Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rupiax Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2084
Ha van MAXI DOT a kocsidban, akkor ezt Te is be tudod állítani a menüjéből.
Előzmény: gpsman (2080)
pacs_425 Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2083
"Van valakinek olyan listaja - lehetoleg magyarul - mit lehet a szervizben ki/be kapcsoltatni az autoban levo elektronikakban."

Sajnos pont magyarul nincs :(

http://de.openobd.org/skoda/octavia_1z.htm

A http://translate.google.com átforgatja neked angolra vagy franciára ha neked úgy jobb.
Remélem ez segít...

--
pacs_425
Előzmény: gpsman (2080)
TUZI Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2082
Eggyetértek.:-)

Olajat 20 körül cserélem, melegíteni nyáron minimálisat, télen már inkább. Bár én mire kitolatok a garázsból az utcára (alapjáraton , a DSG miatt nem kel gázra lépnem, szépen kikuszik:-)) már az egy melegités. Na meg utána is éppen hogy pörgetem, a váltó pakolja felfelé így nincs nagy terhelése. Télen azért én is többet szoktam melegíteni, szerintem inkább a túlzásokba esést kel elkerülni. Nem hiszem hogy párperc melegítés ártana, lehet hogy nem használ ,de ártani semmiképp.
Előzmény: drMinit (2081)
drMinit Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2081
"Ki mit javasol ez ugyben??"

Én nem hiszek az olajok 30.e - 50 ezres csere intervallummában sem, és nem hiszek abban hogy indítás után azonnal indulhatunk.
Az igaz, hogy hosszú mellegitési időszak nem egészséges, de én hacsak nem sietek, nyáron is képes vagyok kilépni a terasz mellé beindítani a járgányt, majd cipő, papírok, telefon, és csak ez uatán indulok.

Télen többször, és hosszabban melegítek. olyankor van azért hogy becsúszik az 5 perc is. (egyszer sikerült 13 percet melegíteni. Jó meleg is volt odebent:-)))

Anno egy kísérleti üzemben dolgoztam és műhely körülmények során is elő volt írva, a melegítési idő.....illetve a hűtési idő is.
Előzmény: pacs_425 (2076)
gpsman Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2080

Van valakinek olyan listaja - lehetoleg magyarul - mit lehet a szervizben ki/be kapcsoltatni az autoban levo elektronikakban.

Olyanra gondolok mint pl. az automatikus ajtozaras bizonyos sebesseg felett.

 

gpsman Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2079

KOSZONOM SZEPEN!!!

Meggyoztetek.

 

 

pacs_425 Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2078
másod percet = másodpercet
Előzmény: pacs_425 (2076)
ac07 Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2077

Szerintem soxor veséződött már a téma, a Totalcar-on is volt róla cikk.

Azt javasolták, hogy álló helyzetben lehetőség szerint ne melegítsd a motort, a lehető leghamarabb indulj el, a terhelést pedig fokozatosan add neki.

Bejáratás alatt lehetőleg kerüld a fordulatszám tartomány felső harmadát, illetve a hosszabb autópálya szakaszokat tartósan azonos tempóval. Kell neki (és a váltónak) az összekopás.

Előzmény: gpsman (2075)
pacs_425 Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2076
"Ki mit javasol ez ugyben??"

Részemről indítás után várok 10-15 másod percet hogy mindenhova eljusson az olaj, aztán gyí!
Télen nagy hidegben fél percet szoktam várni.

Link:
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/061124c/
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/070106e/


--
pacs_425
Előzmény: gpsman (2075)
gpsman Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2075

GEPKONYV 229. oldal szerint:

 

"Alapjaraton nagyon sokaig tart mig a motor eleri az uzemi homersekletet."

.....

"Ezert az inditas utan azonnal induljon el."

 

Akkor en most rosszul gondolom, hogy illik jarnia a motornak egy 5 percecsket-foleg ha bejaratos-es azutan elindulni??

 

Ki mit javasol ez ugyben??

 

 

 

gpsman Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2074

Szia Csaba!

 

Igen, de mar tudom milyen motor legyen benne: 1.6MPI

(1.9PDTDI lenne ha lenne ra penz.)

 

Remelem nem nyulok nagyon melle...

 

Előzmény: ckerti (2073)
ckerti Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2073

Most már ne csigázz tovább!

 

Kocsit veszel és nem tudod, milyen motorral válasszad?

Előzmény: gpsman (2072)
gpsman Creative Commons License 2007.05.28 0 0 2072

Koszi, megjott!!!

 

 

Előzmény: Rupiax (2071)
Rupiax Creative Commons License 2007.05.28 0 0 2071
Szia, elment!
Előzmény: gpsman (2070)
gpsman Creative Commons License 2007.05.28 0 0 2070

Szia!

 

Probald mar meg meg 1X, mert nem jott at!

 

Koszi.

 

Előzmény: Rupiax (2069)
Rupiax Creative Commons License 2007.05.28 0 0 2069
Elküldtem emailben
Üdv
Rupiax
Előzmény: gpsman (2068)
gpsman Creative Commons License 2007.05.28 0 0 2068

Koszi a kedvesseged, tulajdonkeppen a bejaratasi utmutatora lennek kivancsi...

Nem tudom pl. kell-e jaratni a motort allo helyzetben indulas elott- ha igen, mennyit, meg hasonlo dolgokra lennek kivancsi ha egyaltalan szerepel ilyen benne.

 

Rupiax Creative Commons License 2007.05.27 0 0 2067
Mire lenne szükséged a gépkönyvből? Szívesen beszkennelem Neked, de a teljes könyv meglehetősen vaskos.
gpsman Creative Commons License 2007.05.27 0 0 2066

Sziasztok!

 

Tudna nekem valaki kuldeni egy gepkonyvet 1.6MPI OII. -hoz?

Esetleg letoltheto valahonnan?

Letezik ilyen egyaltalan elektronikus formaban?

 

 

gpsman Creative Commons License 2007.05.25 0 0 2065

Szia!

 

 

Ez igen!

Nagyon koszi.

Reszletes, mindent ertek.

:-)

 

Előzmény: ckerti (2064)
ckerti Creative Commons License 2007.05.25 0 0 2064

Létezik a Skoda orrmotor (Favorittól Fabiáig) c. topik itt az indexen.

Ez rendesen pörög, csak a címe elavult.

Sok OII tulaj is van.

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015819

 

Létezik ezen kívül a klub, a Skoda Orrmotor Fanclub, mint bejegyzett klub.

 

A honlap a www.sof.hu címen elérhető.

Ott is van kapcsolódó topik, bár jellemzően az indexeset használják a klubtagok is.

 

A kérdésre válaszolva, az MPI egy régebbi, 8 szelepes motor, ami "egyszerű, mint a faék", de éppen ezért kevés vele a gond.

A fogyasztását már leírtuk, jól kordában tartható, ha nyomod neki, eszik, de ha kíméled, akkor tudsz vele keveset fogyasztani.

 

Az FSI egy un. szegénykeverékes üzemmódot is használó modern, komplikált motor, ahol a szegénykeverék azt jelenti, hogy spéci kilakításának köszönhetően képes a hengeren belül olyan befecskendezési képet kialakítani, hogy a gyertyához közel viszonylag több benzin részecske van, de a henger távolabbi sarkaiban kevesebb, mint ami az ideális arányhoz kell. Így begyullad a keverék a szikrától, de a távolabbi helyeken a már égő keverék gyújt, nem a szikra.

 

Elmélketileg kisebb fogyasztást eredményez ez a módszer, de mivel csak szűk fordulatszám tartományban használja a komputer, ezért nem számottevő a csökkenés, semmiképpen nem hozza vissza a bonyolult szerkezetek felárát a fogyasztással.

 

Mivel nem szereti a kénes benzint a rendszer, eleinte kifejezetten prémium benzineket ajánlottak csak hozzá.

Valamikor volt egy fejlesztés, aminek köszönhetően már a sima benzin is jó hozzá, de mivel nem sokkal dinamikusabb, erősebb, nyomatékosabb, ellenben sokkal drágább, bonyolultabb, a szervize költségesebb, én nem ajánlom.

 

Van ugyan ismerősöm, aki az OFF VW Touranban ON ilyet használ, de igazándiból nincs elájulva, állítólag a sima 95-el a komputer 100 lE-re veszi vissza a teljesítményt, akkor pedig ott vagy, mint az MPI-vel.

 

Használtként eladni is nehezebb lesz, mert Mo.-n ritka és nem fogják megfizetni a felárat a nagyobb darabszámú MPI-hez képest.

 

Kimerítő válasz volt?

Lehet benne minimális tárgyi tévedés, de a lényeg megáll. :-)

Előzmény: gpsman (2061)
robi25 Creative Commons License 2007.05.24 0 0 2063

Ha jól rémlik - de javitsatok, ha nem -  az FSI helyett lesz majd 1.4 TFSI és 1.8 TFSI.

 

Előzmény: ac07 (2062)
ac07 Creative Commons License 2007.05.24 0 0 2062
Ige és ha minden igaz, akkor az éppen megszűnőben lévő 98-ast szereti.
Előzmény: robi25 (2060)
gpsman Creative Commons License 2007.05.24 0 0 2061

Van meg ezen a forumon kivul, olyan ami szinten O II-vel foglalkozik?

 

robi25 Creative Commons License 2007.05.24 0 0 2060
Régi de megbizható. Az FSI jóval drágább - árban valahol az 1.9 PDTDI környékén van - és 10 lóerővel több. Biztos jobb is valamennyivel.
Előzmény: gpsman (2059)
gpsman Creative Commons License 2007.05.24 0 0 2059

Nagyon szepen koszonom mindenkinek a sok hasznos hozzaszolast!!

 

Meg arra lennek kivancsi mi a pontos kulonbseg az 1.6MPI ill. 1.6FSI kozott??

Esetleg tudtok magyar nyelvu linket ahol az MPI-rol olvashatnek?

 

Eleg regi konstrukcio ez a motor tipus ugy tudom...

 

 

ckerti Creative Commons License 2007.05.24 0 0 2058

Nekem új kora óta megvan az 1,6 MPI OII-m az összes fogyasztási adata.

 

A minimum 6,78 l/100km, a maximum 10,65.

 

Lendületesen vezetek, a pályán 140-150, országúton 110-120, városban nem versenyzek, inkább csak haladok a tömeggel.

 

Országúton szerntem lehetséges a 6 l. alatti fogyasztás, már nekem is mutatott 4-el kezdődő átlagot a komputer, de akkor tényleg szolidan, előzgetések nélkül, forgalommentes úton 80-90 között autóztam.

Sajnos a statisztikámba ez nem került bele, mert oda mindig a tankoláskor számított átlagokat írom.

Általában 550-600 km-t megyek egy tankkal, aztán csurig töltöm.

Nem mindig villan fel a lámpa, de ha igen, akkor az még kb. 80-100 km-re elég üzemanyagot jelez.

Előzmény: gpsman (2053)
ApolloBSG Creative Commons License 2007.05.23 0 0 2057
Nekem az Octi 3000km-es európai út alatt fogyasztott 4 fővel, és csurig rakva csomikkal, 7.7 litert. Persze itt pálya a legtöbb, a városi csatangolások elenyészőek. Végig klímával mentünk, de tegyük hozzá h szerintem a nyugati üzemanyag valahogy "tisztább". :)
Érdekes h a holland benyával éreztem a legerősebbnek a verdát. Vajon mit adagolhatnak hozzá a hollandusok? :)
robi25 Creative Commons License 2007.05.23 0 0 2056
7-8 liter között. Nekünk kombiban van és 50e km alatt 8 liter a nagy átlag. Mondjuk többnyire autópálya és város.
Előzmény: gpsman (2053)
ac07 Creative Commons License 2007.05.23 0 0 2054
Nekünk általános használatban nyáron 7-7,5, télen 7,5-8 liter között fogyaszt.
Az általános használatunk 20% város, 10% országút, 70% autópálya.
Előzmény: gpsman (2053)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!