Tényleges mérés. Azt hiszem akkor valamivel gond lesz. Tisztában vagyok vele, hogy gyengécske ehhez a súlyhoz és a klímához ez a motor, de ezt akkor is sokallom.
Azért köszi a segítséget, most már van viszonyítási alapom.
Még annyit tennék hozzá, hogy klímával nagyon-nagyon sokat számít városi közlekedésnél a forgalom alakulása a fogyasztás szempontjából. Az 1.4-es gyengusz motor szopikálja a benzint kigyorsításkor igen tisztességesen.
Csak Budapestre értve klímával, közepes forgalom (van ilyen?) mellett rövidebb távokon (5-6 km) 10l körül, de inkább felett, hosszabb távon (15km) 9l körül fogyaszt.
Hello. Ugyanez a motor és karosszéria, nekem városban (általában Szfvár, de néha Budapest) ha nem 2-3 km-es utakat megyek, akkor 8-9 liter között, de télen nagyon rövid (2-3 km) távon nekem is 10 körül van. Országúton, okosan, nem túl gyorsan (95-105 utazó) 5 liter körül (!) is mértem, autópályán 110-120 körül 6-6.5, 130-nál már 7.5, ha "gyorsan" megyek vele (140-150), akkor 8 liter körül fogyaszt.
"Városi használatban 80%-ban klímát is használva 10-11 l/100 km között fogyaszt."
Ezt az MFA mondja, vagy tényleg ennyi? Én 1.6 automatával 10 alatt tudok maradni Bp.-en, de pl. Debrecenben vagy Kaposváron simán összejön a 14-15l/100km MFA szerint. Rövid utak, minden görbe fánál lámpa, stb...
Hoszú keresgélés és válogatás után sikerült szert tennem egy Octavia 1,4 16V Cool Tradition-ra. Abban kérném a segítségeteket - elsősorban azokét akiknek szintén ezzel a motorral szerelt Octaviája van -, hogy a fogyasztás nektek hogyan alakul. Én megmondom őszintén, kicsit sokallom. Városi használatban 80%-ban klímát is használva 10-11 l/100 km között fogyaszt. És nem budapestiállandócsúcsforgalomban.
joemaster: Koszonom szepen a reszletes segitseget! Igen en is probalgattam a feket, hosszabb utakara is viszem az autot es meg soha nem hagyott cserben, mindig azt hittem, hogy nem all meg, de szerencsere tevedtem.
Most videkre menet 500 km-ert tettem bele 1,5 nap alatt s a megallaskori nyekkenes javult, de nem szunt meg.
A 6-os ut katasztrofalis ... kilometerenkent nagyokat kell fekezni, mert 15-20 cm-es szintkulonbseg van az aszfaltban. Persze sehol egy figyelmezteto tabla ... nehol annyira durva az utegyenetlenseg, hogy jelzolampas forgalomiranyitas van. Egy ilyen lamat kitakart egy fa s nagyon keson vettem eszre ... satufek ... persze kemenynek ereztem a pedalt, de megallt, pedig meg a fekasszisztens is bekapcsolt ABS-el, mindennel ... :)
Azert volt fura a fek mert az elso honapban nem vettem eszre, hogy kemenyebb lenne. Valoszinuleg az ismerkedes a kocsival elvonta a figyelmemet errol ...
Egyebkent esos ido utan siman a beuleskor, ahogy a kasztni megmoccan hallhato a nyikkanas. Ha ilyenkor az ulesben jobbra-balra dolok parszor akkor is nyikorog, de ha megyek vele szepen megszunik vagy tompabb lesz. Valoszinuleg vizes avagy koszos a fek/fektarcsa ... en erre gyanakszom.
Olvastam, hogy tobben az Octavia software-t szeretnek allitgatni. Egy autos-ujsagiro ismerosom emlitette, hogy egy baratja nagy Skoda manias, s neki megvannak a modositashoz valo eszkozok muhellyel egyutt ...
Ha gondoljatok utanakerdezek s megirom az elerhetoseget a sracnak?!
Éjszaka???? Az micsoda??? Én csak úgy ismerem és főnököm is, hogy éjszaka azért van hogy sötét legyen, nem pedig azért hogy aludjunk.:-) Amúgy a munka időm 0-24-ig szól és aztán kezdődik előről.:-)
Vagy a jelmondatom. Az egyik.:-)
Első ,a munkahely.:-) Második ,a kocsma a haverokkal.:-) Harmadik ,a család.:-)
Hol is emlitettem az Asszonyt? :-)
Látszik hogy nem igazán vagyok ma a spiccen. Már le is kéne feküdnöm ,mert 03-kor kelnem kel.:-(
Na még egy jelmondat. Golyó Te igazolhatod.:-)
Ami a ködnél sűrűbb , de a bitumentnél hígabb azt megiszom.:-)
Már átgondoltam. Turbosnál is ha leugrasz a gázpedálról, márpedig ha fékezni akarsz akkor kicsiny lábikád átkel hogy tegyed a fékpedálra ,vagyis nem nyomhatod a gázt is egyszerrre (kivéve eggyes távolkeleti modellekben ahol a 43 surcival mindkét pedált egyszerre taposom:-)) akkor a pillangó szelep és a szelep között ott is vákumnak kel lennie. Gondolom ,de lehet hogy rosszul.:-))))
Ebben lehet valami mert a dízelnél, nem lehet a szívó csonkból vákumot elvenni. Míg a benzineseknél, még bíztos ezt hasznositsák a fékrásegítésre. Bár már olyan régen volt dolgom modern mocikkal ,hogy simán kitalálhattak valami forradalmi újjítást.:-)
A benzines - 1.6 MPI - nálunk is szuszog. De az eddigi 50e km alatt mindig megállt, ez a lényeg:) a dízel nem szuszog, illetve jóval hamarabb fog a fék.
A szuszogáshoz nem tudok hozzá szólni, DE a nyekkenés , normális, ha autómatával jársz rá fogsz jönni. Nekem rendszeresen nyekken. A motor vinné, de fékezed. Eredmény nyeeekkkk.:-))))
Szuszogó hang: teljesen normális, nálam is van, meg szerintem sok más autón is.
Amit felvetettél a fék eltérő hatásfokáról, az érdekes. Nekem is feltűnt már, hogy városban olyan mélyre kell nyomni a pedált. Különösen egy ugyanilyen, de 1.4-es motorral szerelt autóval összehasonlítva, amin alig kell hozzáérni városban a pedálhoz és már harap.
Az 1.6-os viszont országúton, meg autópályán harap jobban, amikor hirtelen kell fékezni nagy sebességről. Kollégám már többször megjegyezte, milyen príma fék van az autómon és nekem is meglepő, hogy ekkorákat fékezek.
Lehet, hogy így van "hangolva" a fékrendszer (ami egyébként a dízel kivételével minden Octavia II-nél azonos alkatrészekből áll, FS-III a típusa és csak a PD-TDI-n vannak pár milliméterrel nagyob tárcsák).
A kormánymű is azonos minden OII-ben, csak a motor típusához programozzák be eltérő paraméterekre.
Egyébként az előző autómon is mindig úgy éreztem, nem fog elég jól a fék, de ez csak azért volt, mert a jobb lábam a gázpedál finom szabályozásához van szokva (azt nyomod az vezetés ideje alatt leginkább) és a fékpedál lenyomása ahhoz képest már igencsak nagy erőkifejtésnek számít.
Mindjárt úgy érzed, hogy tökéletes a féked, ha kb. 10-15 km/órás sebességnél lenyomod a fékpedált a BAL lábaddal!
Ezt biztonsági övvel bekötve, utas nélkül, forgalommentes helyen próbáld meg, mert intenzív lesz a hatás...
A megálláskori nyekkenésről:
Tavaly Olaszországban az apartman alatti parkolóba hajtottam le, lehúzott ablakkal.
Mivel vigyázok az autómra, és volt is benne cucc rendesen, szép lassan eresztettem le a lejtőn, nehogy leérjen az alja.
Állóra fékeztem az autót és valami irtózatos fémes nyekergést hallottam. 10 percig guggoltam a kocsi mellett és lesegettem elemlámpával, hogy hol ért le, mi repedt el vagy tört el, aztán nem találtam semmit és később rájöttem, hogy a fék csinálta ezt a hangot.
Szerviz szerint normális, megfeszül a szerkezet a menetirányba.
A kéziféket is ha behúzom, de nem fogja még meg az autót (mert csak 1 kattanásig húzom), az is nyekereg, olyan recsegős hangot ad, miközben lassan gurul az autó.
Sőt, nálam olyan is előfordul, hogy fékezéskor valamelyik hátsó betét kattan, amikor kimozdul a helyéről.
Én már nem foglalkozom vele, 2 éves elmúlt az autó, ilyen és kész.
Egyszer, alig 2000 km-nél megkenték valami pasztával a fékbetétek elmozduló részeit, de sokáig nem tartott jótékony hatása.
Nem biztos, hogy azonos dolgokat tapasztalnuk ezért ha Te úgy érzed, valami nem stimmel, addig nyüstöld a szervizt, míg meg nem csinálják.
Egyébként a régebbi verziókat nem lehet ilyenre felokosítani?
Két márkaszervizben kérdeztem rá, mindenhol nemleges volt a válasz. Szerintem nincs is nekik olyan eszközük, amivel komfortelektronika vezérlőbe szoftvert lehetne tölteni. Meg a szoftver sincs náluk meg.
A komfortvezérlőt tudják programozni és kész. Vagy cserélni egy újabbra.
Erdeklodnek -konkret tapasztalatok alapjan- mekkora minimalis fogyasztast lehet kihozni egy 1.6 MPI MANUAL VALTOS O II. -bol?
Orszaguti hasznalatra gondolok...
Nekem sikerült egyszer a 4-es úton mínusz 2-3 fokban, tiszta időben, egymagam (kb. 100 kg), egyenletesen, óra szerint 90-100 között haladva 5,6-os fogyasztást elérni - computer szerint. A comp. kb 3 dl-t csal lefelé, tehát 5.9 lehetett. 50 km-en jött ki ez.
Ma, 20 fokban, 4 személynek megfelelő súly + némi csomaggal 6,1-et értem el, szintén 90-100 között, 2-3 előzéssel, mindezt 30 km-en. Ez valójában 6,4 lehet.
Elég egyéni a dolog szerintem. Minden változó, a szervízköltség, a casco, még az üzemanyagok árának különbsége is. De hát az ember azzal számol, amivel tud...
Egy biztos, hogy a diesel kevesebbet fogyaszt, és hogy drágább (Octavia esetében).
Immaron 1,5 honapja boldog tualjdonosa vagyok egy Skoda Octavia Ambiente 1.6i gepkocsinak. Az auto 2006 december kozepen lett uzembe helyezve es a Palota Automobil kereskedelmi vezetoje jart vele kb. 4 honapig (bejaratta nekem :). Ezutan vasaroltam meg tulajdonkeppen ujjonnan. Most van nalam 1,5 honapja. 4 alufelni (5 agu gyari Helios.
Teljesen meg vagyok vele elegedve. Kenyelmes, szamomra gyors, oriasi csomagtarto, nagyon egyben van ...
Van viszont egy eszrevetelem, amit nem igazan tudok eldonteni.
Egy fek "problema" ...
Ugy az elso honap vegen vettem eszre, vagyis en ugy erzem, hogy mintha a fek neha kemenyebb lenne, felkemenyedne. Nem allando a jelenseg. Valamikor nem erzem igy ...
A fekpedal lenyomasakor alapallapotban (termeszetesen jaro motornal, mivel anelkul ugye a fekszervo hianya miatt alapbol is kokemeny a fekpedal) sziszego, "levegos" hangot hallok, illetve a pedal kb. ugy 4-5 cm lenyomasa utan valik kemennye. Nem is vennem eszre, ha nagyobb sebessegu haladas eseten ne kellene esetlegesen hirtelen fekeznem. Namost ilyenkor ugy erzem neha, hogy olyan erovel kell nyomnom a pedalt ami mar fura ... A levegos hangot (nem veszesen hangos, oda kell figyelni ha az ember hallani akarja) egy ismerosom R. Megan-jaban is ugyan igy hallani szoval valoszinuleg ez "termeszetes".
A fekerovel nincs problema. Mindig megall, csak korabban nem vettem eszre vagy nem tunt fel vagy hule vagyok es mindig is ilyen volt. Probakeppen hosszabb egyeneseken forgalommentes helyen probaltam nagyobb sebessegekrol fekezni. Az auto megall, ABS be is kapcsol, de akkor is eleg neheznek erzem a fekpedalt. A pedalt nem is lehet padlig lenyomni ... felette megall par centivel ...
Aztan eszrevettem, hogy letekeret ablaknal, jaro motorral ha kb. 1 cm-re lenyomom a fekpedalt hallani a bal felni kornyekerol egy nyikkanast, de mindez csakis abban a lenyomott alig 1 cm-es szakaszon.
A Palota Automobil szervizeben megneztek ... a nyikkanast fektisztito spray-al szuntettek meg ... jo egy hetig nem is nyikkant ... most mar megint nyikkan. A fekpedal elnehezulesere a szervizes azt mondta par percnyi nyomkodas utan, illetve a feksztervo csovet is megnezve, hogy szerinte rendben van ... elhittem.
A mai napon vettem eszre, hogy mikor megallok s a kasztni vegleg megall (tehat mar nem lassul hanem tokeletesen megallitjak a fekek pl. piros lampanal) a kasztni visszalengesevel parhuzamosan egy eleg hangosat "nyekken" a kocsi mint amikor vizes a fekpofa (legalabbis en ilyekor tapasztaltam ilyet). A lassulaskor pedig nemi surlodo hang hallhato ... a fekpofak elkopasa egy 5 es fel honapos autonal tulzas lenne nem? Osszesen hajtottam 2000 km-et 1,5 honap alatt ...
Tapasztalt valaki hasonlokat?
Ket ismerosomet is megkertem, hogy vezessek az autot ok nem tallaltak furcsanak, viszont ok akkor vezettek eloszor s nekik valoszinuleg nem is tunne fel a kulonbseg, hiszen maximum a sajat autojukhoz tudjak hasonlitani.
Eletem elso autoja ez s nem vagyok autoszerelo ... minden tanacsot es segitseget nagyon szepen koszonok! :)
Egy árban számoltam a benzint és a gázolajat, kalkuláltam kötelezőt és cascót is mindkét verzióra. A fogyasztást nagy átlagban 9 literre vettem az 1.6-osnál, 6 literre a dieselnél. Számításba vettem a szervizköltségeket is, valamint a diesel estetén a több hitel kamattöbletét is.