"az én esetemben (évente 22-25 ekm) már átbillen a mérleg a dízel javára"
Én régebben számolgattam, az én esetemben ~6év/120ekm alatt lenne egy árban a kettő, 800eFt árkülönbség esetén. Ha tovább maradna az autó, az olajkályha jobban megérné.
Teljesen igaz, de az én esetemben (évente 22-25 ekm) már átbillen a mérleg a dízel javára, különösen, hogy ez a kocsi 5-6 éves korában lesz lecserélve, ha más szempontok nem szólnak közbe.
Nem nyúlsz mellé, ez egy jó motor, legalábbis nekem bevált.
Azért alkudozz egy kicsit az 1,9 TDI-re is, nekem egy kalkulációm azt mutatta, hogy a a kisebb üzemanyagfogyasztás ellensúlyozta volna a magasabb törlesztőrészletet.
Lélektanilag is kedvezőbb lenne a ritkább tankolás.
Most már többet gondolkodnék rajta, akár egy kicsit alacsonyabb felszereltség árán is.
Egyszer láttam egy kereskedői árrést mutató listát.
A dízelből többet tudnak engedni, mint a benzinesből...
Az enyémben állítható. Mármint az, hogy kb 15km felett az ajtók záródjanak. Sebesség határt valóban nem tudok állítani. Az is állítható, hogy a távirányítóról az összes ajtó, vagy csak a vezető oldli nyíljon.
Olajat 20 körül cserélem, melegíteni nyáron minimálisat, télen már inkább. Bár én mire kitolatok a garázsból az utcára (alapjáraton , a DSG miatt nem kel gázra lépnem, szépen kikuszik:-)) már az egy melegités. Na meg utána is éppen hogy pörgetem, a váltó pakolja felfelé így nincs nagy terhelése. Télen azért én is többet szoktam melegíteni, szerintem inkább a túlzásokba esést kel elkerülni. Nem hiszem hogy párperc melegítés ártana, lehet hogy nem használ ,de ártani semmiképp.
Én nem hiszek az olajok 30.e - 50 ezres csere intervallummában sem, és nem hiszek abban hogy indítás után azonnal indulhatunk. Az igaz, hogy hosszú mellegitési időszak nem egészséges, de én hacsak nem sietek, nyáron is képes vagyok kilépni a terasz mellé beindítani a járgányt, majd cipő, papírok, telefon, és csak ez uatán indulok.
Télen többször, és hosszabban melegítek. olyankor van azért hogy becsúszik az 5 perc is. (egyszer sikerült 13 percet melegíteni. Jó meleg is volt odebent:-)))
Anno egy kísérleti üzemben dolgoztam és műhely körülmények során is elő volt írva, a melegítési idő.....illetve a hűtési idő is.
Szerintem soxor veséződött már a téma, a Totalcar-on is volt róla cikk.
Azt javasolták, hogy álló helyzetben lehetőség szerint ne melegítsd a motort, a lehető leghamarabb indulj el, a terhelést pedig fokozatosan add neki.
Bejáratás alatt lehetőleg kerüld a fordulatszám tartomány felső harmadát, illetve a hosszabb autópálya szakaszokat tartósan azonos tempóval. Kell neki (és a váltónak) az összekopás.