Én január utolsó napján rendeltem az autót és február 25. körül gyártották le, március 4-én szóltak, hogy megérkezett Budapestre az autó. Március 23-án vettem át, de ha nem keverik el a papírjait, akkor pár nappal hamarabb ment volna.
Én úgy hallottam, hogy ID3 tag-et nem kezel a STREAM, de ez nem biztos.
Mindenesetre ha nem kezil és ki akarod hajítani, akkor szólj és én elkapom, mert az enyém még a nem MP3-mas változat...
Új vagyok itt. Ma rendeltem meg az új OII-met. (Ambiente, 1.9 pdtdi, némi extrával). Pár éve volt már Octáviám (OI-es) - akkor 1,6-os benzines, céges - nagyon szerettem. Most már csak azt a 8-10 hetet kell kibekkelni...:( Van itt valaki, aki mostanában vett át újat, mennyit kellett rá ténylegesen várni?
Meg lenne még egy kérdésem: (bocs, de most ilyen "hülyeségek" foglalkoztatnak) a "STREAM" MP3-as CD ugye kezeli az ID3 tageket?
Az octaviámban szeretném lecserélni a gyári hangszórókat elöl (természetesen 16-os komponens szettre). Egy pioneer fejegység hajtaná. Az ár max 30-40 e Ft. Eddig az FLI Audio 6 Comp, Audio System MX-165 plus, esetleg radion 165 és a Massive Audio CK-6-osát néztem. Van-e valakinek ezekkel kapcsolatban tapasztalata, vagy esetleg valami más? Előre is köszi: Petók
Jelentem megpurcant a klímám. (OII 1.9pdtdi, kétzónás) 3-4 naponta a következő történik: menet közben pár perc alatt a klíma hatása elmegy, majd egyik pillanatról a másikra teljes erővel kezd fűteni. Hiába tekerem le akár 16 fokra a hőfok szabályozót, nem változik semmi. Ilyenkor ha lehet leállok, várok egy percet, újraindítom és minden ok. Másik jelenség, hogy a jobb zónát hidegebbre téve a balon dőlni kezd a meleg.
Valamelyik nap jött szembe velem egy H1-es Hummer Győr belvárosában.
Meg kell mondjam, még csak nem is igyekezett kikerülni a körforgalom közepét. Biccent egyet és ment tovább egyenesen.
Azért örültem, hogy nem akkor kereste az elgurult öngyújtót az ülés alatt, amikor én jöttem szembe, szerintem a Skodán is átment volna anélkül, hogy észrevette volna. :-)
Ha csak a szelesseg szamitana, akkor asszem hazavinnek egy Hummert. :-)
Egyebkent koszi az infokat, en is valahogy igy kepzeltem el a felallast(ulest) a hatso sorban. Az OII limuzin es kombi kozt van egyebkent elteres utaster meretben?
Majd ha lesz egy kis időm, akkor megpróbálom, nekem a 193 cm magasságommal talán még a csomagtartóba se kell beleállnom. :-))
jct!
A feleségem főnökénél hasonló a felállás, mint amit leírtál, 1 feleség, 2 autó, 3 gyerek, négy kerék autónként :-))
Szóval náluk a gyerekek 3 korcsoportot képviselnek.
Az egyes számú kocsiban (Octavia II. kombi) az 1 éves babahordozóban utazik a JH ülésen, a 7 éves gyerekülésben a BH ülésen, a 10 éves simán bekötve hátul, középen.
Azt mondják elférnek, bár én még nem láttam őket így.
A kettes számú kocsi egy Fabia kombi, abba Apa már nem fér be és a 10 éves előre ül.
Az OII limousinba -ez van nekem- két felnőtt közé középre befér egy teljes méretű gyerekülés, és nem nyomorognak.
Van már a családban egy OFF Logan, ami meglepően őszinte és - az eddig abban levezetett 300 km alapján - jó kocsi.
A futóműve tényleg a magyar utakra való, jobb hibaelnyelő, mint az eddig etalon OFF Puntoé.
Persze a kanyarsebesség látja kárát, de ha valaki nem akar száguldozni, akkor jó.
A belső tér tágas, még én is elfértem magam mögött, de a szélességet bevallom nem néztem.
Mivel az ablakok, oldalfalak elég meredekek, lehet akár tágas is.
Szerintem vedd meg az apám használt -szintén OFF- Volvo S80-át, abban van belső szélesség. :-)
Ez tipikus hiba az OII-nél, én új kora ótom hordom magammal egy darázs mimifikálódott tetemét abban a féklámpában.
Mint már egyszer korábban írtam, nekem nem működött a pótféklámpám. Ezt a szervizelés közben sem vették észre, annak ellenére, hogy a munkalapon a teljes elektromos átvizsgálás szerepelt.
Persze engem nem nagyon zavart, mert az autó szét és összeszerelése nem áll tőlem távol, és gondoltam, ha lesz egy kis szabad időm, magam megcsinálom. Így is lett szétszedtem, ki is takarítottam, és össze is szereltem. Egy dióda volt benne a hibás. /gondolom a szervizben, kicseréltették volna az egész lámpát sok-sok forintért :-(
Igazándiból nem egy nehéz művelet, kivételt csupán az, hogy a csomiban állva sikerűt kiviteleznem.
hogy az ott beszorult tetemet el tudjad távolítani, azt hiszem csak a külső burkolatot kell "letépni" ( szinte szó szerint- ugyanis kúpos patentokkal van felrögzítve) Nem kell az egészet levenni, hanem elég csak a felső felén kihúzni, és akkor már hozzá lehet férni.
most már sajnálom, hogy nem csináltam erről képeket, mert akkor be tudnám ide szúrni.
A patentok visszavezetésénél egy hosszabb, vékony csavarhúzó, azért jól jöhet.
Légy "saját halottunk" nekünk is van új kora óta. Szerintem nem érdemes piszkálni. Ez biztos a cseh expanziós politika, hogy először a bogaraikat küldik ide :-).
22.000 dollar az alapara, a legkisebb motor 2.7 literes (fogyasztas itt nem szamit, otthon nagyon !!!). Ahhoz szamolj regadot + a szallitasi koltseg + a garancia nem atviheto Europaba + iszonyatos magas biztositas. Nekem nem eri meg, akkor inkabb Dacia :-)
Koszi az infot. Meg nezelodom. Nekem minden adat fontos, amit kapok, mert kulfoldon vagyok. Egyelore a fel ev mulva esedekes hazaterest keszitem elo. Sajnos innen (USA) nem nagyon erdemes autot hazavinni, mert itt a fogyasztas nem szamit.
Évi 20ekm esetén én benzinest vennék, a diesel új Skoda esetén különben sem fér bele az általad említett pénzbe. Egy kivétellel: Skoda Superb. _Állítólag_ 5.3-ért hozzá lehet jutni, és ha a keret ennyivel módosítható felfelé, akkor ilyet vennék.
Dacia: Tényleg elég ijesztő név :) De használt Octaviák árában adják az újat... Mondjuk ha 4.5 állna rendelkezésemre, eszembe sem jutna :)
A harmadik gyerek nem gyerekuleses, viszont nagyon vekony. :) Valoszinuleg uj lesz, mivel nem tudok megbizhato hasznaltautoforrast. A keret 4.5M, de modosithato. Kb. 20e km / ev a terv.
A Daciaval nekem az a bajom, hogy amig nem kapok logikus magyarazatot arra a kerdesre, hogy miert lenne megbizhatobb egy roman gyartasu francia auto, mint a korantsem megbizhato francia autok, addig nem mernek ilyet venni. + ehhez jon meg a Dacia nev szornyu hatasa :)
Octavia1: Nekem a két kölöknek gyerekülése van, felnőtt ember nem fér közéjük. Esetleg valami anorexiás 40 kilós nőszemély :) Harmadik gyerkülés nem férne be középre, és a középső öv is csak 2 pontos. A Tour-nál és Octavia2-nél már azt hiszem 3 pontos a középső öv is.
Újat vagy használtat szeretnél venni? Mennyi pénzt szánsz rá? Hány kilométert mész egy évben?
"esetleges alternativ javaslatokat is szivesen veszek."
Egy biztos, ha nem vagy finnyás a márkanévre, a Dacia Logan anyagilag jobb választásnak tűnik. Azt hiszem hátul szélesebb is, 3 rendes ember elfér benne.
Sziasztok! Harom gyerekkel (ketto gyerekuleses, egy normal) + asszony keresunk potencialis autojelolteket. Octavia eros eselyes. Kerdes: hatul a hely eleg szelteben a gyerekeknek? Milyen motorral erdemes venni (fogyasztas, teljesitmeny) hetkozben nemi varosi, hetvege autopalya hasznalatra? Szervizciklus ideje, ara? Szemelyes tapasztalatok erdekelnek pro es kontra, esetleges alternativ javaslatokat is szivesen veszek. Elore is koszonom!
Nekem 25ekm/1.4 év. Csak az a baj hogy a céges parkolás most parkolóházban van, jövő hónaptól meg mélygarázsban. Így sajnos semmi értelme a dolognak... :(
Abban lehetett benzinszagot érezni tankolások után.
A nejem soha nem tankolt bele és ha vinnem kellett abban a kocsiban, akkor előtte egy nappal meg kellett tankolnom, mert rosszul lett a benzinszagtól. :-)
Viszont legalább úgy rohant az a kocsi, mint akit seggbe lőttek.
Különösen érdekes élmény volt, hogy a gázbovden szorul és ha elvetted a lábad a gázról, akkor még gyorsult egy kicsit mielőtt a motorfék belépett volna. :-))
Nekem is 65 ezer kürölre jött ki a megtérülés a számológép szerint (ez a jelenlegi futásteljesítménnyel kb. 2,5 év). Persze utólagosan biztos nem tetetném bele, az asszony nem is engedné, nem szereti a gázszagot, bár gondolom, hogy ez az új rendszerekben max. a kipufogó felől érezhető.
Azon is csodálkozom hogy a gázra nem vetnek ki valami + adót. Bár azokban a boldogult szép időkben amikor még palackról, vagy utána házi tartályból tankoltunk. Na azok voltak a szép idők.:-))))
A gázos topikban szoktuk is mondani hogy szidjuk mindenhol a gázos autokat , mondjuk hogy tönkre megy a motor ,meg felrobban,stb.:-)) Mert ha dicsérjük, akkor sokan beszereltetik, ha sok kocsiban lesz sok gáz fog fogyni, ha sok gáz fogy akkor az állam bácsi biztos kivet mondjuk légnemű üzemanyag pót adót.:-((((
Látom Tuzi, Te "GÁZ FUN" vagy!:) Amiket írtál azokon felül még a környezet kisebb mértékben történő terhelését említeném.
OFF Ami igazán dühítő, az az étolaj kitiltása az üzemanyagok köréből. Még hogy azért, mert nincs rajta jövedéki adó: az se tetszene az olajbidznisz által befolyásolt hatóságnak, hogy ha külön fizetném az olajütőből vett olaj literje után a dízelre kivetett összeget. Ja, és kevésbé szennyező, mint a dízelolaj füstje... Bocs, ez más tészta. ON
Olvasom ám a fórumot , csak időm nincs nagyon raagálgatni.:-)))
Szóval nekem a nem kodám már jó pár éve gázos, és még nem is a legmodernebb rendszer van benne.
Előnyők.
ÓCSÓ!!!! esewtleg a majdnem dupla hatótáv. Benzin+gáz.:-))))
Hátrányok.
Mélygarázs, de van ahol megengedik, vagyis nem tiltják. A szellőztető rendszertől fűgg. Pótkerék? Igazából mindenki gondoljon bele hányszor volt szüksége a pótkerékre mondjuk az utobbi 5 évben? Na szóval erről van szó. Én nem hordok, sőt amilyen hülye vagyok ,még az Olaszútra sem vittem. Igaz nem is egyedül mentem ,és biztam a többiekben.:-)))) Zőldkártya, vizsga. Csak olyan helyre viheted ahol fogadnak gázos autókat is.:-( Nem gond van elég sok, minden felé.