Koszi a kedvesseged, tulajdonkeppen a bejaratasi utmutatora lennek kivancsi...
Nem tudom pl. kell-e jaratni a motort allo helyzetben indulas elott- ha igen, mennyit, meg hasonlo dolgokra lennek kivancsi ha egyaltalan szerepel ilyen benne.
Ott is van kapcsolódó topik, bár jellemzően az indexeset használják a klubtagok is.
A kérdésre válaszolva, az MPI egy régebbi, 8 szelepes motor, ami "egyszerű, mint a faék", de éppen ezért kevés vele a gond.
A fogyasztását már leírtuk, jól kordában tartható, ha nyomod neki, eszik, de ha kíméled, akkor tudsz vele keveset fogyasztani.
Az FSI egy un. szegénykeverékes üzemmódot is használó modern, komplikált motor, ahol a szegénykeverék azt jelenti, hogy spéci kilakításának köszönhetően képes a hengeren belül olyan befecskendezési képet kialakítani, hogy a gyertyához közel viszonylag több benzin részecske van, de a henger távolabbi sarkaiban kevesebb, mint ami az ideális arányhoz kell. Így begyullad a keverék a szikrától, de a távolabbi helyeken a már égő keverék gyújt, nem a szikra.
Elmélketileg kisebb fogyasztást eredményez ez a módszer, de mivel csak szűk fordulatszám tartományban használja a komputer, ezért nem számottevő a csökkenés, semmiképpen nem hozza vissza a bonyolult szerkezetek felárát a fogyasztással.
Mivel nem szereti a kénes benzint a rendszer, eleinte kifejezetten prémium benzineket ajánlottak csak hozzá.
Valamikor volt egy fejlesztés, aminek köszönhetően már a sima benzin is jó hozzá, de mivel nem sokkal dinamikusabb, erősebb, nyomatékosabb, ellenben sokkal drágább, bonyolultabb, a szervize költségesebb, én nem ajánlom.
Van ugyan ismerősöm, aki az OFF VW Touranban ON ilyet használ, de igazándiból nincs elájulva, állítólag a sima 95-el a komputer 100 lE-re veszi vissza a teljesítményt, akkor pedig ott vagy, mint az MPI-vel.
Használtként eladni is nehezebb lesz, mert Mo.-n ritka és nem fogják megfizetni a felárat a nagyobb darabszámú MPI-hez képest.
Kimerítő válasz volt?
Lehet benne minimális tárgyi tévedés, de a lényeg megáll. :-)
Nekem új kora óta megvan az 1,6 MPI OII-m az összes fogyasztási adata.
A minimum 6,78 l/100km, a maximum 10,65.
Lendületesen vezetek, a pályán 140-150, országúton 110-120, városban nem versenyzek, inkább csak haladok a tömeggel.
Országúton szerntem lehetséges a 6 l. alatti fogyasztás, már nekem is mutatott 4-el kezdődő átlagot a komputer, de akkor tényleg szolidan, előzgetések nélkül, forgalommentes úton 80-90 között autóztam.
Sajnos a statisztikámba ez nem került bele, mert oda mindig a tankoláskor számított átlagokat írom.
Általában 550-600 km-t megyek egy tankkal, aztán csurig töltöm.
Nem mindig villan fel a lámpa, de ha igen, akkor az még kb. 80-100 km-re elég üzemanyagot jelez.
Nekem az Octi 3000km-es európai út alatt fogyasztott 4 fővel, és csurig rakva csomikkal, 7.7 litert. Persze itt pálya a legtöbb, a városi csatangolások elenyészőek. Végig klímával mentünk, de tegyük hozzá h szerintem a nyugati üzemanyag valahogy "tisztább". :) Érdekes h a holland benyával éreztem a legerősebbnek a verdát. Vajon mit adagolhatnak hozzá a hollandusok? :)
Rángatott a kocsi, kihagyott a 3-as henger. Úgy nem volt vészes, de felettébb zavaró, és a fogyasztás is fél lityóval több volt. Kábelcsere volt, aztán minden fasza! Úgytűnik kontakthiba volt... 12-be fájt.
Ma újságoltam a Szlovákiában született/élő haveromnak 3.2 Milláért vettem egy 1.4-16V octáviát Magyarföldön. Errő ő: Én is egy hete vettem az Orvos ismerősömtől egy 3 éves Octávia kombit (OII) 70.000 Km, 2.2 milla volt átszámolva. És PDTDI motorral.
Beszarás hogy milyen olcsó kint. Na mind1, ez van.
Ma mentem Lefoglalózni egy Skoda 1.4-16V ROOMSTERT egerbe.
De a Skoda szalon mellett, a Citroen szalon használtautó parkolójában megpillantottam kb vagy 20-25db Octavia II sedánt és kombit.
Gondoltam bemegyek rákérdezek mi ez a nagy felhozatal egy Skoda szalon-tól 500m levő Citroen kereskedésben.
Mondták bank átal visszavett flottás autók. Egy Taxi társaságé volt, de 3 hónap alatt becsődölt és a bank visszavette őket.
Mind 1.4-16V motoral van szerelve, 2006. októberi forgalombahelyezésüek, átlag 15.000 km-el, gyönyörü ezüstmetálban csillog az összes.
Az áruk 3,2 - 3,25 milla !!! Szép, megkímélt állapotban vannak !!!
Mondtam magamban ez mind szép, és jó, de 1.4-16V motor 1.250Kg "hajókhoz" ??? Na ne.......................
De gondoltam ha már itt vagyok, megyek egy tesztkört egy kombival.
És nem hittem el, érzetre jobban ment mint az 1.150 Kg Roomster. Komolyan!
- rövid átételzésü válta miatt valszeg -
1 hete adtam el az 1.2 79LE kiváló Honda Jazzemet, előtte egy 1.4-16V 75LE Ibizám volt (legutólsó kiadásu) és nem éreztem hogy gyengébb lett volna a kombi Octavia!
Pedig dombos helyre mentünk vele - bükk lankái - és meggyőzött!!!
Szóval a Roomstert sztórnózva, le is fogalóztam egy kombit azonnal.
Ok, nem egy bivaly, ezt ti is tudjátok, de Ózd és Kazinbarcika közt ( 40km) használva tökéletes, felesleges lenne mondjuk egy PDTDI.
Lehivattam az Eurotaxos árukat is. 3.4 Milla!
Ambiete felszereltségü mind. Klímával, ABS-el, kipörgésgátlóval, integrált CD lejátszóval, stb!
Szóval ha valaki tervezi mostanában Octávia vásárlást, irány Citroen, Eger!
Számom: 20/993-9308 - ha kérdésetek van a szalonnal kapcsolatban - pl. alku! :)!
üdv mindenkinek.régen jártam itt most egy kis segitséget szeretnék kérni 1.6-s Octavia Tour-ba szeretnék telefon kihangositót berakni és a rádió csatlakozó kiosztására lenne szükségem. a rádió Symphoni,cd-s és tudja a cd tárat is elvileg.ha valaki tud kérem segitsen. köszi
"Nekem megéri a nyugalom és az utánajárásnál spórolt idő és pénz."
Ha valaki súlyos összegeket veszít azon hogy mondjuk egy hétig nincs autója, akkor érthető. Én pl. 12 napig voltam autó nélkül, nem mondom hogy kellemes volt, de ki lehet bírni :)
Aztán vettem egy O1-et, ami újban annak idején 5mill fölött volt, és a vételkor kapható Tour + azonos extrákkal is bőven 5 fölé ment a vége úgy, hogy pár dolog már nem is volt rendelhető. És egy picivel 2 alatt fizettem az egészért...
Közben persze volt egy nagyszerviz, egy garnitúra gumi, meg 1-2 soron kívüli apróság, de ezek együtt sem érték el a 3 millás árkülönbözet tizedét sem.
És azért ha valaki tele van pénzzel, gondolom annak sem mindegy hogy valamiért 3MFt-tal többet fizet vagy sem..
"Kevés (értsd senkit) embert láttam, akinek lazán megvolt a pénze újra és használtat vett volna."
Én láttam már pár ilyen embert :) Olyanokat, akiknek egyben megvolt egy új ára, és mégis használtat vettek, mert másra _is_ kellett a pénz.