Szuszogó hang: teljesen normális, nálam is van, meg szerintem sok más autón is.
Amit felvetettél a fék eltérő hatásfokáról, az érdekes. Nekem is feltűnt már, hogy városban olyan mélyre kell nyomni a pedált. Különösen egy ugyanilyen, de 1.4-es motorral szerelt autóval összehasonlítva, amin alig kell hozzáérni városban a pedálhoz és már harap.
Az 1.6-os viszont országúton, meg autópályán harap jobban, amikor hirtelen kell fékezni nagy sebességről. Kollégám már többször megjegyezte, milyen príma fék van az autómon és nekem is meglepő, hogy ekkorákat fékezek.
Lehet, hogy így van "hangolva" a fékrendszer (ami egyébként a dízel kivételével minden Octavia II-nél azonos alkatrészekből áll, FS-III a típusa és csak a PD-TDI-n vannak pár milliméterrel nagyob tárcsák).
A kormánymű is azonos minden OII-ben, csak a motor típusához programozzák be eltérő paraméterekre.
Egyébként az előző autómon is mindig úgy éreztem, nem fog elég jól a fék, de ez csak azért volt, mert a jobb lábam a gázpedál finom szabályozásához van szokva (azt nyomod az vezetés ideje alatt leginkább) és a fékpedál lenyomása ahhoz képest már igencsak nagy erőkifejtésnek számít.
Mindjárt úgy érzed, hogy tökéletes a féked, ha kb. 10-15 km/órás sebességnél lenyomod a fékpedált a BAL lábaddal!
Ezt biztonsági övvel bekötve, utas nélkül, forgalommentes helyen próbáld meg, mert intenzív lesz a hatás...
A megálláskori nyekkenésről:
Tavaly Olaszországban az apartman alatti parkolóba hajtottam le, lehúzott ablakkal.
Mivel vigyázok az autómra, és volt is benne cucc rendesen, szép lassan eresztettem le a lejtőn, nehogy leérjen az alja.
Állóra fékeztem az autót és valami irtózatos fémes nyekergést hallottam. 10 percig guggoltam a kocsi mellett és lesegettem elemlámpával, hogy hol ért le, mi repedt el vagy tört el, aztán nem találtam semmit és később rájöttem, hogy a fék csinálta ezt a hangot.
Szerviz szerint normális, megfeszül a szerkezet a menetirányba.
A kéziféket is ha behúzom, de nem fogja még meg az autót (mert csak 1 kattanásig húzom), az is nyekereg, olyan recsegős hangot ad, miközben lassan gurul az autó.
Sőt, nálam olyan is előfordul, hogy fékezéskor valamelyik hátsó betét kattan, amikor kimozdul a helyéről.
Én már nem foglalkozom vele, 2 éves elmúlt az autó, ilyen és kész.
Egyszer, alig 2000 km-nél megkenték valami pasztával a fékbetétek elmozduló részeit, de sokáig nem tartott jótékony hatása.
Nem biztos, hogy azonos dolgokat tapasztalnuk ezért ha Te úgy érzed, valami nem stimmel, addig nyüstöld a szervizt, míg meg nem csinálják.
Egyébként a régebbi verziókat nem lehet ilyenre felokosítani?
Két márkaszervizben kérdeztem rá, mindenhol nemleges volt a válasz. Szerintem nincs is nekik olyan eszközük, amivel komfortelektronika vezérlőbe szoftvert lehetne tölteni. Meg a szoftver sincs náluk meg.
A komfortvezérlőt tudják programozni és kész. Vagy cserélni egy újabbra.
Erdeklodnek -konkret tapasztalatok alapjan- mekkora minimalis fogyasztast lehet kihozni egy 1.6 MPI MANUAL VALTOS O II. -bol?
Orszaguti hasznalatra gondolok...
Nekem sikerült egyszer a 4-es úton mínusz 2-3 fokban, tiszta időben, egymagam (kb. 100 kg), egyenletesen, óra szerint 90-100 között haladva 5,6-os fogyasztást elérni - computer szerint. A comp. kb 3 dl-t csal lefelé, tehát 5.9 lehetett. 50 km-en jött ki ez.
Ma, 20 fokban, 4 személynek megfelelő súly + némi csomaggal 6,1-et értem el, szintén 90-100 között, 2-3 előzéssel, mindezt 30 km-en. Ez valójában 6,4 lehet.
Elég egyéni a dolog szerintem. Minden változó, a szervízköltség, a casco, még az üzemanyagok árának különbsége is. De hát az ember azzal számol, amivel tud...
Egy biztos, hogy a diesel kevesebbet fogyaszt, és hogy drágább (Octavia esetében).
Immaron 1,5 honapja boldog tualjdonosa vagyok egy Skoda Octavia Ambiente 1.6i gepkocsinak. Az auto 2006 december kozepen lett uzembe helyezve es a Palota Automobil kereskedelmi vezetoje jart vele kb. 4 honapig (bejaratta nekem :). Ezutan vasaroltam meg tulajdonkeppen ujjonnan. Most van nalam 1,5 honapja. 4 alufelni (5 agu gyari Helios.
Teljesen meg vagyok vele elegedve. Kenyelmes, szamomra gyors, oriasi csomagtarto, nagyon egyben van ...
Van viszont egy eszrevetelem, amit nem igazan tudok eldonteni.
Egy fek "problema" ...
Ugy az elso honap vegen vettem eszre, vagyis en ugy erzem, hogy mintha a fek neha kemenyebb lenne, felkemenyedne. Nem allando a jelenseg. Valamikor nem erzem igy ...
A fekpedal lenyomasakor alapallapotban (termeszetesen jaro motornal, mivel anelkul ugye a fekszervo hianya miatt alapbol is kokemeny a fekpedal) sziszego, "levegos" hangot hallok, illetve a pedal kb. ugy 4-5 cm lenyomasa utan valik kemennye. Nem is vennem eszre, ha nagyobb sebessegu haladas eseten ne kellene esetlegesen hirtelen fekeznem. Namost ilyenkor ugy erzem neha, hogy olyan erovel kell nyomnom a pedalt ami mar fura ... A levegos hangot (nem veszesen hangos, oda kell figyelni ha az ember hallani akarja) egy ismerosom R. Megan-jaban is ugyan igy hallani szoval valoszinuleg ez "termeszetes".
A fekerovel nincs problema. Mindig megall, csak korabban nem vettem eszre vagy nem tunt fel vagy hule vagyok es mindig is ilyen volt. Probakeppen hosszabb egyeneseken forgalommentes helyen probaltam nagyobb sebessegekrol fekezni. Az auto megall, ABS be is kapcsol, de akkor is eleg neheznek erzem a fekpedalt. A pedalt nem is lehet padlig lenyomni ... felette megall par centivel ...
Aztan eszrevettem, hogy letekeret ablaknal, jaro motorral ha kb. 1 cm-re lenyomom a fekpedalt hallani a bal felni kornyekerol egy nyikkanast, de mindez csakis abban a lenyomott alig 1 cm-es szakaszon.
A Palota Automobil szervizeben megneztek ... a nyikkanast fektisztito spray-al szuntettek meg ... jo egy hetig nem is nyikkant ... most mar megint nyikkan. A fekpedal elnehezulesere a szervizes azt mondta par percnyi nyomkodas utan, illetve a feksztervo csovet is megnezve, hogy szerinte rendben van ... elhittem.
A mai napon vettem eszre, hogy mikor megallok s a kasztni vegleg megall (tehat mar nem lassul hanem tokeletesen megallitjak a fekek pl. piros lampanal) a kasztni visszalengesevel parhuzamosan egy eleg hangosat "nyekken" a kocsi mint amikor vizes a fekpofa (legalabbis en ilyekor tapasztaltam ilyet). A lassulaskor pedig nemi surlodo hang hallhato ... a fekpofak elkopasa egy 5 es fel honapos autonal tulzas lenne nem? Osszesen hajtottam 2000 km-et 1,5 honap alatt ...
Tapasztalt valaki hasonlokat?
Ket ismerosomet is megkertem, hogy vezessek az autot ok nem tallaltak furcsanak, viszont ok akkor vezettek eloszor s nekik valoszinuleg nem is tunne fel a kulonbseg, hiszen maximum a sajat autojukhoz tudjak hasonlitani.
Eletem elso autoja ez s nem vagyok autoszerelo ... minden tanacsot es segitseget nagyon szepen koszonok! :)
Egy árban számoltam a benzint és a gázolajat, kalkuláltam kötelezőt és cascót is mindkét verzióra. A fogyasztást nagy átlagban 9 literre vettem az 1.6-osnál, 6 literre a dieselnél. Számításba vettem a szervizköltségeket is, valamint a diesel estetén a több hitel kamattöbletét is.
"az én esetemben (évente 22-25 ekm) már átbillen a mérleg a dízel javára"
Én régebben számolgattam, az én esetemben ~6év/120ekm alatt lenne egy árban a kettő, 800eFt árkülönbség esetén. Ha tovább maradna az autó, az olajkályha jobban megérné.
Teljesen igaz, de az én esetemben (évente 22-25 ekm) már átbillen a mérleg a dízel javára, különösen, hogy ez a kocsi 5-6 éves korában lesz lecserélve, ha más szempontok nem szólnak közbe.
Nem nyúlsz mellé, ez egy jó motor, legalábbis nekem bevált.
Azért alkudozz egy kicsit az 1,9 TDI-re is, nekem egy kalkulációm azt mutatta, hogy a a kisebb üzemanyagfogyasztás ellensúlyozta volna a magasabb törlesztőrészletet.
Lélektanilag is kedvezőbb lenne a ritkább tankolás.
Most már többet gondolkodnék rajta, akár egy kicsit alacsonyabb felszereltség árán is.
Egyszer láttam egy kereskedői árrést mutató listát.
A dízelből többet tudnak engedni, mint a benzinesből...
Az enyémben állítható. Mármint az, hogy kb 15km felett az ajtók záródjanak. Sebesség határt valóban nem tudok állítani. Az is állítható, hogy a távirányítóról az összes ajtó, vagy csak a vezető oldli nyíljon.
Olajat 20 körül cserélem, melegíteni nyáron minimálisat, télen már inkább. Bár én mire kitolatok a garázsból az utcára (alapjáraton , a DSG miatt nem kel gázra lépnem, szépen kikuszik:-)) már az egy melegités. Na meg utána is éppen hogy pörgetem, a váltó pakolja felfelé így nincs nagy terhelése. Télen azért én is többet szoktam melegíteni, szerintem inkább a túlzásokba esést kel elkerülni. Nem hiszem hogy párperc melegítés ártana, lehet hogy nem használ ,de ártani semmiképp.
Én nem hiszek az olajok 30.e - 50 ezres csere intervallummában sem, és nem hiszek abban hogy indítás után azonnal indulhatunk. Az igaz, hogy hosszú mellegitési időszak nem egészséges, de én hacsak nem sietek, nyáron is képes vagyok kilépni a terasz mellé beindítani a járgányt, majd cipő, papírok, telefon, és csak ez uatán indulok.
Télen többször, és hosszabban melegítek. olyankor van azért hogy becsúszik az 5 perc is. (egyszer sikerült 13 percet melegíteni. Jó meleg is volt odebent:-)))
Anno egy kísérleti üzemben dolgoztam és műhely körülmények során is elő volt írva, a melegítési idő.....illetve a hűtési idő is.
Szerintem soxor veséződött már a téma, a Totalcar-on is volt róla cikk.
Azt javasolták, hogy álló helyzetben lehetőség szerint ne melegítsd a motort, a lehető leghamarabb indulj el, a terhelést pedig fokozatosan add neki.
Bejáratás alatt lehetőleg kerüld a fordulatszám tartomány felső harmadát, illetve a hosszabb autópálya szakaszokat tartósan azonos tempóval. Kell neki (és a váltónak) az összekopás.