Ha tudnám , de nem tudom hogy valójában hogy néz ki maga a henger és az azt körül vevő víztér ,talán tudnék valami okosat mondani, de így csak vagdalkozom.
A lényeg hogy valahova elfogy a víz. Kikel deriteni hogy hova. Ha csak elcsöpög, ami lehet hogy azért nem látszik mert melegen rögtön el is párolog, akkor az a jobbik eset. Ha az van amit Te gyanitasz hogy bejut valamelyik hengerbe na az már gázos főleg hogy a hengerfej elvileg jó. Talán mérni kellene egy kompresszió veszteséget. Vagy simán hidegen szétszedni hogy tényleg a hengerben van e a víz. Most nézem benzines, a gyertyákon nem látni semmit? A kieggyenlitő tartályban járó motornál buborékok? Itt passz, nincs több ötletem.
A lényeg az,hogy nagyon eszi a hűtővizet.100km kb1liter.A kocsi már meg lett hengerfejezve,utána kb 2 hétig nem volt vele gond.most ismét.Ki lett cserélve a vezérlés,vizpumpával együtt.Ez sem segitett.A hűtőviztartály kupakja is ki lett cserélve.Szoval nagyjából ennyi.Amit a szerelő javasolt az az ,hogy kössük le a rendszerról a fűtőradiátort,vagy cseréljük ki a hűtőviztartályt,vagy kössük le a rendszerről az olajhűtőt.Jah.Majd elfelejtettem:Inditáskor a kocsinak eléggé rossz hangja van.Olyan mintha viz lenne valamelyik hengerben.De ezt furcsállom 2hónappal a hengerfejezés után.
Veszélyes vizekre evezel. Mit kaptam én ilyen kijelentésekért itt is és máshol is. A P-Box igenis csíptuning, ezt nekem már sok okos ember elmagyarázta.:-)
Ha van kedved ez a topik nem olyan bő terjedelmű keres vissza azt hiszem itt is volt nem kis vitám a tuningból.
Félre ne érts, nem vitát akarok nyitni, szerintem a ccm-t, vagy a turbót nem pótolja a chiptuning. Néha eszembe jut, milyen lenne, ha mégis 1,8 T veszek, de be kell ismernem, hogy a teljesítmény/fenntartási költség/ár szempotokat mérlegelve nekem megfelel a tuningmentes 1,6-os motor is.
Visszatérve a SK autóra, nem hiszem, hogy bárki mérte a motorerőt, de állítólag így helyezzték forgalomba odaát valami limitált szériaként Sportline. Láttam a forgalmiját, a teljesítménynél 82 Kw szerepelt, pedig szerintem gyárilag ilyen nem létezett.
Le mérte valaki azt az autót egy normális padon? Én is csinálok neked olyan chiptuningot, amitől 17x LE-s lesz az octáv. Persze csak szóban:-DD
Az a baj itt magyarországon, hogy a legtöbb "chippelt" autó életében nem állt padon. Behánynak valami elektromos kócerájt, és közlik hogy 25 pacival erősebb mostantól. Te meg elindulsz, és "bedumálod" magadnak, hogy "húúú, tényleg mennyivel erősebb és jobb lett".
Tipikus példa a híres P-Box. Mint Stevie-től tudjuk, rohadt messze van egy chiptuningtól. Egyszerűen becsapja a compot, az meg tolja a naftát a rendszerbe mint a disznó. Persze hogy jobban megy. De ez nem chiptuning.
Egyik haverom bontott egy törött SK rendszámos 1,6-os Octit, valami Sportline kivitelt, amibe az ottani forgalmazó (nem hiszem, hogy a gyár) adott chiptuningot garanciával. Az a motor 11x lóerő és alacsony fordulaton nyomatékosabb volt, aminek köszönhetően kevésbé kellett pörgetni, így állítólag kb. fél literrel kevesebb benzinnel beérte, mint az én gyári gépem.
Nem mertem elcserélni a chipet az enyémre, így csak a középkonzolborítás, a csomagrögzítő háló és a szőnyegek kerültek át az autómba.
Amatőrként mondom az általam leszűrteket, de vannak nálam tapasztaltabbak is, remélem majd kijavítanak, ha kell.
A chiptuningot turbós autókban használják sikeresen. A szívó benzinesek nem jó alanyok erre.
Általában a motor optimalizálását jelenti, a finomabb fajtája csak pár lóerő növekedést eredményez, minimálisan csökkenti a fogyasztást.
A durvább változat a turbónyomás növelésével, a gyári chipbe beégetett jelleggörbéket módosítva, több üzemanyag adagolásával ér el nagyobb -akár jelentős, akár >30 LE-s- teljesítmény növekedést.
Egyes esetekben jelenthet így is üzemanyag megtakarítást -pl. ha továbbra is csak komótosan gyorsítunk, nem használjuk ki a nagyobb erőt-, de mivel az ember azért növeli a teljesítményt, hogy kihasznája, ezért ez nem valószínű.
A nagyobb fogyasztás viszont nagyobb dinamikát is ad.
Hátrányai:
Ha a motort "túlhúzzák" az új chip programjával ill. folytonosan a csúcson hajtják a chippes kocsit, akkor komoly gondjai lehetnek a motornak, erőátvitelnek (kuplung, váltó, futómű, fékek).
Chiptuningot kétféleképpen csinálnak.
1. a kocsi típusát megkérdezik, benyúlnak a fiókba és kivesznek egy programnot, amit rátöltenek a kocsi komputerére, vagy kicserélik a gyári chippet egy másik sorozatgyártású chipre.
Ez a "konzerv chip", ami nem túl jó, mert nem veszi figyelembe a kocsid egyéni adottságait, csak módosított programmal dolgozik. Lehet jó, de rosszabb is, mint a gyári.
2. teljesítménymérő padra állítják a kocsidat, lemérik előtte, kiveszik a chippet, módosítanak a programján (vagy másik chippet tesznek be, amit tudnak programozni), újra mérnek, ha nem jó módosítanak, újra mérnek...
Ha elérik az általad kívánt jelleggörbét, akkor véglegesítik azt.
Ez a legjobb, de vannak kóklerek, akik csak színészkednek az ilyen mérések során, na azokat kell elkerülni, mert ez eleve drágább módszer, mint az első.
Azt szokták tanácsolni az okosak, hogy inkább vegyél gyárilag erősebb autót, azzal nem lesz ilyen gond, a kocsi minden elemét a nagyobb teljesítményhez tervezik.
Chiptuningot számos helyen csinálnak, de érdemes profit keresni és azt is tanácsolják, hogy az objekltivitás érdekében előtte-utána egy másik műhelyben méressél teljesítményt, így látod az eredményt.
Léteznek tuningos fórumok az Indexen, de majd stevie wonder kartárs is tud Neked ajánlani megbízható céget.
Isten bizony reagáltam már egyszer ebben a témában, de most sehol sincs a hozzászólásom 8-O
A lényege az volt, hogy teljesen egyetértek Veled, és a magam részéről -ha jól passzol a bézs belső a fehér külsőhöz-, akkor a 2. verziót választanám.
Ebben az esetében érdemes kiszámoltatni az általuk cserélni kívánt bézs belső elemek árát és annak megfelelő értékű kártérítést, engedményt kérni.
Nem elfeledkezni arról, hogy ebben az esetben a munkadíjat nem is számoltuk, ami kárpitelemek cseréjénél is elég tetemes összegt tesz ki egy márkaszervízben.
AHa nem elég jó az ajánlatuk, akkor ragaszkodnék a 3. verzióhoz, természetesen némi kártérítéssel kipótolva.
Pl. ingyen odaadhatnák az Octavia Holiday extráit, a navigációt I-Go-val, és a 7'-os DVD lejátszót, esetleg egy garnitúra alufelni és téli gumi az acéltárcsáidra, vagy valami hasonló.
Persze ez új kocsi rendelése lesz, kérhetsz bele gyári extrát is.
A párommal most tervezünk használt autót venni, s nagyon úgy tűnik, hogy az Octavia lenne a befutó. Olvastam valami chiptuningról, amivel az autó nyomatékosabb lesz, s még a fogyasztását is kedvezően befolyásolja. Kérdésem: mi lenne ez a chiptuning, illetve hol lehet ilyet elintézni?
A kárpitot nézve ugyanis csak a fekete és a szürke hasonló kiépítettségű, vagyis csak ott lehet szerintem cserélni. Itt a műanyagok mindenhol feketék, tehát csak a szövet színe más.
A bézs belsőnél viszont nemcsak a textil szine, hanem a műanyag is változik. Az ajtó teljes mértékben világos és a műszerfal alja is az.
Feketére cserélést itt tehát csak a műanyagok cseréjével lehetne megoldani.
Ezzel a problémával én is szembesültem anno, nekem is fehér O II.-m van, belül szürke szövet, fekete műanyag.
"A helyzet az hogy feher az auto. Ehhez ugye a fekete menne."
Láttad már az autót? Lehet hogy nem is néz ki rosszul ez a kombináció :)
Az ülések cseréjétől nem kell betojni, azzal nem lehet semmi gond. Az ajtókárpitot én többször leszedtem és visszaraktam az O1-en, és semmi baja. De azt nem tudom hogy az O2-nél milyen megoldással van a kárpit felfogatva, ezt most passzolom. Mindezek ellenére azt mondom hogy maradjon a gyári összeszerelés. Persze csak ha jól néz ki így az autó...
De azért benne van a pakliban az is, hogy nem ilyen lovat akartál, és esetleg évekig rossz szájízzel ülsz bele az autóba. Ráadásul az új autó vásárlása felett érzett örömödet már valszeg sikeresen elkúrták. Nem kicsit, nagyon. És ezt be kell látnia az értékesítőnek is...
Ha nem néz ki nagyon szarul így a gép, akkor bulizz ki valami plusz cuccot az autóhoz. Egy garnitúra téligumit, vagy alufelniket ha nem azt rendeltél, vagy az éppen akcióban futó navigációt, a garis időszak alatt ingyen szervizelést, stb., stb. Ne hagyd hogy egy garnitúra szőnyeggel vagy más vacakkal kiszúrják a szemed!
Szerintem kérj valami kiegészítőt fájdalom díjként és ne hagyd, hogy szétszedjék és újra összerakják a gépet. Ha valamit megbontanak rajta, az már úgy sem lesz olyan mint gyárilag. Nekem is bézs és szerintem jól megy a kocsihoz, igaz az enyém kívül kapucsinó.
Szvsz ne barkácsolják az autót, adjanak olyat amilyet kértél. A kérdés az, hogy van-e nyoma papíron hogy milyet rendeltél?
Ha nincs akkor egyezkedjél, ha van akkor ragaszkodj hozzá hogy a vállalt határidőre teljesítsék a rendelést. Bár valószínűleg nem fognak másik autó gyártásával pöcsölni, egyszerűen ki fogják cserélni a "hibás" színű darabokat.
Nekem bézs színű bele van az autónak, de ez nem csak az ajtókárpitot és az üléseket érinti, hanem pl. a műszerfal alja, kézifék környéke és a könyöktámasz is más színű mint az alapkivitelben. http://www.skoda-orrmotor.hu/kepek/o4.jpg
Ami kérdéses még, hogy a bézs belső feláras-e? Ha igen, akkor csak valami kisebb értékű dolgot lehet kérni kompenzációként szvsz. Ha nem, akkor próbálj minél nagyobb kárpótlást kérni, amit utólag is könnyen be lehet szerelni. Végül is kellemetlenséget okoztak neked, tegyék oda megukat hogy korrigálják a hibájukat...
Összegezve:
- Ha tetszik neked a bézs (és illik az autó színéhez) akkor maradjon. - Ha nem tetszik, akkor keríts egy jogászt és taposd ki a sz@rt belőlük :)
Megrendeltem egy O II.-t, es most az atadas elott derult ki hogy a fekete karpit helyett egy vilagos bézs szinu kerult bele, mert ok utolag elrontottak a rendelesnel.
Azt mondja az ipse nem problema legfeljebb kicserelik, leszedik a karpitot, uleseket.
Nem fog ez nekem zorogni, milyen egyeb hatranyokkal jarhat ez a csere??
Jobban orultem volna, ha az eredeti gyari nejlonozott fekete karpit van benne. Lehet ilyenkor alkudni valamit annak ellenere hogy a szervizben kicserelik, es en vegulis azt kapom amilyet rendeltem....
Szia! Én úgy emlékszem, hogy itt Mo-on csak a dízelhez van "gyári" chiptuning (P-Box), benzineshez még nem hallottam, de majd a többiek jól megmondják :)