Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Doni_99 Creative Commons License 2007.07.19 0 0 2304
Üdv ac07!

Vmelyik autós újságban olvastam pár hete, hogy minimális felárral, sőt felár nélkül lehet gázzal is működő Skoda modelleket venni.

Hogy ne írjak hüjjjeséget, megnéztem a skoda.hu listaárait.

ŠkodaOctavia Combi Ambiente 1.6: 4.782.000,-
ŠkodaOctavia Combi Ambiente DUAL 1.6: 4.791.000,-

Ha a Holiday felszereltségbe is van/lenne, akkor már mennék is érte...

Gondolom, Te az utólagos beszerelés költségeire gondoltál, az valóban 3 kiló környékén áll meg.

D99
Előzmény: ac07 (2302)
ckerti Creative Commons License 2007.07.19 0 0 2303

Én begépeltem az adatokat arra az oldalra, az jött ki, hogy 60-70 ekm-t kell autózni, amig megtérül.

 

Megfontolandó.

 

A bugyis pótkerék mellé kell kérni egy defektjavító szettet és alapesetben azt hordani, hosszú távra meg a pótkereket vinni.

Szerintem.

Előzmény: ac07 (2302)
ac07 Creative Commons License 2007.07.19 0 0 2302
Az a minimális felár 300ezer.
A korábban linkelt oldalon van egy kalkulátor is, amivel ki tudod számolni, hogy mikorra hozza be az árát (kell hozzá ismerni egy aktuális LPG liter árat, az 1.6-os fogysztását szerintem lehet 8 l-nek venni).
A pótkerék helyett nem defektjavító szettet adnak?
Egyébként asszem tegnap láttam a villamosból egy dual OII-t, egy taxi volt.
Előzmény: Doni_99 (2301)
Doni_99 Creative Commons License 2007.07.19 0 0 2301
Sziasztok!

Köszönöm Mindenkinek a segítő hozzászólást!:)
Valszeg az esetlegesen szökő gáz miatt van a mélygarázsból való kitiltás, bár való igaz, hogy nem hiszem, hogy ezeknek az új gázrendszereknek a sajátja lenne az időnkénti szivárgás...

Bevallom, hogy az Octaviaban elsődlegesen a bődületes csomagtartója tetszett meg, bár a 2-es szériának már a megjelenése is tetszetős.
Eredetileg a dízelen gondolkodtunk az asszonnyal, de a 102 lovas 1,6-os képesti 1 milkás különbözet bőven 100 ezer kilóméter felett jönne vissza.
+ a dual gázos rendszerért asszem' most minimális felárat kérnek. Engem annyira nem érint a mélygarázsos tilalom, így max a bugyiba rángatott és poggyásztérbe dobott pótkerék jelentkezik negatívumként:)

Köszönöm mégeccer' a segedelmet!

Üdv,

Doni
pacs_425 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 2300
http://www.gazauto.hu/index.php?con=7&mnu=0.1.1.0.0.0.0.0.0.1.0.0.0.0.0

Én egy parkolóházban állok szinte minden nap, változóan 3.-10. emelet között.
Oda sem lehet gázos autóval bemenni...

Pedig már bőven megtérült volna az "elgázosítás"...

--
pacs_425
Előzmény: ckerti (2299)
ckerti Creative Commons License 2007.07.18 0 0 2299

Ezt a korlátot én sem értem, különösen, mert a benzin gyúlékonyabb anyag -tudtommal.

Ráadásul pont a gázrendszereket védik mindenféle nyomásfigyelő meg lefújó, meg elzáró szelepekkel, míg a csöpögő benzintartálytr senki és semmi nem figyeli.

 

A kutakat csak meg kéne keresnem, tudom, de mivel nem vagyok érintett sem gázos kocsi vásárlásában, sem semmilyen kocsi vásárlásában, vagy az enyém "gázosításában", ezért nem fektettem bele energiát.

Előzmény: ac07 (2298)
ac07 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 2298
Azt persze nem igazán értem, hogy miért nem lehet ezekbe a parkolókba beállni gázos autókkal, mikor a gáztartály szvsz ezerszer biztonságosabb, mint a hagyományos...
Nekünk szinte a ház előtt van egy M** kút, ott van gázt tankolási lehetőség, de a városban is van több gázkút is.
Előzmény: ckerti (2297)
ckerti Creative Commons License 2007.07.18 0 0 2297

Az egyik újságban (talán Autó Piac?) teszteltek egy ilyen 1,6-os DUAL-t.

Nem panaszkodtak rá, de én nem vennék olyat, mert azért kötöttségekkel is jár a gázüzem.

Nálunk pl. a mélygarázsban hűsöl manapság az autó, oda nem jöhetnék be, ha gázzal menne a kocsim.

 

Nem mondom, csábít a gondolat, hogy olcsóbban lehetne autózni, de ezt a hátrányt nehezen nyelném le.

 

A másik a tankolás.

Persze az is igaz, hogy még nem láttam, hogyan csinálják, de annál a kútnál, amit tudok itt Győrben, még soha nem látam senkit.

Vagy azért, mert ritkán járnak ügyfelek, vagy azért, mert csak van, de nem működik, mert még a személyzet is hiányzik. :-)

 

Szóval megfontolandó ajánlat a DUAL, mert jó az ára, de nekem nem kéne.

Előzmény: ac07 (2296)
ac07 Creative Commons License 2007.07.17 0 0 2296

Szerintem a dual az a most bevezetett autógázos rendszert jelenti.

Emlékeim szerint itt ilyen "gyári" cucc még senkinek sincs.

Az 1.6-os motorral kapcsolatos tapasztalataidat csak megerősíteni tudom, nálunk az átlagfogyi az elmúlt 36e km alatt kb. 7,5 (sok autópálya, kevés város, kevés főút, tempomat). Télen sem igen ment 8 fölé.

Előzmény: ckerti (2295)
ckerti Creative Commons License 2007.07.17 0 0 2295

Én azért itt is válaszolok. :-)

 

Nekem ilyen motorral szerelt OII limousinom van -bár az egy limitált verziójú, "Ckerti EDITION" :-)

 

Ha most vennék autót, akkor vagy ezt a Holidayt, vagy egy erősen lealkudott árú dízelt vennék.

A motor pont elég, kellemes a karakterisztikája, pörgetni nem érdemes, de alul is elég nyomatékos a dinamikus autózáshoz.

A végsebessége -óra szerint- pont 200, a valóságban ez a katalógusadattal egyezhet meg (192 km/h). Utazótempónak -a német autópályákon- a 160 pont jó, országúton a 120-130 a megfelelő, onnan még képes, ha nem is kilőni, de dinamikusan gyorsítani.

 

A fogyasztása elég jól szabályozható egy érdekes szériafelszereléssel, úgy hívják, gázpedál. :-)

Amennyiben ezt az egységet kíméletesen kezeljük, a fogyasztás mérsékelt marad, országúton a 6,5-7 l/100 km sem ritaság, de durva bánásmóddal és városi forgalomban akár két számjegyű fogyasztás is könnyedén produkálható.

Nálam -dinamikus autózás, fele-fele város ill. autópálya-országút - a nagy átlag közel 50 ezer km alatt 8,25 l/100 km.

 

A Dual rendszer alatt a kétoldali automata klímát érted?

 

Ha igen, akkor nincsen személyes tapasztalatom, de van ismerősöm, aki szerint ez csak vakítás.

Mindenesetre jól néz ki, és megadja az önállóság illúzióját a J1 utasának, ami a hosszú és boldog házasság, valamint a vitamentes utazások egyik záloga lehet.

Előzmény: Doni_99 (2291)
ckerti Creative Commons License 2007.07.17 0 0 2294

Ez tipikus hiba az OII-nél, én új kora ótom hordom magammal egy darázs mimifikálódott tetemét abban a féklámpában.

 

Más saját halottunknak tekintem :-))

 

Szerintem ne bontsad meg miatta a burkolatot.

 

A kis horpadások mindig megjönnek, nekem kicsi karcolásaim vannak pl. a hátsó lökhárító felső élén (mióta az asszony elvitte a kerékpárt a kútra felfúvatni a gumiját).

 

littletoto!

Elképzelhető, hogy a blokkba minden átszerelhető, de azért én fenntartással fogadnám, hogy csak a blokk ment tönkre.

Hogyan ment tönkre az a blokk?

Hacsak nem szétrepedt anyaghiba vagy fagy miatt, akkor másnak is kellett sérülnie, elvégre az nem természetes állapota egy motornak, hogy a blokkja -feltételezhetően terhelés alatt, menet közben- egyszercsak tönkremegy.

 

Nem sült be a dugattyú, vagy kikönyökölt a hajtókar?

 

Én kicsit bizalmatlan lennék, de sajnos én sem értek hozzá.

Ennyi pénzt megér talán még megkockáztatni is.

Előzmény: ac07 (2290)
Bálint1 Creative Commons License 2007.07.17 0 0 2293
Szia!

Szerintem itt kérdezd meg. Ez a topik jobban pörög.
Előzmény: Doni_99 (2291)
Bálint1 Creative Commons License 2007.07.17 0 0 2292
Öröm az élet........
Előzmény: ac07 (2290)
Doni_99 Creative Commons License 2007.07.16 0 0 2291
Sziasztok!

Új vagyok itt.
Octavia II combi vásárlásán gondolkodunk. Láttam egy kedvező, "Holiday" nevű változatot 1,6-os motorral.
Az 1,6 elegendő a nagy kasztnihoz?

MÁS: A Dual rendszerrel kapcsolatban van vkinek személyes tapasztalata?

Előre is köszi,

Doni_99
ac07 Creative Commons License 2007.07.16 0 0 2290

Sziasztok!

 

Hétvégén mostam az autót és azt vettem észre, hogy a pótféklámpába beledöglött valami bogár. Ki lehet azt kaparni valahogy (már azt sem nagyon értem, hogy hogy került oda)? OII a masina.

A sok kőfelverődés mellett azt is sikerült kiszúrni, hogy a motorháztető felső élén az anyósülés előtt van egy horpadás (mintha labda pattant volna rá) :(

TUZI Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2289
Tudod nagyokat csak pontosan szabad idézni.

A végéről lemaradt a lényeg.:-) :-) :-) :-)
Előzmény: Bálint1 (2286)
littletoto Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2288

Keresgéltem a weben és találtam egy műhelyt ahol skodákkal foglalkoznak.Felhivtam az embert azt mondta,hogy szerinte gátrepedés van valahol a hengerfejen.Kérdeztem,hogy mit tud erre mondani?Azt mondta,hogy csere.Azt is mondta,hogy van neki egy 14e-km-t futott blokkja csehektől.50e.a blokk sérült de az összes többi benne levő cucc nem(hajtókar,dugattú,főtengely.hengerfej stb)minden ép.azt mondja meg lehet csinálni,hogy az én blokkom megmarad,de minde mást kidobni belőle és a 14e-km-t futott blokkból átpakolni a cuccokat.újabb 50e.szerintetek ez egy jó megoldás?

köszi

Bálint1 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2287
És ez a cikk, vajon mennyibe került az adott cégnek eme újságban?
Tudom, rossz májú vagyok:-DDDDDDDDDDD
Előzmény: golyo13 (2279)
Bálint1 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2286
"A P-Box igenis csíptuning, ezt nekem már sok okos ember elmagyarázta"

Akkor azok az okos emberek, még nem látták, hogyan készül egy igazi chiptuning. Padra fel, próbakör, megint padra fel, stb.
A P-Box csak egy kiegészitő elektronika.
Egyébként a P-Box beszerelésénél mit is változtatnak az autó programján? A közelébe se nyúlnak a compnak.
Előzmény: TUZI (2273)
Bálint1 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2285
Mellesleg el sem tudod képzelni, engem mit piszkálnak, hogy miért nincs már megchippelve a turbós autó.
Tudom hogy ebben a mociban iszonyatos plusz potenciál van, de nekem ekég a TURBÓS 150 lovacska is:-)
Előzmény: bano1 (2272)
Bálint1 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2284
"Láttam a forgalmiját, a teljesítménynél 82 Kw szerepelt"

Mit is irtam lentebb? :-)))))

PAPIRON erősebb volt az autó.

Ui: Na a gyári chiptuningot meg aztán végképp hagyjuk.

Egyébként ha felhivsz egy NORMÁLIS céget, és közlöd, hogy egy 1.6-os szivó autóra szeretnél chiptuningot, finoman közölni fogják, hogy pénzkidobás.
Előzmény: bano1 (2272)
TUZI Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2283
Ha tudnám , de nem tudom hogy valójában hogy néz ki maga a henger és az azt körül vevő víztér ,talán tudnék valami okosat mondani, de így csak vagdalkozom.

A lényeg hogy valahova elfogy a víz. Kikel deriteni hogy hova. Ha csak elcsöpög, ami lehet hogy azért nem látszik mert melegen rögtön el is párolog, akkor az a jobbik eset. Ha az van amit Te gyanitasz hogy bejut valamelyik hengerbe na az már gázos főleg hogy a hengerfej elvileg jó. Talán mérni kellene egy kompresszió veszteséget. Vagy simán hidegen szétszedni hogy tényleg a hengerben van e a víz. Most nézem benzines, a gyertyákon nem látni semmit? A kieggyenlitő tartályban járó motornál buborékok? Itt passz, nincs több ötletem.
Előzmény: littletoto (2282)
littletoto Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2282

Sziasztok

 

lenne 1-2 kérdésem.Remélem tudtok segiteni.

Van 1 99-es 1.6-os 100lovas Octaviám.Km190000.

A lényeg az,hogy nagyon eszi a hűtővizet.100km kb1liter.A kocsi már meg lett hengerfejezve,utána kb 2 hétig nem volt vele gond.most ismét.Ki lett cserélve a vezérlés,vizpumpával együtt.Ez sem segitett.A hűtőviztartály kupakja is ki lett cserélve.Szoval nagyjából ennyi.Amit a szerelő javasolt az az ,hogy kössük le a rendszerról a fűtőradiátort,vagy cseréljük ki a hűtőviztartályt,vagy kössük le a rendszerről az olajhűtőt.Jah.Majd elfelejtettem:Inditáskor a kocsinak eléggé rossz hangja van.Olyan mintha viz lenne valamelyik hengerben.De ezt furcsállom 2hónappal a hengerfejezés után.

Várom az épitő javaslatokat.

Köszönöm

TUZI Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2281
Még jó hogy odaírtad. Már azt hittem hogy így megöregedtél hirtelen.:-)
Előzmény: golyo13 (2279)
TUZI Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2280
Szép.:-)
Előzmény: golyo13 (2278)
golyo13 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2279
Még nem tudom, vendég van nálunk..
Egyébként jól vagyunk, épp a napokban léptem át a 70-t (e Km. ).....

A2A2
Előzmény: TUZI (2277)
golyo13 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2278
a kép.

Előzmény: golyo13 (2276)
TUZI Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2277
Sze.

Mivan veled? Veletek?
Holnap? Piknik?
Zsolti is csatlakozik a Škodás különitményhez, holnap veszi át a Super.:-)))
Előzmény: golyo13 (2275)
golyo13 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2276
A lemeradt kép...
Előzmény: golyo13 (2275)
golyo13 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 2275
Sztem, mindenki azt csinál a " megtalált pénzével " amit akar. A józan ész, mindenkinél mást jelent.

Nekem elég a gyári 105 LE, ami az A2 szerint 122 LE. Ettől még nem lett "nagyobb a cerkám ", sem az ego-m.
Előzmény: TUZI (2273)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!