Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jct Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2313
Sziasztok!
Harom gyerekkel (ketto gyerekuleses, egy normal) + asszony keresunk potencialis autojelolteket. Octavia eros eselyes. Kerdes: hatul a hely eleg szelteben a gyerekeknek? Milyen motorral erdemes venni (fogyasztas, teljesitmeny) hetkozben nemi varosi, hetvege autopalya hasznalatra? Szervizciklus ideje, ara? Szemelyes tapasztalatok erdekelnek pro es kontra, esetleges alternativ javaslatokat is szivesen veszek.
Elore is koszonom!
pacs_425 Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2312
Nekem 25ekm/1.4 év.
Csak az a baj hogy a céges parkolás most parkolóházban van, jövő hónaptól meg mélygarázsban.
Így sajnos semmi értelme a dolognak... :(


--
pacs_425
Előzmény: ac07 (2308)
TUZI Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2311
Hy.

"bár gondolom, hogy ez az új rendszerekben max. a kipufogó felől érezhető."

Onnan sem.:-))
ckerti Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2310

Nálunk detto.

 

Volt anyósomnak egy 75 lovas OFF Fiat Unoja.

Abban lehetett benzinszagot érezni tankolások után.

A nejem soha nem tankolt bele és ha vinnem kellett abban a kocsiban, akkor előtte egy nappal meg kellett tankolnom, mert rosszul lett a benzinszagtól. :-)

Viszont legalább úgy rohant az a kocsi, mint akit seggbe lőttek.

Különösen érdekes élmény volt, hogy a gázbovden szorul és ha elvetted a lábad a gázról, akkor még gyorsult egy kicsit mielőtt a motorfék belépett volna. :-))

Előzmény: ac07 (2308)
ac07 Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2309
Igen, lehet, hogy én néztem be és az utólagos kerül ennyibe.
Előzmény: Doni_99 (2304)
ac07 Creative Commons License 2007.07.20 0 0 2308
Nekem is 65 ezer kürölre jött ki a megtérülés a számológép szerint (ez a jelenlegi futásteljesítménnyel kb. 2,5 év).
Persze utólagosan biztos nem tetetném bele, az asszony nem is engedné, nem szereti a gázszagot, bár gondolom, hogy ez az új rendszerekben max. a kipufogó felől érezhető.
Előzmény: ckerti (2303)
TUZI Creative Commons License 2007.07.19 0 0 2307
Nemtagadom, bár a Škodri dízel.:-)))

Azon is csodálkozom hogy a gázra nem vetnek ki valami + adót. Bár azokban a boldogult szép időkben amikor még palackról, vagy utána házi tartályból tankoltunk. Na azok voltak a szép idők.:-))))

A gázos topikban szoktuk is mondani hogy szidjuk mindenhol a gázos autokat , mondjuk hogy tönkre megy a motor ,meg felrobban,stb.:-)) Mert ha dicsérjük, akkor sokan beszereltetik, ha sok kocsiban lesz sok gáz fog fogyni, ha sok gáz fogy akkor az állam bácsi biztos kivet mondjuk légnemű üzemanyag pót adót.:-((((
Előzmény: Doni_99 (2306)
Doni_99 Creative Commons License 2007.07.19 0 0 2306
:)))

Látom Tuzi, Te "GÁZ FUN" vagy!:)
Amiket írtál azokon felül még a környezet kisebb mértékben történő terhelését említeném.

OFF
Ami igazán dühítő, az az étolaj kitiltása az üzemanyagok köréből. Még hogy azért, mert nincs rajta jövedéki adó: az se tetszene az olajbidznisz által befolyásolt hatóságnak, hogy ha külön fizetném az olajütőből vett olaj literje után a dízelre kivetett összeget. Ja, és kevésbé szennyező, mint a dízelolaj füstje...
Bocs, ez más tészta.
ON

Szal' éljen a GÁZ!!! :)

D
Előzmény: TUZI (2305)
TUZI Creative Commons License 2007.07.19 0 0 2305
Hy.

Olvasom ám a fórumot , csak időm nincs nagyon raagálgatni.:-)))

Szóval nekem a nem Škodám már jó pár éve gázos, és még nem is a legmodernebb rendszer van benne.

Előnyők.

ÓCSÓ!!!! esewtleg a majdnem dupla hatótáv. Benzin+gáz.:-))))

Hátrányok.

Mélygarázs, de van ahol megengedik, vagyis nem tiltják. A szellőztető rendszertől fűgg.
Pótkerék? Igazából mindenki gondoljon bele hányszor volt szüksége a pótkerékre mondjuk az utobbi 5 évben? Na szóval erről van szó. Én nem hordok, sőt amilyen hülye vagyok ,még az Olaszútra sem vittem. Igaz nem is egyedül mentem ,és biztam a többiekben.:-))))
Zőldkártya, vizsga. Csak olyan helyre viheted ahol fogadnak gázos autókat is.:-( Nem gond van elég sok, minden felé.

Hmmm. Más nem jut eszembe.
Doni_99 Creative Commons License 2007.07.19 0 0 2304
Üdv ac07!

Vmelyik autós újságban olvastam pár hete, hogy minimális felárral, sőt felár nélkül lehet gázzal is működő Skoda modelleket venni.

Hogy ne írjak hüjjjeséget, megnéztem a skoda.hu listaárait.

ŠkodaOctavia Combi Ambiente 1.6: 4.782.000,-
ŠkodaOctavia Combi Ambiente DUAL 1.6: 4.791.000,-

Ha a Holiday felszereltségbe is van/lenne, akkor már mennék is érte...

Gondolom, Te az utólagos beszerelés költségeire gondoltál, az valóban 3 kiló környékén áll meg.

D99
Előzmény: ac07 (2302)
ckerti Creative Commons License 2007.07.19 0 0 2303

Én begépeltem az adatokat arra az oldalra, az jött ki, hogy 60-70 ekm-t kell autózni, amig megtérül.

 

Megfontolandó.

 

A bugyis pótkerék mellé kell kérni egy defektjavító szettet és alapesetben azt hordani, hosszú távra meg a pótkereket vinni.

Szerintem.

Előzmény: ac07 (2302)
ac07 Creative Commons License 2007.07.19 0 0 2302
Az a minimális felár 300ezer.
A korábban linkelt oldalon van egy kalkulátor is, amivel ki tudod számolni, hogy mikorra hozza be az árát (kell hozzá ismerni egy aktuális LPG liter árat, az 1.6-os fogysztását szerintem lehet 8 l-nek venni).
A pótkerék helyett nem defektjavító szettet adnak?
Egyébként asszem tegnap láttam a villamosból egy dual OII-t, egy taxi volt.
Előzmény: Doni_99 (2301)
Doni_99 Creative Commons License 2007.07.19 0 0 2301
Sziasztok!

Köszönöm Mindenkinek a segítő hozzászólást!:)
Valszeg az esetlegesen szökő gáz miatt van a mélygarázsból való kitiltás, bár való igaz, hogy nem hiszem, hogy ezeknek az új gázrendszereknek a sajátja lenne az időnkénti szivárgás...

Bevallom, hogy az Octaviaban elsődlegesen a bődületes csomagtartója tetszett meg, bár a 2-es szériának már a megjelenése is tetszetős.
Eredetileg a dízelen gondolkodtunk az asszonnyal, de a 102 lovas 1,6-os képesti 1 milkás különbözet bőven 100 ezer kilóméter felett jönne vissza.
+ a dual gázos rendszerért asszem' most minimális felárat kérnek. Engem annyira nem érint a mélygarázsos tilalom, így max a bugyiba rángatott és poggyásztérbe dobott pótkerék jelentkezik negatívumként:)

Köszönöm mégeccer' a segedelmet!

Üdv,

Doni
pacs_425 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 2300
http://www.gazauto.hu/index.php?con=7&mnu=0.1.1.0.0.0.0.0.0.1.0.0.0.0.0

Én egy parkolóházban állok szinte minden nap, változóan 3.-10. emelet között.
Oda sem lehet gázos autóval bemenni...

Pedig már bőven megtérült volna az "elgázosítás"...

--
pacs_425
Előzmény: ckerti (2299)
ckerti Creative Commons License 2007.07.18 0 0 2299

Ezt a korlátot én sem értem, különösen, mert a benzin gyúlékonyabb anyag -tudtommal.

Ráadásul pont a gázrendszereket védik mindenféle nyomásfigyelő meg lefújó, meg elzáró szelepekkel, míg a csöpögő benzintartálytr senki és semmi nem figyeli.

 

A kutakat csak meg kéne keresnem, tudom, de mivel nem vagyok érintett sem gázos kocsi vásárlásában, sem semmilyen kocsi vásárlásában, vagy az enyém "gázosításában", ezért nem fektettem bele energiát.

Előzmény: ac07 (2298)
ac07 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 2298
Azt persze nem igazán értem, hogy miért nem lehet ezekbe a parkolókba beállni gázos autókkal, mikor a gáztartály szvsz ezerszer biztonságosabb, mint a hagyományos...
Nekünk szinte a ház előtt van egy M** kút, ott van gázt tankolási lehetőség, de a városban is van több gázkút is.
Előzmény: ckerti (2297)
ckerti Creative Commons License 2007.07.18 0 0 2297

Az egyik újságban (talán Autó Piac?) teszteltek egy ilyen 1,6-os DUAL-t.

Nem panaszkodtak rá, de én nem vennék olyat, mert azért kötöttségekkel is jár a gázüzem.

Nálunk pl. a mélygarázsban hűsöl manapság az autó, oda nem jöhetnék be, ha gázzal menne a kocsim.

 

Nem mondom, csábít a gondolat, hogy olcsóbban lehetne autózni, de ezt a hátrányt nehezen nyelném le.

 

A másik a tankolás.

Persze az is igaz, hogy még nem láttam, hogyan csinálják, de annál a kútnál, amit tudok itt Győrben, még soha nem látam senkit.

Vagy azért, mert ritkán járnak ügyfelek, vagy azért, mert csak van, de nem működik, mert még a személyzet is hiányzik. :-)

 

Szóval megfontolandó ajánlat a DUAL, mert jó az ára, de nekem nem kéne.

Előzmény: ac07 (2296)
ac07 Creative Commons License 2007.07.17 0 0 2296

Szerintem a dual az a most bevezetett autógázos rendszert jelenti.

Emlékeim szerint itt ilyen "gyári" cucc még senkinek sincs.

Az 1.6-os motorral kapcsolatos tapasztalataidat csak megerősíteni tudom, nálunk az átlagfogyi az elmúlt 36e km alatt kb. 7,5 (sok autópálya, kevés város, kevés főút, tempomat). Télen sem igen ment 8 fölé.

Előzmény: ckerti (2295)
ckerti Creative Commons License 2007.07.17 0 0 2295

Én azért itt is válaszolok. :-)

 

Nekem ilyen motorral szerelt OII limousinom van -bár az egy limitált verziójú, "Ckerti EDITION" :-)

 

Ha most vennék autót, akkor vagy ezt a Holidayt, vagy egy erősen lealkudott árú dízelt vennék.

A motor pont elég, kellemes a karakterisztikája, pörgetni nem érdemes, de alul is elég nyomatékos a dinamikus autózáshoz.

A végsebessége -óra szerint- pont 200, a valóságban ez a katalógusadattal egyezhet meg (192 km/h). Utazótempónak -a német autópályákon- a 160 pont jó, országúton a 120-130 a megfelelő, onnan még képes, ha nem is kilőni, de dinamikusan gyorsítani.

 

A fogyasztása elég jól szabályozható egy érdekes szériafelszereléssel, úgy hívják, gázpedál. :-)

Amennyiben ezt az egységet kíméletesen kezeljük, a fogyasztás mérsékelt marad, országúton a 6,5-7 l/100 km sem ritaság, de durva bánásmóddal és városi forgalomban akár két számjegyű fogyasztás is könnyedén produkálható.

Nálam -dinamikus autózás, fele-fele város ill. autópálya-országút - a nagy átlag közel 50 ezer km alatt 8,25 l/100 km.

 

A Dual rendszer alatt a kétoldali automata klímát érted?

 

Ha igen, akkor nincsen személyes tapasztalatom, de van ismerősöm, aki szerint ez csak vakítás.

Mindenesetre jól néz ki, és megadja az önállóság illúzióját a J1 utasának, ami a hosszú és boldog házasság, valamint a vitamentes utazások egyik záloga lehet.

Előzmény: Doni_99 (2291)
ckerti Creative Commons License 2007.07.17 0 0 2294

Ez tipikus hiba az OII-nél, én új kora ótom hordom magammal egy darázs mimifikálódott tetemét abban a féklámpában.

 

Más saját halottunknak tekintem :-))

 

Szerintem ne bontsad meg miatta a burkolatot.

 

A kis horpadások mindig megjönnek, nekem kicsi karcolásaim vannak pl. a hátsó lökhárító felső élén (mióta az asszony elvitte a kerékpárt a kútra felfúvatni a gumiját).

 

littletoto!

Elképzelhető, hogy a blokkba minden átszerelhető, de azért én fenntartással fogadnám, hogy csak a blokk ment tönkre.

Hogyan ment tönkre az a blokk?

Hacsak nem szétrepedt anyaghiba vagy fagy miatt, akkor másnak is kellett sérülnie, elvégre az nem természetes állapota egy motornak, hogy a blokkja -feltételezhetően terhelés alatt, menet közben- egyszercsak tönkremegy.

 

Nem sült be a dugattyú, vagy kikönyökölt a hajtókar?

 

Én kicsit bizalmatlan lennék, de sajnos én sem értek hozzá.

Ennyi pénzt megér talán még megkockáztatni is.

Előzmény: ac07 (2290)
Bálint1 Creative Commons License 2007.07.17 0 0 2293
Szia!

Szerintem itt kérdezd meg. Ez a topik jobban pörög.
Előzmény: Doni_99 (2291)
Bálint1 Creative Commons License 2007.07.17 0 0 2292
Öröm az élet........
Előzmény: ac07 (2290)
Doni_99 Creative Commons License 2007.07.16 0 0 2291
Sziasztok!

Új vagyok itt.
Octavia II combi vásárlásán gondolkodunk. Láttam egy kedvező, "Holiday" nevű változatot 1,6-os motorral.
Az 1,6 elegendő a nagy kasztnihoz?

MÁS: A Dual rendszerrel kapcsolatban van vkinek személyes tapasztalata?

Előre is köszi,

Doni_99
ac07 Creative Commons License 2007.07.16 0 0 2290

Sziasztok!

 

Hétvégén mostam az autót és azt vettem észre, hogy a pótféklámpába beledöglött valami bogár. Ki lehet azt kaparni valahogy (már azt sem nagyon értem, hogy hogy került oda)? OII a masina.

A sok kőfelverődés mellett azt is sikerült kiszúrni, hogy a motorháztető felső élén az anyósülés előtt van egy horpadás (mintha labda pattant volna rá) :(

TUZI Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2289
Tudod nagyokat csak pontosan szabad idézni.

A végéről lemaradt a lényeg.:-) :-) :-) :-)
Előzmény: Bálint1 (2286)
littletoto Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2288

Keresgéltem a weben és találtam egy műhelyt ahol skodákkal foglalkoznak.Felhivtam az embert azt mondta,hogy szerinte gátrepedés van valahol a hengerfejen.Kérdeztem,hogy mit tud erre mondani?Azt mondta,hogy csere.Azt is mondta,hogy van neki egy 14e-km-t futott blokkja csehektől.50e.a blokk sérült de az összes többi benne levő cucc nem(hajtókar,dugattú,főtengely.hengerfej stb)minden ép.azt mondja meg lehet csinálni,hogy az én blokkom megmarad,de minde mást kidobni belőle és a 14e-km-t futott blokkból átpakolni a cuccokat.újabb 50e.szerintetek ez egy jó megoldás?

köszi

Bálint1 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2287
És ez a cikk, vajon mennyibe került az adott cégnek eme újságban?
Tudom, rossz májú vagyok:-DDDDDDDDDDD
Előzmény: golyo13 (2279)
Bálint1 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2286
"A P-Box igenis csíptuning, ezt nekem már sok okos ember elmagyarázta"

Akkor azok az okos emberek, még nem látták, hogyan készül egy igazi chiptuning. Padra fel, próbakör, megint padra fel, stb.
A P-Box csak egy kiegészitő elektronika.
Egyébként a P-Box beszerelésénél mit is változtatnak az autó programján? A közelébe se nyúlnak a compnak.
Előzmény: TUZI (2273)
Bálint1 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2285
Mellesleg el sem tudod képzelni, engem mit piszkálnak, hogy miért nincs már megchippelve a turbós autó.
Tudom hogy ebben a mociban iszonyatos plusz potenciál van, de nekem ekég a TURBÓS 150 lovacska is:-)
Előzmény: bano1 (2272)
Bálint1 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2284
"Láttam a forgalmiját, a teljesítménynél 82 Kw szerepelt"

Mit is irtam lentebb? :-)))))

PAPIRON erősebb volt az autó.

Ui: Na a gyári chiptuningot meg aztán végképp hagyjuk.

Egyébként ha felhivsz egy NORMÁLIS céget, és közlöd, hogy egy 1.6-os szivó autóra szeretnél chiptuningot, finoman közölni fogják, hogy pénzkidobás.
Előzmény: bano1 (2272)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!