Mindez a gyári 175/80R14-es mérettel. Elötte 205/55 R16 volt. Azzal azért nem volt ilyen fényes a helyzet és vissza is fogta a kocsit rendesen. Jobban nézett ki, de inkább eladtam a nagy kerekeket és vissza az eredeti méret. Nagyon élvezem, teljesen "kisimult" alatta az út.
Nekem kombi van ezzel a motorral kb 90% városban nyáron: 7.5-8.0 (Bp.), vegyesen klimával. Egyetlen 1x sikerült a gyárilag megadott 9l-t városban elérni, amikor az omv hiper-szupernek nevezett 95-ét kipróbáltam :-( (Pedig akkor sem mentem másképp, mint szoktam.) Ha vegyes, város-országút-autópálya akkor 7.0l. Nekem még sosem volt 6.0l vagy az alatti. Nincs fed. komjuter, tankolás 1. kattanásig és a megtett kilométerből számolva.
Szerintem menjél egy legalább 100km-es kanyart városon kívül, és nézd meg hogy mennyi az annyi. Ha ott is túlfogyaszt, akkor szvsz érdemes szerelőnek megmutatni.
A gyári adat 9 városban, de szinte minden autó többet fogyaszt a katalógus értékeinél...
Mivel még nem túl rég van nálam, országúti fogyasztást nem tudtam mérni. Egyébként meg nem vagyok nagyon hajtós, szeretek lendületesen vezetni de az túlzás, hogy nehéz lenne a lábam.
Nem mutattam még szerelőnek, előbb próbáltam tájékozódni itt a fórumon a kedves márkatársaktól.
Tényleges mérés. Azt hiszem akkor valamivel gond lesz. Tisztában vagyok vele, hogy gyengécske ehhez a súlyhoz és a klímához ez a motor, de ezt akkor is sokallom.
Azért köszi a segítséget, most már van viszonyítási alapom.
Még annyit tennék hozzá, hogy klímával nagyon-nagyon sokat számít városi közlekedésnél a forgalom alakulása a fogyasztás szempontjából. Az 1.4-es gyengusz motor szopikálja a benzint kigyorsításkor igen tisztességesen.
Csak Budapestre értve klímával, közepes forgalom (van ilyen?) mellett rövidebb távokon (5-6 km) 10l körül, de inkább felett, hosszabb távon (15km) 9l körül fogyaszt.
Hello. Ugyanez a motor és karosszéria, nekem városban (általában Szfvár, de néha Budapest) ha nem 2-3 km-es utakat megyek, akkor 8-9 liter között, de télen nagyon rövid (2-3 km) távon nekem is 10 körül van. Országúton, okosan, nem túl gyorsan (95-105 utazó) 5 liter körül (!) is mértem, autópályán 110-120 körül 6-6.5, 130-nál már 7.5, ha "gyorsan" megyek vele (140-150), akkor 8 liter körül fogyaszt.
"Városi használatban 80%-ban klímát is használva 10-11 l/100 km között fogyaszt."
Ezt az MFA mondja, vagy tényleg ennyi? Én 1.6 automatával 10 alatt tudok maradni Bp.-en, de pl. Debrecenben vagy Kaposváron simán összejön a 14-15l/100km MFA szerint. Rövid utak, minden görbe fánál lámpa, stb...
Hoszú keresgélés és válogatás után sikerült szert tennem egy Octavia 1,4 16V Cool Tradition-ra. Abban kérném a segítségeteket - elsősorban azokét akiknek szintén ezzel a motorral szerelt Octaviája van -, hogy a fogyasztás nektek hogyan alakul. Én megmondom őszintén, kicsit sokallom. Városi használatban 80%-ban klímát is használva 10-11 l/100 km között fogyaszt. És nem budapestiállandócsúcsforgalomban.
joemaster: Koszonom szepen a reszletes segitseget! Igen en is probalgattam a feket, hosszabb utakara is viszem az autot es meg soha nem hagyott cserben, mindig azt hittem, hogy nem all meg, de szerencsere tevedtem.
Most videkre menet 500 km-ert tettem bele 1,5 nap alatt s a megallaskori nyekkenes javult, de nem szunt meg.
A 6-os ut katasztrofalis ... kilometerenkent nagyokat kell fekezni, mert 15-20 cm-es szintkulonbseg van az aszfaltban. Persze sehol egy figyelmezteto tabla ... nehol annyira durva az utegyenetlenseg, hogy jelzolampas forgalomiranyitas van. Egy ilyen lamat kitakart egy fa s nagyon keson vettem eszre ... satufek ... persze kemenynek ereztem a pedalt, de megallt, pedig meg a fekasszisztens is bekapcsolt ABS-el, mindennel ... :)
Azert volt fura a fek mert az elso honapban nem vettem eszre, hogy kemenyebb lenne. Valoszinuleg az ismerkedes a kocsival elvonta a figyelmemet errol ...
Egyebkent esos ido utan siman a beuleskor, ahogy a kasztni megmoccan hallhato a nyikkanas. Ha ilyenkor az ulesben jobbra-balra dolok parszor akkor is nyikorog, de ha megyek vele szepen megszunik vagy tompabb lesz. Valoszinuleg vizes avagy koszos a fek/fektarcsa ... en erre gyanakszom.
Olvastam, hogy tobben az Octavia software-t szeretnek allitgatni. Egy autos-ujsagiro ismerosom emlitette, hogy egy baratja nagy Skoda manias, s neki megvannak a modositashoz valo eszkozok muhellyel egyutt ...
Ha gondoljatok utanakerdezek s megirom az elerhetoseget a sracnak?!
Éjszaka???? Az micsoda??? Én csak úgy ismerem és főnököm is, hogy éjszaka azért van hogy sötét legyen, nem pedig azért hogy aludjunk.:-) Amúgy a munka időm 0-24-ig szól és aztán kezdődik előről.:-)
Vagy a jelmondatom. Az egyik.:-)
Első ,a munkahely.:-) Második ,a kocsma a haverokkal.:-) Harmadik ,a család.:-)
Hol is emlitettem az Asszonyt? :-)
Látszik hogy nem igazán vagyok ma a spiccen. Már le is kéne feküdnöm ,mert 03-kor kelnem kel.:-(
Na még egy jelmondat. Golyó Te igazolhatod.:-)
Ami a ködnél sűrűbb , de a bitumentnél hígabb azt megiszom.:-)
Már átgondoltam. Turbosnál is ha leugrasz a gázpedálról, márpedig ha fékezni akarsz akkor kicsiny lábikád átkel hogy tegyed a fékpedálra ,vagyis nem nyomhatod a gázt is egyszerrre (kivéve eggyes távolkeleti modellekben ahol a 43 surcival mindkét pedált egyszerre taposom:-)) akkor a pillangó szelep és a szelep között ott is vákumnak kel lennie. Gondolom ,de lehet hogy rosszul.:-))))
Ebben lehet valami mert a dízelnél, nem lehet a szívó csonkból vákumot elvenni. Míg a benzineseknél, még bíztos ezt hasznositsák a fékrásegítésre. Bár már olyan régen volt dolgom modern mocikkal ,hogy simán kitalálhattak valami forradalmi újjítást.:-)
A benzines - 1.6 MPI - nálunk is szuszog. De az eddigi 50e km alatt mindig megállt, ez a lényeg:) a dízel nem szuszog, illetve jóval hamarabb fog a fék.
A szuszogáshoz nem tudok hozzá szólni, DE a nyekkenés , normális, ha autómatával jársz rá fogsz jönni. Nekem rendszeresen nyekken. A motor vinné, de fékezed. Eredmény nyeeekkkk.:-))))