Évi 20ekm esetén én benzinest vennék, a diesel új Skoda esetén különben sem fér bele az általad említett pénzbe. Egy kivétellel: Skoda Superb. _Állítólag_ 5.3-ért hozzá lehet jutni, és ha a keret ennyivel módosítható felfelé, akkor ilyet vennék.
Dacia: Tényleg elég ijesztő név :) De használt Octaviák árában adják az újat... Mondjuk ha 4.5 állna rendelkezésemre, eszembe sem jutna :)
A harmadik gyerek nem gyerekuleses, viszont nagyon vekony. :) Valoszinuleg uj lesz, mivel nem tudok megbizhato hasznaltautoforrast. A keret 4.5M, de modosithato. Kb. 20e km / ev a terv.
A Daciaval nekem az a bajom, hogy amig nem kapok logikus magyarazatot arra a kerdesre, hogy miert lenne megbizhatobb egy roman gyartasu francia auto, mint a korantsem megbizhato francia autok, addig nem mernek ilyet venni. + ehhez jon meg a Dacia nev szornyu hatasa :)
Octavia1: Nekem a két kölöknek gyerekülése van, felnőtt ember nem fér közéjük. Esetleg valami anorexiás 40 kilós nőszemély :) Harmadik gyerkülés nem férne be középre, és a középső öv is csak 2 pontos. A Tour-nál és Octavia2-nél már azt hiszem 3 pontos a középső öv is.
Újat vagy használtat szeretnél venni? Mennyi pénzt szánsz rá? Hány kilométert mész egy évben?
"esetleges alternativ javaslatokat is szivesen veszek."
Egy biztos, ha nem vagy finnyás a márkanévre, a Dacia Logan anyagilag jobb választásnak tűnik. Azt hiszem hátul szélesebb is, 3 rendes ember elfér benne.
Sziasztok! Harom gyerekkel (ketto gyerekuleses, egy normal) + asszony keresunk potencialis autojelolteket. Octavia eros eselyes. Kerdes: hatul a hely eleg szelteben a gyerekeknek? Milyen motorral erdemes venni (fogyasztas, teljesitmeny) hetkozben nemi varosi, hetvege autopalya hasznalatra? Szervizciklus ideje, ara? Szemelyes tapasztalatok erdekelnek pro es kontra, esetleges alternativ javaslatokat is szivesen veszek. Elore is koszonom!
Nekem 25ekm/1.4 év. Csak az a baj hogy a céges parkolás most parkolóházban van, jövő hónaptól meg mélygarázsban. Így sajnos semmi értelme a dolognak... :(
Abban lehetett benzinszagot érezni tankolások után.
A nejem soha nem tankolt bele és ha vinnem kellett abban a kocsiban, akkor előtte egy nappal meg kellett tankolnom, mert rosszul lett a benzinszagtól. :-)
Viszont legalább úgy rohant az a kocsi, mint akit seggbe lőttek.
Különösen érdekes élmény volt, hogy a gázbovden szorul és ha elvetted a lábad a gázról, akkor még gyorsult egy kicsit mielőtt a motorfék belépett volna. :-))
Nekem is 65 ezer kürölre jött ki a megtérülés a számológép szerint (ez a jelenlegi futásteljesítménnyel kb. 2,5 év). Persze utólagosan biztos nem tetetném bele, az asszony nem is engedné, nem szereti a gázszagot, bár gondolom, hogy ez az új rendszerekben max. a kipufogó felől érezhető.
Azon is csodálkozom hogy a gázra nem vetnek ki valami + adót. Bár azokban a boldogult szép időkben amikor még palackról, vagy utána házi tartályból tankoltunk. Na azok voltak a szép idők.:-))))
A gázos topikban szoktuk is mondani hogy szidjuk mindenhol a gázos autokat , mondjuk hogy tönkre megy a motor ,meg felrobban,stb.:-)) Mert ha dicsérjük, akkor sokan beszereltetik, ha sok kocsiban lesz sok gáz fog fogyni, ha sok gáz fogy akkor az állam bácsi biztos kivet mondjuk légnemű üzemanyag pót adót.:-((((
Látom Tuzi, Te "GÁZ FUN" vagy!:) Amiket írtál azokon felül még a környezet kisebb mértékben történő terhelését említeném.
OFF Ami igazán dühítő, az az étolaj kitiltása az üzemanyagok köréből. Még hogy azért, mert nincs rajta jövedéki adó: az se tetszene az olajbidznisz által befolyásolt hatóságnak, hogy ha külön fizetném az olajütőből vett olaj literje után a dízelre kivetett összeget. Ja, és kevésbé szennyező, mint a dízelolaj füstje... Bocs, ez más tészta. ON
Olvasom ám a fórumot , csak időm nincs nagyon raagálgatni.:-)))
Szóval nekem a nem kodám már jó pár éve gázos, és még nem is a legmodernebb rendszer van benne.
Előnyők.
ÓCSÓ!!!! esewtleg a majdnem dupla hatótáv. Benzin+gáz.:-))))
Hátrányok.
Mélygarázs, de van ahol megengedik, vagyis nem tiltják. A szellőztető rendszertől fűgg. Pótkerék? Igazából mindenki gondoljon bele hányszor volt szüksége a pótkerékre mondjuk az utobbi 5 évben? Na szóval erről van szó. Én nem hordok, sőt amilyen hülye vagyok ,még az Olaszútra sem vittem. Igaz nem is egyedül mentem ,és biztam a többiekben.:-)))) Zőldkártya, vizsga. Csak olyan helyre viheted ahol fogadnak gázos autókat is.:-( Nem gond van elég sok, minden felé.
Az a minimális felár 300ezer. A korábban linkelt oldalon van egy kalkulátor is, amivel ki tudod számolni, hogy mikorra hozza be az árát (kell hozzá ismerni egy aktuális LPG liter árat, az 1.6-os fogysztását szerintem lehet 8 l-nek venni). A pótkerék helyett nem defektjavító szettet adnak? Egyébként asszem tegnap láttam a villamosból egy dual OII-t, egy taxi volt.
Köszönöm Mindenkinek a segítő hozzászólást!:) Valszeg az esetlegesen szökő gáz miatt van a mélygarázsból való kitiltás, bár való igaz, hogy nem hiszem, hogy ezeknek az új gázrendszereknek a sajátja lenne az időnkénti szivárgás...
Bevallom, hogy az Octaviaban elsődlegesen a bődületes csomagtartója tetszett meg, bár a 2-es szériának már a megjelenése is tetszetős. Eredetileg a dízelen gondolkodtunk az asszonnyal, de a 102 lovas 1,6-os képesti 1 milkás különbözet bőven 100 ezer kilóméter felett jönne vissza. + a dual gázos rendszerért asszem' most minimális felárat kérnek. Engem annyira nem érint a mélygarázsos tilalom, így max a bugyiba rángatott és poggyásztérbe dobott pótkerék jelentkezik negatívumként:)
Ezt a korlátot én sem értem, különösen, mert a benzin gyúlékonyabb anyag -tudtommal.
Ráadásul pont a gázrendszereket védik mindenféle nyomásfigyelő meg lefújó, meg elzáró szelepekkel, míg a csöpögő benzintartálytr senki és semmi nem figyeli.
A kutakat csak meg kéne keresnem, tudom, de mivel nem vagyok érintett sem gázos kocsi vásárlásában, sem semmilyen kocsi vásárlásában, vagy az enyém "gázosításában", ezért nem fektettem bele energiát.
Azt persze nem igazán értem, hogy miért nem lehet ezekbe a parkolókba beállni gázos autókkal, mikor a gáztartály szvsz ezerszer biztonságosabb, mint a hagyományos... Nekünk szinte a ház előtt van egy M** kút, ott van gázt tankolási lehetőség, de a városban is van több gázkút is.
Szerintem a dual az a most bevezetett autógázos rendszert jelenti.
Emlékeim szerint itt ilyen "gyári" cucc még senkinek sincs.
Az 1.6-os motorral kapcsolatos tapasztalataidat csak megerősíteni tudom, nálunk az átlagfogyi az elmúlt 36e km alatt kb. 7,5 (sok autópálya, kevés város, kevés főút, tempomat). Télen sem igen ment 8 fölé.
Nekem ilyen motorral szerelt OII limousinom van -bár az egy limitált verziójú, "Ckerti EDITION" :-)
Ha most vennék autót, akkor vagy ezt a Holidayt, vagy egy erősen lealkudott árú dízelt vennék.
A motor pont elég, kellemes a karakterisztikája, pörgetni nem érdemes, de alul is elég nyomatékos a dinamikus autózáshoz.
A végsebessége -óra szerint- pont 200, a valóságban ez a katalógusadattal egyezhet meg (192 km/h). Utazótempónak -a német autópályákon- a 160 pont jó, országúton a 120-130 a megfelelő, onnan még képes, ha nem is kilőni, de dinamikusan gyorsítani.
A fogyasztása elég jól szabályozható egy érdekes szériafelszereléssel, úgy hívják, gázpedál. :-)
Amennyiben ezt az egységet kíméletesen kezeljük, a fogyasztás mérsékelt marad, országúton a 6,5-7 l/100 km sem ritaság, de durva bánásmóddal és városi forgalomban akár két számjegyű fogyasztás is könnyedén produkálható.
Nálam -dinamikus autózás, fele-fele város ill. autópálya-országút - a nagy átlag közel 50 ezer km alatt 8,25 l/100 km.
A Dual rendszer alatt a kétoldali automata klímát érted?
Ha igen, akkor nincsen személyes tapasztalatom, de van ismerősöm, aki szerint ez csak vakítás.
Mindenesetre jól néz ki, és megadja az önállóság illúzióját a J1 utasának, ami a hosszú és boldog házasság, valamint a vitamentes utazások egyik záloga lehet.
Ez tipikus hiba az OII-nél, én új kora ótom hordom magammal egy darázs mimifikálódott tetemét abban a féklámpában.
Más saját halottunknak tekintem :-))
Szerintem ne bontsad meg miatta a burkolatot.
A kis horpadások mindig megjönnek, nekem kicsi karcolásaim vannak pl. a hátsó lökhárító felső élén (mióta az asszony elvitte a kerékpárt a kútra felfúvatni a gumiját).
littletoto!
Elképzelhető, hogy a blokkba minden átszerelhető, de azért én fenntartással fogadnám, hogy csak a blokk ment tönkre.
Hogyan ment tönkre az a blokk?
Hacsak nem szétrepedt anyaghiba vagy fagy miatt, akkor másnak is kellett sérülnie, elvégre az nem természetes állapota egy motornak, hogy a blokkja -feltételezhetően terhelés alatt, menet közben- egyszercsak tönkremegy.
Nem sült be a dugattyú, vagy kikönyökölt a hajtókar?
Én kicsit bizalmatlan lennék, de sajnos én sem értek hozzá.
Új vagyok itt. Octavia II combi vásárlásán gondolkodunk. Láttam egy kedvező, "Holiday" nevű változatot 1,6-os motorral. Az 1,6 elegendő a nagy kasztnihoz?
MÁS: A Dual rendszerrel kapcsolatban van vkinek személyes tapasztalata?
Hétvégén mostam az autót és azt vettem észre, hogy a pótféklámpába beledöglött valami bogár. Ki lehet azt kaparni valahogy (már azt sem nagyon értem, hogy hogy került oda)? OII a masina.
A sok kőfelverődés mellett azt is sikerült kiszúrni, hogy a motorháztető felső élén az anyósülés előtt van egy horpadás (mintha labda pattant volna rá) :(
Keresgéltem a weben és találtam egy műhelyt ahol skodákkal foglalkoznak.Felhivtam az embert azt mondta,hogy szerinte gátrepedés van valahol a hengerfejen.Kérdeztem,hogy mit tud erre mondani?Azt mondta,hogy csere.Azt is mondta,hogy van neki egy 14e-km-t futott blokkja csehektől.50e.a blokk sérült de az összes többi benne levő cucc nem(hajtókar,dugattú,főtengely.hengerfej stb)minden ép.azt mondja meg lehet csinálni,hogy az én blokkom megmarad,de minde mást kidobni belőle és a 14e-km-t futott blokkból átpakolni a cuccokat.újabb 50e.szerintetek ez egy jó megoldás?