Ez tipikus hiba az OII-nél, én új kora ótom hordom magammal egy darázs mimifikálódott tetemét abban a féklámpában.
Mint már egyszer korábban írtam, nekem nem működött a pótféklámpám. Ezt a szervizelés közben sem vették észre, annak ellenére, hogy a munkalapon a teljes elektromos átvizsgálás szerepelt.
Persze engem nem nagyon zavart, mert az autó szét és összeszerelése nem áll tőlem távol, és gondoltam, ha lesz egy kis szabad időm, magam megcsinálom. Így is lett szétszedtem, ki is takarítottam, és össze is szereltem. Egy dióda volt benne a hibás. /gondolom a szervizben, kicseréltették volna az egész lámpát sok-sok forintért :-(
Igazándiból nem egy nehéz művelet, kivételt csupán az, hogy a csomiban állva sikerűt kiviteleznem.
hogy az ott beszorult tetemet el tudjad távolítani, azt hiszem csak a külső burkolatot kell "letépni" ( szinte szó szerint- ugyanis kúpos patentokkal van felrögzítve) Nem kell az egészet levenni, hanem elég csak a felső felén kihúzni, és akkor már hozzá lehet férni.
most már sajnálom, hogy nem csináltam erről képeket, mert akkor be tudnám ide szúrni.
A patentok visszavezetésénél egy hosszabb, vékony csavarhúzó, azért jól jöhet.
Légy "saját halottunk" nekünk is van új kora óta. Szerintem nem érdemes piszkálni. Ez biztos a cseh expanziós politika, hogy először a bogaraikat küldik ide :-).
22.000 dollar az alapara, a legkisebb motor 2.7 literes (fogyasztas itt nem szamit, otthon nagyon !!!). Ahhoz szamolj regadot + a szallitasi koltseg + a garancia nem atviheto Europaba + iszonyatos magas biztositas. Nekem nem eri meg, akkor inkabb Dacia :-)
Koszi az infot. Meg nezelodom. Nekem minden adat fontos, amit kapok, mert kulfoldon vagyok. Egyelore a fel ev mulva esedekes hazaterest keszitem elo. Sajnos innen (USA) nem nagyon erdemes autot hazavinni, mert itt a fogyasztas nem szamit.
Évi 20ekm esetén én benzinest vennék, a diesel új Skoda esetén különben sem fér bele az általad említett pénzbe. Egy kivétellel: Skoda Superb. _Állítólag_ 5.3-ért hozzá lehet jutni, és ha a keret ennyivel módosítható felfelé, akkor ilyet vennék.
Dacia: Tényleg elég ijesztő név :) De használt Octaviák árában adják az újat... Mondjuk ha 4.5 állna rendelkezésemre, eszembe sem jutna :)
A harmadik gyerek nem gyerekuleses, viszont nagyon vekony. :) Valoszinuleg uj lesz, mivel nem tudok megbizhato hasznaltautoforrast. A keret 4.5M, de modosithato. Kb. 20e km / ev a terv.
A Daciaval nekem az a bajom, hogy amig nem kapok logikus magyarazatot arra a kerdesre, hogy miert lenne megbizhatobb egy roman gyartasu francia auto, mint a korantsem megbizhato francia autok, addig nem mernek ilyet venni. + ehhez jon meg a Dacia nev szornyu hatasa :)
Octavia1: Nekem a két kölöknek gyerekülése van, felnőtt ember nem fér közéjük. Esetleg valami anorexiás 40 kilós nőszemély :) Harmadik gyerkülés nem férne be középre, és a középső öv is csak 2 pontos. A Tour-nál és Octavia2-nél már azt hiszem 3 pontos a középső öv is.
Újat vagy használtat szeretnél venni? Mennyi pénzt szánsz rá? Hány kilométert mész egy évben?
"esetleges alternativ javaslatokat is szivesen veszek."
Egy biztos, ha nem vagy finnyás a márkanévre, a Dacia Logan anyagilag jobb választásnak tűnik. Azt hiszem hátul szélesebb is, 3 rendes ember elfér benne.
Sziasztok! Harom gyerekkel (ketto gyerekuleses, egy normal) + asszony keresunk potencialis autojelolteket. Octavia eros eselyes. Kerdes: hatul a hely eleg szelteben a gyerekeknek? Milyen motorral erdemes venni (fogyasztas, teljesitmeny) hetkozben nemi varosi, hetvege autopalya hasznalatra? Szervizciklus ideje, ara? Szemelyes tapasztalatok erdekelnek pro es kontra, esetleges alternativ javaslatokat is szivesen veszek. Elore is koszonom!
Nekem 25ekm/1.4 év. Csak az a baj hogy a céges parkolás most parkolóházban van, jövő hónaptól meg mélygarázsban. Így sajnos semmi értelme a dolognak... :(
Abban lehetett benzinszagot érezni tankolások után.
A nejem soha nem tankolt bele és ha vinnem kellett abban a kocsiban, akkor előtte egy nappal meg kellett tankolnom, mert rosszul lett a benzinszagtól. :-)
Viszont legalább úgy rohant az a kocsi, mint akit seggbe lőttek.
Különösen érdekes élmény volt, hogy a gázbovden szorul és ha elvetted a lábad a gázról, akkor még gyorsult egy kicsit mielőtt a motorfék belépett volna. :-))
Nekem is 65 ezer kürölre jött ki a megtérülés a számológép szerint (ez a jelenlegi futásteljesítménnyel kb. 2,5 év). Persze utólagosan biztos nem tetetném bele, az asszony nem is engedné, nem szereti a gázszagot, bár gondolom, hogy ez az új rendszerekben max. a kipufogó felől érezhető.
Azon is csodálkozom hogy a gázra nem vetnek ki valami + adót. Bár azokban a boldogult szép időkben amikor még palackról, vagy utána házi tartályból tankoltunk. Na azok voltak a szép idők.:-))))
A gázos topikban szoktuk is mondani hogy szidjuk mindenhol a gázos autokat , mondjuk hogy tönkre megy a motor ,meg felrobban,stb.:-)) Mert ha dicsérjük, akkor sokan beszereltetik, ha sok kocsiban lesz sok gáz fog fogyni, ha sok gáz fogy akkor az állam bácsi biztos kivet mondjuk légnemű üzemanyag pót adót.:-((((
Látom Tuzi, Te "GÁZ FUN" vagy!:) Amiket írtál azokon felül még a környezet kisebb mértékben történő terhelését említeném.
OFF Ami igazán dühítő, az az étolaj kitiltása az üzemanyagok köréből. Még hogy azért, mert nincs rajta jövedéki adó: az se tetszene az olajbidznisz által befolyásolt hatóságnak, hogy ha külön fizetném az olajütőből vett olaj literje után a dízelre kivetett összeget. Ja, és kevésbé szennyező, mint a dízelolaj füstje... Bocs, ez más tészta. ON
Olvasom ám a fórumot , csak időm nincs nagyon raagálgatni.:-)))
Szóval nekem a nem kodám már jó pár éve gázos, és még nem is a legmodernebb rendszer van benne.
Előnyők.
ÓCSÓ!!!! esewtleg a majdnem dupla hatótáv. Benzin+gáz.:-))))
Hátrányok.
Mélygarázs, de van ahol megengedik, vagyis nem tiltják. A szellőztető rendszertől fűgg. Pótkerék? Igazából mindenki gondoljon bele hányszor volt szüksége a pótkerékre mondjuk az utobbi 5 évben? Na szóval erről van szó. Én nem hordok, sőt amilyen hülye vagyok ,még az Olaszútra sem vittem. Igaz nem is egyedül mentem ,és biztam a többiekben.:-)))) Zőldkártya, vizsga. Csak olyan helyre viheted ahol fogadnak gázos autókat is.:-( Nem gond van elég sok, minden felé.
Az a minimális felár 300ezer. A korábban linkelt oldalon van egy kalkulátor is, amivel ki tudod számolni, hogy mikorra hozza be az árát (kell hozzá ismerni egy aktuális LPG liter árat, az 1.6-os fogysztását szerintem lehet 8 l-nek venni). A pótkerék helyett nem defektjavító szettet adnak? Egyébként asszem tegnap láttam a villamosból egy dual OII-t, egy taxi volt.
Köszönöm Mindenkinek a segítő hozzászólást!:) Valszeg az esetlegesen szökő gáz miatt van a mélygarázsból való kitiltás, bár való igaz, hogy nem hiszem, hogy ezeknek az új gázrendszereknek a sajátja lenne az időnkénti szivárgás...
Bevallom, hogy az Octaviaban elsődlegesen a bődületes csomagtartója tetszett meg, bár a 2-es szériának már a megjelenése is tetszetős. Eredetileg a dízelen gondolkodtunk az asszonnyal, de a 102 lovas 1,6-os képesti 1 milkás különbözet bőven 100 ezer kilóméter felett jönne vissza. + a dual gázos rendszerért asszem' most minimális felárat kérnek. Engem annyira nem érint a mélygarázsos tilalom, így max a bugyiba rángatott és poggyásztérbe dobott pótkerék jelentkezik negatívumként:)
Ezt a korlátot én sem értem, különösen, mert a benzin gyúlékonyabb anyag -tudtommal.
Ráadásul pont a gázrendszereket védik mindenféle nyomásfigyelő meg lefújó, meg elzáró szelepekkel, míg a csöpögő benzintartálytr senki és semmi nem figyeli.
A kutakat csak meg kéne keresnem, tudom, de mivel nem vagyok érintett sem gázos kocsi vásárlásában, sem semmilyen kocsi vásárlásában, vagy az enyém "gázosításában", ezért nem fektettem bele energiát.
Azt persze nem igazán értem, hogy miért nem lehet ezekbe a parkolókba beállni gázos autókkal, mikor a gáztartály szvsz ezerszer biztonságosabb, mint a hagyományos... Nekünk szinte a ház előtt van egy M** kút, ott van gázt tankolási lehetőség, de a városban is van több gázkút is.
Szerintem a dual az a most bevezetett autógázos rendszert jelenti.
Emlékeim szerint itt ilyen "gyári" cucc még senkinek sincs.
Az 1.6-os motorral kapcsolatos tapasztalataidat csak megerősíteni tudom, nálunk az átlagfogyi az elmúlt 36e km alatt kb. 7,5 (sok autópálya, kevés város, kevés főút, tempomat). Télen sem igen ment 8 fölé.