Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

littletoto Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2282

Sziasztok

 

lenne 1-2 kérdésem.Remélem tudtok segiteni.

Van 1 99-es 1.6-os 100lovas Octaviám.Km190000.

A lényeg az,hogy nagyon eszi a hűtővizet.100km kb1liter.A kocsi már meg lett hengerfejezve,utána kb 2 hétig nem volt vele gond.most ismét.Ki lett cserélve a vezérlés,vizpumpával együtt.Ez sem segitett.A hűtőviztartály kupakja is ki lett cserélve.Szoval nagyjából ennyi.Amit a szerelő javasolt az az ,hogy kössük le a rendszerról a fűtőradiátort,vagy cseréljük ki a hűtőviztartályt,vagy kössük le a rendszerről az olajhűtőt.Jah.Majd elfelejtettem:Inditáskor a kocsinak eléggé rossz hangja van.Olyan mintha viz lenne valamelyik hengerben.De ezt furcsállom 2hónappal a hengerfejezés után.

Várom az épitő javaslatokat.

Köszönöm

TUZI Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2281
Még jó hogy odaírtad. Már azt hittem hogy így megöregedtél hirtelen.:-)
Előzmény: golyo13 (2279)
TUZI Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2280
Szép.:-)
Előzmény: golyo13 (2278)
golyo13 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2279
Még nem tudom, vendég van nálunk..
Egyébként jól vagyunk, épp a napokban léptem át a 70-t (e Km. ).....

A2A2
Előzmény: TUZI (2277)
golyo13 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2278
a kép.

Előzmény: golyo13 (2276)
TUZI Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2277
Sze.

Mivan veled? Veletek?
Holnap? Piknik?
Zsolti is csatlakozik a Škodás különitményhez, holnap veszi át a Super.:-)))
Előzmény: golyo13 (2275)
golyo13 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2276
A lemeradt kép...
Előzmény: golyo13 (2275)
golyo13 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2275
Sztem, mindenki azt csinál a " megtalált pénzével " amit akar. A józan ész, mindenkinél mást jelent.

Nekem elég a gyári 105 LE, ami az A2 szerint 122 LE. Ettől még nem lett "nagyobb a cerkám ", sem az ego-m.
Előzmény: TUZI (2273)
ckerti Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2274

A többi néma csend...

:-)

Előzmény: TUZI (2267)
TUZI Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2273
Veszélyes vizekre evezel. Mit kaptam én ilyen kijelentésekért itt is és máshol is.
A P-Box igenis csíptuning, ezt nekem már sok okos ember elmagyarázta.:-)

Ha van kedved ez a topik nem olyan bő terjedelmű keres vissza azt hiszem itt is volt nem kis vitám a tuningból.
Előzmény: Bálint1 (2271)
bano1 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2272

Félre ne érts, nem vitát akarok nyitni, szerintem a ccm-t, vagy a turbót nem pótolja a chiptuning. Néha eszembe jut, milyen lenne, ha mégis 1,8 T veszek, de be kell ismernem, hogy a teljesítmény/fenntartási költség/ár szempotokat mérlegelve nekem megfelel a tuningmentes 1,6-os motor is.

Visszatérve a SK autóra, nem hiszem, hogy bárki mérte a motorerőt, de állítólag így helyezzték forgalomba odaát valami limitált szériaként Sportline. Láttam a forgalmiját, a teljesítménynél 82 Kw szerepelt, pedig szerintem gyárilag ilyen nem létezett.

Előzmény: Bálint1 (2271)
Bálint1 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2271
De komolyra fordítva:

Le mérte valaki azt az autót egy normális padon? Én is csinálok neked olyan chiptuningot, amitől 17x LE-s lesz az octáv. Persze csak szóban:-DD

Az a baj itt magyarországon, hogy a legtöbb "chippelt" autó életében nem állt padon. Behánynak valami elektromos kócerájt, és közlik hogy 25 pacival erősebb mostantól. Te meg elindulsz, és "bedumálod" magadnak, hogy "húúú, tényleg mennyivel erősebb és jobb lett".

Tipikus példa a híres P-Box. Mint Stevie-től tudjuk, rohadt messze van egy chiptuningtól. Egyszerűen becsapja a compot, az meg tolja a naftát a rendszerbe mint a disznó. Persze hogy jobban megy. De ez nem chiptuning.

Egyébként ezeket az adatokat bírom a legjobban:

Lóerő: 105 + egy pici (Elmebaj)
Előzmény: bano1 (2269)
Bálint1 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2270
"kevésbé kellett pörgetni" - chiptuning

Ez a két fogalom nehezen fér meg egymás mellett. Vagy ha mégis, minek a chiptuning? :-)))))))))
Előzmény: bano1 (2269)
bano1 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2269

Egyik haverom bontott egy törött SK rendszámos 1,6-os Octit, valami Sportline kivitelt, amibe az ottani forgalmazó (nem hiszem, hogy a gyár) adott chiptuningot garanciával. Az a motor 11x lóerő és alacsony fordulaton nyomatékosabb volt, aminek köszönhetően kevésbé kellett pörgetni, így állítólag kb. fél literrel kevesebb benzinnel beérte, mint az én gyári gépem.

Nem mertem elcserélni a chipet az enyémre, így csak a középkonzolborítás, a csomagrögzítő háló és a szőnyegek kerültek át az autómba.

Előzmény: ckerti (2266)
Bálint1 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2268
Chip tuning kizárólag turbós autóba való. Egy sima szívó motorhoz pénzkidobás.
Előzmény: kferro (2264)
TUZI Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2267
Uff.

Jólbeszél nagyfőnök.:-)))
Előzmény: ckerti (2266)
ckerti Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2266

Amatőrként mondom az általam leszűrteket, de vannak nálam tapasztaltabbak is, remélem majd kijavítanak, ha kell.

 

A chiptuningot turbós autókban használják sikeresen. A szívó benzinesek nem jó alanyok erre.

Általában a motor optimalizálását jelenti, a finomabb fajtája csak pár lóerő növekedést eredményez, minimálisan csökkenti a fogyasztást.

 

A durvább változat a turbónyomás növelésével, a gyári chipbe beégetett jelleggörbéket módosítva, több üzemanyag adagolásával ér el nagyobb -akár jelentős, akár >30 LE-s- teljesítmény növekedést.

Egyes esetekben jelenthet így is üzemanyag megtakarítást -pl. ha továbbra is csak komótosan gyorsítunk, nem használjuk ki a nagyobb erőt-, de mivel az ember azért növeli a teljesítményt, hogy kihasznája, ezért ez nem valószínű.

 

A nagyobb fogyasztás viszont nagyobb dinamikát is ad.

 

Hátrányai:

Ha a motort "túlhúzzák" az új chip programjával ill. folytonosan a csúcson hajtják a chippes kocsit, akkor komoly gondjai lehetnek a motornak, erőátvitelnek (kuplung, váltó, futómű, fékek).

 

Chiptuningot kétféleképpen csinálnak.

1. a kocsi típusát megkérdezik, benyúlnak a fiókba és kivesznek egy programnot, amit rátöltenek a kocsi komputerére, vagy kicserélik a gyári chippet egy másik sorozatgyártású chipre.

Ez a "konzerv chip", ami nem túl jó, mert nem veszi figyelembe a kocsid egyéni adottságait, csak módosított programmal dolgozik. Lehet jó, de rosszabb is, mint a gyári.

 

2. teljesítménymérő padra állítják a kocsidat, lemérik előtte, kiveszik a chippet, módosítanak a programján (vagy másik chippet tesznek be, amit tudnak programozni), újra mérnek, ha nem jó módosítanak, újra mérnek...

Ha elérik az általad kívánt jelleggörbét, akkor véglegesítik azt.

Ez a legjobb, de vannak kóklerek, akik csak színészkednek az ilyen mérések során, na azokat kell elkerülni, mert ez eleve drágább módszer, mint az első.

 

Azt szokták tanácsolni az okosak, hogy inkább vegyél gyárilag erősebb autót, azzal nem lesz ilyen gond, a kocsi minden elemét a nagyobb teljesítményhez tervezik.

 

Chiptuningot számos helyen csinálnak, de érdemes profit keresni és azt is tanácsolják, hogy az objekltivitás érdekében előtte-utána egy másik műhelyben méressél teljesítményt, így látod az eredményt.

 

Léteznek tuningos fórumok az Indexen, de majd stevie wonder kartárs is tud Neked ajánlani megbízható céget.

Előzmény: kferro (2264)
ckerti Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2265

Isten bizony reagáltam már egyszer ebben a témában, de most sehol sincs a hozzászólásom 8-O

 

A lényege az volt, hogy teljesen egyetértek Veled, és a magam részéről -ha jól passzol a bézs belső a fehér külsőhöz-, akkor a 2. verziót választanám.

 

Ebben az esetében érdemes kiszámoltatni az általuk cserélni kívánt bézs belső elemek árát és annak megfelelő értékű kártérítést, engedményt kérni.

Nem elfeledkezni arról, hogy ebben az esetben a munkadíjat nem is számoltuk, ami kárpitelemek cseréjénél is elég tetemes összegt tesz ki egy márkaszervízben.

 

AHa nem elég jó az ajánlatuk, akkor ragaszkodnék a 3. verzióhoz, természetesen némi kártérítéssel kipótolva.

Pl. ingyen odaadhatnák az Octavia Holiday extráit, a navigációt I-Go-val, és a 7'-os DVD lejátszót, esetleg egy garnitúra alufelni és téli gumi az acéltárcsáidra, vagy valami hasonló.

Persze ez új kocsi rendelése lesz, kérhetsz bele gyári extrát is.

Előzmény: Törölt nick (2261)
kferro Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2264
Sziasztok!



A párommal most tervezünk használt autót venni, s nagyon úgy tűnik, hogy az Octavia lenne a befutó.
Olvastam valami chiptuningról, amivel az autó nyomatékosabb lesz, s még a fogyasztását is kedvezően befolyásolja.
Kérdésem: mi lenne ez a chiptuning, illetve hol lehet ilyet elintézni?
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.11 0 0 2263
Előzmény: Törölt nick (2262)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.11 0 0 2262

Szürke-Achat belső:

Előzmény: Törölt nick (2261)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.11 0 0 2261

Vagyis három alternatívád van:

1. Belső színek csere-beréje

/Szerintem ez nem reális, ha mégis vállalják, akkor szvsz nagy a rizikója./ 

 

2. Megnézed, tudsz a bézzsel kompromisszum kötni és árengedményt kérsz.

/Sokat nem valószínű, hogy engednek./

 

3. Ragaszkodsz az eredeti elképzelésedhez és vársz egy új autóra. Ha ki tudod várni.... Árengedményt ekkor is kérhetsz.

/Én ezt választanám./

Előzmény: Törölt nick (2260)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.11 0 0 2260

Nem egészen ilyen egyszerű az eset.

A kárpitot nézve ugyanis csak a fekete és a szürke hasonló kiépítettségű, vagyis csak ott lehet szerintem cserélni. Itt a műanyagok mindenhol feketék, tehát csak a szövet színe más.

A bézs belsőnél viszont nemcsak a textil szine, hanem a műanyag is változik. Az ajtó teljes mértékben világos és a műszerfal alja is az.

Feketére cserélést itt tehát csak a műanyagok cseréjével lehetne megoldani.

Ezzel a problémával én is szembesültem anno, nekem is fehér O II.-m van, belül szürke szövet, fekete műanyag.

Előzmény: gpsman (2257)
pacs_425 Creative Commons License 2007.07.11 0 0 2259
"A helyzet az hogy feher az auto.
Ehhez ugye a fekete menne."

Láttad már az autót?
Lehet hogy nem is néz ki rosszul ez a kombináció :)

Az ülések cseréjétől nem kell betojni, azzal nem lehet semmi gond.
Az ajtókárpitot én többször leszedtem és visszaraktam az O1-en, és semmi baja.
De azt nem tudom hogy az O2-nél milyen megoldással van a kárpit felfogatva, ezt most passzolom.
Mindezek ellenére azt mondom hogy maradjon a gyári összeszerelés. Persze csak ha jól néz ki így az autó...

De azért benne van a pakliban az is, hogy nem ilyen lovat akartál, és esetleg évekig rossz szájízzel ülsz bele az autóba.
Ráadásul az új autó vásárlása felett érzett örömödet már valszeg sikeresen elkúrták. Nem kicsit, nagyon.
És ezt be kell látnia az értékesítőnek is...

Ha nem néz ki nagyon szarul így a gép, akkor bulizz ki valami plusz cuccot az autóhoz.
Egy garnitúra téligumit, vagy alufelniket ha nem azt rendeltél, vagy az éppen akcióban futó navigációt, a garis időszak alatt ingyen szervizelést, stb., stb.
Ne hagyd hogy egy garnitúra szőnyeggel vagy más vacakkal kiszúrják a szemed!

Szvsz...

--
pacs_425

Előzmény: gpsman (2257)
Rupiax Creative Commons License 2007.07.10 0 0 2258
Szerintem kérj valami kiegészítőt fájdalom díjként és ne hagyd, hogy szétszedjék és újra összerakják a gépet. Ha valamit megbontanak rajta, az már úgy sem lesz olyan mint gyárilag. Nekem is bézs és szerintem jól megy a kocsihoz, igaz az enyém kívül kapucsinó.
Előzmény: gpsman (2257)
gpsman Creative Commons License 2007.07.10 0 0 2257
Koszi a GYORS valaszt Pacs.

A helyzet az hogy feher az auto.
Ehhez ugye a fekete menne.

Nem felaras a beige karpit, es termeszetesen papiron is nyoma van hogy mit rendeltem!

Alap kivitel a karpit.
Van ONYX fekete, ACHAT beige, es SZURKE.

Vegul is csak ules, illetve ajtokarpit cseret jelentene a dolog, ugy tudom az A oszlop tetokarpit mar mind harom kivitelnel ugyanolyan szinu.
Előzmény: pacs_425 (2256)
pacs_425 Creative Commons License 2007.07.10 0 0 2256
Szvsz ne barkácsolják az autót, adjanak olyat amilyet kértél.
A kérdés az, hogy van-e nyoma papíron hogy milyet rendeltél?

Ha nincs akkor egyezkedjél, ha van akkor ragaszkodj hozzá hogy a vállalt határidőre teljesítsék a rendelést.
Bár valószínűleg nem fognak másik autó gyártásával pöcsölni, egyszerűen ki fogják cserélni a "hibás" színű darabokat.

Nekem bézs színű bele van az autónak, de ez nem csak az ajtókárpitot és az üléseket érinti, hanem pl. a műszerfal alja, kézifék környéke és a könyöktámasz is más színű mint az alapkivitelben.
http://www.skoda-orrmotor.hu/kepek/o4.jpg

Ami kérdéses még, hogy a bézs belső feláras-e?
Ha igen, akkor csak valami kisebb értékű dolgot lehet kérni kompenzációként szvsz.
Ha nem, akkor próbálj minél nagyobb kárpótlást kérni, amit utólag is könnyen be lehet szerelni.
Végül is kellemetlenséget okoztak neked, tegyék oda megukat hogy korrigálják a hibájukat...


Összegezve:

- Ha tetszik neked a bézs (és illik az autó színéhez) akkor maradjon.
- Ha nem tetszik, akkor keríts egy jogászt és taposd ki a sz@rt belőlük :)

Szerintem...


--
pacs_425
Előzmény: gpsman (2255)
gpsman Creative Commons License 2007.07.10 0 0 2255
Sziasztok!

Megrendeltem egy O II.-t, es most az atadas elott derult ki hogy a fekete karpit helyett
egy vilagos bézs szinu kerult bele, mert ok utolag elrontottak a rendelesnel.

Azt mondja az ipse nem problema legfeljebb kicserelik, leszedik a karpitot, uleseket.

Nem fog ez nekem zorogni, milyen egyeb hatranyokkal jarhat ez a csere??

Jobban orultem volna, ha az eredeti gyari nejlonozott fekete karpit van benne.
Lehet ilyenkor alkudni valamit annak ellenere hogy a szervizben kicserelik, es en vegulis azt kapom amilyet rendeltem....

Legyszi adjatok tanacsot!
Elore is koszi!
ac07 Creative Commons License 2007.07.09 0 0 2254
Szia! Én úgy emlékszem, hogy itt Mo-on csak a dízelhez van "gyári" chiptuning (P-Box), benzineshez még nem hallottam, de majd a többiek jól megmondják :)
Előzmény: stardust2 (2252)
pacs_425 Creative Commons License 2007.07.08 0 0 2253
Nagyrészt Budapesten használom az autót, ami azt jelenti hogy havonta vagy kéthavonta megyek csak ki a városból.
Így az átlag 10.000 kilométerre vetítve 9 vagy 9.2 volt, már nem emlékszem mert régen néztem.


--
pacs_425
Előzmény: stardust2 (2252)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!