Vagy a mérés folyamata nem tetszik? Lehet, hogy hülyeséget írtam, nem tagadom, magamtól próbáltam kisilabizálni a lépéseket. Rohadt fékpadi mérésről, nem sokat találtam a neten... :)
Miért baj, hogy a motoromon hátsókeréken mértek? Izgalmas lett volna az elsőkeréken. :DDD Egyébként tényleg nem vagyok expert, ebben igazad van. Azért kérdezek, hogy okosodjak az okosoktól, pl tőled. :)))
Nem bántani akarlak, de látom nagyon új vagy autótémában. Ha te azt megetted hogy a te autódon lemérték a nyomatékot a hátsó keréken... Tekerte valaki a csomagtérből? :-)
Felélesztem a topicot, hátha tud valaki segíteni megérteni egy-két dolgot.
Nemrég lemérettem a motoromat fékpadon. Ez egy egyszerű hátsókeréken mért teljesítménymérés volt. A menete a következő volt (legalábbis azt hiszem): -motor típus beazonosítás -végáttétel módosítás beállítása a számítógépen (gyárilag 2,69 a mocin 2,81) - 5000Rpm beállítása a számítógépen, gondolom a keréksebesség és a motorfordulat szinkronizálása végett - 5-dik sebességben 5000Rpm-en szinkronizálás - 2-szer csutkagázas forgatás 5-dik sebességben
Na most a gép a teljesítményméréshez felhasználja vajon a gyárilag megadott (jelen esetben módosított 2,81 végáttétel) áttételeket? Nem elég neki az 5000-es fordulaton történő keréksebesség, motorfordulat szinkronizálás? Ezen filózok már egy ideje, hogy mi a ráknak kell megadni a gépnek az áttételeket, mikor úgyis csinálni kell egy szinkronizálást. Remélem érti valaki, hogy mit akarok kérdezni. :)))
Sziasztok, idepofátlankodtam. Kérdés. (felfelé a lejtőn).
Miért, hogy a Zsigával (1500 cm3) nekifutva is az érdi lejtőn csak 100 km-el érkeztem a csúcsra (a Skoda még előtte leállt). A Pözsó 306 meg kisebb teljesítménnyel 130-al veszi.
Ez is a nyomaték? Hiszen mint mondom, ez igaz, és a Zsigát néha valóban erősebbnek is éreztem... Mégis, az érdi lejtőn felfelé alaposan lemaradt.
"Szerinted fussál neki mégegyszer az elöző hsz-emnek és keresd meg, hogy én pontosan hol írtam ilyet.. :-PP"
Ez nem válasz. Hablatyoltál valamit, rákérdezek, hogy úgy érted-e, ahogy gondolom, erre visszaküldesz olvasni? :) De miért? :)
Én a 2. megoldást javaslom, ennyit a Hondák a külső sávban /egyébként persze, hogy nem a külsőben mennek, a belsőben tartják fel a sort :)/ 50-nel témakörről :)))
Csak kíváncsi voltam, komolyan gondolod-e, ennek semmi köze a kötekedéshez...
Akkor kötekednék, ha csak miattad írtam volna ide, nem pedig amiatt, amit állítottál. Mivel anno a JvN-ben is ezt az álláspontot képviseltem, igazán nem mondhatod, hogy kötekednék :)
Szóval azt állítod, hogy a Hondák túlnyomó része nem 1,4-es Civic?
Accordról nem is írtam, mert azok nyilván nem 120-szal mennek, hanem annyival, mint bármi más középkategóriás. Az új fajta az egy kivétel a Hondák között, mondhatnám úgy is, hogy szőr van a levesben :) Arra már tettek rendes féket, vagy mitől lehet? :P
Nagy sebességgel közlekedő Prelude-ot eddig egyszer láttam, általában azok is olyanok, mint a Civic...
""Ma is láttam egy hONDAST, 50-nel a külsőben, füstőlve poroszkálni.""
Remélem, ezt azért te sem gondolod komolyan? Csak kíváncsi vagyok. Mer' ok, a sajátodról azt mondasz, amit akarsz, úgyis a Puggal jársz, de a többi hondást azért csak nem muszáj magasztalnod :PPP
Az 1,4-es Civic tipikus sebessége autópályán kb. 120. Mást meg ritkán látni...
>Hol fog jobban húzni? A max. nyomaték vagy a max. teljesítmény helyen?
Termeszetesen egy adott sebessegei fokozatban a max. nyomatekhoz tartozo fordulatszamon gyorsul a legjobban az auto. (extrem kivetelek lehetnek legellenallas miatt)
De ugye ha mondjuk 3.-ban 4500-nal jobban is gyorsul, mint 6200-nal, de 4500-nal meg siman visszavalthat az ember 2.-ba, ahol a fordulat mondjuk* lesz 6200 es ott jobban fog gyorsulni, mint 3.-ban 4500-nal. Altalaban. :)
(*: az egyszeruseg kedveert. Termeszetesen a valtas a max. nyomatekrol nem a max. teljesitmeny pontra fog atteni.)
"mi kell a gyorsuláshoz (0-100), teljesítmény vagy nyomaték"
megoldódott. A kettő szoros összefüggésben áll egymással. Nagy nyomaték kis ford.számmal megegyezik a kis nyomaték nagy fordulatszámmal, ugyanis a nyomatékváltó közbeiktatásával megfelelő áttétellel a kis nyomatékból nagyobb lesz. Persze a sebesség csökken, de a ford.szám "nagysága" miatt ugyan ott vagyunk, mint a nagy nyomaték kis ford.szám párosnál.
A kettő szorzata adja meg a teljesítményt, ami elárulja az autó menetteljesítményét.
Eddig oké.
De
ha 1, azaz egy autó gyorsul 1, azaz egy adott sebességfokozatban, (tehát nem versenyről van szó, csak úgy tolja neki :)) akkor hogyan alakul a gyorsulása? Hol fog jobban húzni? A max. nyomaték vagy a max. teljesítmény helyen?
Van egy olyan érzésem, hogy a max. nyomatékhelyen.
"Ma is láttam egy hONDAST, 50-nel a külsőben, füstőlve poroszkálni."
Ez egy elég pörgös topic, ez nem halt volna be 2000-ben! Minden nap 30-40 új hozzászólás van benne, bár jegyzik a nem füstölö, csak szimplán tötymörgö Hondákat is benne! :-PPP
Ebben az esetben persze, hogy nem kapsz érte annyit, amennyit ér :/
Köcsög biztosítók. Ha a használtautópiacon magasabb valaminek az ára, mint az Eurotax-ban, akkor az Eurotax-ra hivatkoznak, ha alacsonyabb, akkor meg a használtautópiacra. Rablóbanda...
Azon gondolkodtam még anno, hogy a Casco ugye biztosítás. Ergo meg kell téríteni a káromat. Ha viszont nem csináltatom meg az autót, hanem készpénzt kérek, akkor lényegesen kevesebbet fizetnek, mintha megcsináltatom. Annyira keveset, hogy a roncsérték + a kapott összeg lényegesen kisebb az autó értékénél. Vajon lehet erre hivatkozni?