Olajat 20 körül cserélem, melegíteni nyáron minimálisat, télen már inkább. Bár én mire kitolatok a garázsból az utcára (alapjáraton , a DSG miatt nem kel gázra lépnem, szépen kikuszik:-)) már az egy melegités. Na meg utána is éppen hogy pörgetem, a váltó pakolja felfelé így nincs nagy terhelése. Télen azért én is többet szoktam melegíteni, szerintem inkább a túlzásokba esést kel elkerülni. Nem hiszem hogy párperc melegítés ártana, lehet hogy nem használ ,de ártani semmiképp.
Én nem hiszek az olajok 30.e - 50 ezres csere intervallummában sem, és nem hiszek abban hogy indítás után azonnal indulhatunk. Az igaz, hogy hosszú mellegitési időszak nem egészséges, de én hacsak nem sietek, nyáron is képes vagyok kilépni a terasz mellé beindítani a járgányt, majd cipő, papírok, telefon, és csak ez uatán indulok.
Télen többször, és hosszabban melegítek. olyankor van azért hogy becsúszik az 5 perc is. (egyszer sikerült 13 percet melegíteni. Jó meleg is volt odebent:-)))
Anno egy kísérleti üzemben dolgoztam és műhely körülmények során is elő volt írva, a melegítési idő.....illetve a hűtési idő is.
Szerintem soxor veséződött már a téma, a Totalcar-on is volt róla cikk.
Azt javasolták, hogy álló helyzetben lehetőség szerint ne melegítsd a motort, a lehető leghamarabb indulj el, a terhelést pedig fokozatosan add neki.
Bejáratás alatt lehetőleg kerüld a fordulatszám tartomány felső harmadát, illetve a hosszabb autópálya szakaszokat tartósan azonos tempóval. Kell neki (és a váltónak) az összekopás.
Koszi a kedvesseged, tulajdonkeppen a bejaratasi utmutatora lennek kivancsi...
Nem tudom pl. kell-e jaratni a motort allo helyzetben indulas elott- ha igen, mennyit, meg hasonlo dolgokra lennek kivancsi ha egyaltalan szerepel ilyen benne.
Ott is van kapcsolódó topik, bár jellemzően az indexeset használják a klubtagok is.
A kérdésre válaszolva, az MPI egy régebbi, 8 szelepes motor, ami "egyszerű, mint a faék", de éppen ezért kevés vele a gond.
A fogyasztását már leírtuk, jól kordában tartható, ha nyomod neki, eszik, de ha kíméled, akkor tudsz vele keveset fogyasztani.
Az FSI egy un. szegénykeverékes üzemmódot is használó modern, komplikált motor, ahol a szegénykeverék azt jelenti, hogy spéci kilakításának köszönhetően képes a hengeren belül olyan befecskendezési képet kialakítani, hogy a gyertyához közel viszonylag több benzin részecske van, de a henger távolabbi sarkaiban kevesebb, mint ami az ideális arányhoz kell. Így begyullad a keverék a szikrától, de a távolabbi helyeken a már égő keverék gyújt, nem a szikra.
Elmélketileg kisebb fogyasztást eredményez ez a módszer, de mivel csak szűk fordulatszám tartományban használja a komputer, ezért nem számottevő a csökkenés, semmiképpen nem hozza vissza a bonyolult szerkezetek felárát a fogyasztással.
Mivel nem szereti a kénes benzint a rendszer, eleinte kifejezetten prémium benzineket ajánlottak csak hozzá.
Valamikor volt egy fejlesztés, aminek köszönhetően már a sima benzin is jó hozzá, de mivel nem sokkal dinamikusabb, erősebb, nyomatékosabb, ellenben sokkal drágább, bonyolultabb, a szervize költségesebb, én nem ajánlom.
Van ugyan ismerősöm, aki az OFF VW Touranban ON ilyet használ, de igazándiból nincs elájulva, állítólag a sima 95-el a komputer 100 lE-re veszi vissza a teljesítményt, akkor pedig ott vagy, mint az MPI-vel.
Használtként eladni is nehezebb lesz, mert Mo.-n ritka és nem fogják megfizetni a felárat a nagyobb darabszámú MPI-hez képest.
Kimerítő válasz volt?
Lehet benne minimális tárgyi tévedés, de a lényeg megáll. :-)
Nekem új kora óta megvan az 1,6 MPI OII-m az összes fogyasztási adata.
A minimum 6,78 l/100km, a maximum 10,65.
Lendületesen vezetek, a pályán 140-150, országúton 110-120, városban nem versenyzek, inkább csak haladok a tömeggel.
Országúton szerntem lehetséges a 6 l. alatti fogyasztás, már nekem is mutatott 4-el kezdődő átlagot a komputer, de akkor tényleg szolidan, előzgetések nélkül, forgalommentes úton 80-90 között autóztam.
Sajnos a statisztikámba ez nem került bele, mert oda mindig a tankoláskor számított átlagokat írom.
Általában 550-600 km-t megyek egy tankkal, aztán csurig töltöm.
Nem mindig villan fel a lámpa, de ha igen, akkor az még kb. 80-100 km-re elég üzemanyagot jelez.
Nekem az Octi 3000km-es európai út alatt fogyasztott 4 fővel, és csurig rakva csomikkal, 7.7 litert. Persze itt pálya a legtöbb, a városi csatangolások elenyészőek. Végig klímával mentünk, de tegyük hozzá h szerintem a nyugati üzemanyag valahogy "tisztább". :) Érdekes h a holland benyával éreztem a legerősebbnek a verdát. Vajon mit adagolhatnak hozzá a hollandusok? :)