, amikor kétséget kizáróan meg kéne tudni győződni, hogy menesztenek (sic!) vagy csak az utas integet. 

 

A kamerákkal nincs tapasztalatom, de biztos vagyok benne, hogy a színvisszaadása sötétben rossz. Pedig nagyon nem mindegy, hogy az utas integet a telefonjával, vagy a forgalmista, vezetőjegyvizsgáló a zöldszínű lámpájával.. Tehát itt sem a biztonság felé megy a fejlődés.

Előzmény: segélyvonókészülék (686)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.12.06 0 3 686

Így van, nem képes pótolni a visszapillantó tükröt egy mozdonyon (motorvonaton szódálval elmegy, amíg csak annyit kell látni benne, hogy abbahagyták-e már a népek az özönlést, illetve előnye, hogy több kamera képét látod egyszerre).

Más kérdés, hogy számos vasúton remekül elvan tükör nélkül is.

 

De semmiképp sem hagyatkoznék a kamerákra, ha jelzést kell megfigyelni.

 

Traxxon, vektronon én is kinézek az ablakon/ajtón, ha kell.

Előzmény: Soldato (685)
Soldato Creative Commons License 2024.12.06 0 4 685

Vasútüzemben még nem láttam igazán jó minőségű kamerát... (legalábbis Magyarországon,amire feljutottam : Talent, Traxx, Vectron)

Előzmény: kacagógerle (681)
Soldato Creative Commons License 2024.12.06 0 0 684

Őszintén szólva az élvezetet nem a vectronon szoktam keresni...

 

Előzmény: kacsa! (676)
V43.1371 Creative Commons License 2024.12.05 0 0 683

Bocs, egyel lejjebb lévőnek szól a válasz.

 

Előzmény: Soldato (675)
V43.1371 Creative Commons License 2024.12.05 0 0 682

Már egy jópár közúti villamoson sincs tűkör, csak kamera. A másik: a Szerb mozdonyvezető mit tippelsz, mit lát 200 km/ó-nál oldal irányban azon az 1 négyzetméteren? (csak egy példa)

Előzmény: Soldato (675)
kacagógerle Creative Commons License 2024.12.05 0 0 681

Itt írták nem is olyan régen, hogy kamerákkal is lehet nézelődni a vectronról.

Előzmény: Panzerbear (680)
Panzerbear Creative Commons License 2024.12.05 -1 0 680

Mivel máshogy nem lehet, sok választása nincs...

Előzmény: kacagógerle (678)
Panzerbear Creative Commons License 2024.12.05 -1 1 679

Es ha csak ez lenne a baja...

Előzmény: kacsa! (676)
kacagógerle Creative Commons License 2024.12.05 0 0 678

A jómúltkor Visegrádon vártam a flirtet utazván a nyugatiba, de előtte odaért a Prága - BP.nyugati pu. IC. Már nem emlékszem hogy traxx vagy vectron volt, de a mozdonyvezető szó szerint az ajtón kiállva figyelte a kaller induló jelzését.

Előzmény: Soldato (675)
jbaal Creative Commons License 2024.12.05 -1 2 677

Én ugyan nem vagyok mozdonyvezető, csak egy mérnök, aki vett már részt siemens állásinterjúkon, meg kapott is tőlük ajánlatot itthon is, sógoroknál is.

És határozottan ugyanaz a véleményem, hogy egy mocskos fillértoszó patkány társaság az egész, rohadjon meg ott ahol van.

Köszi, visszhall! :D

Előzmény: kacsa! (676)
kacsa! Creative Commons License 2024.12.05 -2 5 676

Egy kalap sz a vectron konyhája ablak nélkül; nem megszokható. Felszállsz, elvezetsz, leszálsz, élvezet az semmi. Pár napja sziliztem kicsit, csodálkoztam hogy oldalra is van külvilág. Nagyot spóroltak.
Arjon sünt a Siemens ezzel a ossal.

Soldato Creative Commons License 2024.11.03 0 1 675

"A vectronokon miért nincs oldalablak a vezetőálláson?"

 

Annyival is olcsóbb. Van vasútvállalat amelyik kért rá oldalablakot, azokon van.

 

"Hogy lát hátra a mozdonyvezető ha nincs visszapillantó tükör(mondjuk a TRAXX-okon sincs)?"

 

Kamerákkal.

 

"Nem kellemetlen így vezetni, hogy oldalra nem látni semmit? "

 

Először furcsa kicsit, de megszokható.

 

"Eléggé el van zárva a mozdonyvezető a külvilágtól, mert az előre néző ablak(szélvédő) is elég szűknek tűnik a fotókon."

 

Menet közben a többin is el van azon a pár négyzetméteren...

Előzmény: kacagógerle (674)
kacagógerle Creative Commons License 2024.11.02 -1 0 674

Sziasztok!

A vectronokon miért nincs oldalablak a vezetőálláson? Hogy lát hátra a mozdonyvezető ha nincs visszapillantó tükör(mondjuk a TRAXX-okon sincs)?
Nem kellemetlen így vezetni, hogy oldalra nem látni semmit? Eléggé el van zárva a mozdonyvezető a külvilágtól, mert az előre néző ablak(szélvédő) is elég szűknek tűnik a fotókon.

tz1984 Creative Commons License 2024.09.21 0 0 673

Sziasztok mai videóm. 193 929 -7 ( Vectron ) tartályos szerelvényével. link: https://www.youtube.com/watch?v=yTDhxV_sHAY 

tz1984 Creative Commons License 2024.06.25 0 0 672

Sziasztok mai videóm. 193 632 7 ( Vectron ) TeherVonatával Sárospatakrol jár ki. link: ... https://www.youtube.com/watch?v=Ma-qgg4YKcM

 

Xterms new Creative Commons License 2024.05.26 -1 1 671

Exactly.

A magyarokhoz kiadott sz@rcsi, a csehszlovak meg nekem tul van bonyolitva, sehol egy leiras valami orthodox nyelven es egyfolytaban veszfekez, ugyhogy a kezembe vettem az iranyitast.

Előzmény: jbaal (670)
jbaal Creative Commons License 2024.05.26 -1 0 670

Open Railshez 3D vezetőállás? Az nagyon jó lenne, mert a jelenleg legjobb msts-rw-cz-s csak a cseh OR alatt működik, én meg azt nem szeretem. Igaz, hogy átgányoltam már magamnak az övéket a sima OR-re, de azért egy vadonatúj 3D-s nagyon király lenne.

Előzmény: Xterms new (669)
Xterms new Creative Commons License 2024.05.26 -1 0 669

Sziasztok!

 

Vezetoallasrol lenne szüksegem jo felbonatsu fotokra, foleg amiken a kepernyok, az asztal matricai a kapcsoloknal stb. jol latszanak. Openrails-hez keszitenenk a vezetoallast. Mellekeltem egy fotot a jelenlegi allapotrol.

Nagy segitseg lenne.

 

(Persze olyan is jo, aki jar vele Sopronban es felengedne fotozni :))

 

Köszönöm

Balint

 

AKF996 Creative Commons License 2023.09.29 0 1 668

Közben lehet hallani, hogy október 1-től megszűnik létezni az MRCE. Legalábbis a többségi tulajdonos japán Mitsui anyavállalat kvázi 'újrakalibrálja' magát, amelynek keretében kiszáll az európai mozdonypiacról, és eladja az MRCE részvényeit a Beacon Rail-nek. Gondolom a lízingeltetési jogokkal együtt, mert így nem kis űr keletkezne az európai mozdonypiacon, a legnagyobb lízingcég kiszállásával.

 

A járműparkot, így a Vectronok nagy részét is a Beacon, az Akiem és az ELL veszi át. Más gépsorozatokkal egyetemben, így az ES64F4 és U2 típusok nagy része is például az Akiemhez kerül. Magyarul valószínűleg nem sokáig lehet már látni az egyébként nekem mindig is tetszetős éjfekete Vectronokat...

AKF996 Creative Commons License 2023.09.29 0 1 667

Azért ebben az olcsósításban igen csak szerepet játszhatott a Bombardierrel folytatott verseny a 2000-es években, ahol a Traxx meglehetősen filléres típus volt egy cserében nagyságrendekkel komolyabb műszaki színvonalat képviselő ES64U2-höz/U4-hez képest. "Le is maradt" a versenyben a Siemens, eladott darabszámok tekintetében legalábbis biztosan. 

Úgyhogy gondolom ezek után döntöttek úgy a müncheni nagyvállaltnál a 2000-es évtized végén, hogy akkor ők is inkább egy olcsóbb típus kifejlesztésére és gyártására fekszenek rá.

Aztán az inga mostanra meg nagyjából visszalendült, a Vectron még a rivális Traxx AC/MS 3 típushoz képest is olcsó és egyszerű, és mégis többet is adnak el belőlük azóta. Aztán ki tudja mit hoz a jövő, német vezérektől lehetett hallani, hogy az egyébként újabb 192-es sorozat már a 193-ashoz képest is komolyabb gyermekbetegségekkel küszködött, szóval mintha mindinkább visszafele esne a színvonal.

Előzmény: segélyvonókészülék (654)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!